فولکس واگن

خانوادهٔ گلف‌های فیس‌لیفت در نمایشگاه نیویورک

پس از رونمایی از نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ فولکس‌واگن گلف حالا سازندهٔ آلمانی قصد دارد کل خانوادهٔ این هاچ‌بک محبوب را برای آمریکاییان هم در نمایشگاه نیویورک به نمایش درآورد. خانوادهٔ گلف‌های حاضر در نیویورک شامل هاچ‌بک معمولی، استیشن، آلترک، e-Golf و نسخه‌های اسپرت GTI و R می‌شود. فروش تمامی این مدل‌ها از پاییز امسال در ایالات‌متحده آغاز می‌شود.

2018-vw-golf-35

خانوادهٔ گلف در این فیس‌لیفت تغییرات ظریفی را تجربه کرده‌اند که اکثر آن‌ها در بین تمامی اعضا مشترک است. در بیرون، فولکس‌واگن چراغ‌های جلوی تمام LED را به همراه چراغ‌های روشنایی در روز جایگزین نمونه‌های بای زنون قبلی کرده است. چراغ‌های LED عقب، رینگ‌های ۱۶ اینچی جدید موجود در تیپ SE، رینگ‌های ۱۷ اینچی در تیپ SEL، جلوپنجرهٔ کرومی جدید، بهینه‌سازی طراحی سپر به همراه رنگ‌های جدید هم به‌روزرسانی بیرونی این ماشین را تکمیل می‌کنند.

در داخل نیز پانل‌ها و متریال جدیدی برای داشبورد، رو دری‌ها و کنسول پایینی در نظر گرفته شده است اما مهم‌تر از این‌ها سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدیدی است که به‌صورت استاندارد در تیپ پایه توسط یک نمایشگر لمسی ۶.۵ اینچی و در تیپ‌های SE و SEL از طریق یک نمونهٔ ۸ اینچی ارائه می‌شود. مواردی چون پشتیبانی از کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل که قبلاً در دسترس بودند نیز همچنان در گلف جدید وجود دارند.

2018-vw-golf-16

2018-vw-golf-33

دیگر تغییرات کلیدی گلف فیس‌لیفت نیز شامل سیستم‌های کمک‌راننده با اخطار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار همراه با سیستم شناسایی نقاط کور و هشدار ترافیک عقب می‌شود که در حال حاضر از تیپ SE به بالا به‌صورت استاندارد وجود دارد. تجهیزاتی ایمنی همچون سیستم کمک به حفظ حرکت میان خطوط و سیستم کمکی پارک هم در تمامی مدل‌ها و تیپ‌ها به‌صورت استاندارد ارائه شده است.

2018-vw-golf-48

2018-vw-golf-51

گلف‌های هاچ‌بک، اسپرت‌واگن (استیشن) و آلترک هر سه مجهز به یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر TSI با ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور هستند. برای مدل‌های آلترک و اسپرت‌واگن نیز گیربکس‌های دستی و اتوماتیک قابل انتخاب است. این گیربکس‌ها در آلترک از انواع شش سرعتهٔ دستی و شش سرعتهٔ اتوماتیک DSG و در اسپرت‌واگن پنج سرعتهٔ دستی و همان شش سرعتهٔ اتوماتیک DSG هستند.

2018-vw-golf-1

2018-vw-golf-7

مدل اسپرت GTI که ازاین‌پس فقط در نسخهٔ پنج‌در عرضه می‌گردد، در سه تیپ مختلف ارائه می‌شود؛ اما در زیر کاپوت این هاچ‌بک نمادین همان موتور ۲ لیتری چهار سیلندر TSI سابق قرار گرفته است که قدرت آن با افزایشی کوچک به ۲۲۰ اسب بخار رسیده است و ۳۵۰ نیوتن متر هم گشتاور دارد. هر سه تیپ را می‌توان با گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا اتوماتیک سفارش داد. تمامی تغییرات دیگر اعضای گلف در مدل GTI هم اعمال شده و تیپ بالایی آن به سانروف پانوراما، صندلی‌های چرمی و سیستم صوتی پریمیوم فندر هم مجهز شده است.

