فن‌آوری هیدروژنی برای فولکس گلف و پاسات

سلول‌های سوختی که در آن‌ها هیدروژن به همراه اکسیژن محیط واکنش داده و آب و انرژی الکتریکی تولید می‌کنند، اکنون بیشتر مورد توجه خودروسازان واقع شده‌اند. فولکس‌واگن نیز از معرکه عقب نمانده و خودروهای هیدروژنی خود را با نام HyMotion در نمایشگاه لس آنجلس رونمایی کرده است.

VW HyMotion Passat Fuel-Cell
VW HyMotion Passat Fuel-Cell

دو مدل فولکس‌واگن گلف اسپرت واگن و پاسات های‌موشن در حال حاضر در خیابان‌های کالیفرنیا در حال انجام آزمایش هستند. در این خودروها با انرژی دریافتی سوی سلول سوختی، می‌توان باتری را شارژ کرد. سپس انرژی الکتریکی باتری‌ها توسط موتور الکتریکی مصرف می‌گردد.

VW HyMotion Golf Fuel-Cell
VW HyMotion Golf Fuel-Cell

این خودروها از پیل سوختی هیدروژنی، یک موتور الکتریکی روی محور جلو و باتری‌های لیتیوم یون و مخازن هیدروژن از جنس فیبر کربن سود می‌برند.

VW HyMotion Golf Fuel-Cell
VW HyMotion Golf Fuel-Cell

کل خروجی این سیستم 134 اسب بخار است که برای گلف شتاب صفر تا صد 10 ثانیه ای را در پی دارد.

VW HyMotion Golf Fuel-Cell
VW HyMotion Golf Fuel-Cell

هیدروژن نیز در چهار مخزن فیبر کربنی تحت فشار 700 بار ذخیره می‌شود که پر شدن مخازن نیز حدود سه دقیقه زمان نیاز دارد. با هر بار پر کردن مخازن نیز می‌توان تا 500 کیلومتر مسافت را طی نمود. قرارگیری مخازن در کف و عقب خودرو به‌گونه‌ای انجام شده تا تأثیری منفی روی فضای اتاق و بار نداشته باشد.

VW HyMotion Golf Fuel-Cell
VW HyMotion Golf Fuel-Cell

با وجودی که تنها خروجی از اگزوز این خودروها، بخار آب است اما باید توجه داشت که همواره در شعاع نزدیکی با یکی از معدود پمپ‌های سوخت هیدروژن قرار داشت.

14 دیدگاه

  1. hamid
    سوابق: (54 دیدگاه) ,

    فکر نکنم شرکت های غول نفتی و کشورهایی مثل عربستان بگذارند بنزین به این زودیها حذف بشود اونها سعی میکنند تکنولوژی هیبرید ارزون تر بشه تا مصرف بنزین به طور کامل از بین نرود به هر حال نفت الان پرسودترین صنعت دنیاست و مافیای عظیمی پشت اون وجود داره

    پاسخ
    1. امیر
      سوابق: (7 دیدگاه) ,

      کاملا باهات موافقم .مسئله انرژِی و مشکلات نفتی تنها مشکلی سیاسی،اقتصادی است و غول های نفتی جهان هرگز به تکنولوژی های جدید اجازه نفس کشیدن به ان ها رو نمیدهند . حقیقت این است که مسئله انرژی مدت هاست که در دنیای علم حل شده .
      اما ….. .

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل "Amir"
    "Amir"
    سوابق: (445 دیدگاه) ,

    سوخت هيدروژن خيلي خطرناكه،اميدوارم راه حلي واس تضمين امنيت اون طراحي كرده باشن

    پاسخ
    1. امید برتر
      سوابق: (106 دیدگاه) ,

      گاز هیدروژن خاصیت انفجاری داره.
      هیدروژن مایع فکر نکنم خطری داشته باشه.

      پاسخ
    2. DAVOOD
      سوابق: (7 دیدگاه) ,

      اونیکه این موتور رو طراحی کرده قبلش فکر امنیتش رو کرده نه مثل ایران که بعد از طلفات انسانی هم اون به اصطلاح مهندس حالیش نیست چه گندی زده

      پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ali
      Ali
      سوابق: (266 دیدگاه) ,

      همون ماشینی که ایرانیها ساخته بودن که از لوله اگزوزش آب میومد بیرون کسی یادشه؟ حتما از روی سمند ما زدن

      پاسخ
      1. محسن
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        شاید باورش براتون سخت باشه ولی ایده ی تولید انرزی لازم برای حمل و نقل از طریق سوزوندن هیدروژن اولین بار توسط یه دانش آموز دبیرستانی ایرانی، 23-24 سال پیش مطرح شد. همون زمان هم تو یه کنفرانس تو سوییس 50,000$ جایزه برد، و طرح رو ازش خریدن. ولی ارزش واقعی این ایده کجا، 50k$ کجا. اگه چیزایی که شنیدم درست باشه اون پسر الان داره همین جا پول بخور و نمیری در میاره. تازه به خاطر کلاهی که سرش رفته، افسردگی داره.

        پاسخ
  3. me84
    سوابق: (399 دیدگاه) ,

    چقدر خوب میشه اگه این ماشینا بیان به بازار. مشکلات آلودگی هوا و کمبود آب هم به مرور حل میشه. فولکس خیلی داره خوب کار میکنه. آفرین

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
    K.MAK.MISEL
    سوابق: (2630 دیدگاه) ,

    فولوکس 3مشخصه داره که الان به این بزرگی شده
    1-مدیریت
    2-تضمین خدمات
    3-جویای تکنولوژی
    (ایران&المان)

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل A
    A
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    همیشه گفتم و می گم فولکس جزء سبزترین کارخانه های دنیا هست
    سبز بودن در کنار قدرت

    پاسخ
  6. مهران
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    خودروی پیل سوختی تویوتا(میرای)خیلی شاخ تر از اینه.150 اسب بخار قدرتشه با یه باکشم 640کیلومتر میره

    پاسخ
  7. مجید رضایی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ما باید به فکر کامیون و تریلی های هیدروژنی باشیم چون اینها سوخت فسیلی زیادی مصرف میکنند

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.