فولکس واگن

تعمیر یا بازخرید نیمی از خودروهای دیزلی فولکس در آمریکا

فولکس‌واگن می‌گوید بیش از نیمی از خودروهای ۲ لیتری دیزلی آلاینده‌ی خود در ایالات‌متحده را تعمیر یا بازخرید کرده است.

vw-dieselgate-4
این خودروساز آلمانی در نامه‌ای که به قاضی دادگاه فرستاده اعلام کرده حدود ۲۳۸ هزار دستگاه از خودروهای آلاینده را بازخرید کرده و بیش از ۶۲۰۰ دستگاه دیگر را نیز تعمیر کرده است. طبق توافقنامه‌ی صورت گرفته فولکس‌واگن باید ۸۳ درصد ۴۷۵ هزار دستگاه خودروی تحت تأثیر این واقعه را تا سال ۲۰۱۹ تعمیر یا بازخرید کند در غیر این صورت با جریمه‌ی بیشتری روبرو خواهد شد.

vw-fixed-10%-rigged-diesels-eu-5
در سال ۲۰۱۶ گروه فولکس‌واگن اعلام کرد که تا ۱۰.۰۳ میلیارد دلار برای بازخرید خودروهای مجهز به پیشرانه‌ی ۲ لیتری دیزل هزینه خواهد کرد و تا ماه فوریه حدود ۲.۹ میلیارد دلار برای انجام این کار هزینه کرده است.

vw-fixed-10%-rigged-diesels-eu-1
به علاوه، این کمپانی ۴.۳ میلیارد دلار را طبق توافقنامه‌ای به وزارت دادگستری آمریکا پرداخت خواهد کرد اما تاکنون اوضاع به خوبی پیش نرفته است.

VW emissions scandal
ماه گذشته قاضی فدرال مجوزی مقدماتی به فولکس‌واگن اعطا کرد تا طی آن حداقل ۱.۲۲ میلیارد دلار را برای بازخرید یا تعمیر نزدیک به ۸۰ هزار خودروی مجهز به پیشرانه‌ی دیزلی ۳ لیتری صرف کند. این خودروها نیز از نرم‌افزار تقلب برای کم نشان دادن میزان آلاینده‌ها در تست‌ها استفاده کرده بودند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. حميد

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    واقعا نمیشه درک کرد چرا فولکس این اشتباه بچه گانه رو کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. silver

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (226 ديدگاه)

    اینکه شرکت بزرگ با زیر مجموعه های زیاد دست به چنین کاری زد ،نشانه خلا در تحقیق و توسعه محصولاتشون و به روز نکردن تکنولوژی مورد استفاده در یک نسل از موتور های دیزلیشون بود.
    فولکس مثل ایران خودرو نیست ،زیر مجموعه های زیادی داره که هرکدوم صاحب تکنولوژی هستند، ولی وقتی مدیریت نتونه منابع و زمان شرکت رو برای رسیدن به استاندارد روز درست هدایت کنه نتیجه اش میشه عقب موندن از استاندارد
    بهترین کار همون محاکمه مدیران بود .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. vahid 956

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (474 ديدگاه)

    فکرشو بکن با این پولا چه کارا که نمیشد بکنی مثلا حضور بیشتر در موتور اسپرت تحقیق و توسعه گسترش بازار ها شاید میومد تو ایران سرمایه گذاری میکرد ولی حیف و صد افسوس.
    راستی اینهمه ماشین های بازخرید شده رو چیکارش میکنن همه اوراق؟ یا از قطعاتش استفاده میکنن؟ یا میشه بعد از تعمیر در بازار های دست دوم بفروشن.همون ماشینای آلاینده به مراتب از خودروهای وطنی پاک ترن و کمتر آلودگی تولید میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Ace

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    ان شالله فولکس واگن قدرتمند تر و با شکوه تر از گذشته برخواهد گشت. ☺

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. آرش آمریکایی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (612 ديدگاه)

    مثال طنز

    حتما دیدید که تو هر فامیلی یه سری بچه لوس هستن که زور پدر و مادرشون بهشون نمیرسه و این بچه ها رفتار بقیه بچه ها خوب رو تحت تاثیر قرار میدن و ولی بچه ای که توی یه خونواده قانون مند تربیت شده وقتی از رفتار یه بچه لوس تقلید میکنه حتما باهاش برخورد میشه

    فک کنم فولکس واگن دیده مثلا شرکتی مثل ایران خودرو آمار مصرف سوخت ماشیناش رو دروغ اعلام میکنه و خیلی کارهای دیگه مشتری هم نه شکایتی داره نه میتونه راه به جایی ببره گفته حالا ماهم یه دستکاری تو خودروهای دیزل میکنیم کی میفهمه ؟ کی میتونه ثابت کنه؟
    اما خب فولکس جون جامعه ای که تو توش متولد شدی و بزرگ شدی قانون داره عزیزم
    اینجا ایران نیست که ماشین صفر کیلومترش قطعاتش کار کرده یا خراب باشه ببریش نمایندگی بگن مشکلی نیس آبندیش کنی خودش درست میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. نوید جهرمی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3686 ديدگاه)

    نمیدونم چرا جریمه و سختگیری که ب فولکس واگن شد خیلی سنگین تر از چیزی بود که به تاکاتا گرفتن. در صورتی که کار فولکس واگن خسارت جانی به دنبال نداشت.
    اما از دوتا چیزشون خیلی خوشم اومد. اول این که قانون حرف اول و آخر رو میزنه و با کسی تعارف نداره. دوم این که خسارتی که تعیین شد در جهت جبران عملکرد(تعمیر یا تعویض) و محیط زیست بودنه این که دولت این پولو بزنه ب جیب آخرش هم معلوم نشه که چی شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. فيصل.

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    امریکا به اندازه یک قرن از اقتصاد آلمان انتقام گرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amin

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (47 ديدگاه)

      آلمانیهای حقه باز واقعا حقشون بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کامیاب

        ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (499 ديدگاه)

        هرگز این حرفو تکرار نکن
        علاوه بر اینکه خیلی خنده داره،توهین بزرگی به شعور کل کاربران پدال هست.
        کل دنیا به صنعت آلمانی مدیونه
        تلقب کرده؟حقه بازه؟فقط به این فکر کن اگر بیماری لاعلاجی بگیری تمامی داروهات و دستگاهاش آلمانیه و باید بری سراغ این حقه بازا.
        هیچ وقت نگو آلمانی های حقه باز
        با حقه بازی میشی یکی مث ایران خودرو نه فولکس واگن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. Alirezasg5

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (261 ديدگاه)

    از هر ابزاری استفاده کردن که فولکس رو ورشکست کنن.ولی فولکس واگن قوی تر از این حرفاس.دنیای خودروسازی بدون فولکس و زیر مجموعه هاش ارزشی نداره برام

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا