فولکس واگن

اولین تجربه سواری با نسخه پروتوتایپ فولکس آرتئون

به تازگی جایگزینی برای فولکس‌واگن CC چهار درب و کوپه در نظر گرفته شده که آرتئون نام دارد. ما این شانس را داشته‌ایم تا با نسخه‌ی پروتوتایپ آن رانندگی کنیم. آنچه می‌خوانید حاصل بررسی این خودرو است.

new-volkswagen-arteon-prototype-01
آرتئون خودرویی است که روشی احساسی‌تر را در طراحی خود به کار گرفته و رئیس بخش توسعه‌ی محصول شرکت آقای دکتر فرانک ولش به وضوح از تولید آن هیجان زده است. او می‌پرسد: “وقتی خودرو را از آینه عقب می‌بینید طراحی آن را چگونه می‌یابید؟ این خودرو با جلوپنجره‌ی که به سوی چراغ‌ها کشیده شده نمای هدفمندتری دارد.”

new-volkswagen-arteon-prototype-02
متأسفانه ما نمی‌توانستیم نمای بدون پوششی را که آقای ولش دیده ببینیم اما حتی از پشت این پوشش‌های سنگین نیز می‌توانید فرم انحنایی عقبی مشابه با آئودی A5 را دریابید؛ و بله دماغه‌ی خودرو جالب‌توجه است.

new-volkswagen-arteon-prototype-03
اگرچه که آرتئون جایگزینی برای فولکس‌واگن CC دوست‌نداشتنی است اما بزرگ‌تر بوده و فولکس امیدوار است با این خودرو به مصاف بزرگان لوکس‌تری چون ب ام و سری ۵ جدید برود.

فولکس می‌گوید این خودروی ساخته شده بر پایه‌ی پلتفرم MQB از نظر اندازه بین آئودی A5 و A7 قرار می‌گیرد و فاصله‌ی بین محورهای آن بیشتر از مدل پاسات است؛ اما داخل خودرو کلاً شاهد یک پاسات هستیم که حتی در نسخه‌ی پیش‌تولیدی نیز کیفیت بالایی داشته و کنترل‌های آن واضح است. همچنین کاکپیت مجازی آشنای شرکت نیز به چشم می‌خورد. مدل تست شده همچنین صفحه لمسی اطلاعات سرگرمی به‌روز شده‌ی عالی‌ای داشت. فضای بخش عقبی عالی بوده و همچنین صندوق بار ۵۰۰ لیتری آن با تا کردن صندلی‌ها گنجایش ۱۷۰۰ لیتری پیدا می‌کند.

new-volkswagen-arteon-prototype-06
طیف پیشرانه‌های آرتئون دربردارنده‌ی نسخه‌های آشنای TDI با خروجی‌های ۱۴۸ تا ۲۳۶ اسب بخار است. همچنین پیشرانه‌ی بنزینی جدید ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۴۸ اسب بخار که در گلف جدید معرفی خواهد شد در آرتئون نیز قابل سفارش است.

ما دو مدل بنزینی دیگر یعنی مدل ۲ لیتری با قدرت ۱۸۸ و ۲۷۶ اسب بخار را راندیم. پیشرانه‌ی آخری تنها مختص بازار آمریکاست. پیشرانه نرم بوده و قدرت زیادی دارد اما چیزی که ما را بیشتر تحت تأثیر قرار داد نسخه جدید گیربکس ۷ سرعته ی DSG فولکس بود. این گیربکس برای کاهش تعلل ابتدایی در هنگام حرکت خودرو و افزایش سرعت تعویض دنده‌ها به‌روز شده و هم‌اکنون سرعت عمل بسیار بالاتری دارد.

new-volkswagen-arteon-prototype-05
این موضوع به افزایش بیشتر رفاه و آسایش خودرو کمک می‌کند. هرچند سواری هر دو خودرو، حتی مدل آمریکایی با وجود دامپرها فعال زیادی سفت بود. مهندسان به ما گفتند که بخشی از این موضوع می‌تواند به دمای بالای آفریقای جنوبی که باعث افزایش فشار باد لاستیک‌ها می‌شود مربوط باشد؛ اما واضح است که هنوز برخی اصلاحات باید در شاسی خودرو صورت پذیرد. این خودرو تابستان سال آینده و پس از رونمایی در نمایشگاه خودروی ژنو آماده‌ی فروش خواهد بود.

انتظار می‌رود بهای خودرو ۲ تا ۳ درصد بیشتر از مدل CC باشد. فولکس پیش‌بینی می‌کند بهای این خودرو از ۳۵ هزار یورو آغاز شود.

new-volkswagen-arteon-prototype-04
فولکس‌واگن آرتئون بخشی از برنامه‌ی فولکس‌واگن برای ممتازتر شدن است و گفته شده این خودرو با ب ام و سری ۵ و آئودی A6 رقابت خواهد نمود. به نظر می‌رسد این خودرو قطعاً استایل زیبایی را زیر پوشش‌ها پنهان کرده و البته فضای زیادی نیز دارد؛ اما اگرچه که ما ترکیب گیربکس و پیشرانه‌ی این خودرو را دوست داریم اما امیدواریم که سواری خودرو پیش از عرضه‌ی نهایی بهبود پیدا کند.

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. رامتین

    ۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3047 ديدگاه)

    دوستان یک سوال: فرش کنید 200میلیون داریم. از طرفی نمایندگی رسمی فولکس هم بنظر شرکت ماموت خواهد بود. قراره در این شرکت پاسات- پولو در ابتدا مونتاژ بشه که بیشک مدلهای روز نیست و معمولا هم مدلهایی با موتور ضعیف در دستور کار قرار میگیره. حال مثلا یک فردی بخواد بالفرض فولکس گلف gti مدل 2017 که 230 اسب توان داره و حدود قیمت 32000دلاره که بخواد به ایران بیاد همون حدود 200میلیون میشه را وارد کنه. آیا این امر ممکنه؟ حتی اگر قیمتش بیشتر در بیاد. کلا فرد میتونه از طریق نمایندگی یا هر چیز دیگه خودرویی را که در ایران نیست را بخره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. elemento

      ۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      نه دوست عزیز.
      همین الان از پرشیا خودرو BMW X4 و X1 رو موقتا نمیشه خرید چون مونتاژ امریکا هستند.
      از نمایندگی بنز من تا حالا ندیدم کسی مثلا CLA تحویل بگیره. با وحود اینکه قیمتش نصف e class هست.

      افراد عادی فقط ماشین های محدودی رو میتونن از نمایندگی ها بگیرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامتین

        ۲ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (3047 ديدگاه)

        بحثم چیز دیگریست. فرض کنید آلفارومئو را در نظر بگیریم که در خود ایتالیا تولید میشه (یا هر محصولی که در آمریکا مونتاژ نشه) حال مثلا من میخوام آلفارومئو جولیا (که موتور 2لیتری داره و مشکل بالای 2500سی سی هم نداره) را تهیه کنم. خود نمایندگی آلفاموتور در ایران، فقط آلفا جولیتا، میتو و 4c داره و فرض کنید برنامه وارد کردن جولیا را اصلا شرکت نداشته باشه. سوالم اینه میشه به نمایندگی گفت اینو برای من وارد کنه؟ ضمنا فرض کن طرف حاضره 200میلیون هم بالاتر از قیمتش بپردازه (یعنی مشکل مالی نداره). منظورم اینه آیا ممکنه این کار؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. elemento

          ۲ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          رامتین جان
          من تا حالا از دوستام نشنیدم کسی تونسته باشه همچین کاری بکنه.
          گمرک هر سال لیست خودروهای وارداتی مجاز رو اعلام میکنه.
          میتونی با سرچ در اینترنت به اون لیست مراجعه کنی.

          البته باز هم بستگی داره به کسی که میخواد وارد کنه. تو ایران کار نشد نداره!

          ولی من تا حالا نه دیدم نه نشیدم که کسی همچین کاری کرده باشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. سیاوش

    ۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (85 ديدگاه)

    این فولوکس خیلی خوشگله حتی زیباییشو میشه از پشت این برچسب ها هم دید بی صبرانه منتظر رونماییشم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا