هاچ‌بک آتشین فورد فوکوس RS

فورد رسماً از هاچ‌بک فوق‌العاده و کاملاً جدید فوکوس RS با ویژگی‌هایی چون انتقال نیرو به هر چهار چرخ رونمایی کرد.

Ford Focus RS 2015
Ford Focus RS 2015

نسل سوم فورد فوکوس RS، قدرتمندترین فوکوس تاریخ محسوب می‌شود و با توجه به دینامیک عالی چهار چرخ محرک آن و همچنین سیستم جدید کنترل پویای گشتاور، بهترین ماشین تحت این نام می‌باشد.

Ford Focus RS 2015
Ford Focus RS 2015

طراحی فوکوس RS با جلوپنجره مشبک ذوزنقه ای شکل، هواکش‌های بزرگ سپرها، چراغ‌های کشیده، اسپویلر سقفی بزرگ عقب، دیفیوزر مشکی رنگ، خروجی‌های اگزوز بزرگ و چرخ‌های آلیاژی، کاملاً جسورانه و عضلانی به نظر می‌رسد.

Ford Focus RS Interior
Ford Focus RS Interior

فضای داخلی این خودرو هم از نو طراحی شده و ساده‌تر و قابل‌درک‌تر می‌باشد. یک نمایشگر لمسی 8 اینچی در بالای داشبورد مرکزی قرار دارد که به دوربین عقب نیز متصل است. یک سیستم صوتی ساخت سونی با ده بلندگو و یک ساب ووفر نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده‌اند. فرمان اسپرت نیز، فرمی دلپذیر دارد. در بالای کنسول هم نمایشگرهای اضافه‌ای برای نشان دادن فشار توربو، دمای روغن و فشار روغن قرار گرفته‌اند. صندلی های اسپرت ریکارو هم به خوبی بدن راننده را دربر می گیرند.

Ford Focus RS
Ford Focus RS

تمرکز فورد در این خودرو، روی عملکرد، تکنولوژی بالا، مهندسی نوآورانه و رانندگی نشاط‌آور بوده است. سیستم کنترل پویای گشتاور برداری با ایجاد کشش لازم در هر زمان، چابکی مطلوب و سرعت در سرپیچ‌ها را به همراه دارد. این سیستم با کنترل الکترونیکی کلاچ دوگانه در هرکدام از محورهای جلو و عقب، توزیع مناسبی از گشتاور را انجام می‌دهد. واحد کنترل در هر ثانیه 100 بار از روی سنسورها اطلاعات مختلف را جمع‌آوری می‌کند تا به طور دائم توزیع گشتاور را تغییر دهد. تا 70 درصد از گشتاور تولیدی نیز می‌تواند روی محور عقب ارسال گردد.

Ford Focus RS
Ford Focus RS

فوکوس RS جدید از یک سیستم تعلیق جدید اسپرت و دامپرهای قابل تنظیم و میله‌های ضد رول بهره می‌گیرد. این تعلیق باعث شده تا این خودرو شتاب جانبی 1.0g را تحمل نماید. با وجودی که فرمان از نوع برقی است اما طراحی سیستم تعلیق جلو، تا حدودی احساس فرمان را بازگردانده و آن را پاسخگو نشان می‌دهد.

Ford Focus RS
Ford Focus RS

فورد همچنین در یک همکاری نزدیک با میشلن، تایرهای 235/35 مخصوص از نوع سوپر پایلوت با عملکرد بالا با قطر R19 را در زیر این خودرو قرار داده است.

Ford Focus RS
Ford Focus RS

در زیر کاپوت فوکوس RS یک موتور 2.3 لیتری توربوشارژر از سری اکوبوست قرار دارد. خروجی این موتور 315 اسب بخار است که 10 اسب از موتور 2.5 لیتری قبلی، قوی‌تر می‌باشد. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس شش سرعته دستی با تعویض سریع و دقیق دنده‌ها استفاده می‌شود. بدین ترتیب شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت زیر 5 ثانیه‌ای برای این ماشین، حاصل می‌گردد.

Ford Focus RS
Ford Focus RS

Ford Focus RS
Ford Focus RS

فوکوس RS جدید یک خودرو برای بازار جهانی است و این یعنی باید با رقبایی از اوپل، رنو و سئات دست و پنجه نرم کند. هنوز این خودرو در قواره رقابت با غول‌هایی چون آئودی S3 و گلف R نیست اما می‌تواند مدل‌های کمتر اسپرت گلف نظیر GTi را به چالش بکشد.

30 دیدگاه

  1. PlayStation
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    زیبا و اسپرت و جوون پسند و جون میده واسه دریفت خیابونی.

    دوسش دارم حتی بیشتر از ماستانگ

    پاسخ
    1. Mostafa&S
      سوابق: (318 دیدگاه) ,

      خوشگل و اسپرت و شهری
      آفرین…

      پاسخ
      1. E 36
        سوابق: (753 دیدگاه) ,

        همه فاکتورای یک هاچ بک تما عیارو داره
        شتاب 5/9 واسه 315 اسب زیاد نیست ؟! میشد بهتر باشه

        پاسخ
        1. bardia
          سوابق: (178 دیدگاه) ,

          با تجربه ای که از این اعداد و ارقام دارم احتمالا شتاب صفر تا 100 این ماشین 4.9 ثانیه بوده که اشتباها” 5.9 ذکر شده

          چون ماشین AWD هست مطمئنا” عددی که پدال گفته با 315 اسب اشتباهه

          موفق باشید

  2. PlayStation
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    اون 3 آمپر بالایی رو از گالاردو کپی کردن.جالبه.

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل RETOLEX
    RETOLEX
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    خیلی بهتر از نسل قبلیش هست
    نسل قبلی اصلا اسپورت نبود

    پاسخ
  4. MKD
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    سلام دوستان فورد بار دیگر نشان داد که استاد طراحی خودرو در همه ی کلاس ها می باشد.این طراحی بینظیر فورد رو میتونید در خودرو های evos-fiesta-mondeo-mustang-xpelorer-edge-expidition و… ببینید.مطمنا شرکت هایی چون فورد و مرسدس بزرگترین خودرو سازان جهان هستند.
    و دلیلی نداره که برخی از دوستان محترم این شرکت هارو با شرکت های کوچکتر و کم سن و سالتری چون لامبورگینی یا امثال اینها مقایسه کنند.
    با تشکر

    پاسخ
    1. bmw
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      اقای mkd اگه بخوایم منطقی فکر کنیم حرف شما درسته بالاخره این خودرو سازها تنوع بیشتر و باتجربه تر هستند.ولی سایر خودروسازها هم زحمات زیادی میکشن.

      پاسخ
      1. PlayStation
        سوابق: (57 دیدگاه) ,

        رضا تو احتمالا نسبتی با دراگون بورن فقید نداری

        پاسخ
    2. تصویر پروفایل RETOLEX
      RETOLEX
      سوابق: (1407 دیدگاه) ,

      این واقعا عالیه ولی مثل اینکه نسل قبلشو ندیدی مه چنین چیزی میگی

      پاسخ
    3. تصویر پروفایل RETOLEX
      RETOLEX
      سوابق: (1407 دیدگاه) ,

      مشکل همینجا هست بقیه رو باور نداری و صد در صد خودت رو هم باور نداری
      منظورم بقیه کمپانی ها بود
      فقط عمر که مهم نیست
      شما کسی هستی که همیشه میگه نمی تونم

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل مصطفی
        مصطفی
        سوابق: (9 دیدگاه) ,

        با سلام خدمت اقا رضا محترم…
        در اینکه خودرو سازان مختلف دارای تولیدات مهم و خوبی هستند هیچ شکی نیست و این رو میتونیم از تعداد طرفداران و فروش محصولات انها درک کنیم .
        اما انها هر چقدر هم خوب باشند همانند تویوتا-لامبو-پورشه-کرایسلر و …بازهم تحت شعاع برند های معتبر تری چون بنز و فورد قرار میگیرن.
        نه تنها تجربه بلکه تنوع محصولات و تعدد انها-تکنولوزی برتر-و ایجاد زبان طراحی برای محصولات متنوع خودشون از عوامل برتری این محصولات میباشد.
        با ارزوی موفقیت برای شما دوست محترم

        پاسخ
  5. سجاد
    سوابق: (203 دیدگاه) ,

    سلام . دوستان ببخشید که می خوام یکم بی ربط به این موضوع سوال بپرسم اما دو تا سوال ذهن منو مشغول کرده(!) : چرا سازندگان با وجود اینکه میدونند مثلا ماشین طراحی شده شون ، 300کیلومتر بیشتر نمیره ، در صفحه کیلومتر سنج ، مثلا تا 320 درج میکنند ( آیا دلیلی به جز تبلیغات داره ؟؟) یا مثلا اون سرعت در حالت آرمانی ( بدون اصطکاک و اتلاف انرژی ) بیان میشه !!؟
    سوال دیگه ـم این بود این آمپر فشار توربو ، چیه ؟؟
    مرسی و متشکرم

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل مصطفی
      مصطفی
      سوابق: (9 دیدگاه) ,

      سجاد جان سلام
      هرچند که بسیاری از خودرو ها هیچ گاه به سرعت نهایی نمیرسن ولی باز هم کسانی پیدا میشوند که بخواهند با حداکثر سرعت حرکت کنند-بنابراین خودرو سازان این احتمال رو میدن که خودرو در یک مسیر سراشیبی قرار بگیره و مطمنا با سرعتی بیش از مقدار کیلومتر شمار حرکت کنه برای همین یک مقدار حداکثر سرعت رو بیشتر نشون میدن تا علاوه بر اینکه جنبه روانی هم داشته باشه بتونه سرعت بیشتر رو جواب بده.
      با تشکر

      پاسخ
  6. سام سامی
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    یه رقیب گردن کلفت برای گلف جی تی…واقعا تحول رو در صنعت خودرو امریکل تو چند سال اخیر میشه دید!!!
    هم طراحی خارجی عالی و هم طراحی داخلی زیبا
    درود بر عاشقان خودرو

    پاسخ
  7. کافر مقدس
    سوابق: (498 دیدگاه) ,

    وای اگر 2Door بود! باور کن یکی میخریدم! ماکتشو

    خوراک ـه جدید ردبول و مانستر جورشد

    پاسخ
  8. شلبى
    سوابق: (563 دیدگاه) ,

    اين ماشين رو خيلى دوست دارم،طراحى داخلى و خارجيه بسيار زيبا و جوون پسندى داره، در كل خيلى خوب

    پاسخ
  9. مهدی دادگر
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    قیمت؟
    خوراک منطقه ازاد

    پاسخ
  10. masood
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    خوب بودن ابن ماشین به کنار،کیفیت داخلش رو خدایی نگاه کن…ادم حال میکنه واقعا

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل سامان اذری
    سامان اذری
    سوابق: (1466 دیدگاه) ,

    یه دونه فوکوس هر هفته میاد پیست تبریز نه موستانگ بهش میرسه نه کامارو ار اس
    کلا از شش سیلندر ها حریف می طلبه

    پاسخ
  12. احمد.ف
    سوابق: (463 دیدگاه) ,

    یا حضرت فیل!!
    خیلی جالبه، نسل قبلش که عالی بود این یکی هم عالی تر، طراحی داخلیش خیلی جذاب شده
    راستی این موتور همون موتور جدید موستانگه
    یک سؤال از عزیزان پدال دارم: چطور توزیع گشتاور بین چرخ ها اتفاق می افتد؟ مکانیزم عملکرد آن چیست؟ مثلا چطور است که ۷۰٪ گشتاور به محور عقب می رسد و نه بیشتر! یک مقدار توضیح بفرمایید. (شاید یک مقاله، شاید هم نه!)

    پاسخ
    1. MKD
      سوابق: (9 دیدگاه) ,

      با سلام خدمت اقای احمد-ف
      لازمه که یه توضیح کوچولو در مورد توزیع نیرو بدم.این سیستم توسط کامپیوتر مرکزی کنترول میشه.
      هنگامیکه کامپیوتر در می یابد یک یا چند چرخ سریعتر از بقیه در حال چرخشند، و یا خودرو در حال پیچیدن باشد ، این سیستم به خودرو کمک می کند.

      ابتدا این سیستم محور دیگر را درگیر می کند ویک کسری از گشتاور موتور را به ان اختصاص می دهد.

      اگر چرخها به حرکت اسپینی خود ادامه دادند، کامپیوتر گشتاور موتور را کم می کند و یا با ترمز گیری روی این چرخها سرعت انها را کم می کند.

      اخیرا این سیستم ها پیشرفت چشمگیری داشته اند . سازندگان اتوموبیل دیفرانسیل های جلو وعقب را احیا کرده اند به طوری که قدرت همانند سیستم های قدیمی از جلو به عقب منتقل می شود و سپس از یک گوشه به گوشه ی دیگر انتقال قدرت را خواهیم داشت. با این تفاوت که همه ی این کارها بسیار بسیار سریع تر از مدل های قدیمی انجام می شود. این مثل داشتن کنترل کامپیوتری و سرعت بالا اما لغزش محدود در هر محور دبفرانسیل می باشد که نه تنها به معنی استفاده بهینه از اصطکاک در هوای نا مساعد برای حرکت رو به جلو می باشد بلکه باعث عملکرد بسیار بالا در جاده های خشک هم می شود.

      پاسخ
  13. فرهاد
    سوابق: (359 دیدگاه) ,

    “این تعلیق باعث شده تا این خودرو شتاب جانبی 1.0g را تحمل نماید”
    فوق العادست تحمل این شتاب جانبی
    فورد ترکوند

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.