فولکس واگن

استعفای فردیناند پیچ از فولکس‌واگن

مرد شماره یک و رئیس گروه فولکس واگن، دکتر فردیناند پیچ از سمت خود استعفا داد. همسر وی نیز از عضویت در هیئت نظارت استعفا داده است. هرچند همچنان پیچ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین سهامداران فولکس، باقی می‌ماند.

Ferdinand Piëch
Ferdinand Piëch
در بیانیه ای که کمیته اجرایی هیئت نظارت فولکس‌واگن منتشر کرده، عدم اعتماد متقابل لازم برای یک همکاری موفق، دلیل استعفای پیچ عنوان شده است.

فردیناند پیچ و مارتین وینترکورن
فردیناند پیچ و مارتین وینترکورن
این استعفا، نتیجه تنشی است که اخیراً بین مدیرعامل فولکس واگن، مارتین وینترکورن و پیچ اتفاق افتاده بود. اما برنده این نزاع، وینترکورن بود.

پیچ، همسرش اورسلا و وینترکورن
پیچ، همسرش اورسلا و وینترکورن
در حال حاضر، معاون رئیس، برتولت هوبر، به‌صورت موقت توسط هیئت نظارت به‌عنوان جانشین پیچ انتخاب شده است.

فردیناند پیچ، در فولکس یک امپراتوری خودروسازی به راه انداخت
فردیناند پیچ، در فولکس یک امپراتوری خودروسازی به راه انداخت
فردیناند پیچ، نوه ۷۸ ساله فردیناند پورشه فقید، نقش مؤثری در سوق دادن فولکس‌واگن به سمت یک برند برتر داشته و این شرکت را به جنرال موتورز و تویوتا نزدیک کرده است. پیچ از سال ۹۳ تا ۲۰۰۲، مدیرعامل فولکس بود و این شرکت را به یکی از سودآورترین خودروسازان مبدل کرد.

دکتر فردیناند پیچ، همچنان یکی از سهامداران عمده فولکس می باشد
دکتر فردیناند پیچ، همچنان یکی از سهامداران عمده فولکس می باشد

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. سامان از تبریز

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    هر چیزی لیاقت میخواد (قدر زر زرگر بداند )
    امیدوارم بعد این فولکس واگن بازم موفق بمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. شایان

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    فولکسو امپراطوری کرد بعدم یه …باید بیاد جاش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      درود
      شایان جان مارتین وینترکورن هم فرد بسیار لایقیه
      درسته بلندپروازی های پیچو نداره (مثل قضیه خرید فیات-کرایسلر یا سوزوکی) ولی استراتژی های منطقی و کارسازش سبب موفقیت گروه فولکس واگن شده…مخصوصا در تسخیر بازار چین!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        رضا شما درست میگی امیدوارم فولکس هر روز قوی تر از روز قبلش بشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. سجاد013

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    چطوریه که میگید پیچ رییس گروه فولوکس بوده. بعد مدیرعامل فولوکس تو این تنش برنده شده. و رییس رفته استعفا داده! مگه رییس بالاتر از مدیر عامل نی!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسين

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      استیو جابز هم در شرکت اپل که خودش موسسش بود، وقتی با هیات مدیره به اختلاف خورد اخراج شد!! بعدا از طریق مکینتاش دوباره به اپل اومد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احسان(احسان سابق)

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (2872 ديدگاه)

        نه.مدیر عامل بالاترین سمت اجرایی رو داره اما هیئت مدیره که متشکل از سهام دارا یا نماینده هاشون هست باید روی تصمیمات مدیر عامل نظارت کنه.اما مثل اینکه اعضای هیئت مدیره دلشون(منافعشون!) با اقای وینترکورن مدیر عامل بوده و اقای پیچ قدرت لازم رو برای ایستادگی دربرابر ایشون نداشته

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شروین

          ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (515 ديدگاه)

          تو ایران که رییس هیات مدیره از مدیرعامل بالاتره و حتی میتونه مدیرعامل رو عزل کنه. اینجا هم نوشته دکتر فردیناند پیچ استعفا داد. ننوشته برکنار شد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    مرد بسیار بزگی بود
    مطمئنا اگه بگیم صنعت خودروی المان به پنج نفر مدیونه فردیناند پیچ یکی از اون افراد خواهد بود
    شاهکار موتور های VR و W هرگز فراموش نمی شوند!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود . حسین اینهارو بخون :

    پییش پا پس کشید
    استعفای رئیس هیئت مدیره فولکس واگن
    رئیس هیئت مدیره ی گروه خودروسازی فولکس واگن بعد از آن که از پس خلع مدیر عامل برنیامد، استعفا داد.

    فردیناند پییش Ferdinand Piëch رئیس هیئت مدیره و رئیس هیئت نظارت گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان استعفا داد. همسر وی اورسولا نیز از سمت خود در هیئت مدیره کناره گیری کرد. در بیانیه ای که به زبان آلمانی منتشر شده آمده: “اعتماد دوسویه دیگر وجود ندارد” و برتولد هوبر قائم مقام رئیس هیئت مدیره به طور موقت جانشین رئیس هیئت مدیره اعلام شده است.

    پییش پا پس کشید

    فقط دو هفته از زمان مصاحبه ی فردیناند پییش در اشپیگل می گذرد که گفته بود نمی خواهد مارتین وینترکرن را در هیبت رئیس بعدی گروه خودروسازی فولکس واگن ببیند و برای همین هم بین خودش و او فاصله انداخته بود. این اظهار نظر در افکار عمومی شگفت انگیز بود و بعد از آن هم جلساتی در اتریش در دفتر فردیناند پییش برگزار شد. کمیته رهبری گروه خودروسازی فولکس واگن از وینترکرن و عملکردش دفاع کرد و رئیس اتحادیه کارگری نیز حمایت خود را از ویتنرکرن آشکار کرد.

    با این که به نظر می رسید رهبران این گروه خودروسازی به یک راه حل و یک توافق رسیده اند و قرار بود «پییش» در افکار عمومی حمایت خود را از وینترکرن ابراز کند اما در عمل اختلافات بیش از این ها بود و سرانجام هم کار به این مرحله کشید که پییش پا پس کشید. شاید به نظر برسد که این بار غائله ختم شده باشد. اما او و اقوامش در خودروسازی پورشه بیش از 51 درصد از سهام گروه خودروسازی فولکس واگن را در اختیار دارند و استعفای او از ریاست هیئت مدیره این گروه خودروسازی به هیچ وجه به معنی پایان غائله نیست.

    فولکس واگن برای آشتی مدیرانش آستین بالا زد
    رهبران هیات نظارت فولکس واگن قصد دارند برای بهبود رابطه کاری میان فردیناند پیچ، رییس هیات مدیره با مارتین وینترکورن، مدیرعامل این شرکت که بحران مدیریت را در این غول خودروسازی بوجود آورده است، دیداری را ترتیب دهند.

    روزنامه هندلزبلات آلمان به نقل از منابع آگاه نوشت: اعضای متعدد از هیات نظارت فولکس واگن از جمله پیچ قرار است پیش از نشست سالانه سهامداران این شرکت که پنجم ماه مه برگزار می‌شود، دیدار کنند.

    پیچ بزرگ خانواده ای است که موسس فولکس واگن بوده اند و به مدت بیش از دو دهه چهره شاخصی در این خودروساز بوده است با اینهمه در پی انتقاد از وینترکورن، بحران مدیریتی را در این خودروساز بوجود آورده است.

    بر اساس گزارش رویترز، مشت آهنین پیچ در فولکس واگن در پی اعلام حمایت اعضای هیات مدیره از وینترکورن ضعیف شده است.

    شش نفر از اعضای ارشد هیات مدیره شامل پیچ پنج شنبه گذشته در سالزبورگ یک نشست اضطراری برگزار کرده و با ابراز حمایت کامل از وینترکورن، با پیشنهاد تمدید قرارداد او پس از سال 2016 موافقت کردند.

    به گفته منابع آگاه، پنج عضو این هیات آماده اند از پیچ درخواست کنند از سمتش کناره گیری کند. قرارداد پیچ به عنوان رییس هیات مدیره در آوریل سال 2017 به پایان می‌رسد. پیچ 78 ساله 22 سال در راس این شرکت بوده که 9 سال از این مدت در مقام مدیرعامل فعالیت کرده است.

    وی در نشست‌های هیات مدیره طی پنج ماه گذشته از عملکرد فولکس واگن تحت مدیرعاملی وینترکورن بویژه در آمریکا مرتب انتقاد کرده است.

    وینترکورن 67 ساله در مدت هشت سال ریاستش در فولکس واگن، بر تغییر و تحول این شرکت از یک گروه آلمانی گرفتار هزینه‌های بالای نیروی کار به یکی از موفق‌ترین شرکتهای خودروسازی دنیا نظارت کرده است.

    روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ پیش‌تر در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت: وینترکورن حاضر به ترک فولکس واگن نخواهد شد.

    تحت نظارت وینترکورن، فولکس واگن از هشت به 12 برند گسترش یافت و تعداد کارخانه‌های تولیدش را بیش از دو برابر افزایش داد و به بیش از 100 کارخانه رساند و میزان فروش را 64 درصد افزایش داد و به رکورد 10.1 میلیون خودرو در سال گذشته رساند.

    ادامه کشمکش در رأس هرم فولکس
    وینترکرن ابقا شد اما مشکل هنوز حل نشده است.کشمکش بین مدیران ارشد گروه خودروسازی فولکس واگن به این سادگی فروکش نخواهد کرد.
    رشد لاک پشتی فولکس در بازار آمریکا مهمترین بهانه برای بحران مدیریتی در گروه خودروسازی فولکس واگن است. این بحران نزدیک بود به قیمت از دست رفتن شغل مارتین وینترکرن مدیر عامل این شرکت تمام شود. نوک پیکان انتقاد به وی تلاش های بی نتیجه برای نفوذ در بازار آمریکا است.

    فردیناند پییش رئیس هیئت مدیره گروه فولکس که ریاست هیئت نظارتی این گروه را برعهده دارد در سال 2017 بازنشت خواهد شد و با توجه به اظهار نظری که وی در یکی از نشریات آلمانی داشت، بین وی و وینترکرن فاصله انداخت؛ در حالی که تا پیش از این تصور بر این بود که پییش شاگرد خود را جانشین خود خواهد کرد.

    به گفته ی یکی از اعضای هیئت نظارت فولکس، رئیس هیئت مدیره این شرکت از عملکرد این گروه خودروسازی به ویژه در بازار آمریکا بسیار ناخرسند است. دلیل آن هم سرمایه گذاری بسیار سنگین و بدون نتیجه بوده است.

    گروه خودروسازی فولکس برای ساخت یک کارخانه در تنسی آمریکا 1 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرد تا خودروی سدان پاسات بومی شده برای بازار آمریکا را در این کارخانه تولید کند. اما با این همه سرمایه گذاری سهم برند فولکس از گروه فولکس واگن در آمریکا در سه ماهه اول 2015 به 2 درصد رسیده که پایین ترین سهم از سال 2009 است. از این بدتر این که حتی ارزش یورو در برابر دلار پایین آمده و این می بایست به فروش خارجی فولکس واگن در آمریکا کمک می کرد. همان طور که کاهش ارزش ین در برابر آمریکا باعث بهبود فروش و افزایش سوآوری خودروسازان ژاپنی در آمریکا شده است.

    با این که نفوذ در بازار آمریکا و گسترش برند فولکس در این کشور اصلی ترین استراتژی وینترکرن را تشکیل می داد اما سرمایه گذاری ها و تلاش ها به نتیجه ننشست که باید به درستی دلیل آن بررسی شود. زمانی که وینترکرن زمام امور این گروه خودروسازی را به دست گرفت سهم بازار برند فولکس در آمریکا 1.4 درصد بود.

    تحلیل گران اعتقاد دارند که دلیل عدم موفقیت فولکس در آمریکا این است که مراکز تحقیق و توسعه آن در اروپا قرار دارند و طراحی های آنها با ذائقه اروپایی بیشتر جور در می آید. در بازار آمریکا حتی خودروهای کراس اور هم از قد و قواره بزرگتری نسبت به همتایان خود در اروپا برخوردارند و تا زمانی که مراکز طراحی و توسعه خودروی فولکس در آمریکا شکل نگیرد وضع به همین منوال خواهد ماند.

    گروه فولکس با این که میلیاردی در آمریکا خرج می کند اما بازار خاص را هم به خودروسازانی مثل سوبارو می بازد. از نظر پییش هیچ تحولی با این رویکرد موجود اتفاق نخواهد افتاد؛ مخصوصاً که در 7 سال آتی سکان به دست وینترکرن خواهد بود سال اول به عنوان مدیر عامل و سال های بعد از آن به عنوان رئیس هیئت مدیره.

    سال گذشته گروه فولکس بخشی از آر اند دی خود را به ایالات متحده انتقال داد و در مکزیک هم امکاناتی برای مونتاژ تیگوان دایر کرد. با این که تا سال آینده تاج و تخت بزرگترین خودروسازان جهان از تویوتا به گروه خودروسازی فولکس واگن انتقال پیدا می کند، سهم پایین در بازار آمریکا تنها مشکل فولکس واگن نخواهد بود. گروه فولکس اکنون بیشتر تکیه اش به سودآوری برندهای آئودی و پورشه است و از هدفگذاری سود عملیاتی 6 درصد تا سال 2018 بسیار فاصله دارد (اکنون 2درصد است).

    با این که اسکانیا و مان هر دو از برندهای سازنده خودروهای تجاری فولکس واگن هستند اما به جای آن که از امکانات هم استفاده کرده و هزینه ها را نصف کنند بیشتر به رقابت می پردازند که برای گروه فولکس واگن مخرب است.

    مشکل دیگر گروه خودروسازی فولکس واگن این است که با این که می داند به یک خودروی ارزان قیمت نیاز دارد اما تلاش هایش در این زمینه هم بی نتیجه مانده است. در برزیل که چهارمین بازار بزرگ گروه فولکس واگن به حساب می آید، برند فولکس از رقبا جا مانده و مقام سوم را به دست آورده است. (مقام اول فیات و دوم جنرال موتورز)

    با همه مخالفت ها و انتقادهایی که پییش به وینترکرن دارد، اعضای هیئت نظارت گروه خودروسازی فولکس واگن رأی به ماندن وینترکرن داده اند که به ذائقه ی پییش خوش نیامده و به احتمال زیاد این بحران به این زودی پایان پیدا نمی کند. به احتمال قریب به یقین عقب نشینی پییش تاکتیکی است و از پشت پرده شروع به رایزنی و تلاش برای تغییر وضع موجود خواهد کرد.

    برخلاف میل رئیس هیئت مدیره
    مدیر عامل فولکس ابقا شد
    وینترکرن در گروه خودروسازی فولکس واگن به عنوان مدیر عامل ماندگار شد و خاری در چشم پییش رئیس هیئت مدیره این گروه خودروسازی باقی ماند.

    مارتین وینترکرن به حمایت قاطع هیئت مدیره و کمیته مدیران ارشد گروه خودروسازی فولکس واگن به عنوان مدیر عامل این گروه باقی ماند که به نوع شکست برای فردیناند پییش رئیس هیئت مدیره و پدرسالار این گروه خودروسازی به حساب می آید.

    کمیته رهبری و نظارت گروه خودروسازی فولکس واگن معتقد است که در حال حاضر وینترکورن بهترین گزینه موجود برای پست مدیر عاملی در این گروه است. پییش یکی از 6 عضو این کمیته است و در بین این 6 نفر تنها مانده است.

    رهبران اتحادیه های کارگری گروه فولکس واگن هم که کنترل نیمی از کرسی های هیئت نظارت گروه خودروسازی فولکس واگن را در اختیار دارند از وینترکورن حمایت کرده و برند اوسترلوه رئیس اتحادیه کارگری هم در بیانیه ای از وی به عنوان «مناسب ترین فرد» نام برده است.

    پییش رئیس هیئت مدیره گروه فولکس واگن عضو یکی از دو خانواده ای است که این گروه خودروسازی را در اختیار دارند. خانواده پورشه و خانواده ی اوسترلوه.

    در دوران مدیر عاملی وینترکورن گروه فولکس واگن از 8 برند معروف به 12 برند ارتقا یافت، تعداد کارخانه های آن به عدد 100 رسید وبا 64 درصد رشد به ظرفیت تولید 10 میلیون دستگاه خودرو در سال رسید طوری که به زودی تاج و تخت تویوتا به عنوان پرفروش ترین خودروی جهان را تصاحب خواهد کرد.

    مهمترین انتقادی که به وینترکورن وارد است، عمکرد ضعیف در بازار بسیار مهم و بزرگ ایالات متحده و عقب ماندن در رقابت از گروه خودروسازی ب ام و در تکنولوژی های مصرف بهینه سوخت و تولید خوروهای ارزان قیمت است.

    به یقین می توان گفت که پییش به این آسانی عقب نشینی نخواهد کرد اما این نکته هم مهم است که در سال 2017 پییش بازنشست خواهد شد و به احتمال زیاد جای وی را وینترکورن خواهد گرفت. با این حال پییش هنوز یکی از کلیدی ترین سهام داران این گروه خودروسازی باقی خواهد ماند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسين

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود

      مرسی از اطلاع رسانی خوبت و زحمتی که کشیدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. بهزاد

