فیس لیفت شیراکو برای 2014 [ویدئو]

اختصاصی ژنو 2014: بیش از چهار سال از آمدن نسل سوم شیراکو می گذرد و حالا بهترین زمان ممکن برای فولکس است تا دستی بر روی فرزند وولفسبورگی خود بکشد . . . 

[jwplayer mediaid=”65170″]

در اولین فیس لیفت نسل سوم، منتظر تغییرات بنیادی نباشید چراکه فولکس به کمترین تغییرات قانع بوده؛ عریض تر شدن خطوط جلوپنجره، تغییر سپرها، چراغ های جدید بای زنون به همراه LED های روز در جلو، چراغ های LEDدار جدید عقب و نهایتا طراحی مجدد درب صندوق از مهم ترین تغییرات اعمال شده در مدل های 2014 شیراکو است.

همچنین پنج رنگ جدید بدنه زرد (Pyramid Gold)، سفید (Pure White)، خاکستری (Urano Grey)، قرمز (Flash Red) و بنفش (Ultra Violet) نیز به لیست رنگ های شیراکوی جدید اضافه شده اند.

برای فضای درونی کابین تنها می توان به ذکر این نکته بسنده کرد که جنس مواد بکار رفته بهتر شده و همچنین سه نشانگر جدید شامل دمای روغن، کرونومتر و فشار توربوشارژ نیز در قسمت بالایی داشبورد نیز افزوده شده اند. سایر جزییات جدید کابین عبارتند از:

  • طراحی مجدد فرمان چرمی خودرو که قسمت زیرین آن تخت شده.
  • دریچه های جدید تهویه که احتمالا از مدل های گلف GTI گرفته شده اند.
  • سیستم پخش Dynaudio Excite .
  • سیستم کمکی پارک (ParkAssist).
  • تعبیه کاور برای محفظه نگهدارنده اشیایی که درست در جلوی ترمز دستی قرار دارد.

تمامی انجین های شیراکو مجهز به سیستم استارت/استاپ پیشرانه و همچنین سیستم بازیابی انرژی باتری ها هستند البته بجز انجین های 280 اسبی بکار رفته در مدل های شیراکوR . گیربکس استاندارد خودرو نیز 6 سرعته دستی بوده اما سفارش گیربکس های دوکلاچه DSG نیز (بغیر از انجین های 1.4 لیتری TSI ) امکان پذیرست. اما لیست کامل انجین های شیراکوی 2014 به قرار زیر هستند:

  • 1.4 لیتری TSI با قدرت 125 اسب بخار (افزایش 3 اسبی).
  • 2.0 لیتری TSI با قدرت 180 اسب بخار (افزایش 20 اسبی).
  • 2.0 لیتری TSI با قدرت 220 اسب بخار (افزایش 10 اسبی).
  • 2.0 لیتری TSI با قدرت 280 اسب بخار (افزایش 15 اسبی).
  • 2.0 لیتری TDI با قدرت 150 اسب بخار (افزایش 10 اسبی).
  • 2.0 لیتری TDI با قدرت 184 اسب بخار (افزایش 7 اسبی).

شیراکوی جدید از ابتدای پاییز 2014 در بازار اروپا عرضه شده و سپس راهی کره جنوبی، چین، استرالیا، روسیه و آرژانتین می شود.

14 دیدگاه

  1. پژو rcz
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    اقا خيلي زيباست واقعا قدرتشم خوبه واقعا حرف نداره

    پاسخ
  2. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    یه هاچبک کامل
    برای جوونا از گلفم بهتره بنظرم.طراحیش پهن تر و اسپرت تره

    پاسخ
    1. محمدرضا
      سوابق: (206 دیدگاه) ,

      شما قیمت اینو میدونید داداش که می گید جایگزین گلفه ؟!

      پاسخ
  3. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    چرا اینقدر پشتش زشته؟
    داخلش هم بیش از اندازه ساده هست.
    کلا انگار از وزغ کپی برداری کردن!
    از فولکس انتظارم بیشتره، این فیس لیفت باید قوی تر از اینا میبود.

    پاسخ
  4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    به نظر من از گلف هم قشنگتره و هم عملکردش در هندلینگ بهتره . البته

    مطمئن نیستما . من اینو به خاطر عرض بیشتر ماشین گفتم .

    البته این مساله را هم باید در نظر داشت که محبوبیت گلف رو نداره .

    ولی چه موتورهای پر بازدهی گذاشته .

    پاسخ
  5. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
    سوابق: (1683 دیدگاه) ,

    ماشین های فولوکس واگن واقعا خوب راه میرن ، همین بیتل انقدر راحت و نرم و خوب سواری میده انگار موتورش حتی از جنسیس هم قوی تره ، از اونجا بود که من فهمیدم مقایسه ی ماشین ها از روی کاغذ اشتباهه ؛ تو مقایسه ی کمری و سوناتا هم همه میگفتن طراحی سوناتا عالیه و قدرت موتورش 178 اسب بخاره و فلانه و … دیدیم که اولا قدرت کمری 181 اسب بخار بود در هر مدل غیر از GL و ثانیا دیدیم در رتبه بندی همین موسسه ی آمریکایی که کمری اول شد و سوناتا رفت ته جدول ؛ مقایسه از روی کاغذ اشتباهه … از فولوکس واگن خوشم میاد ماشینای خوبی میسازه ولی من تویوتا رو ترجیح میدم

    پاسخ
    1. GTR-50
      سوابق: (473 دیدگاه) ,

      هیوندا تمام مشخصات فنی هاشو چرتو پرت میزنه از خودش ی عدد میپرونه

      پاسخ
  6. خاوری مزراتی
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    حرفت کاملا درسته محمد… جهان واقعی این ماشینا خیلی فرق داره
    بنظرم تو ایران مجله ماشین کم و بیش تجربیات عملی خوبی چاپ میکنه و بیشتر ماشینای جدیدو آزمایش میکنه

    پاسخ
  7. PEUGEOT
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    طراحی قشنگی داره به علاوه تنوع موتور خوبی داره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.