بلند‌پروازی‌های فولکس‌واگن

فردیناند پِچ، مدیرعامل فولکس‌واگن، مدت‌هاست که رؤیای «بزرگ‌ترین خودروساز جهان شدن» فولکس‌واگن را در سر می‌پروراند. این گروه خودروسازی در حال حاضر دارای ‍۱۲ برند مختلف است که طیف گسترده‌ای از وسایل نقلیه، از خودروهای شهری تا کامیون‌های سنگین را تولید می‌کنند.

فولکس واگن، سومین خودروساز بزرگ دنیا
فولکس واگن، سومین خودروساز بزرگ دنیا

بزرگ‌ترین خودروساز در سال گذشته تویوتا بود که ۹/۹۸ میلیون دستگاه خودرو را به فروش رساند. پس از آن جنرال‌موتورز قرار داشت که آمار فروشش ۹/۷۱ میلیون بود و فولکس‌واگن با فروش ۹/۷ میلیونی پس از این دو کمپانی قرار می‌گرفت. امّا اوایل سال جاری میلادی، استراتژیست‌های کمپانی فولکس واگن برنامه‌ای برای گسترش گروه خودروسازی ارائه کرده‌اند که چندان هم رسانه‌ای نشده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که این برنامه می‌توانست حجم گروه خودروسازی را به میزان حدود ۵۰ درصد افزایش دهد و این کمپانی را تبدیل به حاکم بلامنازع بازار خودروی جهان کند. برنامه‌ای که بسیار ساده هم بوده است؛ با فرض خرید گروه خودروسازی فیات-کرایسلر (FCA)، فولکس‌واگن می‌توانست برندهای ایتالیایی و امریکایی این کمپانی را در تکمیل استراتژی جهانی خود به کار گیرد. در نتیجه، ۱۷ برند یکپارچه به عنوان جدید «اتو یونیون» شناخته شده و نزدیک به ۱۵ میلیون دستگاه خودرو در سال فروش داشتند.

اتحاد بزرگ فیات، کرایسلر و فولکس
اتحاد بزرگ فیات، کرایسلر و فولکس

امّا این برنامه بلندپروازانه، به چیزی بیشتر از بحث‌های اولیه نرسید. چراغ‌های خطر مالی در ساختمان هیئت رئیسه فولکس‌واگن در ولفسبورگ در اواخر آوریل سال جاری میلادی شروع به چشمک‌زدن کرد. باید اذعان کرد که این طرح، بزرگ‌ترین طرح ادغام خودروسازی‌ها در تاریخ صنعت خودرو بوده است؛ ولی در این شرایط، مدیریت فولکس‌واگن بیشتر از آن که در موقعیت اجرای این طرح باشند، با مشکلات مالی کنونی و احتمالی در آینده مواجه‌اند. البته گروه خودروسازی در سال گذشت ۹/۷ میلیون دستگاه خودرو فروخته که آمار بسیار بالایی نیز هست و سود خوبی را از این طریق به‌دست آورده است. ولی ۵/۹ میلیون از این آمار فروش مربوط به برند هسته فولکس‌واگن است که مطابق آمار شش ماهه نخست سال ۲۰۱۴، فروش این برند ۲ درصد کاهش داشته است. همچنین احتمال پایین‌تر رفتن فروش این برند در سال آینده نیز وجود دارد.

چهار پلتفرم اصلی فولکس و انبوهی از مدلها که روی آنها ساخته می شوند.
چهار پلتفرم اصلی فولکس و انبوهی از مدلها که روی آنها ساخته می شوند.

در همین حال، برندهای رقیبی چون تویوتا و هیوندای دارای افزایش فروش ۸ درصدی در خودروهای معتبر خود بوده‌اند و بنابراین شاید فولکس‌واگن در سال‌های آینده در وضعیت بغرنج‌تری قرار گیرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که مارتین وینترکوردن، مدیرعامل فولکس‌واگن به دنبال کاهش هزینه‌های 5.04 میلیارد یورویی در سال برای ۲۰۱۷ است. بر اساس این برنامه، ممکن است برخی از مدل‌هایی که سودآوری کمتری دارند از خط تولید گروه خودروسازی کنار گذاشته شوند. به عنوان مثال، مدل‌های Eos با فروش ۷۶۵۱ دستگاه در سال گذشته و سیروکو با فروش ۲۳۴۰۰ دستگاه می‌توانند از گزینه‌های اصلی این برنامه‌ی کاهش هزینه‌ها باشند. خانواده خودروی شهری «آپ» نیز می‌توانند تحت مطالعات این برنامه قرار گیرند. دلیل این موضوع، مهندسی پرهزینه پلتفرم NSF است که برای کمتر از ۲۰۰ هزار دستگاه در سال برای مدل‌های مختلف فولکس‌واگن، اشکودا و سئات صرف می‌شود.

فولکس آپ هنوز توقعات را برآورده نکرده است
فولکس آپ هنوز توقعات را برآورده نکرده است. حتی اگر 16 نفر ظرفیت داشته باشد!

بر این اساس، حداقل در ۲ سال آینده شاهد فعالیت‌های زیادی در گروه فولکس‌واگن برای منطقی‌کردن هزینه‌های خط تولیدش خواهیم بود. بدیهی است که دیگر از موقعیت ادغام و توسعه، خبری نخواهد بود. با این حال، انتظار موفقیت زیادی از «اتو یونیون» می‌رفت. بنابر تخمین‌ها، تولید فولکس‌واگن در سال ۲۰۲۰ از مرز ۱۱/۸ میلیون دستگاه خواهد گذشت و اگر فیات-کرایسلر هم به این مجموعه اضافه شوند، تولید در سال ۲۰۲۰ به حدود ۱۵/۸۴ میلیون دستگاه خودرو خواهد رسید. به علاوه، بسیاری از مدل‌های فیات-کرایسلر و فولکس‌واگن می‌توانستند در این حالت دارای پلتفرم مشترک باشند و راه را برای توسعه مدل‌های جدید باز کنند.

یک خودروی نا محبوب eos
خودروی نا محبوب eos

البته چنین کاری (ادغام دو گروه خودروسازی) خالی از مشکل نخواهد بود و زمان و هزینه زیادی را از تیم مدیریتی هر دو طرف به خود اختصاص خواهد داد. خودروسازی فولکس‌واگن در حال حاضر در بین ۱۲ برند خود، ۶۵ مدل خودرو تولید می‌کند وقتی با فیات-کرایسلر ادغام شود، ۵ برند و شاید ۲۵ مدل خودروی جدید در انتظارش خواهد بود. همچنین صنعت خودروی ایتالیا نیز از این امر تأثیر خواهد پذیرفت؛ زیرا آلفا رومئوهای آینده می‌بایست در کارخانه‌های فولکس‌واگن تولید شوند. برند سئات نیز که با برنامه‌های توسعه‌ی خود دست در گریبان است، احتمالاً مجبور می‌شود که کنار گذاشته شده و یا به فروش برسد.

فولکس سیروکو، جذاب اما گران
فولکس سیروکو، جذاب اما گران

امّا در شرایطی که در حال حاضر در آن قرار داریم، فولکس‌واگن هنوز می‌تواند در تعقیب تویوتا به دنبال کسب عنوان بزرگ‌ترین خودروساز باشد. جالب اینکه، این کمپانی در ۶ ماهه نخست سال جاری میلادی از جنرال موتورز پیشی گرفته و در مقابل فروش ۴/۹۲ میلیونی جی‌ام، فروشی برابر ۴/۹۷ میلیون دستگاه داشته است. این موفقیت شاید با تکیه بر دو برند معتبر خود، یعنی آئودی و پورشه به‌دست آمده است.

فیات زیر پرچم فولکس نخواهد آمد.
فیات زیر پرچم فولکس نخواهد آمد.

فولکس‌واگن شاید سال جاری میلادی را با رؤیای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین خودروساز جهان شروع کرده باشد، ولی با توجه به شرایطی که دارد، فعلاً تا چند سال آینده می‌بایست بیشتر به فکر کاهش هزینه‌های خود باشد تا وضعیت خود را در بازار حفظ کند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

61 دیدگاه

  1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    عاشقتم فولکس واگن . نمونه نداری . امیدوارم که بزرگترین بشی . پولدارترین

    کمپانیه دنیا . بچه مایه دار دنیا .

    پاسخ
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود بر شما .

      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        ددیگه بنز بایدد به فلاکت بیفته که فولکس بخرتش . فعلا که بنز رفته تو

        کار خرید استون مارتین .

        فقط به فروش سواری های بنز نگاه نکن .

        اتوبوس سازی های سترا . کامیونهاش . سهام هاش . اتوبوس هاش . و ….

        پاسخ
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درودد .

        پسر خوب و متعصب منظورم کمپانی های خودرو سازی بود . داداش گلم دقت کن .

        پاسخ
        1. خاوری
          سوابق: (29 دیدگاه) ,

          چطوری میلاد جان؟ کیف آلمانیا کوک کوکه

        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          خوبی خاوری جان . کم پیدایی . دلم برات تنگیده .

        3. خاوری
          سوابق: (1104 دیدگاه) ,

          چاکریم داداشی گلم کربونادو و میلادعزیزم..ولا جاتون خالی ..تعطیلات بود یه سر رفتیم تا همدان..خیلی خوش گذشت..مخصوصا بقعه آسترومورد خای و گنج نامه..ایران یه بهشته دوستان… قدر این سرزمین اهورایی رو بدونیم…

    1. محمد ، عشق ژاپن
      سوابق: (1683 دیدگاه) ,

      من از کارش خوشم نمیاد آخه فقط میره شرکت هارو میخره ، کار تویوتا ارزش بیشتری داره که زیر مجموعه هاش از اول مال خودش بودند و از 0 شروع کرده باهاشون

      پاسخ
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        محمد نظر شما محترمه . اما نباید مدیریت فولکس رو نادیده بگیریم .

        خریدن و ادره کردن و از ضرر دهی به سوداوری اوردن کم کاریه داداش ؟؟؟

        تویوتا هم یم محصول رو با چند مارک میده بیرون .

        جنرال موتورز هم همین کارو میکنه . فولکس هم از صفر شروع کرده .

        فولکس هم میتونست تعدداد محصولات خودشو افزایش بده . اما به جای این

        کار که هزینه های بیشتری هم داره ، اومدد شرکت های رو به نزول رو

        خرید . فولکس هم فروشش بالاست .

        پاسخ
      2. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
        K.MAK.MISEL
        سوابق: (2636 دیدگاه) ,

        اتفاقا من از کاراش خوشم میاد،شرکت هارو میخره برای روز مبادا،تازه ارش سود هم میبره..مطمین باشید بزرگترین خودروساز سال2017 فولکس واگن خواهد بود

        پاسخ
      3. تصویر پروفایل « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        محمد نظر شما محترمه . اما نباید مدیریت فولکس رو نادیده بگیریم .

        خریدن و ادره کردن و از ضرر دهی به سوداوری اوردن کم کاریه داداش ؟؟؟

        تویوتا هم یم محصول رو با چند مارک میده بیرون .

        جنرال موتورز هم همین کارو میکنه . فولکس هم از صفر شروع کرده .

        فولکس هم میتونست تعدداد محصولات خودشو افزایش بده . اما به جای این

        کار که هزینه های بیشتری هم داره ، اومدد شرکت های رو به نزول رو

        خرید . فولکس هم فروشش بالاست ..

        پاسخ
        1. محمد ، عشق ژاپن
          سوابق: (1683 دیدگاه) ,

          بلی اینم حرفیست

        2. تصویر پروفایل Ahmad..F12
          Ahmad..F12
          سوابق: (2517 دیدگاه) ,

          کاملاً درسته
          میدونید چند سال فولکس واگن پر فروش ترین شرکت جهان بوده!!!!!!!

  2. sorena scirocco
    سوابق: (691 دیدگاه) ,

    شیروکو نهایت دقت در مونتاژ و توجه به جزییاته،فقط کافیه به درون چراغ های جلو نگاه کنید آرم فولکس واگن حتی در مهار کننده فلزی نور لامپ ها ببینید،

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      سورنا منتظر پیامت هستم .

      پاسخ
  3. حسین احمدی
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    خداییش حقشه ولی جنرال موتورزو تویونا جا پای خودشونو محکم کردن.
    اگه قرارم باشه یکیشون کناربره جنرال موتوزه چون یخورده فعالیتش کم شده ولی تویوتا باقدرت پیش میره

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل صادق
    صادق
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    این اتفاق نمی افته

    حداقل تا 2-3 سال آینده مطمئن باشی که نمی افته، چون زمانی که خود فولکس داره توی بازار آمریکا (یکی از بزرگترین بازارهای فولکس) به خطر میافته و از اون طرف فیات داره خودشو جا میندازه، چه نیازی داره که فیات سود دهی خودشو به خطر بندازه

    2-3 سال آینده هم بازم شرایط فرق میکنه، چون تا سال 2017 برنامه تغییرات عمده فیات داره به پایان میرسه، در صورتی که برنامه های فیات به درستی پیش بره (همونطوری که توی این یک سال پیش رفته) حتی ممکنه به تویوتا و جنرال برسه

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      عمرا به تویوتا و جنرال و فولکس برسه . مگه اینها یک شبه بزرگ شدن ؟؟؟

      درسته که در بازار امریکا با کاهش فروش مواجه شده ، اما هنوز بزرگترین بازار

      دنیا ( چین ) دست فولکسه .

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل صادق
        صادق
        سوابق: (2130 دیدگاه) ,

        میلاد جان، فیات هم کوچیک نیست که بخواد یه شبه بزرگ بشه که

        بعدشم، توی این شرکتا، اونقدی که هیوندای و کیا دارن ترسناک میشن، هیچکدومشون نیستن

        اگه فولکس به خودش نیاد تا 2 سال دیگه باید جای خودشو توی چین بده به هیوندای و کیا و…

        پاسخ
        1. خاوری
          سوابق: (1104 دیدگاه) ,

          بنظرم این کار دویدن در صحرای لم یزرعه..آخه چرا بخاطر یه عنوان باید همچین ریسکی بکنه وولکس واگن..ممکنه کل هستیشو بر باد بده..اصن لامصب این کریسلر خیلی شومه باهرکی رفاقت میکنه به خاک سیاه میشینه:-)قناعت کن برادر وولکس واگن!

        2. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
          Carbonado Aventador
          سوابق: (3638 دیدگاه) ,

          کرایسلر وقتی لامبورگینی رو خرید نه تنها وضع لامبورگینی بهتر نشد بلکه بدتر هم شد!!!!!!!!

    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      فعلا فولکس گفته و پیش بینی کرده که اگر روندد همینجوری پیش بره و بهتر بشه ،

      ددر سال 2018 بزرگترین ، پایددارترین و سرمایه ددار ترین برند خوددروسازیه دنیا میشه .

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل صادق
        صادق
        سوابق: (2130 دیدگاه) ,

        البته میلاد، یه چیزو نباید فراموش کرد

        اونا مثل شرکتای ایرانی نیستن که همیشه بهترین راه سود دهی رو دزدی بدونن، با عقل و برنامه جلو میرن

        فیات گفته تا 2018 یکی از قطبای خودرو سازی میشه، حتما به دو دو تا چارتا کرده و دیده میتونه

        از اون طرف فولکس 2018 به قول خودت گفته بزرگترین میشه

        از طرفی هم تویوتا و جنرال هم بیکار ننشتن تا این 2 تا ازشون جلو بزنن

        با این اوصاف، این روند داره یه روند رقابتی میشه، نه شراکتی

        به نظرم بیاید همگی سعی کنیم تا 2018 نمیریم (دور از جونتون)، ببینیم این جنگ صنعتی به کجا میرسه

        پاسخ
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          البته فولکس هم ددورخیز شرکت های دیگرو ددر نظر میگیره .

  5. تصویر پروفایل Ehsan
    Ehsan
    سوابق: (1252 دیدگاه) ,

    ممنون اقای حسینی خیلی خوب بود
    از این جنگ های مدیریتی خیلی خوشم میاد ، رقابت استراتژی ها و برنامه ریزیها
    خوب کدوم کمپانی برنده 2018 خواهد بود ، فولکس ، تویوتا یا جنرال موتورز ؟
    به نظرم فیات_کرایسلر هنوز فاصله داره احتمالا باید برای 2022 خودشون رو مهیا کنند

    پاسخ
    1. meysam
      سوابق: (400 دیدگاه) ,

      نمیخام متعصبانه نظر داده باشم. خودم عاشق فولکسم بخصوص پاسات 2015. ولی انصافا تویوتا با 3 تا برند ( تویوتا، لکسوس، سایون) بزرگترین خودروساز دنیا شده که هر سه را هم خودش راه انداخته، ولی فولکس و جی ام مالکیت شرکتهایی رو بدست آوردن که قبلا در بازار حضور داشتن و شناخته شدن، حتی اگر عملکرد ضعیفی داشتن. اینجا واقعا کار تویوتا خیلی بزرگتر بوده. ضمنا گروه هیوندای و کیا هم خیلی قویه چون فعالیتهاشون به خودروسازی محدود نمیشه و تو زمینه های مختلفی فعالیت میکنند. خلاصه اینکه موفقیت و عدم موفقیت یک مجموعه، به مقدار خیلی زیاد به مدیریت و استراتژیهای بازاریابی و فروش مربوطه. بعنوان مثال اون موقع که میتسوبیشی تو اوج بود، کسی اصلا هیوندای رو نمیشناخت. ولی الان وضعیت این دو رو خودتون میبینید. عاملی که این وضعیت رو برای این دو برند بوجود آورده، فقط مربوط به مدیریت و بازاریابی هست.

      پاسخ
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        حرفت درسته میثم . اما این فکرم بکن که فولکس میتونست به جای اینکه

        این برندد هارو بخره و ددو برابر هزینه کنه ، می امد ، خط تولیدشو

        افزایش میدداد و کار تویوتا رو میکردد . اما این را هم در نظر بگیر که

        خریدد برندد ها توسط فولکس هزینه ی چند برابری کار تویوتا را دداشته .

        پس نتیجه میگیریم که هردوشون کارشون با ارزشه ولی فقط راهشون و

        مسیرشون فرق داره .

        البته این نظر منه .

        پاسخ
      2. کیان
        سوابق: (91 دیدگاه) ,

        من با نظر شما موافق نیستم، دیگه این مسئله که تویوتا یا هر شرکت دیگری خودش از اول برند سازی کرده یا نه اصلا مهم نیست، چون دنیا دنیای سرمایه داری است، جهان خودرو در سالهای آینده شاهد تغییرات گسترده ای خواهد بود و بازارهای جدید مثل چین و روسیه تشنه اتومبیل های متفاوت و متنوع هستند، فولکس با دردست داشتن برندهای مختلف علاوه بر صرفه جویی های بسیار، میتونه حرف های زیادی برای گفتن داشته باشه بنظر من داره برای آینده سرمایه گذاری میکنه…

        پاسخ
        1. meysam
          سوابق: (400 دیدگاه) ,

          البته من نگفتم که در آینده کدوم شرکت موفق تره، فولکس یا تویوتا. حرف من اینه که بعنوان مثال، اگه شما بخواهید یه رستوران راه بندازین، کدوم راه حل براتون راحتتره؟ راه اندازی یه رستوران جدید یا خرید سهام و مدیریت رستورانی که در حال کاره؟ مسلما دومی راحت تره چون خاکخوریشو کرده و شناس شده هرچند هم که ضعیف باشه. البته این زیرکی فولکس رو میرسونه. چون راه دوم سود بیشتر در قبال هزینه کمتر رو داره. در واقع تمام بدبختیاشو یکی دیگه کشیده و به اینجا رسوندتش، حالا یکی دیگه میاد پول میده و همه رو یجا میخره و بعدش فقط پول میشمره. من بشخصه اگر تو یه همچین موقعیتی باشم کار فولکس رو میکنم.

  6. شاهین
    سوابق: (3142 دیدگاه) ,

    سلام دوستان
    جناب انیس حسینی ممنون
    به نظر من فولکس باید روی همین برندهایی که داره تمرکز کنه.از قدیم گفتن هر که بامش بیش برفش بیشتر…

    پاسخ
      1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
        K.MAK.MISEL
        سوابق: (2636 دیدگاه) ,

        در ضمن از اقای انیس حسینی به خاطر مطالب خوبشون نهایت تشکر رو دارم…..

        پاسخ
        1. شاهین
          سوابق: (3142 دیدگاه) ,

          سلام محمد جان
          همین حوالی هستم فقط یه کم کار دارم 🙂
          ممنون از احوال پرسیت 3>

  7. علی
    سوابق: (903 دیدگاه) ,

    فولکس اول میشه شک نکنید .این مقاله چیزی نیست جز رقابت و حسادت رقیبان.پس نگران نباشید. ضمنا من شخصا عاشق ماشین کوچیکش up و bittle هستم.

    پاسخ
  8. ROLLS R R ROYCE
    سوابق: (190 دیدگاه) ,

    حق شه!!!

    ببینید دوستان،ماشین میزنه !!!!ماشین هاش از تویوتا که بهتر نیست!!!!

    امّا تنوع مدل هاش بیشتر از تویوتا ست!!!!!

    ماشین هاش از لحاظ قیمتی از تویوتا گران تر است،از لحاظ امکانات و آبشن تقریبا تو یک سطح اند!!!

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
      K.MAK.MISEL
      سوابق: (2636 دیدگاه) ,

      چرا دوست عزیز ماشین هاش از تویوتا بهتره و مث تویوتا زرت و زرت فراخوان نمیده،چون کیفیت ساخت و مونتاژش عالیه. تنوع مدل هاشم از تویوتا بیشتره،سود ماهیانش هم از تویوتا بیشتره.امکانات و اپشن ها هم با تویوتا همسطحند،ماشین هاشم گرونتره به خاطر اینکه از تویوتا بهتره….
      زیر مجموعه هاشم دارن خوب کار میکنن،اگرم از نظر مدیریتی،بهترین خودروساز از نظر مدیریته..
      اگر چیز دیگه ای خواستید بگم…

      پاسخ
      1. ahmad
        سوابق: (570 دیدگاه) ,

        پس مک میسل جان این وسط یه معجزه رخ داده که با وجود شرایطی که گفتی بازم تویوتا ازش بزرگتره و فروشش بیشتره.

        پاسخ
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          البته احمد جان تویوتا با فروش کامیونهاش با نام هینو فروشش

          بالاتر از فولکسه . اگر نه که فولکس در فروش سواری خیلی حرف

          برای گفتن دداره .

          اما مهم اینه که رقابت بسیار تنگاتنگه . تلاش هر سه

          خودروساز بزرگ ستوددنی است و این مساله کاملا طبیعی است که

          هرکسی طرفددار برندد محبوب خودشه .

        2. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
          Carbonado Aventador
          سوابق: (3638 دیدگاه) ,

          البته باید گفت که تیراژ شرکت هایی مثل بوگاتی و لامبورگینی محدوده و زیاد به چشم نمیاد!!!!!!

        3. تصویر پروفایل Ahmad..F12
          Ahmad..F12
          سوابق: (2517 دیدگاه) ,

          آخ میلاد گفتی هینو
          “هینو” یکی از پر استحلاک ترین و مسخره ترین کامیون های زمان خودش بوده

    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      شما رو چه حسابی میگی ماشیناش از تویوتا بهتر نیست ؟؟؟

      پاسخ
    3. مرتضی
      سوابق: (849 دیدگاه) ,

      یعنی تو عمرت یه فولکس رو روندن که هیچ!!! حتی ندیدی!!! کیفیت کار فولکس خیلی بالاست ایده ال و مرسدس بنزی!!! نیست اما در کلاس خودش عالیه اپل هم ماشینای خیلی با کیفیتی میزنه نمیدونم چرا ایران نمیاد؟؟؟

      پاسخ
  9. datsun
    سوابق: (599 دیدگاه) ,

    تا تویوتاو جنرال هست تحقق یافتن آرزوی فلوکس یکم سخته.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
      K.MAK.MISEL
      سوابق: (2636 دیدگاه) ,

      اتفاقا این فولکس با این مدیریتی که من میبینم،میتونه جنرال و یه شب سوت کنه هوا!
      تویوتا هم میتونه منتها یکم کارش مقابل تویوتا سخته

      پاسخ
  10. سارا
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    ماشین های فولکس چهره قدیمی و غیر جذابی دارن (برند اصلی فولکس) … خیلی ها ممکنه بگن کاشکی من یه بنز داشتم یا یه آئودی داشتم اما تا حالا کسی نگفته کاشکی من یه فولکس داشنم ! اگه یه تغییری ایجاد نکنه دوام زیادی نمیاره

    پاسخ
    1. فرید
      سوابق: (179 دیدگاه) ,

      البته از کیفیت بالایی برخوردارن(المانیه دیگه) طراحی خیلی قدیمی هم ندارن زبان طراحیش یکم خاصه هر کسی قبول نمیکنه

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
      K.MAK.MISEL
      سوابق: (2636 دیدگاه) ,

      چرا من میگم،کاشکی یه فولکس بیتل داشتم….اتفاقا در مدل های جدید فولکس چهره ی جذابی دارند،(مثل پاسات2015)در ضمن اگر بخواد فولکس میتونه ارزوشو براورده کنه…
      خواستن توانستن است………..

      پاسخ
      1. سارا
        سوابق: (19 دیدگاه) ,

        برای ماهایی که توی ایران هستیم طراحی لادا و اشکودا هم جذابه از بس پراید و 405 دیدیم

        پاسخ
    3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      من که عاشق پاسات و گلف و شیروکو و بیتلش هستم . طراحیش شاده و ماندگاره . ا

      پاسخ
  11. ahmad
    سوابق: (570 دیدگاه) ,

    بچه ها امروز صبح من با هر مرورگری اومدم پدال باز نشد.شما هم این مشکلو داشتین؟

    پاسخ
  12. محمد حسن
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    کاشکی من هم یه گلف جی تی آی داشتم !
    فولکس توی شش ماه اول امسال فقط سی هزار دستگاه از تویوتا کمتر فروخته و رده دوم رو داره.
    نکته جالب ماجرا هم اینجاست که عمدتا ماشین های فولکس از رقبای آسیایی و آمریکایی گرون ترند ( با آپشن های برابر ) .
    یاد نظر سنجیی افتادم که از خریدارا گلف کرده بودند و مجله ماشین هم نوشته بود : بیش از 70 درصد خریداران گلف علت خرید این ماشین رو لذتی که از رانندگی با این ماشین می برند اعلام کرده بودند!
    گلف هنوز هم با اختلاف زیاد پرفروش ترین ماشین اروپاست .
    خود فولکس به تنهایی بیش از 12 درصد بازار اروپا رو در اختیار دار و مجموعه فولکس واگن 25 درصد بازار اروپا رو در اختیار دارند . این یعنی اینکه از هر 4 ماشین که توی اروپا فروخته میشه یکیش ماله گروه فولکس واگنه!

    پاسخ
  13. مرتضی
    سوابق: (849 دیدگاه) ,

    این فولکس آپ برام خیلی جالب شد مقاله کامل و مفصلی ازش تا حالا تهیه نشده تو پدال درسته؟؟؟؟

    پاسخ
  14. بهزاد
    سوابق: (763 دیدگاه) ,

    نظر بنده گم شد! اشکالی نداره دوباره مینویسم.
    متاسفانه به غیر از بازار اروپا و آمریکا vw در آمریکای جنوبی و کانادا و روسیه هم دچار کاهش فروش شده و این روند با توجه به سرمایه گذاری های این شرکت زیاد جالب نیست و باید زودتر فکری انجام بده.
    لازم شد توضیحاتی راجب بازار چین بدم که اونجا هم شرایط تولید تقریبا مثل بازار کشور خودمونه و شرکتهای خارجی فقط در صورت همکاری با یک شرکت چینی میتونند تولید کنند از این رو 2 شریک در چین داره که قراردادش با saic به صورت 50،50 هست و با faw فقط 40 درصد متعلق به vw.
    پس در اونجا سودها تقسیم میشه و شرکتهای قطعه ساز آسیایی بیشترین بهره رو از این تولیدات دارند و در واقع دست بالاتر به نفع چینی هاست و حسابی که بازارهای آمریکا و اروپا دارند کلی متفاوته.
    شاید سالها قبل میشد بازارهارو تا 10 سال پیش بینی کرد اما امروز حتی پیش بینی ها برای 3 سال آینده درست از آب در نمیاد چون اتفاقات از آستین رقبا بیرون میاد و بهتره به جای سرمایه گذاری کلان حرکت آسیایی هارو دنبال کنند.
    در 3 ماه اول میلادی vw سودی معادل 3.4 میلیارد دلار داشته که از این میزان 1.8 میلیاردش از آئودی و پورشه بدست اومده که نشان دهنده ی سیاست های موفق برای این دو برند بوده ولی اگر میزان سوددهی خود محصولات vw همچنان دچار کاهش بشه در آینده هزینه های سنگین برای توسعه و پلتفرم مشترک ممکنه vw رو دچار افول بکند.

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      داش بهزاد عاشقتم . اقا ما سوال داریم .

      پاسخ
  15. بهزاد
    سوابق: (763 دیدگاه) ,

    درود میلاد جان در خدمتم دوست گرامی.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.