فورد

فورد: هزینه‌های فرمول 1 خیلی زیاد است!

با به دست آوردن مالکیت فرمول ۱ توسط لیبرتی مدیا امیدها برای آینده‌ی روشن مسابقات بیشتر شده و این ورزش محبوب می‌تواند باعث جذب خودروسازهای بیشتر شود.

ford-logo-badge
علاوه بر این فیا امیدوار است که این خودروسازها در حال حاضر وارد مسابقات نشده و هنگامی که بحث‌ها در مورد قوانین و پیشرانه‌ها تکمیل شد علاقه‌ی خود را نشان دهند.

Motor Racing - Formula One World Championship - Abu Dhabi Grand Prix - Race Day - Abu Dhabi, UAE
طبق توافقی که بین بدنه‌ی قانون‌گذاری مسابقات و خودروسازهای حاضر در مسابقات (مرسدس، رنو، فراری و هوندا) صورت گرفته، پیشرانه‌های ۶ سیلندر توربوی هیبرید تا سال ۲۰۲۰ باقی خواهند ماند اما پس از آن تغییرات زیادی را شاهد خواهیم بود.
پس از این زمان باید بحث‌هایی درباره‌ی اصلاح و استفاده از پیشرانه‌های کنونی و یا استفاده از مفهومی کاملاً متفاوت صورت بگیرد.

Motor Racing - Formula One World Championship - Mexican Grand Prix - Race Day - Mexico City, Mexico
اما اگرچه که تغییرات در نظر گرفته شده از سال ۲۰۲۱ می‌تواند باعث علاقه‌ی تیم‌ها به شرکت در مسابقات شود اما فورد می‌گوید زمانی که هزینه‌های شرکت در چنین مسابقاتی این‌گونه بالا باشد، سود کمی عاید تیم می‌شود.

Ford GT Clocks Record Nurburgring Lap Time
Dave Pericak مدیر فورد پرفورمنس می‌گوید:

حقیقتاً ما دنبال فرمول ۱ نیستیم. من آینده‌ی نزدیکی را برای حضورمان در مسابقات نمی‌بینم.
فرمول ۱ بسیار گران است. اگر به هر بخشی که ما هم‌اکنون در آن هستیم نگاه کنید یک ارتباط و پیوستگی با تمامی اهداف ما خواهید دید. این موضوع دربردارنده‌ی توسعه ابراز، تکنولوژی و تزریق آن به خودروهای جاده‌ای است. هر موضوعی که ما در آن فعالیم عنصری از آن را دارد.

آخرین باری که فورد به‌صورت رسمی در فرمول ۱ حاضر بود به سال ۲۰۰۳ و در قالب تیم جردن بازمی‌گردد. البته این حضور تنها تا یک سال بعد دوام داشت. یکی از مهم‌ترین رویدادهای فورد در فرمول ۱ قهرمانی شوکه کننده‌ی جیانکارلو فیزیچلا در گرند پری ۲۰۰۳ برزیل بود.

Jordan 191
Pericak هفته‌ی گذشته نیز مجبور به رد کردن خبر برنامه‌های حضور فورد در مسابقات ایندی نیز شد. او گفت که احساس می‌کند برنامه‌های مسابقه‌ای مثل جی تی، رالی قهرمانی جهان و… که ارتباط بیشتری با خودروهای جاده‌ای دارند بهتر است:

ما از پیست برای تست و بهبود تکنولوژی‌های خود استفاده کرده و آن‌ها را وارد خودروهای جاده‌ای می‌کنیم. این موضوع به خوبی کار می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. (ali (CHEVY NOVA

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    بابا فورد رو چه به فرمول 1 اخه؟؟؟؟
    فورد فقط باید تو ناسکار و درگ باشه
    ماشین امریکایی فقط باید تو مسابقات ناسکار یا درگ باشند یا مسابقاتscca

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      خوشم میاد علی جان 24 ساعته پدال رو زیر نظر داری تا صحبت از عشقت میشه میای و ازش دفاع میکنی.
      به تو میگن عاشق واقعی.
      این صفحه 15 ثانیه نشد که توش کامنت گذشتی.
      تحسین برانگیزه این علاقه.

      .

      راستی ، از اون گذشته ، حضورت رو در تمام صفحات پدال حس میکنم. ??

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        چاکر رفقای ماشین باز هم هستیم از جمله داش مجید
        دیگه از قدیم گفتن عاشقی بد دردی هست و ماها هممون به این درد مبتلا شدیم دیگه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Madjid

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          آره رفیق.
          دل به دل راه داره.

          موافقم 0
          مخالفم 1
    2. us army

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      نطرھ من هم مثله شماست ولى انجینهای فورد تو تعداده مقام آورن تو تاریخه فورمول1 جایگاه سوم رو داره اول فراری دوم اگه اشتباه نکنم ھوندا. امروز حتمن تو آرشیوم میگردم دقیق میگم فکر کنم مجله ماشین ساله 74 باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Nima

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (1658 ديدگاه)

        عزیز فورد از نظر تعداد برد براساس موتور استفاده شده دوم هست
        اول فرارى و بعد فورد و بعد با اختلاف زیاد بقیه

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          شرمنده دوستان امریکایی بازم به مولا
          امیدوارم امریکایی بازها ازم ناراحت نشده باشن

          موافقم 1
          مخالفم 0
    3. Ferrari Zonda SV

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (479 ديدگاه)

      شورولت تواناییش برای حضور توی ایندی کارز قابل توجهه…..قدرت موتورای ایندی بیشتر از فرمولاست ولی وزن ماشیناش بیشتره که باعث میشه ۳ثانیه کندتر باشه.
      به نظرم جنرال موتورز و مخصوصا شورولت برای فرمولا نسبت به فورد شانس و البته احتمال و کارایی بیشتری داره.

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. Elemento

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    فورد در ساخت پیشرانه هایی که در مسابقات فرمول 1 برنده شدن ، بعد از فراری رتبه ی دوم رو داره.

    رتبه ی دوم برای خودروسازی که چندین سال از این مسابقات دور بوده. !!!

    فراری 1
    فورد 2
    رنو 3
    مرسدس 4
    هوندا 5

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (پهلوان مک لارن)new great britain

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      مجید اشتباه گفتی شرکت cosworth رتبه ی 2 رو داره 176 بار موتورهای این کمپانی تا زمانی که حضور داشتن تونستن قهرمانی کسب کنن.
      مجید یه لطفی بکن آمار اشتباهی به کسی نده.البته بلوک ها ی این موتور ماله Ford Kent
      این شعبه فورد بوده تو بریتاینا که نقش توسعه دهنده و طراحی رو داشته.
      این موتورها که از این بلوک و طراحی cosworth استفاده میکردن.تو انواع ماشین ها از سال 59 تا 1965 استفاده میشد. Lotus Mk.VII-Lotus 20B, 22, 23تا مسابقات Formula 3
      تو سال 65.
      البته قضیه خیلی مفصله و نقش فورد.که اگه خواستین میگم.
      دوستان آمریکایی باز اگه جایی از کامنتم مشکل داره بگین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (پهلوان مک لارن)new great britain

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (2761 ديدگاه)

        چند وقت پیش داشتم با امیرحسین میگفتم که فرمول یک خیلی هزنیه بره.و خیلی از شرکت ها نمیخوان این همه هزینه کنن.
        که الان مشخص شد.وقتی فورد با اون هم سرمایه حرف از هزینه زیاد این مسابقات میزنه.اون وقت بعضی ها انتظار دارن مک لارن تمام قطعات فرمول یکشو خودش بسازه.با اون بودجه بسیار محدودش.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امیرحسین

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (102 ديدگاه)

          حرف شما که سنده واسه ما

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ونوم

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (543 ديدگاه)

        مکلارن درست میگه البته اونزمان این شرکت فکر میکنم تحت مالکیت فورد بوده یا بخش عمده سهامش متعلق به فورد بوده ضمنا در حال حاضر هم به مکلارن برا ساخت انجین کمک میرسونه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. مجید / خودروسازی = آلمان + ایتالیا + ژاپن

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        اعداد من از ویکی پدیاست.
        شما کامنت خودت رو بذاری خیلی بهتره به نظرم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (پهلوان مک لارن)new great britain

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          مجید دقیقا میشه بگی کجای ویکیپدیا نوشته فورد بعد از فراری موتورهاش 176 بار قهرمانی به دست اووردن و از این حیث دوم هستن؟؟؟
          Cosworth has collected 176 wins in Formula One as engine supplier, ranking second with most wins behind Ferrari.(منبع ویکیپدیا)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ace

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          176 که عدد تخیلیه.
          من تعداد قهرمانی ها در هر سال با یک موتور خاص رو مینویسم.
          نیازی به گفتنش نیست البته ولی نیما هم بالا حرف من رو تایید کرده
          Engine / Country/ Total
          Ferrari/ Italy/ 15
          Ford/ * United States United Kingdom/ 13
          Renault/ France/ 11
          Mercedes / West Germany/Germany /9
          Honda / Japan /5
          Climax / United Kingdom /4
          TAG ** / Luxembourg Germany/ 3
          Alfa Romeo/ Italy/ 2
          Maserati /Italy /2
          Repco/ Australia/ 2
          BMW /West Germany/ 1
          BRM / United Kingdom/ 1

          .

          بیشتر از این بحثی ندارم.
          بیشتر از این هم این صفحه نمیام این صفحه.
          نکته ی جالب هم اینکه tag heuer آلمانی/سوئیسی حساب شده.

          موافقم 0
          مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا