فولکس گلف 330 اسبی ویژه مسابقه

تیم مهندسی فولکس‌واگن با تلاش فراوان از نسل هفتم مدل مسابقه‌ای گلف که توان خارق‌العاده‌ای دارد رونمایی کرد. این مدل که تصاویر آن منتشر شده و حاصل کار بخش موتور اسپرت فولکس‌واگن است، برای ارائه به مشتریانی تدارک دیده شده که قصد شرکت در مسابقات اتومبیلرانی در فصل 2016 را دارند.

Volkswagen Golf Race Car Concept
Volkswagen Golf Race Car Concept

این مدل با فاکتورهای استاندارد و مسابقه‌ای TCR یا Touringcar Racer International هماهنگ شده و با استفاده از یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربو و یک گیربکس شش سرعته دوکلاچه DSG، می‌تواند قدرت 330 اسب بخار را به چرخ‌های جلو این گلف وحشی انتقال دهد. این موتور از سری R گلف به عاریت گرفته شده است. مدل حاضر که از طراحی جسورانه‌ای برخوردار است شباهت‌های بسیاری به کانسپت ویژن 2013 فولکس‌واگن دارد. دریچه‌های ورودی هوا و بخشی از سپر جلو و عقب از فیبرکربن ساخته شده است. در داخل اتاق یک شبکه فولادین همه‌جا را در برگرفته و مانند یک قفس محکم سرنشینان را محافظت می‌کند.

Volkswagen Golf Race Car Concept
Volkswagen Golf Race Car Concept

به لطف استفاده از باله گسترده عقب، شاسی عریض‌تر و دریچه‌های بزرگ ورودی هوا در جلو و عقب، گلف از آئرودینامیک بالایی برخوردار است. جالب است که شاسی این خودرو مسابقه‌ای حدود 40سانتی‌متر از شاسی مدل عادی عریض‌تر است و این گلف مسابقه‌ای نسبت به گونه عادی از رینگ‌های اختصاصی 18 اینچی بهره می‌برد.

Volkswagen Golf Race Car Concept
Volkswagen Golf Race Car Concept

این خودرو احتمالاً مورد استفاده تیم لیکومولی باشد که قرار است در فصل بعدی مسابقات با استفاده از این گلف 330 اسبی با رقیبان خود روبرو گردد. این تیم عناوین بسیاری در مسابقات قهرمانی جهان ازجمله World Touring Car Championship یا WTCC به‌دست آورده است.

Volkswagen Golf TCR 2016
Volkswagen Golf TCR 2016

منبع: caranddriver

درباره نویسنده

تصویر پروفایل محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

7 دیدگاه

  1. شاهین
    سوابق: (3136 دیدگاه) ,

    عجب چیزی ساخته! 2لیتری 330 اسب بخار به به.
    در مورد مسابقات TRC اگه کسی اطلاعی داره بهم بده ممنون میشم.

    پاسخ
  2. بنتلی
    سوابق: (1023 دیدگاه) ,

    خیلی عالی شده،البته ب نظرم اگه قوی تربود عالی تر میشد،در مورد وزنش(استفاده از میله های فولادی) و میزان استفاده از فیبرکربن در شاسی و شتاب و گشتاور و گشتاور جانبی و هندلینگش چیزی گفته نشده و بهتر بود گفته میشد

    پاسخ
  3. احمد باقری
    سوابق: (4288 دیدگاه) ,

    نمای قشنی پیدا کرده.

    پاسخ
  4. محمد
    سوابق: (32 دیدگاه) ,

    عاشقش شدم
    عجب دیزاینی، عجب اسپورته

    پاسخ
  5. rastegar
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام من یه کلیپ دارم از این ماشین که لامبورگینی اونتادور رو سوسکش میکنه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.