معرفی نسل جدید فولکس‌واگن توران 2016: زیبا، جادار، مطمئن

گروه خودروهای تجاری و مسافرتی فولکس‌واگن در تازه‌ترین اقدام از مدل جدید ون مسافرتی توران رونمایی کرد. این گروه که در دامنه وسیعی فعالیت دارد در اقصی نقاط جهان انواع مختلفی از ون و مینی ون‌ها را من‌جمله شاران، کالیفرنیا، ترانسپورتر، کدی و اسپورت ون گلف تولید و به فروش می‌رساند که توران 2016 هم یکی از این محصولات جذاب است. ون‌های فولکس‌واگن برای سلایق و کارهای مختلف تجهیز شده‌اند و با توجه به طراحی و تجهیزات، کاربردهای متعددی برای خریداران فراهم می‌کنند.

Volkswagen Touran 2016
Volkswagen Touran 2016

توران 2016 که در بین ون‌های فولکس‌واگن از جایگاه خاصی برخوردار است به لحاظ سگمنت در میانه کدی و شاران قرار می‌گیرد. توران جدید با طول 4527 میلی‌متر دقیقاً 130 میلی متر از مدل قبلی کشیده‌تر است و به‌رغم فضای داخلی و محفظه بار گسترده و کاربردی همچنان در رده مینی ون‌های کامپکت قرار دارد. این امر جز به مدد طراحی هوشمندانه فولکس‌واگن محقق نشده است.


یکی از ویژگی‌های توران جدید، حداکثر استفاده از فضا و حجم است. مزایای رانندگی با این مدل همانند گذشته حفظ شده و توران می‌تواند از همه مأموریت‌هایش سربلند بیرون آید. به مدد این خلاقیت توران توانسته تا نسبت به نسل قبلی فاصله بین محورهایش را تا 2791 میلی‌متر ارتقا دهد و فضای داخلی بیشتری به خریداران ارائه دهد. به جرئت می‌توان گفت که فولکس‌واگن با توران 2016 جادارترین MPV حال حاضر جهان را تولید نموده است به‌گونه‌ای که حجم قسمت بار این آلمانی پویا را با خواندن دو ردیف از صندلی‌ها تا 1875 لیتر تخمین زده‌اند. توران با سه ردیف صندلی می‌تواند 7 سرنشین را جابجا کند. ردیف سوم به‌راحتی و با یک دکمه در کف اتاق می‌خوابد.

Volkswagen Touran 2016
Volkswagen Touran 2016

یکی از ویژگی‌های عمده توران جدید طول و گستره داخل آن است که این ارتقا به دلیل بکار بردن شیوه طراحی مدولار عرضی ماتریکس یا MQB است. همان‌طور که در بالا ذکر شد، بخش بزرگی از افزایش 130 میلی‌متر در طول بدنه به افزایش داخل اتاق مربوط می‌شود. این مزیت باعث شده تا فضای کافی برای هر سه ردیف صندلی ایجاد شود.

Volkswagen Touran 2016 Interior
Volkswagen Touran 2016 Interior

داشبورد توران جدید همه ویژگی‌های یک داشبورد راننده محور را دارد. ارگونومی کابین توران در نسل جدید بهبود یافته و داشبورد در سطح بالاتری قرار گرفته است که با توجه به ارتفاع خودرو و مکان قرارگیری راننده حرکتی هوشمندانه است. قسمت بالایی داشبورد از مواد نرم ساخته شده و یک محفظه ذخیره‌سازی در آن تعبیه شده است. در مرکز داشبورد دریچه‌های هوا قرار دارد که با ظرافت خاصی به کروم آغشته است. چراغ هشدار نیز در بین این دو دریچه و در فراز بالایی کنسول میانی جایگذاری شده است. داشبورد توران بسته به تریم انتخابی تجهیزاتی از قبیل بلوتوث، سیستم سرگرمی، پورت USB و … را به خریداران ارائه می‌دهد. در مرکزی‌ترین نقطه کنسول میانی صفحه ضدنور و 5 اینچی قرار دارد که در میان لایه‌ای از مواد شیشه‌ای مشکی احاطه شده است. این صفحه نمایش می‌تواند با پرداخت مبالغ بیشتر به 6 و یا 8 اینچ ارتقا یابد. کلیدهای سیستم تهویه و کنترل‌های مختلف از جمله سیستم حرکت/ توقف در کنار و پایین این صفحه قرار دارند و راننده به‌راحتی می‌تواند از آنها استفاده کند. مزیت دیگر داشبورد توران این است راننده می‌تواند با کمک سیستم‌های مخابراتی توران از تلفن خود به‌راحتی استفاده کند.

