فولکس واگن

فولکس‌واگن گلف الکتریکی

جهان را باید از این همه پلیدی و آلودگی پاک کرد. شاید خودروهای الکتریکی هم راهکار خوبی برای این هدف باشند. حتی با وجود اینکه هنوز به تکامل نرسیده‌اند و مخالفانی نیز دارند.

VW e-Golf 2014
VW e-Golf 2014
فولکس e-Golf می‌تواند در مصرف سوخت و هزینه‌های جاری صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای را داشته باشد اما وقتی پای قیمت در میان باشد، باید برای خرید آن پول یک و نیم عدد گلف را پرداخت کنید! در واقع با قیمت پایه ۳۵۴۴۵ دلار، حدود ۱۰ هزار دلار گران‌تر از یک گلف GTI خواهد بود. تازه مصرف سوخت مدل GTI حتی در شهر هم ۹.۴۱ لیتر است. با این وجود پس از طی ۱۰۴ هزار کیلومتر، این پرداخت اضافی از محل صرفه‌جویی در پرداخت هزینه سوخت، جبران خواهد شد. البته خرید یک گلف دیزلی TDI با قیمت ۲۱۹۹۵ دلار ایده بهتری می‌تواند باشد. زیرا مصرف سوخت آن ۵.۲۳ لیتر است و با توجه به هزینه پایین‌تر گازوئیل، صدها هزار کیلومتر مسیر باید طی شود تا یک e-Golf بتواند جبران هزینه اضافی پرداختی را بنماید.

VW e-Golf 2014
VW e-Golf 2014
از این‌ها که بگذریم، لااقل فولکس e-Golf و سایر خودروهای الکتریکی با وجود قیمت بالاتر، آلودگی مستقیمی تولید نمی‌کنند. هزینه‌های نگهداری آن‌ها و استهلاکشان پایین‌تر است و در بسیاری از کشورها و ایالت‌ها از تخفیف‌ها و پاداش‌های مالیاتی و دولتی برخوردارند.
فولکس e-Golf از یک موتور الکتریکی ۸۵ کیلوواتی (۱۱۴ اسب بخار) استفاده می‌کند. گشتاور این موتور نیز ۲۷۰ نیوتن‌متر می‌باشد. بنابراین شتاب صفر تا صد معمولی ۱۰.۴ ثانیه را از آن شاهد خواهید بود.

VW e-Golf 2014
VW e-Golf Engine
برای تأمین انرژی e-Golf از باتری‌های لیتیوم یون ۲۴.۲ کیلووات ساعتی استفاده می‌شود که شارژ کامل آن‌ها از طریق شارژر همراه معمولی ۱۳ ساعت و با استفاده آر پانل شارژر دیواری گاراژ، ۸ ساعت طول خواهد کشید. البته شارژر همراه اجازه می‌دهد تا به سرعت و در ۳۰ دقیقه باتری‌ها را به میزان ۸۰ درصد شارژر نمود.
برد نهایی یک e-Golf بین ۱۱۳ تا ۱۴۵ کیلومتر می‌باشد که بیشتر برای مسافت‌های کوتاه درون شهری مناسب است و برای سفرهای خارج از شهری ایجاد مشکل خواهد نمود.

VW e-Golf 2014 Interior
VW e-Golf 2014 Interior
فضای داخلی این خودرو با ۹۳.۵ فوت کعب در کلاس خود بالاترین حجم را دارد. بنابراین بیشترین فضا و راحتی را در این خودرو شاهد خواهید بود. بعلاوه ویژگی‌ها، سیستم‌های رفاهی و تجهیزاتی چون صفحه نمایش ۵.۸ اینچی لمسی برای سیستم سرگرمی و ناوبری، بلوتوث، رادیوی ماهواره‌ای، سیستم ترمز خودکار برای جلوگیری از برخورد، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، چراغ‌های جلوی LED، چرخ‌های ۱۶ اینچی آلومینیومی، سیستم دسترسی بدون کلید، دوربین دید عقب و دستیار پارک، غربیلک فرمان با روکش چرم و کلیدهای چندمنظوره روی آن و سیستم احیای انرژی ترمزها برای ذخیره در باتری‌ها را در فولکس‌واگن الکتریکی e-Golf خواهید یافت.
فولکس‌واگن همچنین برای کسانی که از آلایندگی در نیروگاه‌های تولید انرژی الکتریکی در عوض اگزوز خودروها، نگران‌اند، همکاری با شرکت ۳Degrees برای تأمین انرژی‌های تجدید پذیر و غیر آلاینده را انتخاب کرده تا به کاهش گازهای گلخانه‌ای و کاهش کربن کمک کند. بدین ترتیب استفاده از خدمات و برق این شرکت برای خریداران آمریکایی فولکس e-Golf تا مسافت ۵۸ هزار کیلومتر رایگان خواهد بود و این یعنی حتی هزینه برق مصرفی نیز برای این خودرو پرداخت شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    چه رینگ های خوشگلی داره ماشین جمع و جوریه وطراحی ساده ای داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. huayra

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (84 ديدگاه)

      وای خدایا…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. میثم "سوبارو"

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      به نظر من پلاگین هیبرید بهتره. هوندا آکورد پلاگین هیبرید صدی 1.8 مصرف میکنه بدون محدودیت برد الکتریکیها.فولکس گلف و پاسات پلاگین هم تولید شده با صدی 1.5 لیتر.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Ferrari

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    ماشین خوب و با صرفه ای، ولی به نظرم قیمت زیاد و کار آمدی پایین ( برد پایین ) باعث کاهش آمار فروش بشه. در کل مدل دیزلی کار آمد تر از مدل الکتریکی هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. e36

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    آقا ما ماشین برقی دوس نداریییییییییییییم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. CIFEX

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (81 ديدگاه)

      من هم دوست ندارم این جور ماشین ها رو
      ولی نهایتا صنعت خودروسازی دنیا داره به سرعت به این سمت میره و میلیارد ها دلار تا حالا صرف تحقیقات در این زمینه میشه الان تقریبا بیشتر خودرو ساز های بزرگ دارن شدیدا رو این زمنه سرمایه گذاری و تحقیق میکنند
      اینده متعلق به خودرو های برقی و یا خودرو هایی با حداقل مصرف سوخت هست
      البته این برای بعضی دوست داران خودرو خبر بدی میتونه باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. امیدبرتر

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    یکی از ماشینایی که دوست دارم همین گلفه!
    فولکس هم هر روز یه مدل جدید از گلف میده بیرون!
    :-D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. توفیقی

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    یک واسه خانومم میگیرم تا با خانم میلاد و کربونادو برن پیک نیک.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. MoahmmadTSR

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (323 ديدگاه)

    حرفی ندارم
    لایک کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مرتضی

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    اولش فقط میگه گرونتره که الکتریکی الست و بلست اما نمیگه یه ماشین جمع جور پر اپشنه گلف رو دوست دارم انتخاب اولم نیست اما مورد علاقم هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود . نکته ی جالب این مطلب اینجاست :

    ((( بدین ترتیب استفاده از خدمات و برق این شرکت برای خریداران آمریکایی فولکس e-Golf تا مسافت 58 هزار کیلومتر رایگان خواهد بود و این یعنی حتی هزینه برق مصرفی نیز برای این خودرو پرداخت شده است. )))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احمدرضا

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    خوشم نیومد من دوستش ندارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. hrs

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (39 ديدگاه)

    عالیه مخصوصاً اونجایی که میگه تا 58 هزار تا برقش رایگانه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. mohsen

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودروهای الکتریکی اینده خوبی دارن و اصلا نباید نگران شتاب-سرعت-زمان شارژ باطریهاو مسافت طی شده با هر بار شارژ حتی منبع تامین برق این خودروها باشیم.
    چون در اینده نزدیک تمام این مشکلات برای این خودروها برطرف خواهد شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Ahmad..F12

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    روی گلف خوب داره سرمایه گذاری میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا