بررسی فولکس‌واگن گلف مدل ۲۰۱۵

خبر روزبه‌روز کم شدن گیربکس‌های دستی در صنعت خودرو می‌تواند موجب نگرانی برای هر علاقه‌مند به هیجان در رانندگی باشد. اکنون نیز باید بگوییم که در نسخه بنزینی فولکس‌واگن گلف، تنها در مدل پایه آن، می‌توان از گیربکس دستی بهره‌مند شد. این در حالی است که در مدل TDI دیزل، در هر تریمی می‌توان از این نوع گیربکس استفاده کرد. بنابراین اگر خودرویی بنزینی می‌خواهید که دارای امکاناتی چون سیستم راهبری، گرم‌کن صندلی‌ها، چرخ‌های بزرگ‌تر از ۱۵ اینچ، دوربین نمای عقب، نوربالای خودکار و یا استارت فشار باشد، چاره‌ای ندارید که به یک تریم بالاتر رفته و در همین حال فقط از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک استفاده کنید.

2015 Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo
2015 Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo

در مقایسه با سیستم گیربکس دستی ۶ دنده مدل TDI، در مدل TSI از یک گیربکس ۵ دنده استفاده می‌شود. ولی این را هم باید گفت که سقف آفتاب‌گیر در خودروی پنج درب به صورت استاندارد ارائه شده است. در همین حال استفاده از مدل با گیربکس دستی که در این تست هم مورد بررسی قرار گرفته، موجب می‌شود که در نبود بسیاری از تجهیزات گلف‌های با مدل بالاتر، وزن این خودرو به حدود ۱۳۵۰ کیلوگرم برسد؛‌ یک خودروی سبک و چالاک. فرمان‌پذیری این خودرو نیز تقریباً مناسب است و در تست لغزش در پیچ، چسبندگی 0.85g را از خود نشان داده است. این عدد بسیار قابل احترام است؛ چرا که گلف از تایرهای معمولی 195/65 کانتیننتال استفاده می‌کند.

2015 Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo
2015 Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo

شرایط رانندگی با گلف بسیار راحت است. یک شاسی با صلبیت بالا، فرمان سرزنده و سبک، و همچنین بهینه‌سازی‌های زیادی که در مدل جدید انجام شده، حتی در یک تریم سطح پایین مانند خودروی تست شده، کیفیت سواری بسیار خوبی را ایجاد کرده‌اند.

2015 Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo
2015 Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo

این خودروی با گیربکس دستی یک مزیّت دیگر هم دارد: چابکی. مدل TSI با گیربکس دستی نسبت به مدل TSI اتوماتیک در رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت ۰/۹ ثانیه سریع‌تر است. همچنین این شتاب به اندازه یک ثانیه کامل از مدل TDI دیزلی با گیربکس دو کلاچه اتوماتیک و ۱/۵ ثانیه نسبت به مدل دیزل با گیربکس دستی جلوتر است.

2015 Volkswagen Golf TSI Interior
2015 Volkswagen Golf TSI Interior

با وجود وضعیت نه‌چندان مناسبی که در رانندگی تست بوده، این مدل گلف TSI با گیربکس دستی در طول ۴۵۰ مایلی که طی کرده، رکورد مصرف سوختی برابر ۸/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر از آن ثبت شده است. مسیر تست ترکیبی از بزرگراه‌ها و خیابان‌های شهری بوده است. این در حالی که در مدل دیزل که حداقل هزار دلار از TSI گران‌تر است، مصرف سوخت ۷/۳۲ لیتر برای مدل‌های با گیربکس دستی و ۶/۹۲ لیتر با گیربکس DSG مشاهده شده است. شاید اگر دنده ششمی برای گیربکس دستی در دسترس موتور ۱/۸ لیتری بود، مصرف سوخت TSI بهتر می‌شد.

2015 Volkswagen Golf TSI Interior
2015 Volkswagen Golf TSI Interior
2015 Volkswagen Golf TSI Interior
2015 Volkswagen Golf TSI Interior
2015 Volkswagen Golf TSI Interior
2015 Volkswagen Golf TSI Interior

2015 Volkswagen Golf TSI Interior
2015 Volkswagen Golf TSI Interior

همان‌طور که گفته شد، گلف S یک مدل پایه است. طراحی کابین از نوع V-Tex وینیل سیاه‌رنگ است که کیفیت و نمای مناسبی دارد. در همین حال، تعداد آپشن‌های ارائه شده برای این مدل صفر است. درواقع، تنها یک آپشن درنظر گرفته شده و آن پکیج روشنایی شامل مواردی چون چراغ‌های زنون و نورپردازی داخل کابین LED است. این پکیج در مجموع ۹۹۵ دلار هزینه دارد و شاید اصلاً استفاده از آن ضروری نباشد.

2015 Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo
2015 Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo
2015 Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo
2015 Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo

2015 Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo2015 Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo
2015 Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۵ در واگن.
  • قیمت مدل تست: ۲۱۸۱۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۲۱۸۱۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC ۱۶ سوپاپ و چهار سیلندر در یک ردیف، با توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۱۷۹۸ سی‌سی.
  • قدرت: ۱۷۰ اسب بخار در ۴۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۲۷۱/۱۶ نیوتن‌متر در ۱۶۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۵ دنده دستی.

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۶۳۷ متر.
  • طول ماشین: ۴/۲۵۵ متر.
  • عرض: ۱/۷۹۸ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۵۳ متر.
  • وزن کلی: ۱۳۵۳ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۸ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۸/۶ ثانیه.
  • صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۳۲/۱ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۷ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۵/۴ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۸/۰۶ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۱۹۷/۹۵ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۳/۳۴ متر.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۹/۴ لیتر در شهر و ۶/۳۶ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۸/۷۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

34 دیدگاه

  1. مهران1
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    این گلف هم که داره تو مغز ما گاز میده هر روز یمدلش میاد بیرون.

    پاسخ
    1. CAPITALIST
      سوابق: (64 دیدگاه) ,

      ماشین خوب و دوست داشتنی جوونا

      پاسخ
      1. saeid
        سوابق: (177 دیدگاه) ,

        بسم حق

        ولی جدی من از طراحی بیرونیش اصلا خوشم نمیاد
        بابا دست خودم نیست : ))))
        برعکس طراحی داخلیش که به راننده انگیره میده
        طراحی بیرونیش در مقابل هم سطح های خودش چنگی به دل نمیزنه
        از نظر من همچی سرعت نیست
        باید سرعت و جذابیت ماشین در دو کفه ترازو قرار بگیرن
        خودرو سازی از هر طرف کم کنه محبوبیت خودرو رو کاهش میده 🙂
        البته در کنار این ها نباید از قیمت تموم شده هم چشم پوشی کرد

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل امیررضا
          امیررضا
          سوابق: (61 دیدگاه) ,

          آقا یه سوال: توی این ماشینایی که میبینید و اخبارشونو دنبال میکنید از نظر طراحی بیشتر به طراحی داخلی ماشین اهمیت میدین یا خارجیش؟؟؟؟

          داخلی: like

          خارجی:DISLIKE

          اگه حوصله داشتین یه دو خط هم توضیح بدین که چرا کدومو بیشتر دوس دارین. من خودم برام جفتش مهمن! اگه جفتش واستون مهم بود نمیدونم چیکار کنید. یه حرکتی بکنید خلاصه.

        2. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
          Reza :: Deutschland :: Mercedes
          سوابق: (2173 دیدگاه) ,

          یقینا در نگاه اول طراحی خارجی تو چشم میاد
          اگه یه نفر ماشینو فقط واسه پز بخواد خب طراحی خارجی براش مثل دین ابا و اجدادی میشه
          اگه واسه راحتی میخواد یه طراحی ساده و کم زرق و برق تر براش کفایت میکنه و داخل رو میچسبه
          از نظر خودم 65& خارج مهمه و 35%داخل
          والسلام.

        3. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
          K.MAK.MISEL
          سوابق: (2631 دیدگاه) ,

          درود.
          امیر رضا جان،به نظرم،هر دو !
          چون که هم طراحی داخلی مهمه هم خارجی،ولی سلیقه ی هر کشور فرق میکنه
          مثلا مردم مشنگ زاده ای مثل ایران و روسیه و فقیرای امریکا،سوناتا رو میخرن،چون که زیبایی داره.
          ولی مردم فهمیده ای مثل اروپایی ها،به داخل ماشین هم اهمیت میدن،چون داخل ماشین میخوان بنشینن و رانندگی کنن و کیفیت و موتور قوی و کم مصرف هم براشون مهمه…
          سپاسگذارم
          (ایران&المان)

        4. تصویر پروفایل وحید
          وحید
          سوابق: (402 دیدگاه) ,

          هیچکدوم نه داخل نه بیرونش. فقط موتور فقط قدرت فقط شتاب و سرعت مثل ماکسیما دنده دستی

    2. CAPITALIST
      سوابق: (64 دیدگاه) ,

      آلمانی ها همیشه اصولگرا بودن و ایتالیایی ها اصلاح طلب!!!

      پاسخ
      1. مرتضی
        سوابق: (849 دیدگاه) ,

        گند زدی به ایتالیایی ها رفت پی کارشون خوب بگو مثل المانها کار درست نیستند هر چند تمرکزشون بیشتر بر سرعته!!

        پاسخ
    1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
      K.MAK.MISEL
      سوابق: (2631 دیدگاه) ,

      وای دوباره فشارم افتاد با دیدن یکی از محصولات فولکس!!!!!!
      یکی برام اب قند بیاره!!!!

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل یاسین
    یاسین
    سوابق: (279 دیدگاه) ,

    خیلی دوست داشتنیه ! طراحی عالی کیفیت عالی امکانات عالی

    در کل معرکست!

    پاسخ
  3. حجت
    سوابق: (69 دیدگاه) ,

    یکی توضیح بده ایرانیهایی که چند سال پیش پیکان سوار میشدن حال فقط از آپشن صحبت میکنن آخه ماشین کیفیت خوب داشته باشه بعد کولر و فرمان هیدرولیک و صندلی قابل تنظیم و کروز کنترل و شیشه برقی باشه دیگه چی می خوای بقیه مال دو روزه فقط پول اضافی.

    پاسخ
    1. CAPITALIST
      سوابق: (64 دیدگاه) ,

      گلف ماشین محبوب هر جوون ایرانی فقیری مثل من هست

      پاسخ
  4. یه پسر
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    طراحی فلوکس واگن همیشه متناسب زیبا و شاید تا حدی ساده بود (با توجه به اون تعریف از سادگی که خودش نهایت زیبایی )

    اما برای گلف با توجه به کلاسش اگه یه مقدار هیجان وارد طراحیش می کرد
    ماشین بهتر نمی شد ؟

    (* در هر نیم ساعت یک نفر در تصادفات جاده ای کشور کشته می شود )

    پاسخ
    1. CAPITALIST
      سوابق: (64 دیدگاه) ,

      طراحی گلف عامه پسندتره و بهتر از 308

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
      K.MAK.MISEL
      سوابق: (2631 دیدگاه) ,

      نه!
      چون که این کلاس،هیجان نمیخواد!!!!!!
      سوپر اسپرت هیجان میخواد که فولکس هم قربونش برم سوپر اسپرت نمیسازه!!!

      پاسخ
  5. تصویر پروفایل یاسین
    یاسین
    سوابق: (279 دیدگاه) ,

    خیلی ماشین خوبیه به کیفیتش توجه کنید در ضمن دوست عزیز طراحی این

    خودرو برای این کلاس از نظر من خیلی هم مناسبه

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل amir
    amir
    سوابق: (177 دیدگاه) ,

    بسیار عالی فقط
    .
    .
    .
    ایکاش یه کم زیباتر بود.خیلی ساده است.مزدا 3 نسل سوم ویا 308 طراحیشون خیلی دوست داشتنی تره.

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل Ali
    Ali
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    ماشین خوبیه
    قیافش خوبه ولی میتونست بهتر باشه
    اتاقشم که…

    پاسخ
  8. پیکان جوانان
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    همیشه گلف حرف اول رو تو هاچ بک ها میزنه

    پاسخ
  9. CAPITALIST
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    کیفیت آلمانی بر هر کیفیتی برتری داره

    مد نظر داشته باشین این مطلب رو

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل A
    A
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    فولکس خیلی به مصرف سوخت و محیط زیست اهمیت می ده ولی این باعث نشده قدرت و سرعت ماشیناش کم بشه و ماشین های الکتریکی فولکس واگن هم مثل همه ی ماشین هاش خوب هستن
    و در زمینه ی خودرو های الکتریکی جز پیشتازان دنیا است

    پاسخ
  11. h112
    سوابق: (301 دیدگاه) ,

    بعد از سدان ها(سواری یا صندقدار)…به ترتیب شاسی بلند ها و هاچبک ها.. پرفروشترین خودرو ها هستند….درباره این خودرو هم که واقعا کیفیت اروپایی موج میزنه تو ماشین….برای من که پژو و سمند سوار میشم…این یه خودرو رویایه….ولی فک کنم فضای پای عقب خودرو خیلی کمه….یا تو عکس اینجوریه؟؟؟

    پاسخ
  12. Frankenstein
    سوابق: (77 دیدگاه) ,

    عالیه….
    ولی بیشتر از همه اون نیروی گشتاورش توجه منو جلب کرد….
    271 نیوتون متر !!!!!!
    ما دلمون خوشه کمری سوار میشیم اون همش 220 نیوتون متر گشتاور داره…
    فوق العادست………..
    مخصوصا با گیربکس دستی که لذتش واسم بیشتر میشه..
    به نظرم واسه ایران از هر لحاظ عالیه…..

    باز خوش حال میشم نظر دوستان رو بشنوم…

    پاسخ
  13. e36
    سوابق: (753 دیدگاه) ,

    به نظرم اگر رنگ قرمزش برای عکسای این مطلب انتخاب میشد نظرها خوشبینانه تر بود

    پاسخ
  14. مرتضی
    سوابق: (849 دیدگاه) ,

    جلوش شبیهه یتا(جتا!) شده یه کم

    پاسخ
  15. تصویر پروفایل پوری پوریا
    پوری پوریا
    سوابق: (322 دیدگاه) ,

    گلف واقعا یه هاچ بک محشر و با اصالته! این خودرو ایران میومد خیلی خوب میشد !

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
      K.MAK.MISEL
      سوابق: (2631 دیدگاه) ,

      حتی فولوکس گل هایی هم که ایران اومد ازشون استقبال شد و همه از کیفیتش صحبت میکردن.
      فقط بدیش این بود که کم مونتاژ شد….

      پاسخ
  16. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    انیس جان ممنون

    گلف عالیه مخصوصاً عملکرد موتورش

    ینی شاید از لحاظ طراحی خیلی ها اونو ساده ببینن ولی واقعاً عملکرد بالایی داره

    من خیلی دوسش دارم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.