فورد

ارائهٔ نسخهٔ عملکردی RS برای کراس‌اوورهای فورد

فورد برای اولین بار نسخهٔ اسپرت و عملکردی RS را برای هاچ‌بک کامپکت فوکوس خود ارائه نموده و آن‌را به یک هاچ‌بک داغ تبدیل کرد. حال سازندهٔ آمریکایی ایدهٔ ارائهٔ این نسخۀ عملکردی را برای کراس‌اوورهای خود جهت ایجاد کراس‌اوورهایی عملکرد بالا به‌عنوان عضوی واقعی از خانوادهٔ RS مطرح کرده است. مدیر جهانی بخش عملکردی فورد آقای «Dave Pericak» در گفتگوی اخیر خود با مجلهٔ Car Dealer اظهارات محکمی را مبنی بر احتمال انجام چنین کاری مطرح کرده است.

ford-focus_rs-2016-1600-07

وی دراین‌باره گفته است:
«من فکر می‌کنم که خریداران عاشق عملکرد هستند؛ اما تعریف این عملکرد برای یک کراس‌اوور با آنچه که در فوکوس یا فی‌یستا ارائه می‌شود متفاوت است. ولی بااین‌وجود ما پیش‌ازاین در سطح جهان و حتی در ایالات‌متحده دیده‌ایم که مردم خودروهایی اسپرت و با ظاهر تهاجمی را دوست دارند. آن‌ها خواهان قدرت بیشتر و بهبود در پیشرانه هستند؛ بنابراین من معتقدم که خریداران پاسخ مثبتی به این اقدام ما خواهند داد و مطمئناً از این عملکرد بالا در کراس‌اوورها استقبال خواهند کرد».

اما نکتهٔ جالب در این رابطه این است که Pericak از کراس‌اوورها و SUVهای عملکردی حال حاضر دنیا تحت تأثیر قرار نگرفته است و می‌گوید اگر فورد به این ایده چراغ سبز نشان دهد، محصول نهایی یک کراس‌اوور عملکردی واقعی خواهد بود.

ford_kuga_st-line_21

او در ادامه عنوان کرده است:
«اگر شما به بازار SUVهای حال حاضر دنیا نگاه کنید، نمونه‌های چندانی با عملکرد واقعی پیدا نخواهید کرد. البته بسیاری از خودروسازان تلاش‌هایی جزئی در این رابطه داشته‌اند و خودروهایی مختلفی را هم به بازار عرضه کرده‌اند اما هیچ‌کدام از آن‌ها واقعاً یک کراس‌اوور یا SUV عملکردی نیستند؛ بنابراین من مطمئنم که بازار و فرصت بسیار زیادی برای ما در این بخش فراهم خواهد بود».

ford_escape_se_sport_3

با توجه به شایعات، به‌احتمال‌زیاد اولین کراس‌اووری که نسخهٔ RS را دریافت می‌کند، مدل اسکیپ است که در اروپا با نام کوگا به فروش می‌رسد چراکه شالودهٔ این خودرو قابلیت ارتقاء عملکرد را دارد. در حال حاضر اسپرت‌ترین نسخهٔ اسکیپ، مدل مجهز به پکیج ظاهری اسپرت است؛ اما همان‌طور که از نامش مشخص است، این پکیج تنها ظاهر اسکیپ را بهبود داده و اسپرت نموده است به‌گونه‌ای که شامل مواردی چون رینگ‌های ۱۹ اینچی، تریم مشکی پنجره‌ها و قاب مشکی‌رنگ آینه‌های جانبی می‌شود. در اروپا نیز نسخه‌ای بالا رده از کوگا بنام ST Line عرضه می‌شود که مجهز به پکیج آئرودینامیک، رینگ‌های ۱۸ و ۱۹ اینچی و آرم‌های ST است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. فورد

    ۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (852 ديدگاه)

    جون میده برای بازار ایران چون اکثر کراس اوور های ایران چهار چرخ نیستن و فقط دکورین حیف که نمیاد ایران والا از وقتی که کراس اوور تندر نود اومد اکثر کمپانی ها ورشکست شدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ab12

      ۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (89 ديدگاه)

      با توجه به ظاهر مشابه این نسل از فورد با محصولات هیوندا و بخصوص سانتافه بخوبی مشخصه که کیا و هیوندا زیر مجموعه محصولات امریکایی واقع در کره جنوبی که مستعمره امریکاست هستند پس ایران نیز چه خواسته چه ناخواسته وارد کننده محصولات امریکایی ولی در سطح کم و نامحسوس هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فورد

        ۶ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (852 ديدگاه)

        من که متوجه نشدم منظور شما رو

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Madjid911 GT2

    ۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    نسخه ی RS برای کراس اوور ها با توجه به محبوب شدن این سگمنت مبتونه خیلی جذاب باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ونوم اف ۵

    ۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    به این ترتیب رقیب ماکان با قیمت خیلی کمتر رو میشه دید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا