فولکس واگن XL اسپرت با موتور دوکاتی

نمایشگاه پاریس 2014: بعد از اینکه آئودی و در اصل گروه فولکس‌واگن، مالک موتورسیکلت‌سازی دوکاتی ایتالیا شد، انتظار می‌رفت که تبادل تکنولوژی مناسبی بین این شرکت‌ها البته بیشتر به نفع دوکاتی صورت گیرد. اما اتفاق جالب این بود که روند برعکس شده و فولکس از موتور دو سیلندر V شکل اسپرت دوکاتی برای خودروی بسیار کم‌مصرف و مدرن سری XL بهره گرفته است.

VW XL Sport Study
VW XL Sport Study

موتور 0.8 لیتری دیزلی مدل XL1 که تنها 57 اسب بخار نیرو تولید می‌کرد، بسیار ضعیف بود و حالا با یک موتور بسیار قوی‌تر 1199 سی سی مدل سوپرلگرا تعویض شده است. موتور دو سیلندر دوکاتی، اکنون قدرتمندترین موتور دو سیلندر دنیاست که از حجم 1.2 لیتری خود، 197 اسب بخار نیرو در دور موتور 11 هزار در دقیقه، بیرون می‌کشد.

VW XL Sport Study
VW XL Sport Study

گیربکس مدل XL اسپرت نیز همان گیربکس هفت سرعته دوکلاچه DSG معروف فولکس است که ضریب دنده‌های آن برای تطابق با دور بالای موتور، کاهش یافته است.

VW XL Sport Study
VW XL Sport Study

فولکس‌واگن ادعا می‌کند که این خودروی اسپرت دو سیلندر می‌تواند شتاب صفر تا صد 5.7 ثانیه ای و نهایت سرعت 270 کیلومتر بر ساعت را تجربه کند.

VW XL Sport Study
VW XL Sport Study

شالوده و اساس مدل XL اسپرت با مدل XL1 یکسان است. با این وجود کمی پهن‌تر و کشیده‌تر است و در بخش‌هایی از بدنه آن از فیبر کربن استفاده شده است. از نکات جالب این خودرو، ضریب آئرودینامیکی 0.258 آن است.

VW XL Sport Interior
VW XL Sport Interior

این طرح فعلاً یک پروژه مطالعاتی است و تولید آن هنوز مشخص نیست اما در برابر قیمت بسیار گران مدل XL1 شاید طرح عملی‌تر و خاص‌تری باشد.

31 دیدگاه

      1. DRAGONBORN
        سوابق: (1887 دیدگاه) ,

        یادم میاد نسخه استانداردش 1 لیتر سوخت میسوزوند

        پاسخ
      2. DRAGONBORN
        سوابق: (1887 دیدگاه) ,

        270 واسه این دقلی خیلی زیاده

        پاسخ
    1. asadi
      سوابق: (27 دیدگاه) ,

      شما باور کردین؟!!!!!!!!!!

      هر کس باور کرد لایک
      هر کس نکرد دیسلایک

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل امیر
      امیر
      سوابق: (181 دیدگاه) ,

      آقا من همچنان هنگ میباشم!
      مطمئنین درست ترجمه کردین؟
      مگه میشه
      دو سیلندر ؟؟؟؟؟؟؟؟!

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
        Reza :: Deutschland :: Mercedes
        سوابق: (2173 دیدگاه) ,

        بله عزیزم دو سیلندر…ندیدی تا حالا امیر جان؟؟؟!!!

        پدال ای کاش مصرف سوختش رو هم مینوشتی….
        از XL1 کمتره…بیشتره…یا برابره!

        پاسخ
    3. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
      K.MAK.MISEL
      سوابق: (2631 دیدگاه) ,

      ببخشید جواب کامنت اول کامنت میذارم ولی مجبور بودم چون این چنتا نکته مهم بود:
      1-فولوکس کلا چند ماهیه که افتاده تو خط قدرت وحشت
      یعنی چی یعنی اینکه از این موتور1.2تونسته 270اسب بگیره و از1.6 هم تونسته 570اسب بگیره و این ارقام فوق العاده وحشتناکه!
      2-فولوکس فعلا داره از سود بازار چین و اروپا،هر چی که پول دستش میاد،زیر مجموعه میخره و این یعنی مدیریت خوب و سهام پر ارزش
      3-این مدل خیلی خوبه واقعا جلوش مخصوصا خیلی خوب در اومده

      پاسخ
  1. تصویر پروفایل وحید
    وحید
    سوابق: (402 دیدگاه) ,

    فولکس اشتباهش اینه که نمیاد ایران خودرو یا سایپارو بخره مطمئنن خیلی چیزا از سایپا یاد میگیره

    پاسخ
    1. mory
      سوابق: (403 دیدگاه) ,

      این حرف هزارتا لایک داره ایول داش
      خیلی خندیدم

      پاسخ
    2. خاوری
      سوابق: (1104 دیدگاه) ,

      خیلی خوب اومدی..ایول 🙂 سایپا…خفنننننننننننننننننننننننن!

      پاسخ
      1. DRAGONBORN
        سوابق: (1887 دیدگاه) ,

        شعار وولکس واگن = داس اوتو یعنی ماشین
        چه شعاری

        پاسخ
  2. حسين
    سوابق: (1169 دیدگاه) ,

    197 اسب بخار اونم از 1.2 ليتر. خيلي عاليه. البته بايد دقت كرد كه اين قدرت در دور موتور 11هزار به دست مياد. طبيعيه كه هرچه موتور بتونه دور بالاتري داشته باشه قدرتش هم بيشتر ميشه. ولي طراحي همچين موتوري هم خودش داستانيه بسي پر ماجرا… لايك داره كارشون

    پاسخ
    1. احمد فقط سوپر اسپرت اونم ایتالیایی
      سوابق: (570 دیدگاه) ,

      حالا طرفدارای فولکس و آلمان هی تعریف کنید ببیند یه انجین موتور سیکلت ایتالیایی به کمک آلمان اومده

      پاسخ
  3. ماسل کار
    سوابق: (180 دیدگاه) ,

    طراحیش قشنگه
    عجب سرعتی!!
    دم فولکس گرم
    Just Muscle Cars

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل M Power///
    M Power///
    سوابق: (416 دیدگاه) ,

    من از ماشین های کمپانی فولکس وقت از Golf Gti خوشم میومد. ولی الان از این هم خوشم میاد. واقعا خوشگله.

    پاسخ
  5. Ghost
    سوابق: (140 دیدگاه) ,

    فولکس واقعا ترکوند ! آلفا رومئو رو الان به فکر انداخت , عالیه …

    بچه ها راستی دنا با موتور 2000 چند اسبی بود ؟ 😀

    پاسخ
  6. آترون- فقط ایتالیا فقط پاگانی و آلفا
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    فقط میتونم بگم فوفالعاده است…. درود فولکس

    پاسخ
  7. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    عاشق فولکسم . هم طراحیش و هم عملکردش . دنیاییه برای خودش .

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل حسین
    حسین
    سوابق: (248 دیدگاه) ,

    سال ها منتطر چنین حرکتی بودم چه خوبه که این کار بیشتر صورت بگیره انجین موتور با و جود حجم و وزن ومصرف سوخت پایین توان بالایی تولید میکنه که امیدوارم بیشتر از این دست تکنولوژی ها تو خودرو استفاده بشه البته موتور LFA هم سر آغاز خوبی بود

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل 4MATIC
    4MATIC
    سوابق: (1057 دیدگاه) ,

    اشتباه نشه موتورش خوبه ولی این شتاب وسرعت به خاطروزن کم ماشینه ولی طراحی خیلیییی ضعیفی داره

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل 4MATIC
    4MATIC
    سوابق: (1057 دیدگاه) ,

    اراد خودروکه داره فولکس روواردمی کنه داره ازایران میره چون فولکس قیمتش توایران زیاده مثلا بیتل کروک حدود250هست وباکیتABTمی شه حدود270خوب ادم می ره بنزC200می خره

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    از XL1 قدیمی واقعاً قشنگ تره

    عملکرد قسمت فنی هم که حرفی واسه گفتن نمیزاره

    صدای موتورش تو دور 11 هزار شنیدنیه…

    پاسخ
  12. reza
    سوابق: (157 دیدگاه) ,

    اصن نميخواستم اين خبرو بخونم ولي عجب چيزيه
    نميدونم چرا باهاش خيلي حال كردم 🙂

    ماشين كه نبايد هميشه پيشرانه بزرگي داشته باشه
    مهم عملكرد و بازده موتور نسبت به حجمشه كه نشون
    دهنده مهندسي و تكنولوژي سازندس

    پاسخ
  13. تصویر پروفایل رحمان
    رحمان
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    جالب به نظر ميرسه.فقط كاش امكاناتي وجود داشت من روي چنين طرحهايي كار ميكردم من عاشق اينجور كارا هستم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.