فورد

نسخهٔ ویژهٔ 66 Heritage فورد GT، برای گرامیداشت پیروزی در لمانز

در اوایل دههٔ ۶۰ میلادی شرکت فراری پی‌درپی در در مسابقات ۲۴ ساعتهٔ لمانز به پیروزی دست میافت به‌طوری‌که ۶ بار طی سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۶۵ برندۀ این رقابت‌ها شد؛ اما در مسابقهٔ سال ۱۹۶۶، فورد رقیبی جدی بانام GT40 را برای فراری به میدان فرستاد. اولین نمونهٔ این خودرو GT40 MKII نام داشت که در مسابقهٔ لمانز سال ۱۹۶۶ به پیروی دست‌یافت و به اقتدار فراری در این مسابقات پایان داد. این اولین پیروزی یک شرکت آمریکایی در مسابقه‌ای اروپایی بود.

Ford GT40 MKII 1966
Ford GT40 MKII 1966

پس‌ازاین موفقیت، فورد مدل‌هایی بعدی GT40 همچون MKIII و MKIV را نیز به میدان فرستاد و توانست روند پیروزی‌های خود را تا سال ۱۹۶۹ ادامه داده و به‌طور کامل فراری را تار و مار کند. همان‌طور که اشاره شد، اولین پیروزی فورد در رقابت‌های لمانز در سال ۱۹۶۶ و با خودروی GT40 MKII بود که با رانندگی «Chris Amon» و «Bruce McLaren» به قهرمانی رسید.

Ford GT 66 Heritage Edition 2017
Ford GT 66 Heritage Edition 2017

حال فورد در جشن ۵۰ سالگی این پیروزی، برای ادای احترام به خودروی قهرمان GT40 MKII 1966 و همین‌طور بزرگداشت این پیروزی، نسخه‌ای ویژه از نسل جدید فورد GT مدل ۲۰۱۷ را بانام «GT ’۶۶ Heritage Edition» معرفی کرده است. این خودرو، نسخه‌ای تولید محدود بوده که با دورنگ مشکی براق و یا مشکی مات عرضه می‌شود. همچنین در این خودرو دو خط نقره‌ای‌رنگ، نوشتهٔ عدد ۲ بر روی درها و رینگ‌های ۲۰ اینچی طلایی‌رنگ به چشم می‌خورد که همگی یادآور GT40 MKII 1966 هستند.

فورد GT ’۶۶ Heritage Edition در داخل هم طراحی منحصربه‌فردی دارد. در کابین این خودرو صندلی‌های فیبر کربنی با روکش چرم، یک پلاک ویژه با درج شمارهٔ تولید خودرو و کمربندهای ایمنی خاص به رنگ آبی دیده می‌شوند که یادآور کمربندهای ایمنی ماشین مسابقهٔ ۱۹۶۶ هستند. از تریم طلایی‌رنگ هم در داشبورد، پشت‌سری صندلی‌ها و پدال‌های تعویض دندهٔ پشت فرمان استفاده‌شده است.

در کل GT ’۶۶ Heritage Edition گرامیداشت و ادای احترام باشکوهی برای GT40 MKII بوده و تفسیر مدرنی از آن خودروی پرافتخار را ارائه کرده است.

dxgh

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Sina

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (811 ديدگاه)

    برای مدل معمولیش که معمولی بود یه فرم توی سایت گذاشته بودن جلوت انگار میخواستی اورانیوم بخری…*** ازت میپرسیدن??
    برای این فکر کنم باید براشون سند خونه و کارخونه و زندگیتم گرو بگذاری

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sajjad

      ۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (119 ديدگاه)

      دوست عزیز وقتی ۸ هزار نفر ثبت نام کردن و این تعداد در حال افزایشه ولی تنها ۵۰۰ تا از این خودرو تولید میشه باید همچین سوالاتی باشه تا افراد شایسته تری رو انتخاب کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ali

      ۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      اگه مجال بود یه بحث کلی در مورد مباحث فنی راه مینداختم برای دوستان امریکایی باز برای اضافه شدن اطلاعات ولی ما 4 ساعت متن مینویسیم یهو یکی میاد توهین میکنه میخواییم جوابش رو دوستتانه بگیم پدال حذفش میکنه خوب اگه توهین بده برا همه بده چرا برا یه سری ها حذف نمیشه؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یو اس اس اینترپرایز

        ۱۰ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        درود بر علی عزیز.دقیقا حق داری توهین یک عده ای چرا حذف نمیشه.سایت پدال واقعا باید نظارت کنه رو یک سری کامنت ها.مثلا همین بحث سیاسی نباید منتشر بشه چون اخرش میشه توهین به همدیگه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Nima

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    به مناسبت این افتخار بزرگ براى آمریکایى و این ماشین و این که این 454 پست من هست:
    مشخصات فنى موتور 454 با کد LT2 رو اینجا مینویسم:
    حجم موتور: 7.4 لیتر
    نوع سوخت رسانى: کاربراتورى
    توان: 710 اسب بخار در دور تقریبى 9000
    گشتاور به صورت حدودى 900n.m
    اما این موتور کجا استفاده شده: شورولت کوروت استینگرى سال 1970
    بازده روى این ماشین:
    حداکثر سرعت 200MPH یا 322kmh
    0-60 مایل : 3.9 ثانیه
    1/4 مایل یا 400 متر: 10.6 ثانیه با سرعت ١٣٢.۴ مایل بر ساعت
    یه سرى اطلاعات درباره این ماشین و موتور:
    http://www.corvettelegends.com/long_lead_lt2.html
    مشخصات فنى این ماشین:
    http://fastestlaps.com/models/chevrolet-corvette-stingray-454-lt2

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      افرین

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ali

      ۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      موتور 454 شوی معرکس خدای قدرت و گشتاور این عزیز
      یه هرکول به تمام معناس کسانی که با این موتو ماشین روندن میگن اصلا نمیشه کنترلش کرد یه صدایی هم داره مو به تن ادم سیخ میشه
      دمت گرم نیما جان

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali

        ۹ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (6811 ديدگاه)

        حالا که بحث مورد علاقه من یعنی موتور ماشین امریکایی شده
        بگم موتور 454 شوی در اوایل دهه ی 70 رو خیلی مدلها استفاده شد
        که گشتاورش تا نزدیکهای عدد 600 میرسه تقریبا و یک کیت استروکر داره که حجمش رو تا نزدیک 9 لیتر میرسونه که اون موتور نفس امریکایی بازان دنیاست یعنی 572 شوی که بیش از1000 نیوتن گشتاور و 730 اسب قدرتش میشه اونم تنفس طبیعی
        و این است هیولاهای امریکایی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Nima

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    یه ماشین تولید محدود رو نسخه تولید محدود ازش میسازن! واى چه شود احتمالا 450.000-500.000 دلار قیمتش میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی ماشین میزونیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ali

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    ford fooooooooooor ever

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ali

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    تاریخچه این شاهکار فورد رو میخوام خلاصه بگم
    در دهه ی 60 هنری فورد دوم یه نماینده میفرسته برای خرید کامل شرکت فراری
    که با پاسخ تند انزو فراری روبرو میشه و هنری فورد دوم هم برا انتقام اماده میشه و نتیجش
    میشهgt40 افسانه ای که در 1966 در لمانز مقام اول تا سوم رو کسب میکنه و فراری رو کنار میزنه
    زنده باد فورد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا