تاج پادشاهی ماسل‌ها بر سر ماستنگ

فورد ماستنگ یک بار دیگر تجربه تبدیل شدن به خودروی محبوب عضلانی یا ماسل‌کار (Muscle) آمریکایی را کسب و تاج پادشاهی را از چنگ شورولت کامارو درآورد.

2016 Ford Mustang Shelby GT350R
2016 Ford Mustang Shelby GT350R

در طول سال 2015، فورد 122345 دستگاه از نسل ششم ماستنگ تولید کرد که جهش 48 درصدی در تولید نسبت به سال گذشته داشت. در مقابل، فروش شورولت کامارو تنها 77502 دستگاه در سال 2015 گزارش شده است که کاهش 10 درصدی نسبت به فروش این خودرو در سال 2014 را نشان می‌دهد.

2015 Roush Ford Mustang stage3
2015 Roush Ford Mustang stage3
2015-chevrolet-camaro-ss-1le-front-end-in-motion
2015 Chevrolet Camaro SS 1LE

2015 Dodge Challenger R/T Scat Pack
2015 Dodge Challenger R/T Scat Pack

بنا به‌رسم هرساله، داج چلنجر با فروش 51452 دستگاه خودرو در جایگاه سوم قرار دارد که خود می‌تواند رکوردی برای این خودرو باشد.

2015-chevrolet-camaro-ss-dodge-challenger-rt-scat-pack-ford-mustang-gt-front-end
مابین سال‌های 2010 تا 2014، کامارو از محبوب‌ترین خودروهای ماسل آمریکایی بود ولی با ورود آخرین نسل از ماستنگ، این جایگاه از کامارو گرفته شد. هرچند شاید خیلی هم عادلانه نباشد که کامارو نسل پنجمی را با آخرین نسل از ماستنگ (نسل ششمی) بخواهیم مقایسه کنیم. نتایج فروش خودروی کامارو در سال گذشته از سالی که دوباره به بازار معرفی شد یعنی سال 2009 به میزان محسوسی پایین‌ترین رقم بوده است و این نشان می‌دهد که خریداران هنوز منتظر عرضه نسل بعدی این خودرو بودند.

Camaro vs. Mustang
در نهایت، سال 2016 می‌تواند یک کارزار واقعی باشد که برنده این جنگ یا نسل ششم کامارو یا نسل ششم ماستنگ خواهد بود.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل علی طهوری

علی طهوری، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی خودرو، گرایش طراحی سیستم‌های دینامیکی خودرو دانشگاه علم و صنعت

25 دیدگاه

        1. CORVETTE Z06
          سوابق: (218 دیدگاه) ,

          داداش پیست یادگار امام جمعه زمستون ها هم برگزار میشه؟؟؟؟

  1. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (477 دیدگاه) ,

    میدونین چرا موستانگ همیشه پر طرفدار تره؟
    چون اول موستانگ ساخته شد بعد شورولت کامارو رو برای رقابت باهاش ساخت
    البته توی سال2016واین مدل سال با تمام عشقی که به دوتاشون دارم دوج چلنجر رو انتخاب میکنم اینقدر قیافه اش مردونه اس که ادم فکرشم نمیکنه یه روزی یه خانوم سوارش بشه قدرت رو هم که موتور هل کت به اوج میرسونه

    پاسخ
    1. مسلم
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      متن رو بخونی میبینی نوشته 2010 تا 14 کامارو اول بوده داداش /درضمن هنوز نسل ششم کامارو وارد بازار نشده

      پاسخ
      1. یاسین
        سوابق: (4 دیدگاه) ,

        و بعدش نوشته ولی با ورود ماستنگ این جایگاه از کامارو گرفته شد.

        پاسخ
  2. تصویر پروفایل (*مهرداد*)
    (*مهرداد*)
    سوابق: (339 دیدگاه) ,

    محبوبیت موستانگ فقط در آمریکا نیست بلکه در همه جهان هست ..و این افتخار مال کمپانی و برند اصیل فورد هست …به هر صورت قدمت بیش از 110 سال کم نیست …

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل hamid reza
    hamid reza
    سوابق: (375 دیدگاه) ,

    ولی من هر چقدر هم اون دوتا پرفروش باشن نمیدونم چرا چلنجر اینقدرررر به دلم میشینه و همیشه من چلنجر رو انتخاب میکنم

    پاسخ
    1. amir.z
      سوابق: (28 دیدگاه) ,

      من چلنجرو بیشتر دوست دارم……بین ماسل کارا از همه بیشتر اصالت خودشو حفظ کرده…..درسته توی عملکرد از بقیه کم میاره……اونم با اختلاف کم……ولی یه ماسل کار……باید وحشی باشه…..جوری که اسفالت رو بترکونه…..مثه چلنجرهلکت…..

      پاسخ
  4. رضا
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    واقعا لایق تاج پادشاهی هم هست

    پاسخ
  5. پویان
    سوابق: (54 دیدگاه) ,

    فقط چلنجر! آدم غش و ضعف میره وقتی میبینش. شایدم بخاطر اینکه تو اهواز پر از ماستانگ و کامارو شده ولی چلنجر همچنان خاصه همچین حسی دارم!؟ ولی طراحی داخلی چلنجر خیلی از فورد شیکتر و کلاسیکتره

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل ali ayat
    ali ayat
    سوابق: (719 دیدگاه) ,

    مدل 350 آر که فوق العادس و رقیب مستقیم هلکت که من اونو به هل ترجیح میدم

    پاسخ
  7. مهدی
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    تجربه یک ماهه ای که تا الان از سواری با موستانگ اکوبوست دارم و تفاوت های محسوسی که با کامارو و هم با نسل قبل از خودش داره اینه که نحوه نشیمن و کیفیت متریال داخلی ماشین به خصوص در قسمت داشبورد خیلی بهتر از قبل شده و همچنین اینکه لذت رانندگی به وضوح بیشتر از قبل هست! البته موتور اکوبوست برخلاف ادعاهایی که میشد اصلا موتور جونداری در عمل نیست! و البته مصرف کمی هم نداره و شاید از این بابت هییییچ تفاوتی با نمونه شش سیلندر نکنه! البته بخش عمده از این شتاب کم مربوط به رینگهای 20 اینچی هست که به صورت افترمارکت زیر ماشین گذاشته شده اما بهر حال انتظار از شتاب و قدرت با این موتور براورده نمیشه.من فکر میکنم با توجه به ارتقای کیفیت و لذت رانندگی تو نسل جدید کامارو میتونه انتخاب جذابتری نسبت به موستانگ باشه

    پاسخ
  8. کامران
    سوابق: (78 دیدگاه) ,

    دلیل عشق بازی با چلنجر اینه که استایل دهه 80 با تکنولوژی 2015 یه کوکتل میکس حسابی درست کرده .بعدم که طراحی داخل چلنجر خیلی خندس ، نمی خواد دنبال هیج دکمه ای بگردی همه دکمه سر جای خودشه دم دست دقیقآ طراحی امریکایی داخلش جیغ میزنه همه چیز دم دسته راحت کافیه انگشتو ببری جلو اولین دکمه که رسید بهش کارو انجام میده .

    پاسخ
  9. 4x
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    فقط دوج چلنجررررررر………………

    پاسخ
  10. 1A1
    سوابق: (143 دیدگاه) ,

    جاااااااااااااااااااااااااااااااااان.
    فقط هر سه
    ماسل
    امریکا

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل moein
    moein
    سوابق: (775 دیدگاه) ,

    به یاد فیلم Need.For.Speed.2014 افتادم که با اون ماسل امریکایی چه کارهایی نکرد فقط فورد موستانگ که به کمک شلبی بهترین سازنده خودروی تاریخ آمریکا توسعه پیدا کرد.

    پاسخ
  12. mehdi
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    هر سه تا عالین
    واقعا ماشینای خوبین ولی من از کامارو بیشتر خوشم میاد

    پاسخ
  13. علی
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    سه تا آمریکایییییییییییییییی
    قلدرررررررررررررر

    پاسخ
  14. احمد باقری
    سوابق: (4288 دیدگاه) ,

    ماستانگ محشره، ولی کامارو هم عالیه.

    پاسخ
  15. تصویر پروفایل shahab
    shahab
    سوابق: (646 دیدگاه) ,

    واقعا نمیتونم بین ماستنگ و کامارو یکیشونو انتخاب کنم
    محشررررررررن

    پاسخ
  16. GT500
    سوابق: (60 دیدگاه) ,

    موستانگ فقط شلبی gt500 2013 با اصالت .
    چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اصلا ماسل نیست…………………………..
    ولی خوب به عنوان یه ماشین اسپرت بدک نیست.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.