تصادف گلف در نیوبرگ رینگ [ویدئو]

بازهم شاهد یک تصادف بد در پیست نیوبرگ رینگ هستیم. اینبار یک دستگاه گلف GTI نسل پنجم طعمه این جهنم سبز شد . . .

[jwplayer mediaid=”72594″]

طبق گفته شاهدان این گلف سه درب وقتی وارد حاشیه چمن اطراف مسیر می شود، راننده کنترل خودروی اش را از دست داده و باقی ماجرا اتفاق می افتد. شدت تصادف به حدی بود که گلف بعد از برخورد به گاردریل روی هوا بلند شد، یک چرخش 180 درجه ای زد و برگشت! نکته جالب این تصادف عدم وارد شدن هیچگونه آسیبی به راننده و سرنشین کناری اش بود اما از آنجا که خودشان هم باورشان نمی شد، برای چکاپ به بیمارستان منتقل شدند.

36 دیدگاه

  1. شاهین
    سوابق: (3134 دیدگاه) ,

    اوه اوه اوه!!! اخه برادر من این همه نوشتیم که درس عبرتی برای شما بشه،اونوقت میای تو نوربرگ رینگ تصادف میکنی؟! چقدر بی ملاحظه شدن این راننده ها!!! 🙂 🙂 🙂

    طنز روز

    دیشب داشتم با BMW که تازه خریدم توی خیابون دور دور میکردم،توی اتوبان سرعت میرفتم که یهو یکی پرید جلوی ماشین!!! زود زدم رو ترمز ولی لحاف پاره شد! این بود BMW؟ از BMW بعید بود ای بی اس نداشته باشه!!! 🙂 🙂 🙂

    پاسخ
  2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    چه صحنه ی بدی . خدا خیلی بهش رحم کرد .

    البته ایمن بودن ماشین هم بی تأثیر نبوده هاااا .

    فولکسه دیگه . هیچیش نمیشه .

    پاسخ
    1. HASSANBMW
      سوابق: (401 دیدگاه) ,

      یه سوال:
      چرا ماشینایی که تصادف میکنند برف پاک کن هاشون میزنه؟؟؟(یا راهنماشون!)

      پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3134 دیدگاه) ,

        حسن جان هیچ دلیلی غیر از این که دستشون به برف پاک کن میخوره به ذهنم نمیرسه!
        این مطلب هم خوندش خالی از فایده نیست:

        چرا سریع‌ترین جانداران هم تصادف می‌کنند؟

        بسیاری از ما هنگام رانندگی در جاده‌ها، تابلوهایی می‌بینیم که درباره خطر برخورد با جانوران وحشی مانند یوز و گوزن یا جانوران اهلی مانند شتر و گاو هشدار داده‌اند؛ ولی هرساله هزاران جانور در جاده‌ها با خودروها برخورد می‌کنند و در بسیاری از موارد جان خود را از دست می‌دهند.
        جانوران به دلایل زیادی از جاده عبور می‌کنند و چون عکس‌العمل آنها هنگام دیدن وسایل نقلیه بویژه در تاریکی شب و برای رانندگانی که تسلط کافی به جاده ندارند، قابل پیش‌بینی نیست، موجب ایجاد تصادف خواهد شد.

        رانندگی در شب یکی از شایع‌ترین دلایل ایجاد تصادف جاده‌ای با جانوران بویژه جانوران شبگرد است. هنگامی که نور چراغ‌های خودرو روی جانوران شبگرد (که دید آنها در تاریکی بهتر از روشنایی است) می‌افتد، دید جانور و حرکت آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. نور چراغ‌های خودرو در بعضی گونه‌ها مانند خرگوش موجب می‌شود جانور در جای خود خیره بماند و هیچ عکس‌العملی از خود نشان ندهد. رانندگان نیز پیش از دیدن این جانوران، انعکاس نور در چشم‌ها را می‌بینند.

        از بین رفتن جانوران وحشی در تصادفات جاده‌ای بویژه برای گونه‌هایی که در معرض انقراض هستند مانند یوز آسیایی که یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش جمعیت آن در سال‌های اخیر تصادفات جاده‌ای بوده، غیر قابل جبران است. همین‌طور از دست دادن جانوران اهلی برای صاحبان آنها خسارت سنگینی دارد و ممکن است قابل جبران نباشد.

        در ایالات متحده آمریکا روزانه نزدیک به یک میلیون جانور بزرگ و کوچک بر اثر تصادف در جاده‌ها از بین می‌روند. در کشور ما نیز به گفته مدیر کل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست در شش سال گذشته نزدیک به هزار جانور به علت حادثه، بیماری و تصادفات جاده‌ای کشته شده‌اند که ۶۰ تا ۷۰ درصد از این آمار، به حوادث جاده‌ای گوشتخواران بویژه یوز آسیایی و پلنگ ایرانی مربوط بوده است. این آمار برای گونه‌هایی که بشدت در معرض خطر انقراض قرار دارند، بسیار نگران‌کننده است.

        چه راه‌هایی برای کاهش تصادفات وجود دارد؟

        نصب تابلوهای هشداردهنده درطول مسیر جاده، ایجاد زیرگذر یا روگذر در جاده‌ها برای عبور جانوران که در اروپا کاربرد زیادی دارد، کشیدن فنس در حاشیه جاده، برنامه‌های اطلاع رسانی به رانندگان و… از راه‌هایی است که می‌توان تصادفات جاده‌ای را کاهش داد.

        پاسخ
        1. چاپلو
          سوابق: (486 دیدگاه) ,

          سلام به همه.
          این اتفاق رو منم یه بار تجربه کردم.
          تازه بود که پراید مدل 92 گرفته بودیم منم میخواستم ببینم چه جوریه.
          داشتم تو یکی از روستا های حومه ی شهر با سرعت صدوسی چهل تا میرفتم(اخرین سرعتش بود بیشتر هم نمیرفت نمیدونم چرا) ساعت حدودا 11.5 شب بود یهو یه سگ رو تو شونه ی راه دیدم سرعتم رو کم کردم حدود90 تا بعد نفمیدم چی شد که دیدم یه سگ دیگه اینهو جن جلوم ظاهر شد زدم ترمز ولی فایده نداشت فرمونو سریع دادم چپ سگو رد کردم اما بعدش تاب افتاد تو ماشین که اگه خیلی سریع فرمونو بر نمیگردوندم ماشین چپ میکرد این پراید جدیدا نسبت به قبلیا اگه یه چیزش بهتر باشه اینه که چون وزنش بیشتره(حدود 70 تا) هم تو پیچ بهتر میشه جمش کرد هم بیشتر 140 تا نمیره مال ما که اینجوریه

      2. عرفان
        سوابق: (28 دیدگاه) ,

        این یک استاندارد هست که روی تمام ماشین ها وجود داره حتی در تصادف های نسبتا سبک هم برف پاک کن ها فعال میشه علتش هم واضحه چون ممکنه به هر دلیل بعد تصادف ماشین متوقف نشه و تو اون شرایط راننده باید فقط ماشین رو جمع کنه و فرصتی برای کار های دیگه نیست و اینجاست که این سیستم به کمکش میاد

        پاسخ
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          اینی که شما فرمودید فقط برای راهنما است .

          البته یکسری ماشینها وقتی ترمز نسبتا شدی میکنند ،

          فلاشرشون شروع به کار میکنه . فلاشر نه راهنما .

          در پاسخ به سوال حسن جان باید بگم که شما حین رانندگی

          دستات روی فرمون است . وقتی ماشین تعادل خودشو از

          دست میده ، شما سعی میکنی که با هدایت فرمان ،

          ماشینو اداره کنی . به خاطر همین در همین حین اهرم

          هایی که نزدیک فرمان و دستان شما هستند ، همین اهرم

          های راهنما و برف پاک کن هستند ، که احتمال برخورد

          دستان شما با انها 99.9 درصد است . علتش به خاطر

          اینه .

        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          اینی که شما فرمودید فقط برای فلاشراست .

          البته یکسری ماشینها وقتی ترمز نسبتا شدیدی میکنند ،

          فلاشرشون شروع به کار میکنه .

          دوستمون گفته راهنما .

          در پاسخ به سوال حسن جان باید بگم که شما حین رانندگی

          دستات روی فرمون است . وقتی ماشین تعادل خودشو از

          دست میده ، شما سعی میکنی که با هدایت فرمان ،

          ماشینو اداره کنی . به خاطر همین در همین حین اهرم

          هایی که نزدیک فرمان و دستان شما هستند ، همین اهرم

          های راهنما و برف پاک کن هستند ، که احتمال برخورد

          دستان شما با انها 99.9 درصد است . علتش به خاطر

          اینه .

          دیدگاه بالایی اشتباه است .

  3. sasan
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    پس چی
    خودروسازهای اونوربرا جون مردمشون ارزش قاعلن
    نه اینکه یه گوشتچرخکن 4 چرخ تولید کنن پول خون پدرشونم بگیرن

    پاسخ
      1. فززام
        سوابق: (105 دیدگاه) ,

        ایمنی = سااب
        ایمنی در درجه دوم = بنز
        ایمنی در درجه سوم = ولوو

        پاسخ
  4. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    عموی بنده سالها پیش یک دستگاه گلف داشت
    10 سال پیش پدرم با عموم با گلف داشتند از تهران به اصفهان میرفتند که به علت خواب آلودگی راننده(عموی بنده) از مسیر منحرف گشتند، به یک درخت کاج 2 متری برخورد کرده و 4 بار خودرو ملق زد . در کمال تعجب به هیچ کدوم از سرنشینان آسیبی نرسید . ستون ها ماشین کاملا سالم مونده بود. سرنشینان فقط چند زخم سطحی برداشته بودن.
    این اتفاق روبروی شرکت خوشگوار زمزم، در 15 کیلومتری اصفهان اتفاق افتاد.
    اهل فن میدونن اینجا کجاست. اگه برید اونجا، هنوز آثار حادثه رو مشاهده میکنید…..

    پاسخ
  5. علی
    سوابق: (59 دیدگاه) ,

    طراحی گاردریلا دیدیند که چجوری ضربه را جذب کرد!!! حالا اگه ایران بود گارد ریل میشد تیرآهن می رفت تو مغز راننده.

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      تو پادگانی که اموزشیمو گذروندم ، یک گردانی بود که سر گروهباناش خیلی

      ادم های ….. بودند . اون گردان هم به جهنم سبز معروف شده بود .

      چه دورانی بود .

      پاسخ
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          نه داداشی . من اموزشیمو در نزدیکی حرم مطهر ، کهریزک

          انجام دادم .

          دزبان مرکز . خدمتمم در انتهای جمالزاده ی شمالی بودم .

          چقدر خوش گذشت .

    1. شاهین
      سوابق: (3134 دیدگاه) ,

      برگ درختان سبز در نظر هوشیار
      هر ورقش دفتریست معرفت کردگار

      پاسخ
  6. کافر مقدس
    سوابق: (498 دیدگاه) ,

    درود

    دوستان فردا(جمعه) بار دیگرـــــــــه تجمع(میتینگ ) ـه اعتراض آمیز غیوار مَردان عَمریکایی سوارــــــــــــــه . . . .

    البته فک نکنم اراده اعتراض کردنی وجود داشته باشه:D ولی میتینگ های ماشین عَمریکایی همیشه غوقا بوده . . . .

    پاسخ
  7. Ehsan
    سوابق: (1252 دیدگاه) ,

    جریان چیه توی این پیست هرکی روی چمن میره بعدش تعادل ماشین رو از دست میده
    احتمالا مشکل از چمنه 😀

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3134 دیدگاه) ,

      احسان فکر کنم به دلیل تفاوت ضریب اصطکاک چمن و اسفالت باشه.
      قدیما میگفتن یه طرف ماشین مثلا توی خاکی میکشه،اینم فکر کنم همونطور هستش.

      پاسخ
      1. Ehsan
        سوابق: (1252 دیدگاه) ,

        البته من فکر کنم به این دلیله که راننده ای این ماشین ها میخواهند خود رو از روی چمن بیرون بکشند و زیادی به ماشین فرمون میدهند

        پاسخ
  8. sadegh
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    اووف اووف اووف، شانس آورد یه ماشین درست و حسابی دستش بود، وگرنه امروز سومش بود!

    پاسخ
  9. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    یعنی میشه منم یه بار تو نوربرگرینگ رانندگی کنم.

    پاسخ
  10. ROLSE ROISE
    سوابق: (190 دیدگاه) ,

    ایمنی می خای؟؟؟؟؟

    برو سایپا پراید بخر!!!!!!!!!!!

    تصادف که می کنید روح تون امن وامان به مسافرتش ادامه میده!!!!!!!

    پاسخ
  11. واروژ
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    اولین بار پورشه 911 بود که اخطار فلاشر رو روی ترمزگیریهای شدید گذاشت و بعد سمند سال اونو به عنوان آپشن به قیمت خون عمه ی باباش عرضه کرد!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.