Volkswagen Touran 2016 Interior
Volkswagen Touran 2016 Interior

بدنه فولادی توران جدید 1814 میلی‌متر عرض دارد و با 1628 میلی‌متر ارتفاع یکی از بزرگ‌ترین ها در کلاس خود است. درهای توران به نسبت نسل قبل بزرگ‌ترند و به‌راحتی بازو بسته می‌شوند. سانروف نیز در مقایسه با قبل عریض‌تر شده است. در کل افزایش در طول و عرض و کاهش در ارتفاع موجب شده تا نسل جدید از دینامیک پویاتری برخوردار شود.
طراحی توران جدید در ادامه روند تغییر چهره فولکس‌واگن یک پیشرفت محسوب می‌شود، طراحان فولکس‌واگن موفق شده‌اند تا با خلق نمایشنامه مملو از خطوط افقی، دراماتیک و جاندار، هوایی جدید به ظاهر توران بدمند و یک مجسمه براق بسازند. مدل جدید چهره‌ای به‌وضوح قدرتمندتر دارد و از گلگیرهای پهن‌تری بهره می‌برد. همان نشانه‌ها و خطوط تیز پاسات در اینجا نیز دیده می‌شود، این خطوط برای توران حساب‌شده، منظم، دقیق و رسمی شده‌اند و البته به‌روز. با پنجره‌های عریض کناری و خطوط تیز بدنه توران به‌روز، اسپرتی و جذاب به نظر می‌رسد. کروم کاری ظریف حاشیه پنجره‌ها در کنار جلوپنجره، لوگو و رینگ‌های استیل باعث شده تا چهره توران لوکس به نظر برسد. توران با این طراحی درعین بهبود آئرودینامیک تا 29 درصد، به خوبی به نیاکان خود نیز وفادار مانده است.

Volkswagen Touran 2016 Interior
Volkswagen Touran 2016 Interior

در بخش تجهیزات توران با دست پر به میدان آمده است. این خودرو در سه مدل کلی با نامهای Trendline, Comfortline و Highline عرضه می‌شود. رینگ‌ها و تایرهای 16، 17 و 18 اینچی در دسترس خریداران است اما در مدل پایه از رینگ‌های 16 اینچی با اندازه تایر 205/ 60 استفاده شده است. خریداران می‌توانند به صورت آپشن از صندلی های تمام الکتریکی در ردیف جلو استفاده کنند.

Volkswagen Touran 2016
Volkswagen Touran 2016

6 گونه موتور مختلف برای این مدل در نظر گرفته شده است تا پاسخگوی سلایق و طیف‌های گوناگون باشد. موتور نخست یک گونه 1.2 لیتری TSI بنزینی بلوموشن است که می‌تواند در دور موتور 5000تا 6000، 110 اسب بخار قدرت تولید نماید. این موتور که 175 نیوتون متر گشتاور در دور 1400 تا 4000 ایجاد می‌کند در هر 100 کیلومتر 124 گرم co2 آلایندگی ایجاد می‌کند و به یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه مجهز است و در هر صدکیلومتر 5.4 لیتر مصرف می‌کند. توران با این موتور در ظرف 11.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و می‌تواند تا 189 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

Volkswagen Touran 2016 Engine
Volkswagen Touran 2016 Engine

دومین موتور یک پیشرانه 1.4 لیتری TSI بنزینی بلوموشن با 150 اسب بخار قدرت در در دور موتور 5000تا 6000 در دقیقه است که می‌تواند در دور موتور 1500 تا 3500 در دقیقه،250 نیوتون متر گشتاور تولید کند. این موتور که 130 گرم co2 تولید می‌کند چیزی حدود 5.6 لیتر مصرف سوخت دارد و می‌تواند در ظرف 8.9 ثانیه به سرعت صدکیلومتر در ساعت برسد و تا 209 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.
موتور سوم بازهم یک گونه به لو موشن 1.8 لیتری بنزینی است که 180 اسب بخار قدرت دارد و در هر صدکیلومتر 5.9 لیتر لیتر سوخت مصرف می‌کند و 139 گرم CO2 تولید می‌کند. این مدل همانند اسلافش از یک گیربکس 7 سرعته DSG بهره می‌برد.
3 موتور دیگر از گونه توربودیزل هستند. نوع نخست 1 لیتر حجم دارد. 110 اسب بخار قدرت و 250 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و با اتکا به یک گیربکس 6 سرعته دستی، در هر 100 کیلومتر 4.4 لیتر سوخت مصرف می‌کند و حدود 115 گرم CO2 تولید می‌کند. توران بااین موتور در 11.9 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد و می‌تواند تا 187 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. خریداران این مدل می‌توانند خودروی خود را به یک گیربکس 7 سرعته DSG مجهز کنند.
موتور دیزلی دوم یک گونه 2 لیتری توربودیزلی است که 150 اسب بخار قدرت دارد و 340 نیوتون متر گشتاور را در دور 3000 آزاد می‌کند. شتاب صفر تا 100 این مدل 9.3 ثانیه است و می‌تواند تا 209 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. مصرف این موتور 4.8 لیتر در هر صدکیلومتر است و در همین حین 124 گرم آلایندگی نیز ایجاد می‌کند.
آخرین موتور کم‌وبیش پیشرانه‌ای مشهور است که قبلاً روی مدل‌های معروف کمپانی فولکس‌واگن ازجمله Golf GTD نصب شده است و می‌تواند 190 اسب بخار قدرت تولید کند. این مدل استثنائا از یک گیربکس 6 سرعته DSG بهره می‌برد و قوی‌ترین پیشرانه مورد استفاده در نسل جدید توران 2016 است.

Volkswagen Touran 2016
Volkswagen Touran 2016

سیستم تعلیق توران جدید در جلو از مک‌فرسون‌های استروت است و با اتکا با سیستم DCC یا Adaptive Chassis Control می‌تواند به خوبی تعادل این خودروی کاربردی را در مأموریت های مختلف حفظ کند. در کنار این تعلیق، فولکس‌واگن سعی کرده تا با استفاده از چند نوع سیستم ترمز ازجمله ABS, Brake Assist, ESC و سیستم ترمز کمکی پارک، اطمینان کاملی به دیسک‌ها و پدال ترمز توران ببخشد. در کنار همه اینها باید به توران جدید سیستم ورود بدون کنترل، سیستم Apple CarPlay، سیستم Android Auto، سیستم کروز کنترل تطبیق شونده، سیستم ترمز اضطراری، سیستم هشداردهنده به راننده، سیستم کمک پارک و کیسه هوا اضافه کرد.

Volkswagen Touran 2016
Volkswagen Touran 2016

همه این کارها باعث شده تا شما با خیال راحت پشت رُل توران بنشینید و به سراغ یک مکان دور در یک سفر لذت‌بخش بروید.


منبع: netcarshow

درباره نویسنده

تصویر پروفایل محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

27 دیدگاه

  1. سام
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    به نظر ماشین خیلی خوبیه
    نمیدونم چرا اجازه ی وارد شدن این جور ماشین ها رو نمیدن، بهترین ماشین برای یه خانواده همین ماشین های ون هستن که جای پای زیادی دارن و هم مثله ماشینای سدان خیلی نرمن و هم جای پای سرنشین های غقبشون خیلی خوبه. به نظرتون چرا نمیذارن این ماشینا وارد بشه؟!!؟

    پاسخ
    1. آندرا آنیلی
      سوابق: (132 دیدگاه) ,

      من نمیگم فولکس کپی کرده ولی دنیا خیلی کوچیک شده طراحی چارغای عقب بعضی خودروها خیلی شبیهن

      پاسخ
  2. Ehsan
    سوابق: (1252 دیدگاه) ,

    زیبا ، جادار ، مطمئن ، ماشین مسافرتی فولکس واگن

    پاسخ
    1. simorq
      سوابق: (34 دیدگاه) ,

      ادمو یاد تبلیغ یهچال امرسان میندازه زیبا جادار مطمئن

      پاسخ
  3. شاهین
    سوابق: (3141 دیدگاه) ,

    طراحی داخلیش از نظر من فوق العاده زیباست و فراتر از یه ون هستش.مطمئنم که این داشبورد تا چند سال از مد نمیفته و صاحبشو دل زده نمیکنه.
    ون هم ماشین جالبیه فکر کنم.

    پاسخ
    1. مک میسل
      سوابق: (2635 دیدگاه) ,

      کاشکی فولکس همین طراحی رو توی محصولات مطرح ترش پیاده میکرد
      چراغ ها و نماش اصلا به بدنه ماشین جور در نمیاد.موتور هم که طبق معمول ضعیفه.
      کلا به درد نمیخوره و ارزش نداره

      پاسخ
      1. Ehsan
        سوابق: (1252 دیدگاه) ,

        خوب این یک ماشین خانوادگیست و فکر هم نمیکنم به موتور قوی تری نیاز داشته باشه ، فکر کنم همین موتورها از پس اون نیازهایی که این ماشین براش ساخته شده برمیاد

        پاسخ
        1. شاهین
          سوابق: (3141 دیدگاه) ,

          کلا طرز فکر و انتظارات اونوریا از ماشین با ما زمین تا آسمون فرق داره.
          اتفاقا اونجا تصمیم اساسی واسه خریده ماشین کم مصرف هستش و مصرف کم با قدرت زیاد یه جا جمع نمیشه (جز در موارد معدودی مثل هایپرکار 918)
          اونا هم به این درک رسیدن که همه چی شتاب و قدرت نیست.
          من خودم البته شتابو ترجیح میدم اما وقتی میرم پمپ بنزین میگم چرا عاقل زیاد گاز دهد که زود زود بیاد بنزین بزنه؟! :))))))

        2. مک میسل
          سوابق: (2635 دیدگاه) ,

          درود
          به نظر من،تاکید میکنم به نظر من،هر موتوری روی ماشین نباید قراربگیره.وا اگر قرار گرفت،ماشین باید جوری باشه که کم هم نیاره،هم اگر بحث مسابقاتی شد،بتونه سرعتی باشه،من موتور2000توربو رو برای این ماشین خوب میدونم،ولی موتور1.0لیتری
          فک نکنم بتونه چنین خودروی سنگینی رو بکشه،تازه با5نفر سرنشین ممکنه وزن این خودرو به 3تن هم برسه.اگر هم دیزل باشه باز هم نمیتونه

        3. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
          Reza :: Deutschland :: Mercedes
          سوابق: (2173 دیدگاه) ,

          موتور یک لیتری خدایی خیلی کمه
          درسته مصرفش کمه ولی به اعصاب خوردیش نمیارزه
          ماشین اصلا نفس نداره

        4. Ehsan
          سوابق: (1252 دیدگاه) ,

          برای این ماشین 6 موتور در نظر گرفته شده که هر کس بر اساس نیازش میتونه یکی رو انتخای کنه ، اون موتور 1 لیتری هم برای یک مرد ایال وار کم درامد 😀 خوبه

      2. رهگذر
        سوابق: (343 دیدگاه) ,

        خام ترین نظری که درباره محصولات فولکس خونده بودم!(کلا به درد نمیخوره و ارزش نداره)

        پاسخ
        1. مک میسل
          سوابق: (2635 دیدگاه) ,

          درود.اگر توجه کنید من خودم طرفدار سرسخت فولکس هستم
          ولی این مدل فولکس رو اصلا قبول ندارم،چراغ هاش اصلا به مدل ماشین نمیخوره.باید ساده باشه مثل کدی نسل قبل

      3. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
        سوابق: (811 دیدگاه) ,

        سلام به دوستان گرامی
        کسری جان سخت نگیر داداش!
        گشتاورش به اندازه ای هست که تو شهر کم نیاره و شتاب خوبی هم داره.
        ابعادش زیاد بزرگ نیست و مینی ون هم که هست.احتمالش کمه به نظرم وزنش حتی به 2 تن یا یه خرده بیشتر برسه.به طور معمول مینی ون ها وزن زیادی ندارن به ویژه که این مورد در خصوص فولکس صادق هست.
        طراحی های محصولات فولکس رو فوق العاده دوست دارم.در عین سادگی خیلی جذابه و این جذابیت در محصولات زیر مجموعه اش هم به خوبی دیده میشه.
        ضمن اینکه طراحی این کلاس خودرو دقت زیادی میخواد و هر کمپانی نمیتونه یک ون جذاب رو ارائه کنه.فولکس استاده تو این کار.ترانسپورتر هم ون زیباییه به نظرم.

        پاسخ
        1. مک میسل
          سوابق: (2635 دیدگاه) ,

          ولی اخه موتور1لیتری!!!
          انصافه؟
          نه به اون6000چلنجر،نه به این1000 توران.
          اصلا مدل معقولی نیست توی سبد فولکس.
          البته دوستان میدونن که من خودم فولکس باز هستم،ولی خب این مدلش واقعا به درد نخور به نظر میاد.معقول هم نیست،مخصوصا با مدل1.0لیتری

      4. تصویر پروفایل ShoMpeT
        ShoMpeT
        سوابق: (120 دیدگاه) ,

        داداش شما چی مصرف میکنی؟
        فقط یک جهان سومی با طرز فکر قرون وسطی میتونه با minivan مسابقه! بده…

        پاسخ
        1. مک میسل
          سوابق: (2635 دیدگاه) ,

          درود.
          من گفتم موتور مینی ون باید بتونه بار بیشتر از خودش رو بکشه.موتور 1 لیتری به نظر شما به اندازه کافی برای یه ماشین 7 نفرست؟
          در ضمن کلا شما اسباب خنده بچه های سایت هستید،توهین شمارو زیاد جدی نمیگیرم.

  4. seyyed
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    خیلی عالیه.لذت سفر با این ماشین ها یه چیز دیگست.
    امیدوارم بعد از برداشتن تحریم ها,, این نوع ماشین ها وارد کشور بشه.

    پاسخ
    1. رهگذر
      سوابق: (343 دیدگاه) ,

      حق داری من داشبوردش رو میپسندم .ولی سری تی و کالیفرنیا یه چیز دیگست برای ایران هم عالیه

      پاسخ
  5. Archi KHAN
    سوابق: (1658 دیدگاه) ,

    دوستان قبلا خبری از مونتاژ فولکس تیگوان در ایران مطرح شده بود ، دوستان خبری ندارن چی شد ؟!
    البته مثل قیمت ماست و سبزی خوردن و خیارشور حتما بسته به سرنوشت مذاکرات داره حتما…

    پاسخ
    1. مک میسل
      سوابق: (2635 دیدگاه) ,

      کلیه و اقلام مصرفی بدن رو یادت رفت بگی!!!
      البته ادامس له شده هم الان قیمتش بستگی به مذاکرات داره…

      پاسخ
  6. عبدالله
    سوابق: (43 دیدگاه) ,

    ماشین خوبیه و خیلی شبیه به سیتروئن سی فور گرند پیکاسو ساخته شده است.

    پاسخ
  7. عبدالله
    سوابق: (43 دیدگاه) ,

    ماشین خوبیه و خیلی شبیه به سیتروئن سی فور گرند پیکاسو ساخته شده است.
    لطفا به لینک زیر از سایت پدال مراجعه بفرمایید تا بیشتر متوجه منظورم بشوید.
    http://www.pedal.ir/%D8%B3%DB%8C%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%A6%D9%86/%D8%B3%DB%8C%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%A6%D9%86-c4-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%AF-%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%B3%D9%88/

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل MjM
    MjM
    سوابق: (299 دیدگاه) ,

    lاز ماشینهایی با این سبک طراحی خوشم میاد نه خطوط تیز دارن نه خطوط خیلی گرد شده..انگار همه چی سر جای خودشه….تلفیقی از مدرنیته و کلاسیک…و قدیمی هم نمیشه!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.