لینکلن MKZ با چهره جدید

مدل 2017 لینکلن MZ، قدرتمندترین خودروی تاریخ لینکلن خواهد بود. این سدان با موتوری که 400 اسب بخار نیرو تولید می‌کند، همراه با چهره‌ای نونوار شده و زبان طراحی جدید، یک پله بالاتر رفته و در کلاس خودروهای لوکس جای می‌گیرد و برند لینکلن را نیز همراه با خود به بالا می‌کشد. در واقع لینکلن می‌خواهد با چنین مدلی، فاصله خود را با محصولات فورد بیشتر و تمایز بهتری ایجاد نماید.

2017 Lincoln MKZ
2017 Lincoln MKZ

لینکلن MKZ مدل 2017، چیزهای جدید زیادی برای ارائه دارد. چهره فیس‌لیفت شده آن یادآور مدل کانسپت کانتیننتال است. البته این شباهت بیشتر در بخش جلوپنجره مشبک و چراغ‌های LED دیده می‌شود و خبری از خطوط روی بدنه و عضلات تنومند آن نیست.

2017 Lincoln MKZ
2017 Lincoln MKZ

در داخل کابین، طراحان تعدادی از کلیدها و دکمه‌های فیزیکی را جایگزین سیستم لمسی لغزنده قبلی کرده‌اند. سیستم رابط کاربری نیز به نسل سوم ارتقا یافته است و دیگر دردسرها و پیچیدگی سابق را ندارد. یک سقف باز شونده پانورامیک هم به عنوان بزرگ‌ترین سانروف بر روی خودروهای سواری سبک، در این MKZ به چشم می‌خورد. تزئینات فیبر کربنی، آبنوس، چرم، صندلی‌های قابل تنظیم چند وضعیتی، سیستم صوتی با 14 تا 20 اسپیکر و پدال‌های آلومینیومی نیز جلب توجه خواهند کرد.

2017 Lincoln MKZ
2017 Lincoln MKZ

مدل پایه مجهز به یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر هیبریدی است که با کمک توربوشارژر قادر به تولید نیروی 245 اسبی است و می‌توان به صورت دیفرانسیل جلو یا دو دیفرانسیل و با یک گیربکس CVT خریداری شود.


قدرتمندترین لینکلن تاریخ هم مجهز به یک موتور 3.0 لیتری شش سیلندر V شکل GTDI با توربوی دوقلو است که بر اساس موتور 2.7 لیتری فورد ساخته شده و 400 اسب بخار نیرو و 542 نیوتن متر گشتاور را به هر دو محور و چهار چرخ منتقل می‌نماید. این موتور فعلاً منحصراً برای لینکلن طراحی شده و برخلاف سایر مدل‌های این شرکت، متعلق به مدل‌های فورد نیست. دیفرانسیل عقب این مدل برگرفته از دیفرانسیل عقب و مبدل گشتاور فورد فوکوس RS است. این درحالی است که در مدل تک دیفرانسیل این خودرو، قدرت به 350 اسب بخار محدود شده و گشتاور نیز بدون تغییر باقی مانده و به چرخهای جلو گسیل می‌شوند.


از تکنولوژی‌های ایمنی در MKZ باید به سیستم تشخیص عابر پیاده و جلوگیری از برخورد، کروز کنترل تطبیقی مجهز به عملگر توقف و حرکت، حفظ خودرو در حالت توقف بدون نیاز به فشردن ترمز، سه حالت رانندگی قابل انتخاب راحت، اسپرت و عادی و مواردی از این قبیل اشاره نمود.


لینکلن MKZ تبدیل به یک خودروی لوکس واقعی شده است. این خودرو قرار است از تابستان سال آینده به عنوان مدل 2017 روانه بازار شود. این خودرو می‌تواند رقیبی برای کادیلاک باشد و حتی با فلسفه خودروهای لوکس و آرام لکسس نیز نزدیک است. هرچند هنوز این خودرو روی پلت فرم مشترکی با فورد فیوژن بنا شده باشد. هرچه باشد، این خودرو نشان از تلاش برای احیا و بازسازی نام تجاری لینکلن به عنوان یک سازنده خودروهای لوکس دارد.


[دانلود ویدئو]

22 دیدگاه

  1. مهدی پاشا
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    جلو و داخلش خوبه..اما طرح عقبش افتضاح هست

    پاسخ
    1. Ashkan
      سوابق: (312 دیدگاه) ,

      این سبک چراغ عقب لینکلن از گذشته بوده
      ولی من نمیدونم چرا اینقدر نسبت به مدل کانسپتش نابود تر شده

      پاسخ
      1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
        سوابق: (811 دیدگاه) ,

        جناب منظور شما از کانسپت چیه؟
        تا جایی که بنده اطلاع دارم کانسپتش معرفی نشده اگرم منظور شما کانسپت کانتیننتال هست که باید بگم اون مدل از این سطح بالاتره و به تبع از هر لحاظ برتری داره.

        پاسخ
  2. milad
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    قدرت 400 اسب با توجه به گشتاور موتور قابل قبول نیست ضمن اینکه دو دیفرانسیل باید باشه این ماشین

    پاسخ
  3. فرشید
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    اقا میلاد نزدیک 20 سالی هست تو بخش تحقیق و ساخت موتور جنرال موتورز مشغول به کاره.خدا نکرده فکر نکنید همینجوری یه ایرادی از لینکلن گرفته…لینکلن با این همه سوابق خودش و شرکت مادرش فورد باید درس پس بده به اقا میلاد…اقا میلاد بیا ایران خودرو موتور 3.6 لیتری بساز ببینیم چند اسب بخار قدرت تولید میکنه.

    پاسخ
    1. ЯАРтоЯ
      سوابق: (250 دیدگاه) ,

      آره مخصوصا اون دکمه های کناریش.

      پاسخ
  4. تصویر پروفایل جواد
    جواد
    سوابق: (319 دیدگاه) ,

    خدایا شکرت یعنی دیگه لینکلن دست از سر اون جلو پنجره افتضاحش برداشت (یک بار من ضعف لینکلن به خاطر مشکل جلو پنجره اون دونستم و اصلاح اونو باعث موفقیت ……دوستان منو منفی بارون کردن گفتن این اصالت لینکلت هست)

    پاسخ
  5. امین آریامن
    سوابق: (139 دیدگاه) ,

    به نظر من اوج زیبایی طراحیش تو نمای عقبش هست…واقعا قشنگه

    پاسخ
  6. Corvette
    سوابق: (250 دیدگاه) ,

    اولین عکساش با او رنگ تیره رو که اول میبینه آدم خود خود ب ام وست خودشم سری 6

    پاسخ
  7. سیاوش
    سوابق: (159 دیدگاه) ,

    بنظرم این زبان طراحی شروع جدیدیه برای لینکلن ولی خوبه تو خیلی قسمت ها از برندهای دیگه یه چیزایی به ارث برده از نمای جلو ترکیب آئودی و جگوار نمای عقبش که خاص خودشو ولی میتونست هارمونی بهتری داشته باشه داشبوردش تو تصاویر خیلی دلبری نمی کنه ولی خوب در کل یه گام به جلو

    پاسخ
  8. امیر
    سوابق: (226 دیدگاه) ,

    خیلی جلوش شبیه جگواره درکل از نسل قبلیش بهترو زیباتر شده داخلشم خوبه امکاناتشم خوبه فقط طراحیش کمی محافظه کارانس که میشد هیجان بیشتری بهش داد

    پاسخ
  9. محمد
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    از نظر منکه کلا خیلی خوبه .طراحیشم عالیه

    پاسخ
  10. احمد باقری
    سوابق: (4288 دیدگاه) ,

    مدل کانسپتش قشنگ تر بود.

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل Mehdi TuRbO
    Mehdi TuRbO
    سوابق: (204 دیدگاه) ,

    طراحی جلو پنجر قبلیشو بیشتر دوست داشتم تنها ماشینی بود ک چنین جلو پنجره ای داشت و میشد از دور تشخیص داد اگ جلو پنجرشو مثه کانسپتایی ک با جلو پنجره قبلی ارایه داده بود میزاشت بهتر بود
    https://i.ytimg.com/vi/r71Hg5Yalmw/hqdefault.jpg

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.