2018-vw-golf-38

2018-vw-golf-43

و درنهایت پرچم‌دار خانوادهٔ گلف نیز مدل داغ R است که همراه با برادران خود به نیویورک آمده است. فولکس‌واگن برای بازار اروپا در پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر TSI توربوی گلف R تغییراتی ایجاد کرده و قدرت آن‌را به ۳۱۰ اسب بخار رسانده است اما نسخه‌های مخصوص بازار آمریکا همچنان با همان نسخهٔ قبلی این موتور ارائه می‌شوند که ۲۹۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. البته در نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ گلف R در کنار گیربکس شش سرعتهٔ دستی سابق یک نمونهٔ هفت سرعتهٔ DSG جدید هم ارائه شده است که صرفاً به این مدل اختصاص دارد. برای گلف R جدید رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی هم قابل سفارش هستند.

2018-vw-golf-26

2018-vw-golf-30

با پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۷ در پدال همراه شما هستیم

newyork-auto-show-2017-3

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Noble

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    جونم گلف GTI ?
    بهترین ماشین دنیا (نسبت به قیمتش). ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Daniel

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (951 ديدگاه)

      به جامعه سوپراسپرت تسلیت میگم. یه موجود وحشی و عجیب و غریب از بند آزاد شده.
      اینجور که فهمیدم 0 تا 100 تو 2.3 ثانیه و 400 متر تو 9.65.
      فعلا فقط 918 و اون پاتروله که تو قسمت آخر گرندتور با 918 مسابقه داد حریفشن.
      معرفی میکنم دوج چلنجر دیمون.
      یعنی اگه دوج ی قیمت مناسب بهش بده و نامحدود تولید کنه دیگه هیچی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Noble

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        آره واقعا منم خیلی هیجان زده شدم از خبرش ، برای ما دوستداران ماشین این بهترین خبر چند وقت اخیر بود.
        2018 Challenger Demon
        840 اسب بخار
        1044 نیوتن متر گشتاور
        0 تا 100 این ماشین توسط منابع معتبر تست و تایید شده و 2.3 ثانیست.
        400 متر در 9.65 ثانیه با 226 سکیلومتر بر ساعت سرعت

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Daniel

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (951 ديدگاه)

          مجید نمیزارن تو درگ مستقیم شرکت کنه!!! چون انگیزه بقیه ازبین میره.
          تازه تک چرخ (:)) هم میزنه… .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mehran911

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (148 ديدگاه)

          دقیقا
          دوج درگستر خوبی ساخته
          .
          جالب اینجاست که این خودروی تیون شده رو دارن از نظر قدرت دارن با لامبو فراری مقایسه اش میکنن !!!
          .
          نمی خواهم زود قضاوت کنم
          اما تو آمریکا تیونرهای زیادی هستند که درگستر های خوب می سازن
          .
          به هر حال این درگستر منو شگفت زده نکرد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. آریا

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (263 ديدگاه)

          آمریکایی بازا زیاد هیجان زده نشن چون دیمن فقط یه درگستره و تو پیست حتی جرئت رویارویی با یه سوپر اسپرت واقعی رو نداره.
          تنها سوپر اسپرت واقعی دوج همون وایپر ACR ه که رکورد دار 13 پیست جهانه ولی دیمن فقط یه درگستره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Mahdi

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (15 ديدگاه)

        اگه بخوام با قیمت پایه هلکت نسبت بگیرم که 64000تاس دوج اصولا نباید قیمت این ماشینو از 75000تا بیشتر عرضه کنه.
        بازار پرفورمنس رو تو امریکا درو میکنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. رامتین

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (3020 ديدگاه)

        والا اگه در همه سایتها شتاب صفر تا 320 بوگاتی شیرون را بزنی حدود 16 ثانیه میشه. اما اگه دقت کنیم شتاب صفر تا 100 را 2.4 اعلام کردن. اما در واقع شتابش 1.4 ثانیه است! باور میکنید؟؟
        وقتی شیرون شروع به حرکت میکنه، در دنده 1 سرعت دقیقا میرسه به 96 کیلومتر بعد 1.4 ثانیه و بعد چون دنده را به 2 میندازه در ابتداش سرعت یکم پایین میاد و دوباره که اوج میگیره و به 100 کیلومتر بر ساعت میرسه، میشه حدود 2.4 ثانیه. بنابراین با اغماض میشه گفت شتاب شیرون 1.4 هست. چرا که اگر راننده فشار بیشتری میاورد شاید به 100 میرسید (بجای 96).

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. حسین M

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (88 ديدگاه)

    گلف GTi با گیربکس دستیم آرزوست
    عشقه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. آریا

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    ایول فولکس واگن.
    به نظر من بین خودروهای معمولی فولکس بهترینه و البته فولکس واگن پرفروش ترین خودروساز دنیا هم هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا