سوباروفولکس واگن

مقایسهٔ تصویری میان فولکس‌واگن گلف آلترک و سوبارو اوت‌بک

فولکس‌واگن گلف آلترک به‌تازگی وارد رقابت در بخش کراس استیشن‌ها شده است اما رقبای چندان زیادی را روبروی خود نمی‌بیند. بااین‌حال رقیب مستقیم گلف آلترک، سوبارو اوت‌بک است (هرچند که می‌توان سوبارو XV را هم رقیب آلترک دانست)؛ بنابراین در این مطلب قصد داریم فولکس‌واگن گلف آلترک و سوبارو اوت‌بک را ازلحاظ طراحی با یکدیگر مقایسه کنیم.

فولکس‌واگن و سوبارو هر دو دارای روکش‌های فلزی و پلاستیکی بدنه هستند که موجب ارائهٔ طراحی شبه کراس‌اوور در آن‌ها شده است. البته این نما در فولکس‌واگن به لطف پوشش‌های پلاستیکی اطراف قوس گلگیرها بیش‌تر است. همچنین اوت‌بک از ریل‌های سقف پلاستیکی ضخیم استفاده می‌کند که به همین دلیل در نمای جانبی خصوصاً در مقایسه با ریل‌های فلزی ظریف‌تر گلف، کمی ارزان‌قیمت‌تر به نظر می‌رسد. علاوه بر این، آلترک از روکش‌های فلزی بیشتری در بخش جلویی، زیر رکاب‌های جانبی و زیر سپر عقب بهره می‌برد.

subaru-outback-2015-1024-2a

volkswagen-golf_alltrack-2017-1024-22

در داخل، هر دو خودرو طراحی ساده و ارگونومیکی را به نمایش می‌گذارند. بااین‌حال در این بخش سوبارو با تریم چوبی و صندلی‌های چرمی واقعی، بیشتر پریمیوم به نظر می‌رسد. اقلامی که در گلف آلترک وجود ندارند. همچنین داخل اوت‌بک با ترمز پارک الکتریکی و یک خروجی برق ۱۲ ولت مخفی، به‌هم‌ریختگی کمتری نسبت به کابین گلف آلترک دارد.

  Volkswagen Golf Alltrack TSI 4Motion Subaru Outback 2.5i Limited
قیمت پایه ۲۸۳۸۴ ۲۶۰۱۹
موتور ۱.۸ توربو ۲.۵ لیتری
قدرت ۱۷۰ اسب بخار ۱۷۵
شتاب صفر تا ۹۶ ۷.۴ ۹.۵
گیربکس ۶ سرعته خودکار دوکلاچه خودکار CVT
فضای بار (فوت مکعب) ۳۰/۶۷ ۳۶/۷۳
مصرف سوخت سیکل ترکیبی ۹.۴ لیتر ۸.۴ لیتر

 

منبع: Motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Mehdi

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    سوبارو از نظر طراحی داخلی و خارجی و مصرف سوخت کمتر سرتره…کلا بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. فرشاد سجادیان

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    سوبارو اوت‌بک: لایک
    فولکس‌واگن گلف آلترک: دیس‌لایک

    نظر‌شخصی: سوبارو برام دلنشین تره، فقط کاش‌ ظاهر‌ بیرونش‌ یه مقدار لوکس‌ تر‌بود؛ شتاب اولیه هم اولویت اصلی نیست تو این کلاس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. یوسف

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (740 ديدگاه)

    چرا یک مقایسه کامل انجام ندادن؟ یه مقایسه سطحی از روی ظاهر که کاربردی نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. madjid911 Gt2

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    هر 2 ماشین مزیت های خودشون رو دارن.
    نمیشه گفت یک ماشین برنده ی مطلق هست.
    من هر 2 تاشون رو دوست دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حمیدرضا

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    از هاچ بکی که تبدیل به واگن بشه خوشم نمیاد چه گلف چه بی ام دبلیو چه کادیلاک هر چقدرم خوب باشه ماشین سدان رو اگر واگنش رو بسازی منطقی این چه وضعی اخه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    گلف، همیشه جزو بهترین ها بوده، اما نمیشه گفت از طراحی بهتری نسبت به رقبا برخورداره، طراحی رقباش خیلی بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا