فولکس واگن

قیمت 295 هزار دلاری برای فولکس‌واگن بیتل مدل 1943

برچسب قیمتی بالا برای خودرویی کوچک اما مهم و با اهمیت تاریخی

اگر فکر می‌کنید فولکس‌واگن بیتل هربی که در سال گذشته با قیمت ۱۲۶,۵۰۰ دلار بفروش رسید خیلی گران است باید این بیتل را ببینید. خودرویی که در این مطلب به آن پرداخته‌ایم، یکی از ۴۰ دستگاه باقیمانده از بیتل تایپ ۶۰ است که در حال حاضر برای فروش گذاشته‌شده تا هر کس مایل به پرداخت قیمت سنگین ۲۹۵ هزار دلاری آن است، آن را خریداری کند.

1943-kdf-type-60-beetle

بیتل تایپ ۶۰ از اولین سری بیتل‌های تولیدی است که در تعداد کمی بین سال‌های ۱۹۳۷ تا ۱۹۴۴ ساخته‌شده است. تولید بیتل در سال ۱۹۳۷ آغاز شد و تایپ ۶۰ درواقع اولین نمونه‌های بیتل و همین‌طور اولین محصول شرکت فولکس‌واگن محسوب می‌شود. همان‌طور که اشاره شد از این سری بیتل‌ها در حال حاضر فقط ۴۰ دستگاه باقیمانده است.

بیتلی که هم‌اکنون برای فروش گذاشته‌شده و تصاویر آن را در اینجا مشاهده می‌کنید، در سال ۱۹۴۳ ساخته‌شده و در ژوئن همین سال به مدیر سازمان صلیب سرخ آلمان در برلین تحویل داده‌شده است. تاریخچهٔ این خودرو کاملاً مستند بوده و در آرشیو فولکس‌واگن موجود است.

اولین سری بیتل، ساده‌ترین نوع این خودرو بشمار می‌رود که در آن‌ کمترین تجهیزات وجود داشته و تمامی اجزاء و تزئینات خودرو همرنگ بدنه رنگ‌آمیزی شده‌اند. این سری از بیتل‌ها مجهز به یک پیشرانهٔ ۴ سیلندر تخت ۹۹۵ سی‌سی هوا خنک هستند که ۲۵ اسب بخار قدرت دارد. این خودرو طراحی مکانیکی بسیار ساده‌ای دارد و به همین دلیل تعمیر آن فوق‌العاده آسان صورت می‌گیرد.

شاید پرداخت نزدیک به ۳۰۰ هزار دلار برای یک فولکس‌واگن بیتل دیوانگی باشد و تصور کسی که حاضر به پرداخت آن شود سخت باشد اما با پرداخت این مبلغ صاحب اولین سری از بیتل افسانه‌ای شده و می‌توانید از داشتن یکی از نخستین خودروهای ساخت فولکس‌واگن لذت ببرید.

این خودرو هم‌اکنون در کارولینای شمالی قرار دارد و کسانی که تمایل به خرید آن دارند می‌توانند از طریق این لینک «holygrailgarage.com» با فروشنده ارتباط برقرار کنند. چه کسی می‌داند شاید او حاضر به مذاکره شد و کمی قیمت گزاف این بیتل مدل ۱۹۴۳ را کاهش داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. great britain

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    شاید فقط کسی که کلکسیونر هستش اینو بخره.وگرنه هیچ ارزشه دیگه ای نداره.
    آخه طرف باید دیوونه باشه 300 هزار دلار بابت این بده با 300 هزارتا میشه یه nsx خرید که البته 220 تا 230 هزار تا قیمتشه یا میشه یه مک لارن 570 gt خرید و خیلی از ماشین های دیگه …
    همونطور که گفتم برای خرید این ماشین باید پولدار باشی و عشقه ماشین های نوستالژیک.
    ولی 300 هزارتا!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. خسته شده

      ۱۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (623 ديدگاه)

      مگه اون مک لارن لگن مستربین چقدر میرزید که اونقدر قیمت گذاشت روش تازه اون برای دهه نود بود این برای دهه چهله که نخستین اتومبیل های این شرکت بوده این قیمت مفته برای این مدل اگر بخوایم مقایسه کنیم تازه اون تصادفی و هم بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. great britain

        ۱۵ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (2761 ديدگاه)

        خسته شده مکلارن اف 1 رو داری با این قورباغه مقایسه میکنی؟
        اون حتی اگه تصادفی هم باشه ارزشش چند برابره.تا 7 سال رکورددار بوده.و یه جورایی بهترین سوپر کار دنیا به حساب میادوهنوز که هنوزه هم رکورد داره.در مورده اف 1 بحث خیلی زیاده اینجا نمیگنجه.
        من حرفم همونیه که گفتم در مورده بیتل.اگه 50 هزارتا تا بود ارزش داشت.(شاید) ولی با این قیمت اصلا نمیارزه.
        اگه قیافه داشت یه چیزی این ماشین 1 میلیون دلار هم ارزش داشت. ولی با این قیافه بخری بری تو خیابون مثلا پز بدی بگی این ماشین مال دهه چهله؟؟؟؟؟؟؟
        خب که چی؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. great britain

          ۱۵ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          اینم یادم رفت بگم پس اگه اینطوره تراکتور لامبورگینی که اولین وسیله نقلیشون بوده باید بیان مثلا یه همچین قیمتی بزارن.بگن اولینه شرکت بوده!!!!!!!!! این بحث واقعا مسخرست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. خسته شده

          ۱۵ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (623 ديدگاه)

          تراکتورشون مگه نخستین اتومبیلشون بود چه ربطی داره باز که داری مغلطه میکنی حتی مگه این نخستین اتومبیلشون بود فقط به خاطر کلاسیک بودنش و قدیمی بودنش اینقدر قیمت گذاری شده که به نظر من کمه برای کلکسیون شدن ضمنا این هیچ چیزی از اون مک لارن کم نداره که هیچ فوق العاده تاریخی تره و ارزش بالای کلاسیکی داره که امثال مک لارن صد سال دیگه اونو پیدا کنن چیزی که در مرسدس و فراری و حتی خیلی از برندهای دیگه این امر وجود داره ولی مک لارن حالا حالاها کلاسیک نمیشه چون قدمتی نداره آنچنان مدلهاش قدیمی ترینش برای همون مستربینه تازه تصادفیش هیچ ربطی هم به رکورد و این حرفا نداره از این دست مثالها صدها و شاید هزاران بشه اینجا از ماشین های کلسیونر ها به خصوص فراری و مرسدس که اصولا قیمت های بالایی دارن قدیمی هاشون و مدل های خاصشون زد همچنین پورشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. علي رضا

          ۱۵ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (229 ديدگاه)

          great britain داداش یکم به سلیقه‌ی بقیه احترام بزار..

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Elemento

      ۱۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      دقیقا مک لارن gt 570 بخره که چی بشه؟؟ دو سال دیگه که یک مدل جدیدش بیاد کسی نگاشم نمیکنه. چون مک لارن تا پنجاه سال دیگه ارزش کلکسیونی نداره.
      بعدشم اون فرغون مستربین که حداقل پنج بار به در و دیوار کوبونده بودش فکر نکنم نصف این بیتل هم بیارزه. این فولکس هر چی از عمرش بگذره گرون تر میشه. شما فرق ماشین کلاسیک با مک لارن 570gt رو نمیدونی؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. خسته شده

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (623 ديدگاه)

    مفته برای کلکسیونرها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علیرضا4225

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (132 ديدگاه)

    بیتل افسانه ای وری گود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. یو اس اس اینترپرایز

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    دعوا نکنید.این رقم برای پولدارها هیچی نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Archi KHAN

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    من احتمال میدم یکی از خریداران مشتاق این ماشین ، همین احمِد خودمون باشه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۱۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر جوری هم باشه نمیتونم با این سبک طراحی ها کنار بیام.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا