فورد

۵ کانسپت فورد فوکوس و نسخه ویژه فیستا برای SEMA

پس از معرفی نسخه‌های ویژه از F-150 و موستانگ، فورد برای طرفداران هاچ‌بک‌های داغ خود در نمایشگاه امسال SEMA مدل‌های خاصی تدارک دیده است. فورد پرفورمنس برای نمایشگاه ماه نوامبر در «مرکز همایش لاس وگاس» کانسپت‌هایی از فیستا ST، فوکوس ST و فوکوس RS درنظر گرفته است.

2016-ford-roush-focus-rs-1
اولین مدل، یک کانسپت اسپورت از فوکوس RS است که قدرتی برابر ۴۵۰ اسب‌بخار دارد و مجهز به یک موتور ۲.۳ لیتری با کیت تووین-اسکرال توربو و یک توربوشارژر EFR است. اِلمان‌های آئرودینامیک در جلو و اسپلیترهای کناری توسط «وِلوکس موتور اسپورتس» آماده شده‌اند. در همین حال، یک طرح رنگ‌آمیزی خاکستری (BASF Stealth Gray) و نارنجی (Fire Orange) کمک زیادی به سطح انرژی این هاچ‌بک داغ کرده است.

این کانسپت فوکوس RS با تم مسابقه‌ای و طرح رنگ‌آمیزی خاکستری با نوارهای قرمز و آبی، محصولی از «راش پرفورمنس» است و ظاهری شبیه به یک خودروی مسابقه‌ای واقعی دارد. فوکوس RS به لطف  تنظیمات فورد پرفورمنس و کالیبراسیون راش پرفورمنس، از قدرتی برابر ۵۰۰ اسب‌بخار برخوردار شده است. در همین حال، اسپلیتر جلو، بال عقب، هواکش‌های کاپوت، کیت روشنایی جلوپنجره و رنگ‌آمیزی سفارشی آینه‌های بغل این پکیج جذاب را تکمیل کرده‌اند.

SEMA 2016 - 2016 Ford Focus RS by H&R Special Springs/StanceWork
کانسپت بعدی، یک فوکوس RS رالی است که به نظر می‌رسد آماده برای غرّش در پیست است. این خودرو به لطف یک سیستم تعلیق کویل‌اور H&R از «RSS پرفورمنس»، می‌تواند در هر مسیری قدم بگذارد. گرافیک‌های مسابقه‌ای «استنس‌ورکز» از رنگ‌های گذشته و حال فورد در مسابقات اتومبیلرانی الهام گرفته شده‌اند. از دیگر ویژگی‌های ظاهری این کانسپت می‌توان به دیفیوزر عقب طرح «فورد اوروپین RS»، هواکش‌های کاپوت، اسپلیتر جلوی «تریپل R کمپوزیتز» و لبه‌های کناری بدنه اشاره کرد.

SEMA 2016 - 2016 Ford Focus ST by Blood & Grease
این نسخه از فورد فوکوس ST مدل ۲۰۱۶ با رنگ‌آمیزی مشکی (BASF Hot Rod Black)، طراحی کلی بدنه‌اش توسط «کانفیلد کولیژن اند کاستوم» انجام گرفته است. بدنه این خودرو بر روی چرخ‌ها قرمز رنگ شفاف سوار شده که با گرافیک‌های “Blood and Grease” همخوانی دارد. پیشرانه ۲ لیتری I4 اکوبوست در فوکوس ST، یک سیستم مکش هوای پرفورمنس «میشی‌موتو»، یک سیستم اگزوز «فلامستر امریکن تاندر»، سیستم «JMS بوست‌مکس» و تنظیمات اختصاصی دریافت کرده است.

SEMA 2016 - 2016 Ford Focus ST by Cinemotive Media
اینجا یک فوکوس ST اکوبوست دیگر با گیربکس ۶ دنده دستی داریم که با دریافت تنظیماتی از «سینه‌موتیو گاراژ»، نسبتاً ظاهری شبیه به مدل موجود در بازار دارد. در همین حال، تجهیزات پنهان در زیر پوسته خودرو، شامل تجهیزاتی مانند یک آپگرید «MR300 پرفورمنس»، خنک‌کننده داخلی جلو، سیستم لوله‌کشی خنک‌کننده داخلی، کیت القایی با جریان بالا، سیستم اگزوز کت‌بک و سیستم تعلیق کویل‌اور «BC ریسینگ BR سریز» می‌شوند.

SEMA 2016 - 2016 Ford Focus RS by Full-Race Motorsports
یک فورد فیستا ST مدل ۲۰۱۶ سفیدرنگ با موتور ۱.۶ لیتری اکوبوست، خودرویی نیست که در حالت عادی بتواند توجه و هیجان زیادی را به خود جلب کند، ولی این کانسپت ماهرانه از «دام توچی دیزاین»، یکی از زیباترین خودروهای موجود در این دسته است. این خودروی کوچک می‌تواند در شهر و پیست مورد استفاده قرار گیرد و با یک گیربکس ۶ دنده دستی همراه است. فورد فیستا  رانندگی هیجان‌انگیزی نیز دارد و مجهز به یک کیت توربوی «فول-ریس»، سیستم اگزوز با انبار لوله اگزوز «بورلا» و دیفرانسیل لغزش-محدود «مونتیون» است.

SEMA 2016 - 2016 Ford Fiesta ST by Tucci Hot Rods
نمایشگاه SEMA از یکم تا چهارم نوامبر (۱۱ تا ۱۴ آبان‌ماه) در لاس‌وگاس کانونشن سنتر برگزار می‌شود. احتمالاً با آمدن این کانسپت‌ها به سالن نمایشگاه، جزئیات بیشتری در ارتباط با آنها منتشر می‌گردد.

منبع: automobilemag

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Nima

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    همشون وااااقعا عالین بخصوص اون مورد 500 اسبى که واقعا هیولاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Daniel

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (952 ديدگاه)

    500 اسب بخار!!!!!
    دیگه حرفی واسه گفتن نذاشته.
    ظاهرشم که هرچی فک میکنم اونم حرفی باقی نذاشته واسم.
    Hot car

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ELEMENTO

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    500 اسب خیلی زیاده.
    این ماشین خواهد ترکاند.
    Viva German Cars

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    چه استایلی داره بدنه خیلی خوش فرم و زیباست فقط اسپویلر زیادی بلنده که فکر کنم بیشتر جنبه ظاهری داره
    تنها نقطه ضعفی که داره سایز تایر هاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    کلا استایل خوبی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ونوم

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    اگه اشتباه نکنم راش که این محصول رو اماده کرده به همراه شلبی و سالیین از تیونر های قدیمی و مورد اعتماد فورد هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مجید

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    حیف که تو ایران تو این کلاس تنها گزینه قابل دسترس برای اکثر جامعه پژو 206 هستش!!!!!!!!کلیپ های زیادی از تیونیگ و بهسازی این دو مدل فورد تو نت هست که نشان از طراحی عالی و قابلیت بالاشون داره!با این که دستم فقط تو بازی های رایانه ای بهشون میرسه باز هم میگم مرسی فورد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا