فولکس‌واگن تیگوان ۲۰۱۷ بزرگ‌تر، سبک‌تر و ارزنده‌تر از قبل

فولکس‌واگن پیش از آغاز نمایشگاه فرانکفورت نسل جدید تیگوان را تأیید کرد و اعلام کرد که برای اولین بار SUV این شرکت بر روی پلت فرم MQB ساخته می‌شود.نسل دوم تیگوان وارد رقابت داغ بخش SUV های جمع‌وجور خواهد شد و به لطف پلتفرم تازه آن با ابعادی بزرگ‌تر اما سبک‌تر از رقبایی همچون هوندا CR-V، تویوتا RAV4 و مزدا CX-5 وارد میدان خواهد شد.

2017 VW Tiguan
2017 VW Tiguan

مدل جدید تیگوان باوجود ۵۰ کیلوگرم وزن کم‌تر، ۶۰ میلی‌متر طویل‌تر، ۳۰ میلی‌متر عریض‌تر، و ۳۳ میلی‌متر کم ارتفاع تر از قبل شده است و فاصله بین دو محور آن با ۷۷ میلی‌متر افزایش به ۲۶۸۱ میلی‌متر رسیده است.

2017 VW Tiguan
2017 VW Tiguan

به‌عنوان یک نتیجه، فولکس‌واگن می‌گوید فضای داخلی کابین آن برای سرنشینان عقب بهبود یافته است، برای مثال، فضای زانو برای سرنشینان عقب ۲۹ میلی‌متر بیشتر شده و علاوه‌براین، صندلی عقب نامتقارن از هم جداشده‌اند و می‌توان آن‌ها را تا ۱۸۰ میلی‌متر تنظیم طولی کرد. ظرفیت صندوق نیز با افزایش ۱۴۵ لیتر افزایش به ۶۱۵ لیتر رسیده است، که با جمع‌کردن صندلی‌های عقب این ظرفیت آن به ۱۶۵۵ لیتر خواهد رسید.

2017 VW Tiguan
2017 VW Tiguan

و همه‌چیز به اینجا ختم نمی‌شود، چراکه در پاییز سال ۲۰۱۶، احتمالاً فولکس‌واگن یک نسخه دیگر از تیگوان بافاصله‌ی دو محور بیشتر و افزوده شدن یک ردیف صندلی دیگر را برای ایالات‌متحده آمریکا و چین معرفی خواهد کرد.

2017 VW Tiguan
2017 VW Tiguan

فولکس‌واگن هشت موتور را برای تیگوان در نظر گرفته است که، چهار موتور بنزینی TSI با قدرت‌های ۱۲۳، ۱۴۸ ، ۱۷۸ و ۲۱۷ اسب بخار و چهار موتور دیزلی TDI با توان‌های ۱۱۳، ۱۴۸، ۱۸۷ و ۲۳۷ اسب بخار در نظر گرفته است.

2017 VW Tiguan
2017 VW Tiguan

تیگوان با هر دو مدل دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک (برای موتورهای قدرتمندتر) در دسترس خواهد بود، ویژگی‌های اسپورت جدید آن با امکان افزایش ارتفاع سواری و یک کنترل فعال 4MOTION جدید همراه است که اجازه می‌دهد تا رانندگان سیستم تمام چرخ محرک را به‌صورت جداگانه تنظیم کند. تمام نسخه‌ها ممکن است با ویژگی آفرود (۲۵.۶ درجه زاویه تقرب به‌جای ۱۸.۳ درجه) در چرخ‌های جلو عرضه شوند. مدل جدید در حال حاضر از حداکثر ظرفیت بار ۲۵۰۰ کیلوگرم بهره می‌برد.

2017 VW Tiguan
2017 VW Tiguan

سیستم ترمز خودکار جهت پیشگیری از برخورد و سیستم کمکی کنترل محیط و نظارت بر عابر پیاده با امکان ترمز اضطراری به‌عنوان امکانات استاندارد ازجمله ویژگی‌های ایمنی جدید آن هستند.

2017 VW Tiguan
2017 VW Tiguan

فولکس‌واگن همچنین نسخه R-Line تیگوان را با ویژگی‌های اسپرت استاندارد و رینگ‌های آلیاژ ۱۹ اینچی استاندارد و ۲۰ اینچی قابل انتخاب، رنگ‌های متنوع، سپرهای متفاوت، اسپویلر یکپارچه، صندلی‌های اسپورت و همچنین فرمان و دکور داخلی اسپورت عرضه خواهد کرد.

2017 VW Tiguan
2017 VW Tiguan

منبع: carscoops

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

21 دیدگاه

  1. یوسف
    سوابق: (156 دیدگاه) ,

    خیلی خوش استیل و با کیفیته ولی چراغای عقبو جلوش یه کم حالت افسرده دارن!

    پاسخ
    1. ارش
      سوابق: (122 دیدگاه) ,

      داداش نمیدونم چطوری میگی افسرده هست!!چراغ عقبش که خیلی جالبه

      پاسخ
  2. mohsen
    سوابق: (901 دیدگاه) ,

    خفنه مخصوصا پشتش!! ولی تا حالا SUV فولوکس سوار نشدم هاچبک هاش که عالین

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل AliZeus
    AliZeus
    سوابق: (418 دیدگاه) ,

    فولکس جان مادرت یه فکری به حال کابین و طراحی داخل بکن..حیف نیست واقعا؟؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل ALiHidden
      ALiHidden
      سوابق: (333 دیدگاه) ,

      از نظر من که طراحی داخلی مشکلی نداره 😀

      زاویه دیدتو عوض کنی حله 😀

      فقط چون تک رنگه فک میکنی جالب نیس

      کلا همه ماشینا اینجوریه(حتی بهترین ماشین)هم داخلش تک رنگ باشه بهم حال نمیده باید دو رنگ باشه

      فک کنم تو هم مث منی…

      ولی در هر صورت کابینش زیباس…

      پاسخ
  4. قادر
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    ببخشید ترمز دستی ماشین المانی ها چه طوری کار میکنه

    پاسخ
    1. mohsen
      سوابق: (901 دیدگاه) ,

      منظور از ماشین المانی کدوم مدلشه؟ بعضیا معمولیه یعنی همین که زیر کنسولی حالا الکتریکی باشن شاید بعضیاش اتوماته دنده رو بزاری P خودش فعال میشه بعضیاشم یه پداله تو جا استراحت پایه راننده

      پاسخ
  5. سیاوش
    سوابق: (162 دیدگاه) ,

    عجیب این ماشین تو دل برومخصوصا طراحی ساده در عین حال شیک چراغ های عقب در ضمن میتونست کابینو بهتر طراحی کنه ولی بازم هیچ مشکلی نداره
    من می خواهم خدایی می خواهم

    پاسخ
  6. وحید
    سوابق: (247 دیدگاه) ,

    دمش گرم
    فقط یه ایراد می شه گرفت
    از نمای عقب شبیه x3 بی ام وه شده

    پاسخ
  7. مهزیار
    سوابق: (112 دیدگاه) ,

    منطقی ترین طراحیو‌تو دنیا فولکس واگن ها دارن
    یه‌خط اضافی پیدا نمیشه‌روشون
    آلمانی آلمانی

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل ALiHidden
    ALiHidden
    سوابق: (333 دیدگاه) ,

    انصافا طراحی های فولکس اصلا قدیمی نمیشن…

    نمیدونم چرا همشون اینجورین….

    ولی کاشکی سایزش بزرگتر بود…

    چراغ های جلوش ی جوریه انگار خیلی عصبیه 😀

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل سامان اذری
    سامان اذری
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    ولی فکر میکنم قیمتش یه ذره بالا باشه
    ازنظر کیفیت خوبه ولی فکر نکنم از نظر قیمت بتونه با هوندا Cr_v رقابت کنه
    خداییش از هر لحاظ شاسی بلند هوندا خدایی میکنه
    Cr-vتو صدر پرفروشترین شاسی بلند های امریکا قرار داره
    کیفیت و ایمنیش هم که واسه کل دنیا ثابت شده

    پاسخ
  10. رامتین
    سوابق: (735 دیدگاه) ,

    چقد منظم و زیبا. بینظیر هستند این آلمانیها. موتور 217 اسبیش اگه ایران بیاد و اگر روزی فولکس در ایران سرمایه گذاری کنه قیمت 200 تومن براش عالیه. در حالیکه همینطوری قیمت 300 هم میخوره.

    پاسخ
  11. Ali2240
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    خراب هر چی ماشین آلمانیه هستم
    آلمان درشکه هم بزنه قابل ستایش میسازه

    پاسخ
  12. Archi KHAN
    سوابق: (1658 دیدگاه) ,

    خیلی ایده آل و عالی
    دوستان یه زمانی خبر مونتاژ تیگوان در کرمان موتور مطرح بود. اما هیییچ خبری نشد که !
    خدا لعنت کنه کارشکن ها را …

    پاسخ
  13. ارمان
    سوابق: (1000 دیدگاه) ,

    چقدر با وجدانن که برای برندهای مرتبت با فلکس واگن مثل اشکودا و سعات طراحی داخلی عینان مثل فلکس هست و هیچ کمو کاستی نداره و البته با فروش 1.000.000 اشکودا دستگاهی جواب این اطمینان رو داد.

    پاسخ
  14. احمد باقری
    سوابق: (4358 دیدگاه) ,

    خیلی عالی کار شده. ظاهرش هم جذابه. نمای داخل کابینش هم خیلی خوبه.

    پاسخ
  15. قادر
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    من تو آپارات دیدم سقف توسان واسپورتیج در مقابل نیرو کلا از بین رفت وسقف یه ماشین فولکس (به نظرم همین بود) در مقابل 15000 پوند خم نشد خیلی حرفه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.