فولکس واگن

استفاده فولکس‌واگن از فیلترهای ذرات در پیشرانه‌های بنزینی

فولکس‌واگن از سال ۲۰۱۷ استفاده از فیلترهای ذرات بنزین را در پیشرانه‌های TSI و TFSI خود آغاز خواهد کرد تا آلاینده‌های مضر را کاهش دهد.

Tidy_DPF_Pipe
فولکس می‌خواهد تا رسوایی‌های به بار آمده از دیزل گیت را پاک کند و پاک‌تر شدن پیشرانه‌های بنزینی خود را نیز به همین منظور ادامه می‌دهد. این شرکت خودروسازی اعلام کرده که از سال ۲۰۱۷ به بعد همه‌ی پیشرانه‌های بنزینی توربویش را به فیلتر ذرات مجهز می‌کند.

dpf3
پیشرانه‌های بنزینی تزریق مستقیم TSI و TFSI از همان تکنولوژی فیلتراسیون موجود در اکثر پیشرانه‌های دیزلی مدرن فولکس سود خواهند برد. فولکس ادعا می‌کند که این تکنولوژی آلایندگی ذرات دوده را تا ۹۰ درصد کاهش خواهد داد. این ذرات به عنوان یکی از علل مشکلات شدید کیفیت هوا و سلامت دستگاه تنفس در شهرها شناخته می‌شوند.

18-2015-vw-gti-lt-1
مدیر بخش تحقیق و توسعه‌ی فولکس‌واگن دکتر Eichhorn همچنین برنامه‌های این شرکت برای کاهش بیشتر آلاینده‌های خودروهای دیزلی را اعلام کرده است. او گفته که در آینده همه‌ی مدل‌های تولیدی به جدیدترین و کاراترین تکنولوژی مبدل کاتالیزوری SCR مجهز خواهند شد.

dpf-failure-warning-light1
فرایند تجهیز پیشرانه‌های بنزینی به فیلترهای ذرات از ماه ژوئن ۲۰۱۷ و با پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری TSI موجود در شاسی‌بلند جدید تیگوان آغاز خواهد شد. پس از آن نیز پیشرانه‌ی ۲ لیتری TFSI آئودی A5 به این فیلتر مجهز گشته و در نهایت فولکس تخمین می‌زند که تا سال ۲۰۲۲ بیش از ۷ میلیون خودرو با این فیلترهای ذرات تولید خواهند شد.

2017-volkswagen-tiguan-7

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. مجید.فقط لامبورگینی.

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    آفرین به فولکس واگن. عالی کار میکنه. منتظر موفقیت های بعدی هستم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد حسین

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (489 ديدگاه)

    دنیای رقابت هم باعث میشه شرکت ها پاسخ گو باشند و هم برای بقای خودشون تلاش بیشتری بکنن و در سایه همین تلاش ها علوم مهندسی پیشرفت می کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    همیشه به فکر پیشرفت های جدید هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    شاهین جان دمت گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا