فولکس واگن

یک هایبرید دیگر از فولکس: جتا

سدان خانوادگی جتا دومین خودروی هایبرید فولکس (پس از توآرگ) است که از ماه نوامبر در دسترس خریداران قرار می گیرد. موتور درون سوز اصلی ۱.۴ لیتر حجم دارد و با کمک توین شارژر (توربو شارژر و سوپر شارژر) توان ۱۵۰ اسب بخار وگشتاور  ۲۵۰ نیوتن متر را تولید می کند.

2013 volkswagen jetta hybrid
۲۰۱۳ volkswagen jetta hybrid

موتور الکتریکی نیز ۲۷ اسب بخار نیرو تولید می کند. این نیرو از مجموعه باتری های لیتیوم یون ۱.۱ کیلووات ساعت و با ولتاژ ۲۲۰ ولت در ۶۰ سلول و با وزن ۳۸ کیلوگرم حاصل می شود که پشت صندلیهای عقب قرار می گیرند. گیربکس انتقال نیرو هفت سرعته خودکار DSG  و کلاچ دوگانه می باشد که نیرو را به چرخهای جلو منتقل می کند.

2013 volkswagen jetta hybrid
۲۰۱۳ volkswagen jetta hybrid

حاصل ازدواج این دو موتور، صرفه جویی ۲۰ درصدی در مصرف سوخت و در عین حال، عملکرد مطلوب سرعت و شتاب می باشد. مصرف سوخت  ترکیبی این خودرو (بزرگراه و شهر) تنها ۵.۲ لیتر می باشد که از هوندا سیویک هایبرید اندکی بهتر می باشد. این در حالیست که نوع بنزینی جتا، مصرف ۶.۹ لیتری را از خود بر جای می گذارد.

2013 volkswagen jetta hybrid
۲۰۱۳ volkswagen jetta hybrid

با استفاده از نیروی برق به تنهایی تا سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت را می توانید تجربه کنید. وقتی برای رسیدن به سرعت بالاتر پدال گاز را می فشارید، موتور بنزینی وارد مدار شده و در سرعت بالای ۱۳۵ کیلومتر هم تنها از موتور درون سوز استفاده می کند و قدرت اضافی را نیز برای شارژ دوباره باتری ها مصرف می کند.

2013 volkswagen jetta hybrid
۲۰۱۳ volkswagen jetta hybrid

برغم وزن اضافه تر ۱۰۰ کیلوگرمی این خودرو نسبت به خانواده مشابه بنزینی خود، شتاب صفر تا صد ۹ ثانیه ای (۸.۴ ثانیه برای جتای بنزینی) نشان از عملکرد مطلوب آن دارد. ظاهر خودرو نیز برای تفاوت با نمونه های بنزینی، در اسپویلرهای جلو و عقب تغییراتی را شاهد بوده است. فولکس نیز مانند سایر خودروسازان، امیدوار است با کمک مشوق های مالیاتی، بتواند این خودروی دوگانه را بین مصرف کنندگان، جا بیاندازد. قیمت این خودرو بین ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار اعلام شده و باید با کمری و سوناتای هایبریدی رقابت سختی داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Pingback: یک هایبرید دیگر از فولکس: جتا
  2. ShahabLambo

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (17 ديدگاه)

    بابا چرا دیر به دیر میاین دیگه؟؟
    پکیدیم از بس رفرش کردیم !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    یه چهره ی متفاوت و زیبا از آلمانی ها…..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا