فولکس واگن

معرفی نسخهٔ اروپایی فولکس‌واگن تیگوآن آل‌اسپیس پیش از نمایش در ژنو

فولکس‌واگن جزئیات کامل نسخهٔ اروپایی تیگوآن آل‌اسپیس را پیش از نمایش در نمایشگاه ژنو منتشر کرده است. این خودرو که نسخهٔ کشیدهٔ تیگوآن محسوب می‌شود و به‌تازگی در ایالات‌متحده معرفی شده است، ظرفیت حمل تا هفت سرنشین و صندوق بار بزرگ‌تری دارد و قصد دارد فضای بین تیگوآن معمولی و مدل بزرگ‌تر توآرگ را در بازار اروپا پُر کند.

volkswagen-tiguan_allspace-2018-1024-02

یکی از تفاوت‌های کلیدی میان نسخهٔ استاندارد تیگوآن و مدل آل‌اسپیس، ۱۰۹ میلی‌متر فاصلهٔ محوری و ۲۱۵ میلی‌متر طول بیشتر آل‌اسپیس است که موجب پدید آمدن فضای کافی جهت نصب صندلی‌های ردیف سوم و همین‌طور افزایش حجم صندوق بار به میزان ۱۴۵ لیتر شده است که فضای کلی صندوق را به ۷۶۰ لیتر رسانده است. البته این دو صورتی است که صندلی‌های ردیف سوم جمع شده باشند. علاوه بر این، فضای زانوی سرنشینان ردیف دوم نیز ۵۴ میلی‌متر افزایش پیدا کرده است.

همانند تیگوآن معمولی، آل‌اسپیس هم در دو نسخهٔ آفرود و آنرود ارائه می‌شود که دومی به پکیج سفارشی آفرود به همراه محافظ‌های ویژهٔ قسمت زیرین خودرو مجهز است که زاویهٔ ورود آن‌را ۷ درجه افزایش می‌دهد. علاوه بر این، تیگوآن آل‌اسپیس به‌صورت استاندارد به تجهیزات بیشتری مجهز شده است که شامل مواردی چون ریل‌های روی سقف، چراغ‌های جلوی تمام LED و سیستم ورود بدون کلید می‌شود؛ اما غیر از این‌ها، در این کراس‌اوور کشیده یک نمایشگر ۹.۲ اینچی جدید نیز برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Discover Pro ارائه شده که می‌توان قابلیت کنترل از طریق حرکت دست را هم برای آن سفارش داد.

volkswagen-tiguan_allspace-2018-1024-26

خریداران فولکس‌واگن تیگوآن آل‌اسپیس می‌توانند از بین شش پیشرانهٔ مختلف، نمونهٔ دلخواه خود را همراه با انتقال قدرت دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک انتخاب کنند. موتورهای بنزینی این ماشین شامل یک واحد ۱.۴ لیتری TSI با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و یک موتور ۲ لیتری TSI با دو سطح قدرت ۱۸۰ اسب بخار و ۲۲۰ اسب بخار می‌شود. در بخش موتورهای دیزل هم فولکس‌واگن برای آل‌اسپیس پیشرانهٔ محبوب ۲ لیتری TDI را با سه سطح قدرت مختلف شامل ۱۵۰ اسب بخار، ۱۹۰ اسب بخار یا درنهایت ۲۴۰ اسب بخار ارائه کرده است.

volkswagen-tiguan_allspace-2018-1024-10

همهٔ این نمونه‌های دیزلی مجهز به یک مبدل کاتالیزوری SCR و یک مخزن ۱۲ لیتری ادبلو هستند که به کاهش تولید اکسیدهای نیتروژن کمک می‌کنند. مدل‌های دیزلی و بنزینی با قدرت ۱۸۰ اسب بخار یا بیشتر نیز به‌صورت استاندارد مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Motion و گیربکس اتوماتیک DSG هستند. در تیگوآن آل‌اسپیس همچنین طیف گسترده‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده همانند سیستم کمکی حرکت در ترافیک با قابلیت توقف و حرکت، سیستم شناسایی عابر پیاده، ترمز اضطراری شهری، سیستم کمکی تریلر و… ارائه شده است.

volkswagen-tiguan_allspace-2018-1024-01

فولکس‌واگن از ماه می امسال سفارشات خرید تیگوآن آل‌اسپیس را خواهد پذیرفت درحالی‌که انتظار می‌رود تحویل آن‌ها از ماه سپتامبر آغاز گردد. قیمت تیپ‌ها و مدل‌های این کراس‌اوور هفت‌نفره نیز از ۳۰ هزار یورو شروع خواهد شد.

volkswagen-tiguan_allspace-2018-1024-0e

پوشش کامل جدیدترین خبرها و رویدادهای نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ در پدال. همراه شما خواهیم بود…

geneva-motor-show-2017-2

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. اشکان

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (106 ديدگاه)

    عاخه سه ردیف صندلی و این جثه با این موتور ها??!
    معلومه با هم رده های بنز بی ام و آعودی قابل مقایسه نیست….صرفا از نظر انجین ها،وگرنه طراحی شیک و اپشن های بالایی داره.یه موتور 3 لیتری توربو میزاشت با 350 اسب قدرت….?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ELEMENTO

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    جالبه با فناوری TSI از همون موتور ۱۴۰۰ سی سی ۱7۰ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور میگیرن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا