انتقامِ بلک وود! تست و بررسی فورد F-150 لیمیتد

من مطمئن نیستم که این مسئله دقیقاً کی رخ‌داده است اما در 15 سال گذشته، تراک پیکاپ ها بیش از اینکه ابزاری برای کار باشند، اسباب لوکس‌تری شده‌اند. هیچ تراکی به‌اندازه‌ی لینکلن بلک وود این سیگنال را دریافت نکرده است. فورد F-150 با درب عقب فرانسوی و فضای بار فرش شده که در مواقع ضروری به‌عنوان صندوق 750 لیتری عمل می‌کند.

Lincoln Blackwood
Lincoln Blackwood

البته بلک وود به ‌اندازه‌ی فورد در امر فروش موفق نبوده است. اگرچه که خریداران، لوکس بودن را درک نکردند اما حداقل چیزی می‌خواستند که بتواند کاری انجام دهد؛ بنابراین فورد به پای تخته برگشت و با طراحی لینکلن MARK LT به میدان پای نهاد که دوباره خوب کار نکرد!

Lincoln Mark LT
Lincoln Mark LT

در این زمان فورد شاهد موفقیت رقیب خود یعنی جی ام سی سیرا دنالی بوده است که در واقع قیمتی بیش از تریم لوکس سیرا دارد و در این هنگام یک نفر در فورد ایده‌ای را مطرح کرد که باید تریم لوکس‌تری به خط تولید F-150 اضافه شود. من یک هفته را با فورد F-150 Limited 4*4 2016 سپری کردم، تراکی که شاید لوکس‌ترین خودروی سگمنت باشد.

2016 Ford F-150 Limited
2016 Ford F-150 Limited

بالاترین تریم F-150 که لیمیتد است جای مدل پلاتینیوم را گرفته است و ویژگی‌های استاندارد بیشتری را نشان می‌دهد و همان‌طور که گفته شد، بیش از کار روی لوکس بودن تمرکز کرده است. این مدل که تنها به‌صورت چهار درب SuperCrew و پیشرانه‌ی 3.5 لیتری 6 سیلندر و توئین توربو در دسترس است (شما می‌توانید مدل پلاتینیوم را با پیشرانه‌ی 8 سیلندر 5 لیتری انتخاب کنید)، با رینگ‌های منحصربه‌فرد 22 اینچی، جلوپنجره و دستگیره‌ی درهای جلا داده‌شده از مدل پلاتینیوم متمایز می‌شود. جزئیات جالب دیگری نیز وجود دارند که باعث هر چه بهتر شدن خودرو می‌شوند از جمله مونوروف پانورامیک و پکیج تکنولوژی که به‌صورت استاندارد وجود دارند. همچنین شما می‌توانید آپشن های زیادی ازجمله سیستم چهارچرخ محرک، پله‌ی درب پشتی، پله‌های کناری و پکیج بکسل کردن تریلر را سفارش دهید.

2016 Ford F-150 Limited
2016 Ford F-150 Limited

پیشرانه‌ی 6 سیلندر اکوبوست این خودرو 365 اسب بخار قدرت و 420 پاوند فیت گشتاور تولید می‌کند و با گیربکس 6 سرعته ی اتوماتیک همراه شده است.F-150 Limited در مدت‌زمان 5.8 ثانیه به‌تندی 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مسافت 400 متر را در 14.5 ثانیه و با سرعت 151.9 کیلومتر بر ساعت طی می‌کند. این تراک عظیم‌الجثه رکورد 34.7 متر را در تست ترمزگیری از سرعت 96 کیلومتر بر ساعت بر جای می‌گذارد. تست فیگور اِیت نیز در 27.2 ثانیه و با شتاب جی متوسط 0.63 ثانیه صورت می‌پذیرد.

2016 Ford F-150 Limited
2016 Ford F-150 Limited

در مقام مقایسه با پیکاپ های رقیب، پرفورمنس F-150 این خودرو را تقریباً در صدر قرار می‌دهد. فورد در زمینه‌ی همه‌ی آیتم‌های پرفورمنس از رم 1500 Laramie با پیشرانه‌ی Hemi، تویوتا توندرای 8 سیلندر و شورلت سیلورادوی 8 سیلندر LTZ پیشی می‌گیرد. تنها پیکاپی که در برابر F-150 Limited قد علم می‌کند جی ام سی سیرای دنالی است. آخرین مدلی که ما تست کردیم مدل چهارچرخ محرک crew cab 2016 بود که به پیشرانه‌ی آپشنال 6.2 لیتر مجهز بوده و 420 اسب بخار قدرت و 460 پاوند فیت گشتاور را در دسترس قرار می‌دهد و به گیربکسی 8 سرعته و اتوماتیک مجهز است. ازنظر شتاب صفرتا 96 کیلومتر بر ساعت هر دو خودرو یکسان هستند اما در تست مسافت 400 متر، دنالی با زمان 14.2 ثانیه و سرعت 156 کیلومتر بر ساعت پیش می‌افتد؛ اما F-150 در آزمون‌های ترمز گیری و هندلینگ از رقیب خود جلو می‌زند. سیرا دنالی به 39.3 متر فاصله نیاز دارد تا از سرعت 96 کیلومتر بر ساعت به سکون برسد و آزمون فیگور اِیت نیز در 27.8 ثانیه و شتاب جی متوسط 0.63 به پایان می‌رسد.

2016 Ford F-150 Limited
2016 Ford F-150 Limited

چون در آپارتمان شهری خود زندگی می‌کنم (کسی که می‌تواند پیکاپ 67560 دلاری بخرد، مطمئناً به یک نفر پول می‌دهد تا اشیای سنگین را بلند کند!) نتوانستم توانایی حمل بار و کشش این تراک را تست کنم اما مطمئن باشید که این تراک کاملاً تواناست! خودروی ما می‌تواند 662 کیلوگرم بار را حمل و نزدیک 5 تن را بکشد!

2016 Ford F-150 Limited
2016 Ford F-150 Limited

من به همراه خانواده لس‌آنجلس را به‌منظور یافتن طبیعت زیبا ترک کردم. در جاده‌های باز، F-150 Limited یک خودروی کاملاً قوی است. پیشرانه‌ی 6 سیلندر اکوبوست هنوز هم یک هیولاست و همیشه می‌غرد. برخلاف رقبا که به گیربکس 8 سرعته ی اتوماتیک روی آورده‌اند، گیربکس 6 سرعته ی اتوماتیک فورد شما را تشنه‌ی دنده‌های بیشتر نگه می‌دارد. این گیربکس به‌صورت هوشمندانه از منحنی گشتاور استفاده می‌کند و تعویض‌هایش سریع است و هرگز در دنده‌ی اشتباهی گیر نمی‌کند. با طی بیش از 480 کیلومتر راه که عمدتاً جاده‌های بزرگراهی بودند، من به مصرف سوخت متوسط 15.3 لیتر در صد کیلومتر دست‌یافتم. رتبه‌بندی EPA برای مصرف سوخت این تراک 14.7/10.6/13 لیتر در هر صد کیلومتر است. برای آن‌هایی که قطره‌قطره‌ی سوخت برایشان ارزش دارد، بهتر است که نگاهی به پیشرانه‌ی اکودیزل رم داشته باشند.

2016 Ford F-150 Limited
2016 Ford F-150 Limited

فرمان پذیری خودرو همانند یک تراک است (شگفت‌زده شدید؟!) حتی در راه‌های باریک فرمان توزیع وزن خوبی دارد و صریح و دقیق است. سواری F-150 نیز همانند یک تراک است. سواری خودرو غیرقابل‌اعتراض است اما کمی شلوغ است، مخصوصاً در مقایسه با سواری مگنتیک سیرا دنالی یا سیستم تعلیق پیچشی و هوایی رم 1500. در جاده‌های ناهموار فورد لرزش و حالت شناوری دارد که چندان موردقبول نیست و رینگ‌های 22 اینچی و ظاهر زیبا و سفیدرنگ قطعاً هیچ کمکی به بهبود اوضاع نمی‌کنند.


داخل خودرو جاییست که فورد به خوبی حس یک خودروی لوکس را ایجاد کرده است. شما راننده‌ی یک S کلاس نیستید اما کابین جادار است و با چرم باکیفیت، صندلی‌های گرم و سرد شونده و ماساژور دار آراسته‌شده است. تریم چوب انحصاری نیز بسیار خوب ساخته‌وپرداخته شده و سقف پانورامیک به‌صورت استاندارد وجود دارد. چون این خودرو زندگی خود را از یک تراک 26 هزار دلاری آغاز کرده، بنابراین برخی از پانل های پلاستیک سخت در کابین وجود دارند.

2016 Ford F-150 Limited
2016 Ford F-150 Limited

اگرچه که فورد در ابتدا درهای تراک لوکس را با عرضه‌ی لینکلن بلک وود و مارک LT باز کرده، اما F-150 بسیار بهتر از درس‌های فراگرفته شده از دوقلوهای لینکلن است. یک تراک لوکس برای همه نیست اما فورد F-150 قطعاً در بین برترین‌های سگمنت قرار دارد و بالاخره یک رقیب با ارزش برای جی ام سی سیرا دنالی به حساب می‌آید.

2016 Ford F-150 Limited
2016 Ford F-150 Limited

مشخصات فورد F-150 Limited (SuperCrew)
قیمت پایه: 63390 دلار
قیمت در هنگام تست: 67560 دلار
مشخصات کلی خودرو: پیشرانه در جلو، چهارچرخ محرک،5 سرنشینه، تراک چهار درب
پیشرانه: 3.5 لیتری/365 اسب بخار قدرت/420 پاوند فیت گشتاور/ 6 سیلندر 24 سوپاپه و توئین توربو
گیربکس: 6 سرعته ی اتوماتیک
وزن خودرو: 2512 کیلوگرم
طول/عرض/ارتفاع: 5.89/2.02/1.96 متر
شتاب صفرتا 96 کیلومتر: 5.8 ثانیه
مسافت 400 متر: 14.5 ثانیه با سرعت 151.9 کیلومتر بر ساعت
شتاب جانبی: 0.78 جی (متوسط)
مصرف سوخت تخمینی EPA (شهری/بزرگراهی/ترکیبی): 14.7/10.6/13 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: motortrend

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

17 دیدگاه

  1. امیر.عارف
    سوابق: (368 دیدگاه) ,

    من عاشق این نوع از ماشینهام مخصوصا f150 با روح روان آدم بازی میکنه

    پاسخ
  2. Ali2240
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    دوستان راهنماییم کنید
    اینو بخرم یا وانت شوکا ؟

    پاسخ
    1. amin
      سوابق: (115 دیدگاه) ,

      علی جان آریسان بگیر
      یک تیر و دو نشان!
      هندلینگ و کیفیت سواری فوق العاده 405 همراه با قابلیتهای بهترین تراک های روز دنیا!
      نخند!
      تولید ملیه شوخی که نداره!!!!

      پاسخ
      1. احسان
        سوابق: (235 دیدگاه) ,

        امین جان اریسان تو این کلاس نیست اریسان تراک فوق لوکس حساب میشه تازه موتورشم یه جورایی انگلیسیه

        پاسخ
  3. احسان آرسنالی
    سوابق: (1108 دیدگاه) ,

    من اینو داشته باشم تا یه هفته فقط واسه دستشویی ازش پیدا میشم

    پاسخ
  4. Sina
    سوابق: (159 دیدگاه) ,

    فکر کن با این بری لب جاده گوجه خیار بفروشی، عجب کلاسی داره، یعنی کلاس فروشندش از وزیر نفت بیشتر میشه

    پاسخ
  5. ali
    سوابق: (1267 دیدگاه) ,

    ای ولا فورد که سری اف اون 35 ساله پرفروش ترین ماشین امریکاس
    واقعا حق دارند مردمی که این خشگل ها رو به رقبای غیر امریکاییشون ارجعیت میدن
    واقعا امریکاییا استاد در تولید هر ماشینی به خصوص هیولاهای مثل سری اف
    سیلورادو . رم و سیرا این سبک ماشین هستند و امار فروششون موید این مطلبه

    پاسخ
  6. بهنام طیبی
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    مشخصات فنی خوبی داره بخصوص شتاب خیلی خوبی داره 0 تا 96 – 5.8 ثانیه است

    پاسخ
  7. احمد باقری
    سوابق: (4279 دیدگاه) ,

    کلا این تراکها رو خیلی غول میسازن، نمای جلوی بسیار با کلاسی دارن.

    پاسخ
  8. fcmz
    سوابق: (85 دیدگاه) ,

    دوستان یه سوالی که همیشه فکر منو مشغول کرده اینه که نیسان ابی (جونیور) توانایی حمل 3.5 تن بار رو داره هر چند بنده گاهی اقات 4 تن رو هم دیدم اما فور f150 فقط 665 کیلو یه کم تو ذوق میزنه چه جوریاس ؟
    کلا تمام وانتهای امروزی همین جورین.

    پاسخ
  9. موسسه پینه مونده
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    آمریکا فقط در تولید ماشین های پرقدرت و کم بازده در مصرف سوخت ماهر هستند و این هم به خاطر روحیه ی وحشی و جنایتکارشونه که از دوران گاوچرانی و هفت تیر کشی های تگزاسی به ارث بردن.

    پاسخ
  10. British
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    دداشم اگه تو ایران بیاد فکر میکنم حداقل یه ده تنی بهش بزنن چون تو ایران به قیافه ماشین نگاه میکنن ,, به سیسی پی سی و قدرت موتور اینجور چیزا کار ندارن

    البته اگه من باشم همون 665 رو نمزنم

    پاسخ
  11. حمیدرضا
    سوابق: (323 دیدگاه) ,

    چقدر موتوراشون پرمصرفن با قیمت بنزین تو امریکا من نمی فهمم چرا بازم ماشینای پرمصرف طرفداراشون کم نمیشه

    پاسخ
  12. تصویر پروفایل moein
    moein
    سوابق: (775 دیدگاه) ,

    یهنی جون می ده یه طبیعت گردی حرفه ایی
    از شمال و جنگلاش تا کرمان یزد و کویرش تا جنوبو آب و هوای شرجیش خراک این ماشینه

    پاسخ
  13. نت
    سوابق: (159 دیدگاه) ,

    فورد f 150 زیباترین و بهترین وانت دنیاست.ای کاش چراغ جلوش یه تیک اهن وسطش قرار داره این تیکه اهن وجود نداشت.من نمیدونم چرا فورد اومده چراغ جلوش تیکه اهن گذاشته و چاغ رو دو تیکه کرده؟این مدل چراغ خیلی زشته.باید چراغ جلوش مثل مدلهای قدیمی فورد یه تیکه و یکپارچه بود .من نمیدونم چرا فورد همچین کاری رو انجام داده؟چراغ جلوش یباست فقط اون اهن وسطش زشتش کرده.

    پاسخ
  14. نت
    سوابق: (159 دیدگاه) ,

    یه مشکل دیگه f 150 شیشه جلوش هست که نسبت به شیشه درب عقب اومده پایین .منظورم زیر اینه جلو یه کم قوص داره و اومده پایین تر نسبت به شیشه درب عقب و این زشته و طراحی روبد کرده.چراغ جلو او تیکه اهن جلو پنجره که تو چراغ گذاشته و شیشه جلو بزرگترین مشکل f 150 هست.به غیر از این دو مشکل طراحی دیگر این وانت هیچ مشکلی نداره.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.