فولکس واگن

نسل جدید فولکس‌واگن کرافتر رونمایی شد

نسل جدید ون کرافتر با سه سیستم انتقال قدرتِ دیفرانسیل عقب، دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل، چهار سطح امکانات و آپشن، سه طول و ارتفاع گوناگون و چهار سطح قدرت موتور، هر نیاز و سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد

پس‌ازاینکه فولکس‌واگن اوایل ماه جاری اسکچ‌های طراحی نسل جدید ون کرافتر خودرو را منتشر کرد، سرانجام چندی پیش رسماً این ون تجاری بزرگ را رونمایی نمود. درحالی‌که در ابتدا نسل جدید کرافتر چندان متفاوت از نسل قبلی خود به نظر نمی‌رسید اما با معرفی رسمی آن معلوم شد که درواقع با خودرویی کاملاً جدید مواجه هستیم که دارای ضریب آئرودینامیک ۰.۳۳ است. رقمی که برای چنین ون بزرگی با ظاهری جعبه‌ای شکل کاملاً قابل‌توجه بوده و بر بهبود مصرف سوخت آن تأثیر زیادی خواهد داشت.

2017-vw-crafter

در نسل جدید کرافتر تقریباً غیرممکن است که کرافتر موردنظر خود که مطابق با نیازهایتان باشد را در لیست طویل مدل‌های مختلف آن پیدا نکنید چراکه با برنامه‌ریزی جدید فولکس‌واگن هم‌اکنون در نسل جدید کرافتر به خریداران این امکان داده‌شده است که ون موردنظر خود را با سه طول و سه ارتفاع مختلف سفارش دهند. علاوه بر این کرافتر ۲۰۱۷ با سه سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو، دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل یا چهارچرخ محرک و با گیربکس‌های دستی و اتوماتیک قابل انتخاب است.

2017-vw-crafter5

در سینهٔ ون بزرگ جدید فولکس‌واگن یک قلب کوچک دیزل ۲ لیتری می‌تپد که از نسل ششم ون کوچک‌تر ترنسپورتر گرفته‌شده و با استاندارد روز یورو ۶ اروپا نیز سازگار است. این موتور در چهار سطح قدرت گوناگون قابل سفارش است به‌طوری‌که مدل پایهٔ آن ۱۰۲ اسب بخار، نمونهٔ بعدی ۱۲۲ اسب بخار، سطح قدرت بعدی ۱۴۰ اسب بخار و درنهایت بالاترین مدل ۱۷۷ اسب بخار قدرت دارند. نمونهٔ آخر به جهت تولید قدرت بیشتر مجهز به یک توربوشارژ اضافه‌شده است.

2017-vw-crafter3

برای این ون مدرن طیف گسترده‌ای از سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده اعم از ESP (با کنترل‌کنندهٔ تریلر) و ACC یا کروز کنترل تطبیقی ارائه می‌گردد. کرافتر جدید با یک سیستم ترمز پس از برخورد نیز ارائه می‌گردد که بعد از وقوع تصادف به کاهش خطرات و هرگونه افزایش آسیب و صدمه جلوگیری می‌کند. بعلاوه سیستم دستیار مانور تریلر نیز به کنترل و هدایت تریلر بسیار کمک می‌کند.

2017-vw-crafter6

نه‌تنها نسل جدید کرافتر خودرویی کاملاً جدید است بلکه تولید آن نیز در کارخانهٔ جدید فولکس‌واگن در شهر Wrzesnia لهستان صورت خواهد گرفت. اوایل سال گذشته شایعه‌ای مبنی بر عرضهٔ نسل جدید کرافتر (و همین‌طور مدل کادی) در ایالات‌متحده منتشر شد اما این شایعه مربوط به قبل از ماجرای دیزل گیت بود؛ بنابراین به نظر می‌رسد در حال حاضر احتمال عرضهٔ این خودرو در ایالات‌متحده بسیار ضعیف باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. PlymouthBarracuda

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (130 ديدگاه)

    باید با sprinter رقابت کنه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علیرضا4225

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (132 ديدگاه)

    عالیه برا تغییر کاربری مثلا برای تبدیل شدن به یه ون کاروان مسافرتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammadreza

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (223 ديدگاه)

      VW california هست که
      مخصوصا مدل ocean که عالیه
      میخرمش یه روز ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        بسلامتی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mohammadreza

          ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (223 ديدگاه)

          سلامت باشی داداش

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    طراحیش خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی کاربردیه، از هر نظر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علي رضا

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (229 ديدگاه)

    خیلی جالب و بزرگه…خوشم اومد..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا