تقویت موستانگ شلبی بدون سوپرشارژر

در حال حاضر هنسی در حال گسترش پکیج‌های مختلف تیونینگ برای فورد موستانگ شلبی GT350/GT350R است، که در یکی از این پکیج‌ها توان خودرو را 1000 اسب بخار افزایش می‌دهد.

2016 Ford Mustang Shelby GT350 HPE575
2016 Ford Mustang Shelby GT350 HPE575

اکثر بسته‌های ارتقاء دهنده هنسی به‌منظور مسابقه‌ای شدن خودروهای ماسل آمریکایی با نصب سوپرشارژر بر روی موتور 5.2 لیتری V8 آغاز می‌شود که قدرت موتور را حداقل تا 808 اسب بخار افزایش می‌دهد.

2016 Ford Mustang Shelby GT350 HPE575
2016 Ford Mustang Shelby GT350 HPE575

این بسته هنسی HPE800 نام دارد. طبیعی است که با نصب سوپرشارژر بر روی هر خودرویی که موتور احتراقی با تنفس طبیعی کار می‌کند موجب افزایش مشخصات فنی می‌شود ولی برخی از مشتریان GT350/R تمایل دارند تا بیشتر طعم خودروی کارخانه‌ای / استوک را حس کنند و نمی‌خواهند خودروشان با تنفس غیرطبیعی کار کند، بنابراین کیت‌های محدودتری برای این افراد توسط هنسی ارائه شده است.

2016 Ford Mustang Shelby GT350 HPE575
2016 Ford Mustang Shelby GT350 HPE575

پکیج HPE575 هنسی موجب ارتقاء توان موتور به 575 اسب بخار در دور 7700 و تورک 693 نیوتن متری در دور 4600 می‌شود در حالی که مدل استاندارد این موتور توانایی تولید 526 اسب بخار به همراه 582 نیوتن متر را دارد. بدون استفاده از سوپرشارژر بر روی موتور V8 می‌توان توان بیشتری را به مدد استفاده از منبع اگزوز ضدزنگ، مبدل کاتالیست جریان بالا و هدرز بلند فولادی ضدزنگ دریافت کرد.

2016 Ford Mustang Shelby GT350 HPE575
2016 Ford Mustang Shelby GT350 HPE575

عملکرد بهینه موتور به‌وسیله ارتقاء ECU در مرحله پایانی تکمیل می‌شود. اجزاء و قطعات دیگری هستند که در پکیج HPE575 ارائه می‌شوند که شامل نصب آرم و نشان‌های هنسی است. این نشان‌ها شامل پلاکی است که توسط جان هنسی امضاء شده و نشانه اصالت و اعتبار این خودرو بوده و بر روی فضای داخلی و بر روی موتور قابل‌نصب است.
برنامه این تیونر تولید 100 پکیج HPE575 برای سال 2016 است که قیمت هر بسته 6950 دلار برآورد می‌شود که شامل 3 سال گارانتی نیز می‌شود.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل علی طهوری

علی طهوری، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی خودرو، گرایش طراحی سیستم‌های دینامیکی خودرو دانشگاه علم و صنعت

11 دیدگاه

  1. احسان آرسنالی
    سوابق: (1108 دیدگاه) ,

    با توجه به اینکه مالیات ها در انور آب با میزان مصرف سوخت و دی اکسید کربن تولیدی رابطه مستقیم دارد، یه سوال واسم پیش اومده اونم اینکه این بسته های تقویتی که همشون مصرف سوخت را افزایش میده باعث افزایش مالیات خودروی مذکور میشه یا نه؟
    یه روزی بلاخره موستانگ یا کامارو رو میخرم حتی اگه نتونستم تازه اش رو بخرم قدیمیش رو میگیرم

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سامان اذری
      سامان اذری
      سوابق: (1471 دیدگاه) ,

      داش اونی که ماشین باز باشه و عشقش تقویت ماشین باشه مالیات رو هم به جون میخره

      پاسخ
    1. king 918
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      مثل این میمونه بگی اب یا اکسیژن ………
      هردو قشنگن من هردو تا رو میخوام //
      دمت گرم عجب عکسایی گرفتی ………..

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل سامان اذری
        سامان اذری
        سوابق: (1471 دیدگاه) ,

        قربانت
        ولی من نسل قبلی رو از جدید خیلی بیشتر دوس دارم
        هیبتش بیشتر بود

        پاسخ
        1. usa and japan
          سوابق: (200 دیدگاه) ,

          اکوبوست رو بیشتر دوست دارم.عکسات عالین داداش.مرسی.همونجور که قبلا گفتم طراحی جلوی موستانگ اکوبوست و عقب کامارو و طراحی جانبی موستانگ و موتور چلنجر هلکت.این سه تلفیق بشن در قالب یه ماشین اون ماشین قطعا بی نظیر ترین ماسل کار تولید شده میشه

  2. یاس ی
    سوابق: (117 دیدگاه) ,

    ادم همچین ماشینی میبینه نمیتونه خودشو کنترل کنه که مطلب نزاره.
    اینا باعث میشن یکی مثل من عاشق ماشین بشه.

    پاسخ
  3. احمد باقری
    سوابق: (4319 دیدگاه) ,

    دیگه نمیشه از این ماشین تعریف نکرد، واقعا از نظر ظاهری و باطنی، یکی از بهترینهاست.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.