ساختهٔ جدید شرکت Zero to 60، نصف موستانگ نصف فورد GT!

چه اتفاقی می‌افتد اگر یک موستانگ با یک فورد GT ادغام شود؟ این سؤالی است که شرکتی بنام Zero to 60 بدان پاسخ داده است. این شرکت در پروژه‌ای یک موستانگ را تغییر داده و آن‌را شبیه به سوپراسپرت آیندهٔ فورد یعنی مدل GT کرده است. این خودرو GTT نام گرفته و بدنهٔ آن تا حد زیادی دستخوش تغییرات شده است. کاپوت به سمت جلو کشیده شده و یک لبهٔ تیز پیدا کرده است و زیر آن‌هم ورودی‌های هوای عظیمی قرار گرفته است. در روی کاپوت نیز دو ورودی هوا تعبیه شده که به نمونه‌های بکار رفته در نسل جدید فورد GT شباهت دارند و گلگیرها هم بزرگ‌تر و عضلانی‌تر شده‌اند.

zero-to-60-designs-gtt-04

در قسمت جانبی، رکاب‌ها شبیه به GT طراحی شده‌اند و دو ورودی هوای بزرگ هم درست قبل از چرخ‌های عقب قرار گرفته که بازهم فرمی شبیه به GT دارند؛ اما بیشترین تلاش جهت شبیه‌سازی موستانگ به GT در قسمت عقب خودرو صورت گرفته است به‌گونه‌ای که در اینجا شاهد تغییر چراغ‌های استاندارد موستانگ به نمونه‌هایی گرد هستیم درحالی‌که اگزوزها، اسپویلر، سپر عقب، دیفیوزر و به‌طورکلی نمای عقبی موستانگ بسیار شبیه به فورد GT درآمده است.

zero-to-60-designs-gtt-05

اما تغییرات این موستانگ تنها به ‌ظاهر آن ختم نمی‌شود چراکه Zero to 60 به زیر کاپوت آن‌هم توجه داشته است به‌نحوی‌که موتور 5 لیتری V8 استاندارد موستانگ را مجهز به یک سوپرشارژر کرده و بدین ترتیب قدرت آن‌را به رقم فوق‌العادهٔ 800 اسب بخار رسانده است که حتی از قدرت 600 اسب بخاری سوپراسپرت GT هم بیشتر است. همچنین این موستانگ GTT مجهز به رینگ‌های 22 اینچی پوشیده شده با لاستیک‌های پیرلی P-Zero، ترمزهای برمبو و تعلیق Eibach Pro-Street-S شده است.

به گفتهٔ Zero to 60، این موستانگ فقط یک ماشین نمایشی نیست بلکه کاملاً آماده و برنامه‌ریزی‌شده برای استفاده در پیست و خیابان‌های عادی است. GTT یک ماشین تورینگ اسپرت و راحت است. این خودرو در نمایشگاه سما امسال توسط صفر تا 60 به نمایش درخواهد آمد. این شرکت که در کالیفرنیا واقع است قصد دارد GTT را اوایل سال آینده به‌صورت محدود به تولید رسانده و آن‌را از طریق فروشندگان فورد در جنوب کالیفرنیا عرضه کند.

طراح و رئیس شرکت صفر تا 60 «Kenny Pfizer» دربارهٔ این خودرو گفته است:

«صفر تا 60 به دنبال ارائهٔ یک خودروی آرمانی است که نشان می‌دهد عملکرد، کنترل و هیجان در یک ماشین عضلانی امکان‌پذیر است. ما با ایجاد نوآوری‌هایی در GTT برای ارائهٔ یک تجربهٔ رانندگی کاملاً شکفت انگیز تلاش کرده‌ایم».

zero-to-60-designs-gtt-02

این ادعایی جسورانه از سوی صفر تا 60 است اما بااین‌حال به نظر شما GTT ترکیب موفقی از یک خودروی عضلانی و یک سوپراسپرت است یا نه؟

zero-to-60-designs-gtt-03

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

13 دیدگاه

  1. Daniel
    سوابق: (275 دیدگاه) ,

    جالب بود.
    شما رو نمیدونم ولی به شخصه دوس ندارم همچین بلایی سر موستانگ بیاد در آینده.
    موستانگ رو بخاطر موستانگ بودنش دوس دارم(عضلانی و قدرتمند).

    پاسخ
    1. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      عقبشو شبیه فورد جی تی کردن
      بهترین کاری هم که کردن استفاده از سوپر شارژه چون واقعا نیاز بود …..
      اسپلیتر هم خیلی زیباست و یکی از امتیاز های دیگه ش اینه که چراغ جلو رو دست نزدن
      دیدن اون رینگ های 22 اینچی چه حالی به ادم میده ……….

      پاسخ
      1. Daniel
        سوابق: (275 دیدگاه) ,

        به نظر من
        موستانگ فقط تنفس طبیعی
        چلنجر+ سوپرشارژر = گربه جهنمی = شاتل فضایی چلنجر

        پاسخ
  2. reza
    سوابق: (58 دیدگاه) ,

    به نظرم ماستنگ راکت که ماله گالپینه از این خوشگل تره….ولی 800 تا خیلی حرفه….کاش رو شلبی کار می کرد که سبک تره و موتورش قوی تره…

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل فرشاد سجادیان
    فرشاد سجادیان
    سوابق: (210 دیدگاه) ,

    هویت ماستنگ زیر سوال رفته. هر چیزی جای خودش رو داره، قاطی کردنشون با هم ایده خوبی نیست، اصالت و پرستیژ رو فدای یه زیبایی نسبی کرده. من همچنان منتظر نسل جدید شلبیGT500 هستم تا شاهد ترکیب منطقی قدرت و اصالت باشم.

    پاسخ
  4. آرش
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    عقبش شبیه فراری شده واقعا این فیس موستانگ خیلی عالیه ای کاش نسل بعدیش اینجوری بشه درواقع یه جورایی طراحیش اروپایی تر شده تا آمریکایی! اما این اسب خشن رو ما همه جوره دوسش داریم

    پاسخ
  5. USA & JAPAN
    سوابق: (179 دیدگاه) ,

    هرجوری باشه عشقه
    ولی خودش یه چیز دیگس

    پاسخ
  6. ونوم
    سوابق: (396 دیدگاه) ,

    خدا کنه فورد برای جی تی جدید از موتور پنج لیتری با دو تا توربو استفاده کنه هر چند مدل شش سیلندرشم گردن کلفته ولی اونموقع دیگه دست نیافتنی میشد

    پاسخ
  7. علیرضا
    سوابق: (187 دیدگاه) ,

    جلوش بیشتر شبیه کاماروشده به خاطر ورودی هوا و سپر جلوش بعدا این با این ارتفاع از گلگیر اگه فرمون رو بچرخونه و کمک ها یه کم بخواد بازی کنه باید فاتحه گلگیر با لاستیک رو با هم خوند به نطر من این تیونر نسبت به باقی تیونر ها مهندسی قوی نداره

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل یاسین
    یاسین
    سوابق: (65 دیدگاه) ,

    پس اینا از طراحی شتر گاو پلنگ که ایران خودرو کبیر در دنا رو تبعیت کردن
    فقط نکته ایناه شتر گاو پلنگ ما کجا مال اینا کجا
    اصلا لامصب با چشمات بازی میکنه
    ولی اینکارا جالب نیست هر چیزی با هویت و اصلالت خودش قشنگه

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل ASA
    ASA
    سوابق: (174 دیدگاه) ,

    حالا فکر کن بیان زاویه کمبر بندازن و کف خوابش کنن!
    درست عین این دخترای عملی و پلاستیکی میشه

    پاسخ
  10. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    قیافه اش از موستانگ نسل فعلی قابل تحمل تره
    اما بهتره موستانگ به همون ابهت ماسل کاری خودش برگرده.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.