فولکس واگن

احتمال استفاده از پیشرانهٔ گلف R در کراس‌اوور فولکس‌واگن T-Roc

به‌تازگی تصاویر جاسوسی کراس‌اوور جدید فولکس‌واگن بنام T-Roc منتشر شده که البته در پوشش اصلی و استاندارد نیست چراکه مهندسان فولکس‌واگن برای پنهان ماندن طراحی کراس‌اوور جدید خود بدنهٔ آن‌را با برچسب‌هایی به کراس‌اوور چینی چری تیگو ۳X که در کشورمان با نام ام‌وی‌ام X22 عرضه می‌شود شبیه ساخته‌اند که اقدام بسیار نوآورانه‌ای جهت پنهان‌سازی خودروهای در حال آزمایش محسوب می‌شود! از این اقدام فولکس‌واگن که بگذریم، خبر رسیده است که احتمالاً نسخهٔ اسپرت R این کراس‌اوور هم تولید خواهد شد.

t-roc-render-01

این امر توسط مسئول توسعهٔ فولکس‌واگن آقای «Frank Welsch» در مصاحبه با Autocar اعلام شده است. وی گفته است که T-Roc یکی از دو خودرویی است که بر اساس گلف و همین‌طور مانند بسیاری از محصولات گروه فولکس‌واگن بر روی پلت‌فرم انعطاف‌پذیر MQB ساخته شده است. نکتهٔ جالب اینکه او گفته است نشان GTI برای این کراس‌اوور مناسب نخواهد بود و به همین دلیل احتمالاً نسخهٔ قوی‌تر R برای آن ارائه خواهد شد. البته همهٔ این‌ها بستگی به موفقیت T-Roc معمولی در بازار و تقاضای مناسب برای آن دارد.

t-roc-render-02

اگر نهایتاً T-Roc R مهر تأیید تولید را از مسئولان اجرایی فولکس واکن دریافت کند، دقیقاً به همان پیشرانهٔ گلف R مجهز خواهد شد. این هاچ‌بک داغ همراه با دیگر اعضای خانوادهٔ گلف به‌تازگی فیس‌لیفتی را تجربه کرده که طی آن پیشرانهٔ آن‌هم ارتقاء یافته است. در نسخهٔ جدید گلف R، موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو آن ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیرو هم در حالت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی و سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Motion به هر چهارچرخ صورت می‌گیرد. یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک DSG هم برای این خودرو قابل سفارش است که در این صورت گشتاور موتور نیز با ۲۰ نیوتن متر افزایش به ۴۰۰ نیوتن متر می‌رسد.

2018-vw-golf-26

گلف R با گیربکس دستی برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت از حالت سکون به ۵.۱ ثانیه زمان احتیاج دارد درحالی‌که این زمان در نسخهٔ اتوماتیک به تنها ۴.۶ ثانیه کاهش پیدا می‌کند. حداکثر سرعت این هاچبک اسپرت نیز به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است اما یک پکیج عملکردی برای آن قابل سفارش است که پتانسیل کامل گلف R را باز کرده و حداکثر سرعت را به ۲۶۷ کیلومتر در ساعت می‌رساند. البته این اعداد مخصوص نسخهٔ اروپایی گلف R هستند و نسخه‌های مخصوص بازار آمریکای شمالی همچنان با همان پیشرانهٔ قبل از فیس‌لیفت عرضه می‌شوند.

2018-vw-golf-30

بااین‌حال با توجه به اینکه T-Roc سنگین‌تر از گلف خواهد بود، در این اعداد با برادرش هاچ‌بکش مطابقت نخواهد داشت؛ بنابراین نه‌فقط به خاطر وزن بیشتر که با توجه به شکل بدنهٔ آن‌که کمتر آئرودینامیک است انتظار می‌رود شتاب صفرتاصد T-Roc R یک ثانیه بیشتر از گلف R بوده و حداکثر سرعت آن‌هم کمی کاهش داشته باشد. همچنین ممکن است این نسخهٔ عملکرد تنها نسخهٔ مشترک T-Roc با گلف نباشد و نمونهٔ پلاگین‌هیبریدی آن‌هم با نام GTE و با قوای محرکه‌ای گرفته شده از گلف GTE عرضه شود؛ اما با توجه به مسئلهٔ دیزل‌گیت، شانس ارائهٔ نسخهٔ دیزلی اسپرت GTD از آن کم خواهد بود.

2018-vw-t-roc-spy-photo2

انتظار می‌رود فولکس‌واگن T-Roc به‌صورت آنلاین در ماه آگوست معرفی شده و حدود یک ماه بعد در نمایشگاه نیویورک برای اولین بار به نمایش عمومی درآید. تولید این کراس‌اوور جدید در پرتغال انجام خواهد گرفت و فروش آن نیز مدت کوتاهی پس از رونمایی آغاز خواهد شد. این در حالی است که تا پیش از پایان سال جاری، نسل کاملاً جدید مدل توآرگ و همین‌طور یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت که بر اساس پولو ساخته شده است نیز معرفی خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    خوشم نیومد
    گلف ی چیز دیگه اس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. #ali.m#

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    این عکس اخری چقد شبیه ماشینای جدید چری شده?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NSX

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (544 ديدگاه)

      اگه زحمتی نیست متنو بخون

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ace

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      عکس اول هم شبیه ماشینی شده که فاتحه ی رقبا رو میخونه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامکال

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (594 ديدگاه)

        ایول مجید دمت گرم:))))))))))))))))))))))))))
        خوب برخی ها رو میچزونی.
        همونایی که میشناسیمشون.
        و در بعضی جاها اینقدر فشار وارد میشه که با 1000 تا اسم دیگه نظر میگذارند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. NSX

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (544 ديدگاه)

      متنو بخون بی زحمت

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا