فولکس واگن

مقایسهٔ فولکس‌واگن تیگوآن آل‌اسپیس با نسخهٔ معمولی

چندی است که فولکس‌واگن نسخهٔ کشیده و هفت‌نفرهٔ کراس‌اوور تیگوآن خود را با نام آل‌اسپیس (Allspace) معرفی کرده است که در کنار نسخهٔ پنج‌نفره تولید خواهد شد؛ بنابراین تصمیم داریم در این مطلب مقایسه‌ای داشته باشیم میان نسخهٔ معمولی یا پنج‌نفرهٔ تیگوآن با نسخهٔ هفت‌نفره یا آل‌اسپیس تا کمک کنیم بهترین گزینه برای نیازهای خود را انتخاب کنید.

tiguan-vs-1

طراحی بیرونی

تیگوآن آل‌اسپیس در ظاهر تغییرات بسیار کمی را نسبت به نسخهٔ معمولی تجربه کرده است به‌گونه‌ای که فقط طول آن از ستون B به بعد افزایش پیدا کرده و بدین منظور درها و پنجره‌های عقب دوباره طراحی شده‌اند. نسخهٔ پنج‌نفرهٔ تیگوآن به‌عنوان یک کراس‌اوور متوسط طولی برابر با ۴.۴۸ متر دارد درحالی‌که طول مدل آل‌اسپیس با ۲۲ سانتیمتر افزایش به ۴.۷۱ متر رسیده است. این در حالی است که فاصلهٔ محوری آل‌اسپیس نیز به میزان ۱۱ سانتیمتر رشد داشته است؛ اما با توجه به اینکه طراحی کلی تیگوآن خوب به نظر می‌رسد، فولکس‌واگن تغییری در آن ایجاد نکرده و هر دو مدل تیگوآن غیر از موارد مذکور در تمامی قسمت‌های بیرونی باهم یکسان هستند.

tiguan-vs-5

طراحی داخلی

اما قابل‌توجه‌تری ویژگی تیگوآن آل‌اسپیس برخورداری از دو صندلی بیشتر و ۱۱۵ لیتر حجم صندوق بار بیشتر است. بدین ترتیب در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف سوم؛ حالا حجم صندوق بار تیگوآن به ۷۳۰ لیتر افزایش پیدا کرده است که در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف دوم این رقم به فضای عظیم ۱۷۷۰ لیتر می‌رسد؛ اما جدای از این ویژگی‌ها، فضای داخلی آل‌اسپیس اساساً نسبت به نسخهٔ استاندارد یکسان باقی‌مانده است؛ بنابراین همانند قبل در این کراس‌اوور یک صفحه‌نمایش ۸ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در مرکز داشبورد نصب شده که به ناوبری، کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل نیز مجهز است. همچنین می‌توان برای تیگوآن یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی فعال را سفارش داد. این سیستم شبیه به صفحه آمپر دیجیتالی مجازی آئودی است که صفحه آمپر را به یک صفحه‌نمایش بزرگ تبدیل می‌کند و می‌تواند ناوبری و سایر اطلاعات خودرو را به نمایش درآورد درحالی‌که به کابین احساسی لوکس هم می‌بخشد.

tiguan-vs-4

پیشرانه

هر دو نسخهٔ تیگوآن جمعاً با شش پیشرانهٔ مختلف شامل سه نمونهٔ بنزینی با ۱۵۰ اسب بخار، ۱۸۰ اسب بخار و ۲۲۰ اسب بخار و سه نمونهٔ دیزل با ۱۵۰ اسب بخار، ۱۹۰ اسب بخار و ۲۴۰ اسب بخار قدرت عرضه می‌شوند. موتورهای ۱۵۰ اسبی تیپ‌های پایه بوده و صرفاً به‌صورت دیفرانسیل جلو و با گیربکس دستی ارائه می‌شوند اما در تمامی مدل‌های دیگر سامانهٔ چهارچرخ محرک و گیربکس اتوماتیک DSG نیز قابل سفارش است.

tiguan-vs-2

قیمت

به‌احتمال‌زیاد تیگوآن آل‌اسپیس قیمت بیشتری از نمونهٔ استاندارد پنج‌نفره خواهد داشت؛ بنابراین انتظار می‌رود که قیمت این مدل از حدود ۲۷ هزار پوند آغاز شده و نهایتاً به بیش از ۴۰ هزار پوند برای مدل بالا ردهٔ R-Line برسد. این در حالی است که در حال حاضر نسخهٔ استاندارد تیگوآن در تیپ پایه با پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری ۲۳,۱۴۰ پوند قیمت دارد؛ اما اگر خواهان موتور دیزل ۲ لیتری و گیربکس اتوماتیک DSG باشید باید ۲۹,۵۴۰ پوند پرداخت کنید درحالی‌که بالاترین مدل آن نیز ۳۷,۰۸۰ پوند قیمت دارد.

tiguan-vs-3

 

منبع: CarWow

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Delport

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    خیلی خوبه این ماشین.فک کنم نمونه اوتومات تیگوان تو کمرکه واسه جواز ورود.اگه با قیمت منطقی بدن بازار حرف واسه گفتن زیاد داره.هر چند که بعید میدونم رو سوده کهکشانیشون چشم بپوشن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. حميد

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    تیگوان ماشین خوبیه فروش خوبی هم داره منتهی توارگ چیز دیگه ای هست

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا