عرضه انحصاری فولکس‌واگن Ameo در هند

پس از رسوایی‌ مربوط به آلایندگی خودرو‌های فولکس‌واگن و تبعات منفی بعدی آن، این‌ بار این اَبَرسازنده با معرفی خودروی Ameo که بصورت انحصاری در هند عرضه خواهد شد، شانس خود را در چهارمین اقتصاد جهان با جمعیتی بیش از ۱/۲ میلیارد نفر در ترازوی سنجش این بازار خواهد سنجید. البته با استناد به آمار رسمی و غیررسمی که نشان از اقبال غیر‌عادی نسبت به سدان‌های کوچک در این کشور دارند، می‌توان فروش خوبی را برای Ameo حدس زد.

فولکس واگن Ameo
فولکس واگن Ameo
فولکس واگن Ameo
فولکس واگن Ameo

فولکس واگن Ameo
فولکس واگن Ameo

دلیل اصلی این اقبال را می‌توان در قوانین مربوط به مالیات خودرو هند یافت. طبق این قوانین که خودروهای سواری را به دو دسته‌ی طول کمتر و بیشتر از ۴‌متر تقسیم می‌کند، نرخ مالیات خودروها به ترتیب به مقدار ۱۰ و ۲۲ درصد بهای خودرو‌ها محاسبه و ستانده می‌شود. به همین دلیل دور از انتظار نیست که گرایش بازار سدان‌ها در هند با سایر بازار‌ها تفاوت داشته و بیشتر به سمت خودرو‌های جمع‌وجورتر تمایل داشته باشد. در ضمن این اولین باری نیست که فولکس‌واگن یک خودرو را در انحصار هند تولید می‌کند. قبلاً نیز یک سدان ۴/۴ متری به‌نام Vento در این کشور تولید و عرضه شد که البته با اقبال چندان مناسبی روبرو نشد و شاید Ameo گام‌بعدی خودروساز آلمانی در جهت کسب سهم بیشتری از بازار این کشور باشد.

2016 VW Ameo
2016 VW Ameo

Icelandic horses on riverside, Hofn, Iceland
Icelandic horses on riverside, Hofn, Iceland

البته شرط دیگر این مالیات ۱۰درصدی، بهره‌مندی خودرو‌ها از موتور بنزینی با حجم ۱/۲ لیتر و کمتر و یا موتور دیزلی با حجم ۱/۵ لیتر و کمتر است که Ameo نیز با پیروی از آن، در دو مدل ۷۴ اسب‌بخاری بنزینی و ۸۹ اسب‌بخاری دیزلی عرضه خواهد شد. همچنین عمده تغییرات ظاهری این خودرو نسبت به دیگر خودرو‌های خانواده‌ی فولکس‌واگن و به خصوص برادر بزرگترش، Polo، در طراحی متفاوت بدنه، سپر‌ها و البته توجه بیشتر به جزئیات و زوایای بدنه‌ی خودرو خلاصه می‌شود.

سیستم MirrorLink خودروی Ameo
سیستم MirrorLink خودروی Ameo

2016 VW Ameo
2016 VW Ameo

نه برای تازه کردن داغ دلمان، بلکه تنها جهت اشاره به قیمت و امکانات رفاهی این خودرو کافیست تا به قیمت حدودا ۲۳ میلیون‌ تومانی آن و امکاناتی چون MirrorLink (که به کمک آن می‌توان پس از اتصال گوشی هوشمند به خودرو،‌ اطلاعات نمایش‌ داده شده در گوشی را بر روی صفحه‌نمایش مرکزی خودرو پخش کرد)، کیسه‌های هوا، کروز کنترل و سیستم تهویه‌ی هوا اشاره داشت. این خودرو در پونه (هند) ساخته خواهد شد و مطمئناً در مقایسه با خودرو‌های چند‌میلیونی ارزان‌تر ساخته شده در کارخانه‌های داخلی همیشه مطمئن(!) کشورمان انتخاب بسیار انسانی‌تر خواهد بود؛ البته اگر قدرت و امکان انتخابش وجود داشت!


منبع: Jalopnik

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر مقدم

نویسنده و ویراستار، دانشجوی مهندسی مکانیک و یک عشق تنیس!

13 دیدگاه

  1. nima naseri
    سوابق: (131 دیدگاه) ,

    وای 23 میلیون؟؟؟
    این یعنی رقیب کوئید
    این اگه بیاد ایران کسی پراید و تیبا و حتی 206 و رانا هم نمیخره

    پاسخ
    1. سعید
      سوابق: (199 دیدگاه) ,

      دوست عزیز خودت جواب سوالت رو دادی!!!!!
      پس چی؟؟؟؟ یعنی نمیاد ایران شک نکن
      اگه این و امثال این باشن که دیگه شما نمیری پژو پراید آقای نعمت زاده رو بخری. این بزرگوار ناراحت میشه اونوقت…..خدا رو خوش نمیاد.
      من و شما به جرم ایرانی بودن چیزی به اسم خوشی برامون تو جهان تعریف نشده.

      پاسخ
      1. king 918
        سوابق: (1605 دیدگاه) ,

        نگاه کن تورو خدا 23 میلیون ……………..
        اونوقت ما 25 میدیم تیبا اشغال تکرار میکنم تیبا اشغال یا بهتر بگم سطل زباله
        هندی ها میدن فولکس‌واگن Ameo

        پاسخ
  2. nima naseri
    سوابق: (131 دیدگاه) ,

    پولو صندوقدار هم گزینه خوب و ارزون قیمتی برای ایران هست کاش اونم بیاد ایران

    پاسخ
    1. nima naseri
      سوابق: (131 دیدگاه) ,

      البته اسم نسخه پولو سدان عرضه شده در هند vento هست

      پاسخ
  3. ارش
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    عزیزان این خودرو ایران بیاد با قیمت چند برابر میفروشن .هیچ وقت با قیمت ۲۳میلیون تومان نمیدن چون حلبی های خودشون تو انبار میمونه

    پاسخ
  4. یه پسر
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    توی هند این ماشین با این امکانات توسط یه کمپانی آلمانی بفروش می رسه بعد ما تو ایران باید نصف اینو (مثلا برلیانس اچ 230 ) با قیمت دو برابر از کمپانی های دولتی کشور خودمون بخریم !!!
    بخدا این منفعت طلبی نیست ؛ شبیه به دشمنی با مردمه

    چقدم ظاهرش شیک و عالیه ؛ بر خلاف اون ال نود رومانیایی فرانسویی بی ریخت داچیا که آدم نمی تونه نگاش کنه

    آلمان اگه بخواد خودرو ارزون هم بسازه نمی تونه بد بسازه

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل moein
    moein
    سوابق: (775 دیدگاه) ,

    کاری به قیمتش ندارم ولی قیافش مخصوصا عقبش نابوده

    پاسخ
  6. احمد باقری
    سوابق: (4304 دیدگاه) ,

    قیمت بسیار مناسبی برای هندیا داره.

    پاسخ
  7. Archi KHAN
    سوابق: (1656 دیدگاه) ,

    اتفاقا برای تازه کردن داغ دلمان ، خوب بود !

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل حمید
    حمید
    سوابق: (78 دیدگاه) ,

    پشت فرمون تیبا بشین بعد بیا پشت فرمون این بشین تا بفهمی فرقشون چیه با قیمت یکسان
    راحتی-کیفیت-امکانات-زیبایی و امنیتش خیلیییی بیشتره فرقشون اینه.
    جالب اینجاس که واسه مقایسه باید داشتن رینگ و چراغهای مه شکن رو هم جزو امکاناتی حساب کنیم که داره و رقیبای ایرانی ندارن چه برسه به دکمه های روی فرمون و کروز کنترل و lcd و …
    متاسفم

    پاسخ
  9. کیانوش
    سوابق: (286 دیدگاه) ,

    شعار جدید ما برای ویران خودرو :
    میخوام ازت دور شم اما نمیشه…
    برم گمو گور شم اما نمیشه…
    هزار هزارون بار گرون فروختی…
    میخوام بری گم شی اما نمیشه…
    با ریتم حمیرا بخونید?

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.