فولکس به تولید مدل زیان‌ده فیتون ادامه می‌دهد

سدان لوکس و پرچمدار فولکس‌واگن یعنی فیتون، نه‌تنها با استقبالی درخور از سوی خریداران مواجه نشده، بله باعث زیانی هنگفت نیز برای این شرکت شده است.

VW Phaeton
VW Phaeton

سرسختی فولکس برای توسعه این محصول در عین هدف‌گذاری برای صرفه‌جویی 5 میلیارد یورویی شده تا سال 2017، باعث شگفتی است.

VW Phaeton
VW Phaeton

از سال 2002 فیتون با حمایت شخص فردیناند پژ، رئیس فولکس وارد کارزار رقابت با خودروهای لوکس شد. بیش از یک میلیارد یورو نیز برای توسعه این محصول تاکنون هزینه شده است. اما حتی هدف فروش 20 هزار دستگاه در سال نیز هرگز محقق نشد و این خودرو به یک ماشین برباددهنده سرمایه تبدیل شد. در سال 2013، تنها 5812 دستگاه از این خودرو تولید شده که بسیار ناامیدکننده است.

VW Phaeton Interior
VW Phaeton Interior

تحلیلگران اقتصادی، تخمین زده‌اند که فولکس از هر دستگاه فیتون تولیدی بین سالهای 2002 تا 2012 به میزان 28 هزار یورو (31715 دلار) زیان دیده است.

VW Phaeton Interior
VW Phaeton Interior

با این وجود، منابع داخل شرکت فولکس از نسخه پیشرفته‌تری از فیتون صحبت می‌کنند. خودرویی که روی پلتفرم ماژولار MLB ساخته می‌شود که به تنهایی 650 میلیون یورو هزینه خواهد داشت. نسل بعدی فیتون، مرسدس بنز کلاس اس را هدف گرفته است. مخصوصا نسخه هیبریدی آن که خودروی پیشرفته‌ای خواهد بود.

VW Phaeton Interior
VW Phaeton Interior

با این حال بزرگترین چالش، فروش خودرویی از برند فولکس واگن با قیمت بالا و قبولاندن آن به خریداران به عنوان یک خودروی لوکس می باشد.

46 دیدگاه

    1. عارف
      سوابق: (52 دیدگاه) ,

      این خارجیا هیچ کارشون بی حساب و کتاب نیس!

      پاسخ
      1. سجاد
        سوابق: (64 دیدگاه) ,

        بوگاتی ویرون هم در مجموع یک تولید زیان ده محسوب میشد!
        اما چون بخشی از اعتبار یک برند به برخی محصولات خاص بستگی داره ، تولیدش میکنن . برند بوگاتی از طریق برند تولید “ویرون” دوباره مطرح شد و فولکس از طریق نام اون کلی کاسب شد . . .
        ضمنا اینجور محصولات معمولا خاص و لوکس هستن . مثل فیتون!
        البته نمیگم اعتبار فولکس بهش بستگی داره ، ولی قطعاً فولکس برای باقی موندن در بازار لوکسها (که حتما برنامه ای طولانی مدت براش داره) به تولید فیتون احتیاج داره . . .

        پاسخ
    2. پرهام
      سوابق: (39 دیدگاه) ,

      خدایی اینو کنار اس کلاس بذارند شما کدوم یکی میخرید ؟ کدوم قشنگترو و دلرباتره ؟

      پاسخ
      1. آرماااام
        سوابق: (335 دیدگاه) ,

        بنظر من ماشین خفنیه فقط طراحی بدنه و جلوش انگاری قدیمیه اگه اشتباه نکنم برای خرید با سه نوع موتور وارد بازار شده که یکی از اون موتورها دوازده یا ده سیلندره،توی سایت اروند پلاک هم قیمتش رو برای خرید اهالی منطقه ازاد زدن

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
          K.MAK.MISEL
          سوابق: (2636 دیدگاه) ,

          درود
          طراحی بدنش مثل اینکه مال2008 هست!
          حتما فولکس برنامه ای براش داره که توقف تولید نکرده!

    3. جواد
      سوابق: (79 دیدگاه) ,

      کسی نمیخره چون کسی دوست نداره قبول کنه فولکس که بیتلو برای همه ی مردم تولید کرده داره برای افراد پولدار ماشین میزنه

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
        K.MAK.MISEL
        سوابق: (2636 دیدگاه) ,

        درود
        خیلی ببخشید
        ولی مثلا بنز سی کلاس میزنه برای مردم معمولی،ولی اس کلاس رو میزنه مثلا مردم نمیخرن؟؟؟

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
          Reza :: Deutschland :: Mercedes
          سوابق: (2174 دیدگاه) ,

          درود کسری جان
          منم فولکسو خیلی دوست دارم ولی قبول کن مرسدس یه استثاست تو دنیای خودروساری که این همه محصول مختلف با برندش میزنه و هیچ چی از ارزش برندش کم نمیشه
          من و میلاد خیلی فولکسو دوست داریم ولی برند فولکس فعلا نمیتونه مثل یک برند لوکس در بین مردم باشه…نه این که نتونه…ولی مدت زمان زیادی لازمه
          اس کلاس دیروز درست نشده که فردا فیتون بیاد جاشون بگیره
          بعضی برند ها ذاتا برای یکسری چیز ها ساخته نشده اند
          حالا هر چه قدر هم که معتبر باشند
          مثلا ب ام و بره کامیون بزنه
          فراری بره SUV بزنه
          لامبورگینی بیاد پیکاب تولید کنه
          جیپ یا لندروور برن سدان لوکس تولید کنن
          رولز رویس بیاد اتوبوس بزنه!!!
          .
          .
          .
          اینا برند های معتبری هستن
          ولی این کارها رو نمیکنن
          به دو دلیل:
          اول اینکه از ارزش برندش کم میشه
          مثلا رولز رویس خاصه با اتوبوس زدن ابروی خودشو میبره
          دوم اینکه مردم بهشون اعتماد ندارن…مثلا اگه بهم بگن فراری اتوبوس زده ندیده میندازمش دور
          چون فراری قیافش به این حرفا نمیخوره و البته مطمئنم این کار رو نمیکنه
          یا مثلا تویوتا بیاد یه سدان اشرافی در حد میباخ بزنه
          بنز تو دنیای خودروسازی یه اسستثناست که میبینی همه چی میزنه ولی دومین برند پر ارزش خودروسازیه و دهمین برند پر ارزش جهان
          و این یکی از دلایلیه که من عاشقشم!!!
          .
          .
          .
          در مورد قولکس هم همینطوره
          مردم دنیا فعلا فولکس رو به عنوان یه برند لوکس ساز در ذهن ندارند و نمیتونن باهاش کنار بیان
          فولکس هم اینو میدونه و حاظره روش ضرر بده ولی اسمشو جا بندازه
          مث همون کاری که با میرون کرد و اسمش و مهندسیشو ثابت کردولی مطمئن باش اس کلاس هدف بزرگیه
          این ماشین پرچم دار بنزه و حتی ب ام و سری هفت و آئودی A8 هم به همین راحتیا از پسش بر نمیان…
          فولکس کار طولانی وسختی در پیش داره و مطمئنا اول باید قیمت این مدل رو کاهش بده

        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          این مدل فولکس تقریبا یک چییزی شبیه مدل کروان تویوتاست .

          تویوتا کروان هم لوکسه . به نوعی میشه گفت لوکسترین تویوتا .

          درسته که فولکس ادعا کرده این با اس کلاس میخواد رقابت کنه ،

          اما به نظر من این محصول در رده های ماکسیما . کروان .

          سنتنیال و …. قرار میگیره .

          من که امیدوارم موفق بشه .

          تنها واژه که میشه فولکس رو تعریف کرد ، کلمه ی بابا هست .

        3. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
          K.MAK.MISEL
          سوابق: (2636 دیدگاه) ,

          ولی من با دیدگات مخالفم رضا
          بنز یه زمانی با تولید بی کلاس چینی زیر سوال رفت،ولی زود تولید اون مدلو متوقف کرد.
          ولی با اینکه فولکس هنوز مدلای لوکسش جا نیفتاده باهات موافقم.اگر جا بیفته فولکس مدل جدید و بروز فیتون رو تولید میکنه و شاخی میشه برای اس کلاس

        1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
          K.MAK.MISEL
          سوابق: (2636 دیدگاه) ,

          درود
          قبول دارم قیمتش بالاس ولی سدان لوکسی مثل سنتینیال رو قورت میده و یا جنسیس جدید رو

    4. علی
      سوابق: (105 دیدگاه) ,

      خیلی ساده است. به خاطر طراحیش فروش نمیکنه چون واقعا طراحی کاملا قدیمی داره و واقعا لوکس به نظر نمیرسه. دلیل بعدی اینه که سابقه ی ساختن خودروی لوکس نداره و هنوز به عنوان لوکس نگاهش نمیکنن . باید یه عالمه تبلیق کنه

      پاسخ
      1. جواد
        سوابق: (79 دیدگاه) ,

        البته به جای تبلیق بهتره تبلیغ کنه. ..من شنیدم که بهتر جواب میده. باور کن

        پاسخ
  1. Lion26
    سوابق: (184 دیدگاه) ,

    اگر رنگ داخل اتاق مشکی بود،زیباتر می شد.

    وقتی از جلو نگاه می کنم،یاد لیفان 620 می افتم،شاید به خاطر چراغ ها وشباهت کم جلو پنجره هستش.

    Just France.

    پاسخ
    1. AliZeus
      سوابق: (418 دیدگاه) ,

      لوکس فولکس رو به لیفان تشبیه کرد!!!

      پاسخ
  2. علی - کیوج
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    سری که درد نمیکنه رو اخه واسه چی دستمال میبندی برادر من /بابا تو که کلی درامد داری از بغل گلف میکشی بیرون خوب واس چی میای سدان بزرگ تولید میکنی اونم پیش غول های مثل sclassیا سری7 یا a8

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل RETOLEX
      RETOLEX
      سوابق: (1407 دیدگاه) ,

      چون میخواد در تمام کلاس ها پیشرفت کنه و ماشین داشته باشه

      پاسخ
  3. EFسرطان
    سوابق: (166 دیدگاه) ,

    بابا اينا هم ديگه خوشى زده زير دلشون بيان اينجا يه سمند ef سرطان سوار شن تا قدر عافيتو بدونن

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
      K.MAK.MISEL
      سوابق: (2636 دیدگاه) ,

      درود.
      من اینجام.
      من مطمعینم که هدف تولید فولکس حتما یه چیزی هست که توقف تولید رو تو دستور کار قرار نداده
      من که مدیریت و هوشمندی فولکس ایمان دارم.
      وگرنه الان شاخ شونه نمیکشید برای تویوتا و جنرال
      فقط تو سال2014 90 هزار دستگاه از تویوتا عقب بود!
      فقط 90 هزار!

      پاسخ
  4. محمد
    سوابق: (111 دیدگاه) ,

    عجب کابینی داره پر از چرم و چوب

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل mahdi
    mahdi
    سوابق: (627 دیدگاه) ,

    درود
    طراحی بیرونی (نمای کامل) مناسب هست
    اما طراحی داشبورد و کنسول باید تغییر کنه
    اون به اصطلاح چوبکاری هم باید تغییر کنه
    به نظر فولکس قصد و نیتش از ادامه این مدل ارتقا و بروز کردنش هست
    من که خیلی پسندیدم این مدل رو
    مخصوصا نمای بیرونی ماشین داخلش هم میشه سفارشی کرد
    اما قطعا قیمتش نباید بالا باشه
    به قول یکی از دوستان داخل رو اگر مشکی کار کنند خوب میشه
    اما در آخر باید بگم این مدل فولکس نمیتونه با لوکس های آلمانی (هموطنانش) رقابت کنه
    اما نکته
    اگه یه قیمت خوب براش تعیین کنه میتونه توی بازارهای مثل آسیای شرقی و خاورمیانه و آمریکای لاتین یه فروش مناسب رو داشته باشه اما تاوان سنگین خواهد داد با این عنوان که زمان و انرژی زیادی رو از دست خواهد داد
    فولکس خودرو ساز فوق العاده ای هست
    براش آرزوی موفقیت دارم
    سپاسگزارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
      K.MAK.MISEL
      سوابق: (2636 دیدگاه) ,

      درود
      من کم فروش بودن این مدلو جویا شدم.
      انگار که این خودرو از سال2011 در چین فروش نمیره.
      وگرنه الان بالای 15 هزار تا فروش میکرد.
      این مدل مخصوص المانه.
      و لوکس که میخواد برای اس کلاس شاخ و شونه بکشه
      و در اخر
      مهدی عزیز،فولکس کارای عجیبی میکنه و نمیشه کاراشو حدس زد
      پس الان قضاوت نکن.
      من هم زیاد قضاوت نکردم
      چون نمیدونم مقصود فولکس از نگه داشتن و تولید کرد فیتون چیه.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل mahdi
        mahdi
        سوابق: (627 دیدگاه) ,

        درود مک میسل عزیز
        میشه یه حدس های زد
        این مدل در آینده باید با رقیبان قدرتمند آلمانی (هموطنانش) دست و پنجه نرم کنه
        من وقتی این مدل رو توی این پست دیدم حساب خیلی چیزها رو کردم
        هر کمپانی نمیتونه یه همچین طراحی رو داشته باشه
        به هر حال دست و پنجه نرم کردن با رقیبان آلمانی کار بسیار سخت و دور از مبالغه نیست بگیم غیر ممکنه اما فولکس توی این راه میخواد قدم برداره
        فکر رقابت با بنز به ذهن هیچ خودرو سازی توی دنیا خطور نمیکنه
        (((صنعت خودرو یعنی آلمان)))
        سپاسگزارم
        مهدی (فرزند کوروش)

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل mahdi
          mahdi
          سوابق: (627 دیدگاه) ,

          خودم به خودم دیس دادم تا جیگر اونی که بهم دیس داده حال بیاد
          بزن دیس رو تا روح روانت جلا پیدا کنه
          مهدی (فرزند کوروش)

        2. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
          Reza :: Deutschland :: Mercedes
          سوابق: (2174 دیدگاه) ,

          درود مهدی جان
          مبارزه اونم با سلطان اس کلاس…..
          واقعا کار خفنیه و دل شیر میخواد
          حالا بقیه مدل ها یه چیزی!!!

        3. تصویر پروفایل mahdi
          mahdi
          سوابق: (627 دیدگاه) ,

          درود رضا عزیز
          قطعا همینطور هست که شما میفرمایید
          سپاس
          مهدی (فرزند کوروش)

  6. ASTON
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    خداییش ماشین شیک و باعظمتیه ضمن احترام به سلیقه دیگران بعضی ازعزیزان زیبایی رو تو نمادهایی میبینن که برای جذب تین ایجر ها به کار میره مثال بارزش طراحی تو ماشینهای یکی دو سال قبل هیوندای بخصوص سوناتا

    پاسخ
  7. حسین
    سوابق: (1173 دیدگاه) ,

    درود.

    نکته: بیش از یک میلیارد یورو هزینه میشه تا یک اتومبیل تولید بشه. مبلغ کمی نیستا… برای همین نسل فعلی هیوندای آزرا یک میلیارد دلار هزینه شده!!!

    شاید تویوتا برای اینکه با برند خودش ماشین گرونقیمت تولید نکنه لکسوس رو ایجاد کرد. برای اینکه همه تویوتا رو به عنوان یک برند تولید کننده خودروهای ارزون میشناسن و تولید یک خودروی گرون با آرم تویوتا ممکن بود مورد قبول بازار واقع نشه، مثل همین اتفاقی که برای فیتون افتاده.
    البته من به جای مسئولین فولکس ننشستم و راهکار پیشنهاد نمیدم که مثلا بیان یک برند لوکس جدا تاسیس کنن یا خودروهای لوکس رو تحت برند آئودی تولید کنن یا . . .

    پاسخ
  8. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    فوکس واگن پورشه و ائودی رو داره.دیگه ماشین لوکس با برند خودش که روی گولف و توراگ چسبیده چه صیغه ایه؟

    پاسخ
  9. بنده خدا
    سوابق: (233 دیدگاه) ,

    سلام.چرا خودروسازای ما با همه به توافق میرسن ولی با خوذروسازای آلمانی خیلی کم؟؟؟اونم فقط تاپ خودرو….این تو ایران تولید میشئ رکورد فروش لوکسا رو میزد…آیودی و فولکس فقط….دو تا باکیفیت تو سایه….

    پاسخ
  10. محمد ، فقط ژاپن
    سوابق: (1683 دیدگاه) ,

    برای رقابت با بنز E و لکسوس GS و ب ام و سری 5 خوبه ولی سدان لوکس فول سایز هووومم فکر نکنم خیلی بتونه کاری از پیش ببره جلوی ماشینایی مثل S و سری 7 و LS شاید بخاطر قیمت بالا و طراحی ضعیف ترشه نسبت به رقبا

    پاسخ
  11. amir-bmw
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    یک میلیارد دلار برای توسعه و تحقیق؟!
    مطمعنید عدد درست ذکر شده؟

    پاسخ
  12. احسان
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    خیلی سالها قبل فکر کنم 2002 بود که مجله ماشین یه مقاله از این ماشین چاپ کرده بود.
    اون موقع خیلی از آپشن‌هاش باعث تعجب همه میشد و در اون زمان لولک ترین ماشین بعد از می‌باخ و فانتوم بود.
    ولی الان برای رقابت با اس کلاس خیلی ضعیفه مخصوصا طراحی ظاهریش که از اون موقع تاحالا تقریبا ثابت مونده !!!!

    پاسخ
    1. مرتضی
      سوابق: (849 دیدگاه) ,

      اینقدر کابینش ساکت بود نشانه روشن بودن ماشین رو داره که باز روشنش نکنی!!(ماشین 12 سیلندر)

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.