استراتژی 3 مرحله‌ای فولکس‌واگن تا سال 2025

با تمرکز روی بازسازی جایگاه فولکس‌واگن در بازارها و کلاس‌های مختلف و همچنین سرمایه‌گذاری وسیع روی ارتباطات و جابجایی‌های الکتریکی، این شرکت امید دارد که مردم را دوباره به سوی خود بکشد.

vw-strategy-next-decade-3
در حقیقت دید جدید این برند “فولکس‌واگن: انتقال مردم به جلو” است که شرکت با برنامه‌ی ترانسفورم +2025 به دنبال آن است بنابراین به نظر می‌رسد که فولکس به رشد پربازده و پایدار بازگردد.

vw-strategy-next-decade-1
دکتر هربرت دیز مدیرعامل اجرایی فولکس‌واگن می‌گوید:

اهداف ما متعالی بوده و استراتژی ما نیز بسیار جاه‌طلبانه است. ما می‌خواهیم تا از تغییر سود ببریم و فولکس‌واگن را به سوی صنعت جدید رهنمون سازیم. در چند سال آینده فولکس بسیار تغییر خواهد کرد. چیزهای بسیار کمی باقی خواهی ماند. در پله‌ی آخر استراتژی جدید یک برنامه‌ی دگرگونی بزرگ است.

vw-strategy-next-decade-4
جهت‌گیری فولکس‌واگن در سه فاز رخ خواهد داد. فاز 1 تا سال 2020 بوده و ما شاهد بازسازی هسته‌ی تجاری فولکس‌واگن و توسعه‌ی توان شرکت خواهیم بود. در فاز 2 که تا سال 2025 است این شرکت تا حد ممکن به سوی جابجایی الکتریکی رهسپار خواهد شد و به یک شرکت با سود بالا تبدیل می‌شود. فاز نهایی که شامل نقش کلیدی برند در شکل‌دهی این دگرگونی بزرگ در صنعت خودرو است انتظار می‌رود پس از سال 2025 و تا سال 2030 رخ دهد.

vw-strategy-next-decade-6
مدیرعامل اجرایی شرکت اضافه می‌کند:

از سال 2020 ما محصولات الکتریکی عمده‌ی خود را عرضه خواهیم کرد. به عنوان یک شرکت انبوه‌ساز، تلاش داریم که نقش کلیدی در بازار خودروهای الکتریکی داشته باشیم. تا سال 2025 می‌خواهیم سالانه یک‌میلیون خودروی الکتریکی بفروشیم و در این بخش پیشروی دنیا باشیم. خودروهای الکتریکی آینده‌ی ما نشانی جدید از فولکس‌واگن خواهند بود.

در بحث ارتباطات انتظار می‌رود تا سال 2025 فولکس حدود 80 میلیون کاربر فعال در سرتاسر دنیا داشته باشد و در همین بازه‌ی زمانی تخمین زده می‌شود درآمد و سود حاصل از سرویس‌های مرتبط به خودروهای شبکه‌ای در سال حدود 1 میلیارد یورو باشد.

vw-strategy-next-decade-5
در آمریکای شمالی فولکس‌واگن برنامه دارد روی لیموزین‌ها و شاسی بلندهای بزرگ تمرکز کند. این دو سگمنت بنا به گفته‌های مدیرعامل فولکس‌واگن بسیار گسترش یافته‌اند. در مرحله‌ی دوم این شرکت خودروهای الکتریکی جدید خود را به آمریکا خواهد آورد و تولید محلی خودروهای MEB شرکت از سال 2021 کلید خواهد خورد.

VW T-Prime Concept GTE
اما در چین فولکس عرضه‌ی شاسی بلندها را بلافاصله پس از تولید خودروهای الکتریکی شروع خواهد کرد. در دیگر بازارهای بزرگ مثل هند، آمریکای جنوبی و روسیه این شرکت توسعه‌ی بیشتر سگمنت خودروهای اقتصادی را در نظر خواهد داشت.

منبع: carscoops

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

4 دیدگاه

  1. امپراتور لامبورگینی
    سوابق: (3784 دیدگاه) ,

    👌👌👌👌👌👌✌✌✌✌✌✊✊✊✊✊👊👊👊👊👊👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    واقعا به فولکس تبریگ میگم.
    خیلی با برنامه و مصمم.
    همینه که عاشقشم.

    پاسخ
  2. M4
    سوابق: (195 دیدگاه) ,

    برنامه ای که فولکس دارد داره نشون میده که ما داریم وارد نسل جدیدی از زندگی میشیم نه تنها از جنبه خودرو !

    پاسخ
  3. بنتلی
    سوابق: (1058 دیدگاه) ,

    با اینکه زیاد از فولکس خوشم نمیاد-ب جز گلف-ولی اصن دوس ندارم برا هیچ شرکتی مشکل پیش بیاد

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل یاسین
    یاسین
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    تو یه قسمت تخت گاز بود تو فصل دوازده که موضوع خیلی خاص رو ماشینهای نسل اینده بود که جرمی تسلا رو تست کرد و جیمز رفت امریکا برای تست کلاریتی اونجا یه جمله باحالی جیمز گفت گفتش ما زندگیمونو حول ماشین ها ساختیم الان ماشین مسیر سرنوشت ما شده کمپانی های راه پیشرفتشونو اینجوری پیدا کردن باید طوری کار کنیم که ماشین به عنوان یه اساس زندگی الان و اینده تبدیل به حلال مشکلات بشه و نه اینکه خودش عامل مشکلات بشه قرار بشه مدام حرص خراب شدنو خرجشو بخوری کمپانی بزرگی مثل فولکس واگن با در نظر گرفتن شرایط زندگی ده سال دیگه مردم از الان یه برنامه ریزی درست میکنه و ده سال دیگه نتیجشم عین هلو میگیره یاد گرفتن بعضی چیزها شعور لازم داره که تو کشور ما خودرو سازا ندارن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.