فولکس واگن

بررسی اجمالی فولکس واگِن گلف GTI مدل 2017

مهمان این قسمت “بررسی اجمالی” فولکس واگِن گلف GTI فیس لیفت ۲۰۱۷ است. با پدال همراه باشید.

Volkswagen Golf GTI facelift 2017
در دنیای هاچبک‌ها همه‌چیز خیلی سریع تغییر می‌کند. اولین نسل فولکس واگن گلف GTI که سال ۱۹۷۵ معرفی شد قلب ۱.۶ لیتری ۱۰۹ اسب بخاری داشت که اصلاً رقم چشمگیری نیست. اما امروز پس از ۴۲ سال تقریباً دو برابر قوی‌تر شده و با بلوک ۲ لیتری توربو استاندارد خود ۲۱۰ اسب بخار قدرت تحویل می‌دهد. این مقدار نه‌تنها در مقایسه نسل اول افزایش پیدا کرده، بلکه نسبت به مدل پیش از فیس لیفت نسل کنونی هم ۱۰ واحد بیشتر است. البته که هم‌اکنون در بازارهای بین‌المللی هاچبک‌های ۳۰۰ اسب بخاری هم وجود دارند، اما فلسفه گلف تنها روی قدرت تمرکز نداشته و برقراری تعادل بین زمینه‌های مختلف یکی از ارکان اصلی آن به شمار می‌رود.

Volkswagen Golf GTI facelift 2017
از ویژگی‌های ظاهری مدل فیس لیفت شده می‌توان به گرافیک جدید چراغ‌ها، بهره‌گیری از نورپردازی LED و سپرهای جدید جلو و عقب اشاره کرد. داخل اتاق اما تغییرات بزرگ‌تری به چشم می‎‌خورد. نشان‌دهنده‌های پشت فرمان از نوع دیجیتالی هستند. برای سامانه اطلاعات و سرگرمی (موسوم به Discovery Navigation Pro) یک نمایشگر ۹.۲ اینچی جدید به‌صورت سفارشی عرضه می‌گردد. طبق ادعای فولکس واگِن این سامانه توانایی تشخیص حرکات دست را داشته و برای کنترل آن حتماً نباید صفحه‌نمایش را لمس کنید، اما در عمل چنین نیست. توضیح آن‌که پس از اشاره دست بازخورد مناسبی از نمایشگر دریافت نمی‌کنید و در خیلی از موارد عمل موردنظرتان انجام نمی‌شود؛ درست مثل این‌که رهبری یک گروه ارکستر متشکل از کودکان چهار و پنج ساله را بر عهده گرفته باشید! از دیگر خصائص سامانه اطلاعات و سرگرمی جدید می‌توان به حذف تمامی دکمه‌ها و ابتنای کامل بر صفحه لمسی اشاره کرد که بنا به سلیقه رانندگان مختلف ممکن است امری خوب یا بد تلقی گردد. البته حواستان باشد که برای داشتن کل این مجموعه باید ۱.۳۲۵ پوند ناقابل هم بپردازید!

Volkswagen Golf GTI facelift 2017

فضای کابین همان‌طور که از یک فولکس واگِن انتظار می‌رود راحت، باکیفیت و دل‌نشین است و به‌هیچ‌وجه خسته‌تان نمی‌کند. صندلی‌های زیبا (حتی نمونه استاندارد) و نمایشگر دیجیتال پشت فرمان نمای خاصی به این قسمت می‌بخشند. جاناتان برن (Jonathan Burn) از مجله اتو اِکسپرس (Auto Express) انگلستان دراین‌باره معتقد است: اگر تنها یک روز پشت فرمان هوندا سیویک تایپ R بنشینید و با سامانه اطلاعات و سرگرمی آن کار کنید، برای داشتن گلف GTI التماس خواهید کرد!

Volkswagen Golf GTI facelift 2017
حین رانندگی هم همه‌چیز دقیقاً به قرار قبل می‌باشد. آرامش، هندلینگ و سواری خودرو در سرعت‌های پایین فوق‌العاده است و بیشتر به مرسدس بنز کلاس S می‌ماند تا سیویک تایپ R. همچنان که در آغاز نوشتار اشاره شد، برقراری تعادل بین زمینه‌های مختلف یکی از ارکان اصلی گلف GTI به شمار می‌رود، درنتیجه مهندسان و تیم سازنده آن علاوه بر کارایی درخور، مسائلی از این قبیل را نیز مورد توجه قرار داده‌اند تا همه‌چیز برای استفاده‌های درون‌شهری، برون‌شهری و داخل پیست مهیا باشد.

Volkswagen Golf GTI facelift 2017
قلب ۲ لیتری توربو (به همراه جعبه‌دنده شش سرعته DSG) در نهایت نرمی و آرامش کار می‌کند و از این نظر اصلا با دیگر رقبا قابل‌مقایسه نیست. این واحد برای ثبت شتاب اولیه (صفر تا یکصد کیلومتر بر ساعت) کمتر از ۷ ثانیه زمان می‌خواهد که نه‌تنها برای یک هاچبک اسپرت عدد خوبی به نظر می‌رسد، بلکه در خیلی از موارد بیشتر از چیزی است که بدان نیاز دارید. اما اگر اهل بحث‌وجدل کلامی با دیگران هستید و می‌خواهید اعداد دهن پُرکُن در چنته داشته باشید، بهتر است سراغ سیویک تایپ R بروید. از طرفی جعبه‌دنده شش سرعته DSG سفارشی (به ارزش ۱.۴۱۵ پوند) دقت، سرعت و بازدهی بسیار خوبی دارد و وظیفه خود را بی‌سروصدا و بدون نیاز به دخالت راننده انجام می‌دهد.

Volkswagen Golf GTI facelift 2017
طی رانندگی معمول و متعادل بخش جلویی خودرو به‌ خوبی تحت امر بوده و با حساسیت بالایی به تغییرات فرمان پاسخ می‌دهد. حرکات بدنه در حالت اسپرت کاملاً تحت کنترل است. توازن و تعادل GTI سر پیچ‌ها مناسب بوده و کنترل آن به‌آسانی صورت می‌گیرد. در مدل استاندارد سامانه XDS+ جای خالی دیفرانسیل لغزش محدود جلو را پر کرده و هنگام ورود به داخل پیچ ترمزهای جلو را کمی درگیر می‌کند تا خودرو دچار کم‌ فرمانی نشود. کوچک‌ترین کاهش گاز یا فشردن ترمز در میانه پیچ روی بخش عقب تأثیر گذاشته و حرکات جزئیِ این قسمت را به دنبال دارد. همه این‌ها در کنار اطلاعات دقیقی که شاسی از موقعیت چرخ‌ها به‌دست می‌دهد، رانندگی پرسرعت و حساب‌شده با این آلمانی اصیل را به تجربه‌ای لذت‌بخش و ماندگار بدل ساخته‌اند. تنها نکته منفی این است که اگر با سرعت زیاد وارد پیچ شوید کاهش چسبندگی محور جلو به سطح مسیر کاملاً محسوس خواهد بود.

Volkswagen Golf GTI facelift 2017
جدای از همه موارد فنی، گلف GTI یک هاچبک جادار، راحت و اقتصادی هم هست. صندوق عقب ۳۸۰ لیتری فضای بسیار خوبی برای حمل بار ارائه می‌کند. زیر کف خودرو محفظه‌ای به اندازه خرده‌ریز و خرت‌وپرت‌های کوچک تعبیه شده است. همچنین در هردو مدل پنج درب و سه درب، ردیف عقب فضای کافی (سر و شانه) برای سه نفر دارد؛ البته با این تفاوت که مدل سه درب خیلی به درد مسافت‌های طولانی نمی‌خورد.

Volkswagen Golf GTI facelift 2017
درمجموع باید گفت فولکس واگِن گلف GTI فیس لیفت ۲۰۱۷ یک هاچبک قدرتمند، کاربردی و اقتصادی با قابلیت استفاده روزمره می‌باشد که ازنظر کیفیت در کلاس خود جزو بهترین‌هاست. خیلی کم پیش می‌آید به خودرویی برخورد کنید که این‌قدر قابل‌تحسین عمل می‌کند و در هر زمینه‌ای حرف‌های خوبی برای گفتن دارد. البته در خانواده‌اش نسخه‌هایی همچون GTI کلاب‌اسپرت و کلاب‌اسپرت S نیز متولد شده‌اند که سبک‌تر، سریع‌تر، تواناتر و هیجان‌انگیزتر هستند.

پیش از پایان توجه شما را به مشخصات فنی نمونه موردبحث در این نوشتار جلب می‌کنم.

  • نوع خودرو: هاچبک پنج درب – پیشرانه جلو
  • طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر): ۴۲۶۷ / ۱۷۹۸ / ۱۴۴۲
  • فاصله بین دو محور: ۲۶۳۱ میلی‌متر
  • وزن خشک: ۱۳۷۴.۸۳ کیلوگرم
  • پیشرانه: چهار سیلندر خطی ۱۹۸۲ سی‌سی – دارای توربو شارژر و خنک‌کننده داخلی
  • حداکثر قدرت: ۲۱۰ اسب بخار در ۴۵۰۰ دور بر دقیقه
  • بیشینه گشتاور: ۳۵۰ نیوتون‌متر در ۱۵۰۰ دور بر دقیقه
  • نسبت تراکم: ۹.۶ به ۱
  • جعبه‌دنده: شش سرعته خودکار DSG (سفارشی)
  • وضعیت انتقال قدرت: محور جلو
  • ابعاد رینگ و لاستیک: ۲۲۵/۴۰ R18
  • شتاب اولیه: ۶.۴ ثانیه
  • سقف سرعت: ۱۵۴ مایل بر ساعت / ۲۴۷.۸ کیلومتر بر ساعت
  • مصرف سوخت شهری/جاده‌ای/ترکیبی (لیتر در یکصد کیلومتر): ۹.۴ / ۶.۵ / ۸.۴
  • آلایندگی: ۱۴۸ گرم کربن دی‌اکسید در هر کیلومتر
  • قیمت پایه: ۲۵,۵۹۵ دلار

 

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    بهترین ماشین فولکس واگن و البته یکی از بهترین هاچبکهای دنیا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ...::: فقط لمبورگینی :::...

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      بهترین ماشین دنیا ( نسبت به پولی که براش میدی و کاربردی بودنش) ???

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (2635 ديدگاه)

        من دلم با سیویکه :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ونوم اف ۵

        ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        البته بعد فورد فیستا

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. الف.ی

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1632 ديدگاه)

    خیلی خوبه این ماشین.
    تو نیدفور اسپید موست وانتد 2005 با هاش شاخ غول میشکوندم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ShoMpeT

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (271 ديدگاه)

    عشق من بید این ماشین D: چند وقت پیش ازش یک عکس گرفتم براتون میزارم اینجا:
    http://s8.picofile.com/file/8289802918/gti_front.jpg
    ایشالا سال دیگه کلی از قطعاتش رو عوض میکنم، D: فعلا فقط کاور آینه ها رو وقت کردم عوض کنم!!!

    از فیس لیفت جدیدش هم فقط از چراغ های LED عقب خوشم اومد! به همراه صفحه کیلومتر دیجیتال و دیسپلی 9 اینچی که فکر هم نمیکنم توی امریکا این امکانات رو بزارن روی ماشین! دیسپلی رو مطمئن هستم.

    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. كاپيتاليسم

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (194 ديدگاه)

      ShoMpeT جان بابت عکس هایی که میگذارید ممنونم ، ای کاش یک بررسی راجب خودرو خودتون و در صورت امکان خودرو هایی رو که بهشون دسترسی دارید مینوشتید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ShoMpeT

        ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (271 ديدگاه)

        مچکرم داداش،
        والا خودم هم دوست دارم این کار رو اما اطلاعات فنی و دانش ماشین من به اندازه ای نیست که در حد بررسی نوشتن باشه، همچنین نوشتن خود متن بررسی هم توانائی بالایی میخواد که من در این زمینه تخصصی ندارم.

        موفق باشی عزیزم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ASTON

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (213 ديدگاه)

      ShoMpeT عزیز دمت گرم همیشه با دل خوش عکس زیاد میبینیم از ماشینهای خوب اما وقتی میبینم که یکی از بچه ها ی پدال مالک یه ماشین باحاله منم حال میکنم دمت گرم بابت عکس

      همیشه سلامت باشی

      در خصوص ایل طایفه گلف فقط یه جمله میتونم بگم :

      تو چرا انقدر خوبی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ShoMpeT

        ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (271 ديدگاه)

        مچکرم عزیز برادر،
        شما هم شاد و سلامتی باشی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. #ali.m#

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      دمت گرم.
      ایشالا چرخش بچرخه برات.
      حال میکنیا با این ماشین باحال
      :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ShoMpeT

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (271 ديدگاه)

    یک اشتباه هم توی مطلب هستش، مدل جدید حداقل 220 اسب بخار هست و نه 210. در ضمن، این قدرت که کارخونه اعلام میکنه کمتر از قدرت واقعی ماشین هست. میتونید تست های نسخه دیفالت ماشین رو بوسیله Dyno توی یوتیوب ببینید.

    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ME84

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    خوش به حالت ShoMpeT جان. عجب جایی زندگی میکنی. عجب ماشینی داری. ایشالاه چرخش برات بچرخه. قدر جایی که زندگی میکنی رو بدون. اینجایی که ما هستیم اوضاع بد جور درهمه.
    موفق باشی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ShoMpeT

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (271 ديدگاه)

      خیلی ممنون دوست عزیز،
      امیدوارم همه بچه ها بتونند ماشینی که دوست دارند رو تهیه کنند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. رامتین

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    هاچبک زیاد در ایران استقبال نمیشه و همچنین واگن مثه i40. همه دنیا فهمیدن الان کراس اورها و بعد سدانها حرف اول میزنن و در ایران هم دقیقا همینطوره. فولکس پولو هم نسخه 210 اسبی زده که باز پولو از گلف هم کوچیکتره!!
    اما سئوال اینه کدوم محصولات فولکس میان ایران؟ آیا میشه با حدود 150 تا 200 تومن خودرویی مثه پاسات که یه سدان میدسایزه و یا جتا که یه سدان کامپکته را با موتور 2لیتری 210 اسبی (همین موتور گلف روی اینها هم هست که نامش میشه gli ) را خرید؟؟
    آخه هر چی فکر میکنم اپتیما و … در برابر عظمت فولکس چیزی بحساب نمیان. ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    فولکس و تویوتا همیشه با خودروهاشون مردم رو مجذوب میکنن با این فرق که فولکس نسخه پرهیجان داره ولی تویوتا نه جی تی ایم به نظر من نیاز به محک خوردن نداره چون همه میدونن چی زیر پوستش هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. TOOFAN

    ۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نسبت به قیمتش حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا