بازطراحی فورد فیوژن در مدل 2017

فورد برای مدل 2017 فیوژن که در بازارهای اروپایی با نام موندئو به فروش می‌رسد، یک برنامه تجدیدنظر و فیس لیفت ارائه نموده است.

2017 Ford Fusion Sport
2017 Ford Fusion Sport

تغییرات ظاهری این مدل شامل جلوپنجره مشبک مشکی رنگ، تغییر گرافیکی چراغها و تغییرات جزئی دیگر می‌شود. نمای جلوپنجره کمی بزرگ‌تر شده و شکل کاپوت تغییر کرده است به‌علاوه اینکه چراغ‌های LED روزتاب و ارتقاء سطح کیفیت‌تریم داخلی از دیگر تغییرات عمده فیوژن بوده‌اند.

2017 Ford Fusion Sport
2017 Ford Fusion Sport

2017 Ford Fusion
2017 Ford Fusion

برای رقابت بهتر با خودروهایی چون آکورد و کمری یک موتور جدید 2.7 لیتری V6 از سری اکوبوست نیز معرفی شده است.

2017 Ford Fusion
2017 Ford Fusion

برای شروع باید عنوان کرد که این پیشرانه 325 اسب بخار و 474 نیوتن متر گشتاور در اختیار دارد. که نسبت به مدل کنونی بسیار بهتر است. نسخه اروپایی فورد موندئو از یک موتور 2 لیتری تقویت شده با توان خروجی 240 اسب بخار و یک موتور دیزلی 2 لیتری با توان 210 اسب بخار استفاده می‌کند. به گفته فورد این نیرو حدود 50 اسب بخار و 135 نیوتن متر از رقبای یادشده بالاتر است. انتقال نیرو توسط یک گیربکس شش سرعته خودکار و به هر چهار چرخ صورت می‌گیرد.

2017 Ford Fusion
2017 Ford Fusion

2017 Ford Fusion
2017 Ford Fusion

فورد همچنین از سیستم تعلیق با میرایی تحت کنترل دائم بهره گرفته است. چرخ‌های این مدل به ابعاد بزرگ 19 اینچ رسیده‌اند. فیوژن هیبریدی و مدل پلاگین با تجدیدنظر نرم‌افزاری، انتقال نرم‌تر و رانندگی جذاب‌تری خواهند داشت. بهبود موتورهای برقی این خودروها نیز باعث افزایش برد و بهبود راندمان شده است.

2017 Ford Fusion
2017 Ford Fusion

فورد همچنین آخرین نسخه از رابط کاربری SYNC 3 را برای سیستم سرگرمی این خودروها درنظر گرفته و همچنین کروز کنترل را با ویژگی تشخیص عابر پیاده به‌روزرسانی نموده است.


با وجود این تغییرات، فورد امیدوار است موندئو در بازار اروپا در جایگاه خیلی بهتری نسبت به پاسات فولگس واگن، اینسیگنای اوپل، اشکودای سوپرب و تالیسمان رنو و در سایر بازارها هم فیوژن در رقابتی نزدیک‌تر با هوندا آکورد، تویوتا کمری، نیسان آلتیما و مزدا 6 قرار گیرد. البته باید پژو 508 هم در این لیست قرار دهیم زیرا بالاترین فروش را در اروپا داشته است.


قیمت فورد فیوژن از 22995 دلار آغاز می‌شود و نهایتاً در مدل اسپرت به 34 هزار و در ملأ پلاتینیوم به 37 هزار دلار نیز می‌رسد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل علی طهوری

علی طهوری، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی خودرو، گرایش طراحی سیستم‌های دینامیکی خودرو دانشگاه علم و صنعت

9 دیدگاه

  1. رضا
    سوابق: (127 دیدگاه) ,

    بگو لعنت به ایران خودرو و سایپا

    پاسخ
    1. king 918
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      بشمااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااار

      پاسخ
  2. benz
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    قدرتمند و به صرفه و طراحی کابین زیبا… لایک

    پاسخ
  3. 4x
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    رئیس کل گمرک کشور گفته بود مانعی برای ورود ماشین های آمریکایی به ایران وجود نداره ولی یه مشکلی هست(( عدم تطابق کیفیت خودرو های آمریکایی با استاندارد های ایران ))
    وقتی اینو خوندم گفتم خدایا یا من دو شق کن یا اینو.

    پاسخ
    1. Hitler
      سوابق: (459 دیدگاه) ,

      خب درست گفته دیگه،کیفیت ماشینای آمریکایی بسیار بالاتر از استانداردهای ایران هست.

      پاسخ
  4. احمد باقری
    سوابق: (4358 دیدگاه) ,

    خیلی به صرفه هست.

    پاسخ
  5. محسن
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    به چراغهای عقب دقت کنید.این هنر بزرگانه.وقتی ازمحصولاتشون کپی میشه (سراتو و….) با یه طرح زیبا …البته بماند که این بزرگ با جلو پنجره اون بزرگتره خیلی سودکرد

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.