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    درود میلاد جان.
    ممنون از مقاله خوبت.
    امیدوارم شرایط برای گروه vw که در نوع خودش یک موتور متحرک قوی اقتصادی هست خوب پیش بره و چندین اشتباه استراتژیک که مرتکب شدن رو هرچه سریعتر اصلاح کنه.
    نیازی به بحث های تکراری و بی فایده نیست ولی لازم به ذکر هست که نقدهایی که شما و دوستان گرامی از برخی شرایط تویوتا و… میکنید اینجا و در شرایط بحرانی به چه میزان تاثیرش مشخص میشه؛
    اگر یادتون باشه یکی از نقد ها به تویوتا در مورد مدلهای مختلف اون و تفاوت هاش در بازارهای مختلف بود یا استفاده از امکانات و متریال سایرین مثل موتور مزدا و بی ام و و پلت فرم آیگو یا فیس لیفت و فروختن محصول با نام لکسوس.
    همینطور نداشتن امکانات کافی محصولاتش در برخی بازارها مثل خاورمیانه و آفریقا که با نمونه های غربی یا شرقی اون تفاوت دارند.
    و چندین و چند نقد دیگه که اگر روند بازار را پیگیر باشیم میبینیم داشتن یک محصول خوب به همراه آپشن و رخ نتنها نمیتونه روند رو تغییر بده بلکه ممکنه به علت افزایش هزینه ها ادامه فعالیت در بازارهارو پیچیده کنه و یادمه دوست گرامی مک میسل یقه ی مارو هم گرفت که چرا همش به فکر سود و زیان شرکت ها هستیم!
    این وضعیت مختص vw نیست و چندین شرکت در این کارو زار گرفتار همین استراتژی ها شدن و مثالش گروه هیوندای که پنجمین فصل متمادی هست که دچار کاهش سودآوری شده یا شرکت های آمریکایی که در اروپا و روسیه و خاور میانه و جنوب شرق آسیا به این وضعیت دچار شدند و هر فصل مالی براشون کاهش سودآوری داره.
    میلاد جان دوست خوبم میدونم شما هم علاقه مند به دیدن آینده هستید و اخبار مرتبط رو دنبال میکنید و امیدوارم به این امر واقف شده باشید که طراحی و آپشن نمیتونه تمام گره هارو باز کنه حتی اگر یک ماشین تا خرخره در تکنولوژی غرق بشه ولی شرایط آماده نباشه دچار شکست خواهد شد.
    تحلیلی هست که در اون به رقابت هایی که 3 خودرو ساز لوکس آلمانی به راه انداخته اند پرداخته بود و گوش زد کرده بود که این رقابت در دراز مدت به نفعشون نیست و هزینه های زیادی که در این رقابت صرف میکنند ممکنه گریبانشون را بگیره.
    موفق و موید باشی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .
      من نمیدونم بهزاد جان شما چی داری ، هروقت توپم پر باشه ، باهات حرف میرزنم آروم میشم . خوشحالم که حداقل یک دوست اینترنتی با این خصوصیات دارم . اما امان از اون دوستت .
      واه واه واه . با یه من عسل هم نمیشه خوردش . اقای جی دی پاور را نمیگم . همون اقایی که در دوربین هم سررشته داره . بگذریم . اما دوستتون دارم .
      حرف های شما کاملا متین و درسته . بیشتر مخالفتم و طعنه هام ، برای فرد خاصیه .
      اما به همین حسین ، چند ماه پیش عدم موفقیت فولکس در بازار امریکارو گفتم . که 90 درصد حرفام با گفته های فردیناند ، مطابقت میکنه . حرفشم درسته . برای فولکس واقعا کاری نداره چنتا محصول خوب برای امریکا بزنه . مثلا میتونه از پلتفرم آئودی Q7 برای شاسی بلند های بزرگترش استفاده کنه . میتونه با خریدن سهمی از ایسوزو ، از پلتفرم های وانتهاش برای محصولات بارکشش استفاده کنه . اما متأسفانه معطوف شده به چین . خیلی روی چین سرمایه گذاری میکنند . مثلا تو وایبر با زیگما که حرف میزنم ، حرفهای خوبی میزنه . یبار گفت فولکس نسبت به هزینه های هنگفتی که در امریکا میکنه ، برداشت انچنانی نداره . حرفشم درسته که در اون مطلبی که گذاشتم ، ذکر شده . حالا بهزاد جان به نظر شما چرا برای امریکا تلاشی نمیکنند ؟؟؟
      اینها که پتانسیلش رو دارند ؟؟؟.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .
      بهزاد جان هر برندی و ماشینی معایب خودشو داره . اون معایبی هم که از تویوتا گرفته شده ، به حق بوده . اون شرکتی که معظمه و در زیر اسمان نیلگون رقیبی نداره و ….. باید اینجور کارهارو بکنه ؟؟؟ قبول نمیکنید ؟؟؟ البته طرف بیشتر حرفام نفر دیگست نه شما .
      حالا همه این دلایلی که برای دفاع از تویوتا گفتی رو من به شما برمیگردونم . البته نه با مقایسه تویوتا و برندهاش . با مقایسه مثلث المانی ها با لکسس . درسته که استهلاک بالایی دارند . درسته که قیمت بالایی دارند و …. اما کیفیت بالا و صدر نشین بودن در جی دی پاور ، نتونسته خللی در فروش المانی ها و محبوبیت اونها وارد کنه . به نوعی حرف های خودتون رو با مقایسه دیگر به خودتون بر گردوندم .
      پس لکسس هم در یکجاهایی ضعیف عمل میکنه .
      درسته ؟؟؟
      راستی یک جواب دیگر هم دادم که شاید فردا منتشر بشه . رفته داخل اسپم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. بهزاد

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    میلاد جان از هر دری که وارد بشیم باز نگاه شما مصادره به مطلوب هست و هرچقدر هم که آمار و ارقام و اخبار حال و روز شرکت ها داده میشه بی فایده هست.
    متاسفانه نگاه نقد به ابزار کودکانه ای تبدیل شده که میدونم بیشتر دوستانی که عاشق خودرو هستند و سری به این محافل میزنند دلزده خواهند شد.
    اونجایی که به دلتون هست صدها مقاله از آینده گروه vw ذکر کردید و حتی بنده از آمار و ارقام ایراد گرفتم و حرف های کارشناسان رو رد کردم ولی متهم به عدم قبول لینک ها و مجلات شدیم.
    گاهی دل به آفرود میزنید و از خودرویی که دوسش دارید ده ها متن قرار میدید ولی اگر با خودرویی مشکل دارید از فضای بارش ایراد میگیرید یا احساس میکنید حس لوکس بودن رو منتقل نمیکنه و قابلیت آفرود اصلا معنی نداره.
    اگر هم فراخوانی باشه برای دلداده ها مشکل از قطعه بوده ولی برای سایرین مشکل از قطعه نیست چون اونها از اول دارای مشکل بودند!
    وقتی میگیم لوکس سازان آلمانی کمی تند رفتند و تقریبا زودتر از موعد پیش بینی ها مشکلات بروز پیدا کرده تا جایی که برخی خطوط تولید BMW در چین رو به تعطیلی کامل هستند اونوقت از تحلیل های ما ناراحتی پیش میاد.
    بیشتر از این هم نیازی به یادآوری و مباحثه نیست و کلا فضای نقد چون در چهارچوب شما قرار نداره طرفی که وارد نقدی بشه به کل متعصب هست و اگر تحلیلی و تستی ارایه بشه که به مزاج خوش نیاد از اساس اشتباهه.
    مارو باش تو این مدت چه فکری میکردیم!
    داریم تویوتا و vw رو قیاس میکنیم اونوقت در جواب لکسوس و فروشش تحویل داده میشه!
    نمیخواستم وارد مبحث لکسوس بشم اما چیزی که بنده میبینم این شرکت در آینده فراتر از انتظار ظاهر خواهد شد و کمی صبر و حوصله میخواد تا اون روز دیده بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. بهزاد

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    میلاد جان بنده با شما و سایر دوستان هیچ گونه مشکلی ندارم و همگی عزیز هستید ولی متاسفانه گاهی ظرفیت ها کم میشه و دلخوری پیش میاد و هر وقت مسیر بحث در چهارچوب علمیش قرار داشته باشه میتونه اثر بخش باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. بهزاد

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    میلاد جان درود.
    عزیز دل متاسفانه کشور چین دچار مشکلاتی شده که از قبل هم پیش بینی میشد.
    دولت چین هر لحظه ممکنه تصمیم جدیدی اتخاذ کنه و باعث تغییرات اساسی در بازار خودش بشه و به طبع اون خارجی ها هم تحت تاثیر قرار بگیرند و نمونش همین جنگ با فساد یا گرفتن یقه ی پولدارها!
    کشورهای غربی با این دانش که اساسا کشور و مردم چین مشکل تاریخی با ژاپن دارند به صورت فزاینده ای وارد این بازار شدند تا ژاپنی ها نتونند مثل سایر بازارها اونجا قد علم کنند و تا حدودی هم موفق شدند اما این شتاب در سرمایه گذاری بسیار بیشتر از بازار واقعی چین انجام گرفته و اون هزینه های سنگین کم کم داره گریبانشون را میگیره و همین الان محصولات مثلا vw با حدود 10 درصد تخفیف فروخته میشه که در نگاه اول به نظر میاد vw به فکر مردمه و از سود خودش زده اما نشان از وخیم تر شدن اوضاع داره و امن ترین بازار vw حالا وارد مرحله ی دشواری شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود . بهزاد جان .
    امشب خیلی خسته هستم . اما اینو بدون خودمو از تک و تا نمیندازم . میام ادامه میدیم با مهر و دوستی و شما هم ایمان میاری و به گمراه بودنت پی میبری .
    :) :) :) :)
    شرمنده . فرداشب ایشالاه جواب میدم .
    دوست دارت میلاد .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا