فولکس واگن

تجهیز خانوادهٔ خودروهای الکتریکی آیندهٔ فولکس‌واگن به اینترنت 5G

فولکس‌واگن قصد دارد خانوادهٔ خودروهای الکتریکی سری ID آیندهٔ خود را به نسل جدید اینترنت یعنی ۵G مجهز کند. همچنین این خودروساز گفته است که قابلیت رانندگی کاملاً خودکار را نیز در سال ۲۰۲۵ ارائه خواهد کرد. نخستین عضو خانوادهٔ خودروهای الکتریکی فولکس‌واگن یک هاچ‌بک کامپکت خواهد بود که بر اساس کانسپت ID ساخته خواهد شد. کانسپتی که در نمایشگاه خودروی پاریس گذشته رونمایی شد. سپس در سال ۲۰۲۰ نیز یک کراس‌اوور به این خانوادهٔ اضافه خواهد شد و سپس در سال ۲۰۲۲ نیز MPV الکتریکی میکروباس به بازار خواهد آمد. این خودرو هم بر اساس کانسپت ID Buzz ساخته خواهد شد که در نمایشگاه دیترویت امسال رونمایی شد.

volkswagen-id_buzz_concept-2017-1024-0e

فولکس‌واگن برای اولین بار چهار سال پیش ویژگی اتصال و اینترنت را در خودروهای خود تعبیه کرد و در حال حاضر به جهت بهبود ایمنی و راحتی، حدود ۲.۱ میلیون دستگاه از خودروهای این شرکت خدمات آنلاین را ارائه می‌کنند. انتظار می‌رود این روند با ارائهٔ سرعت دانلود فوق‌العاده سریع، همچنان رشد داشته باشد. بدین ترتیب خودروها بیشتر و بیشتر وظایف رانندگی انسان را انجام خواهند داد و باید به‌طور مداوم اطلاعات محیط اطراف خود را پردازش کنند.

volkswagen-id_concept-2016

بنابراین خودروها نیاز به دریافت داده‌های فراوانی از داخل و خارج خود دارند و تجهیز آن‌ها به نسل ۵G اینترنت که سرعت فوق‌العاده بالایی دارد بسیار در این زمینه کمک خواهد کرد. ۵G کلیدی خواهد بود که به اتومبیل‌ها اجازهٔ دریافت داده‌ها زیاد و افزایش کاربران را می‌دهد. به همین دلیل گفته می‌شود که ارائهٔ اینترنت ۵G در سطح جهانی مشابه اختراع برق خواهد بود و تأثیر بسیار زیادی بر بهبود سطح زندگی مردم خواهد گذاشت.

volkswagen-id-2016-concept

اینترنت ۵G سرعت فوق‌العاده بالایی در انتقال داده‌ها خواهد داشت که این امر برای پدیدهٔ جدید اینترنت در اشیا لازم خواهد بود. پدیده‌ای که طی آن تمامی ابزار و وسایل به اینترنت متصل بوده و با یکدیگر ارتباط خواهند داشت اما در حال حاضر کمبود پهنای باند مانع پیشرفت این سیستم شده است؛ اما در آینده با ارائهٔ اینترنت ۵G، میلیاردها اشیاء هوشمند در خودروها، خانه‌ها و دفاتر به اینترنت متصل شده و از راه دور با تلفن همراه قابل‌کنترل خواهند بود.

volkswagen-id-buzz-2017-concept-02

بااین‌حال در آیندهٔ نزدیک‌تر، فولکس‌واگن یک واحد اتصال آنلاین جدید کوالکام اسنپ‌دراگون X2 را در خودروهای خود بکار خواهد گرفت که با استفاده از استانداردهای اینترنت کنونی ۴G LTE می‌تواند سرعت دانلودی تا ۶۰۰ مگابایت در ثانیه داشته باشد.

 

منبع: AutoNews

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Parker

    ۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    تو بهترینی ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامکال

      ۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (594 ديدگاه)

      موافقم.
      نظرت حرف ندارد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. رامکال

    ۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (594 ديدگاه)

    این جمله درسته:
    اینترنت نسل چهارم با سرعت 600 مگابایت بر ثانیه.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    واقعا توی خارج سرعت اینترنت خونگی(شخصی) این قدر بالاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
    وووووووووووووووووووووووو هههههههههههههههههععععععععععع
    مگه میشه یعنی یک فیلم فول اچ دی 1/3 گیگا بایتی رو توی 2 .3 ثانیه دریافت میکنی؟
    مگه میشه؟
    میگم نکنه بیت بر ثانیه باشه چونکه آخه واحد سرعت اینترنت bps است:
    یعنی بیت بر ثانیه البته بازم نهایتش اون دو 3 ثانیه رو ضربدر 8 میکنیم میشه 24 ثانیه .
    حتی در اون صورت هم سرعت وحشتناکی دارد آدمو یاد بوگاتی میندازه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. vahid 956

      ۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (474 ديدگاه)

      درسته ولی اونجا باید همون فیلمم براش پول بدی ولی اینجا مجانیه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا