تأیید تولید کوپه 4 درب جدید فولکس‌واگن

فولکس‌واگن اعلام کرده که سدان ممتاز جدید خود با نام Arteon در سال 2017 و در نمایشگاه خودروی ژنو حضور خواهد یافت و یک سال بعد نیز فروش آن آغاز خواهد شد.

vw-passat-cc-2017
این خودرو در مجموع جدید بوده و در جایگاهی بالاتر از پاسات قرار خواهد گرفت. آرتئون جایگزین مدل CC که چندی پیش خبر توقف تولید آن منتشر شد خواهد شد هرچند فولکس تأکید دارد که این مدل جدید یک پله بالاتر بوده و جایگزین مدل یاد شده نیست و نام آرتئون نیز نشان می‌دهد که فولکس پرچم‌دار جدیدی را در نظر دارد.

vw-passat-cc-2017-03
تصویر تیزری فولکس‌واگن نشان دهنده‌ی کوپه‌ی 4 درب مشابه مرسدس بنز CLS است. هرچند فولکس‌واگن این خودرو را به عنوان رقیب ب ام و سری 4 گرن کوپه می‌سازد و احتمالاً بهای آغازین آن حدود 30 هزار پوند خواهد بود. با این بها آرتئون در بحث قیمت و کیفیت ساخت بالاتر از CC با بهای آغازین 25475 پوند قرار می‌گیرد.

vw-passat-cc-2017-04
فولکس می‌گوید آرتئون به عنوان اولین مدلی که نمای جدید این برند را معرفی می‌کند عمل خواهد کرد. جلوپنجره‌ی بزرگ با جزئیات افقی به سوی چراغ‌ها گسترش خواهند یافت و البته چراغ‌های LED روی ظاهر جدید آرتئون تأکید خواهند داشت. این شرکت همچنین می‌گوید که در خودروی جدید شاهد پنجره‌های بدون فریم خواهیم بود. صندوق بار خودرو نیز با خواباندن صندلی‌ها فضای 1700 لیتری را در اختیار مالک خواهد گذاشت.

vw-passat-cc-2017-02
تکنولوژی‌های بکار رفته بخش کلیدی تصویر کلی این خودرو خواهند بود. فولکس مشخصات آرتئون را اعلام نکرده اما قطعاً تجهیزاتی چون دستیار حفظ خودرو بین خطوط و ترمز اضطراری خودکار در آن به چشم خواهند خورد.

vw-passat-cc-2017-01
واضح است که این خودرو نسبت به پاسات طراحی انحنادارتری خواهد داشت. انتظار می‌رود ظاهر خودرو بسیار به کانسپت اسپورت کوپه GTE وام‌دار باشد. نمای جلو خودرو نیز گردتر از پاسات خواهد بود.


در نمای جانبی خط شانه‌ی بلندتر آرتئون دیده می‌شود و خط سقف کوپه مانند و شیشه عقب شیب‌دار از مشخصه‌های بارز خودرو هستند. انتظار استفاده از چراغ‌های LED مدل کانسپت در این خودرو وجود دارد اما گفتن اینکه طراحی LED چراغ‌های جلوی مدل کانسپت در آرتئون نیز بکار خواهند رفت یا خیر کار آسانی نیست.

هنوز مشخص نیست که آرتئون از طراحی 5 نفره استفاده خواهد کرد یا طراحی 4 نفره با کنسول مرکزی را خواهد داشت. فولکس تأیید کرده که آرتئون از پلتفرم MQB استفاده می‌کند و البته این معماری 50 میلی‌متر کشیده‌تر شده تا فضای پای بیشتری برای سرنشینان عقبی فراهم شود.

Passat CC R-Line
Passat CC R-Line

طیف پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی فولکس در این خودرو بکار خواهند رفت اما پیشرانه‌ی بنزینی/الکتریکی 374 اسب بخاری مدل کانسپت نیز شاید در آرتئون به عنوان مدل GTE دیده شود.

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

12 دیدگاه

  1. madjid
    سوابق: (3759 دیدگاه) ,

    .
    رنگ زرد چقدر بهش میاد و براش قشنگه لامصب ❤❤❤❤❤

    پاسخ
  2. شهریار
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    چرا این انقدر قشنگه؟؟؟؟

    پاسخ
  3. نویدی
    سوابق: (75 دیدگاه) ,

    نمای جلوش شباهت زیادی به رنو تالیسمان داره.

    پاسخ
  4. سینا
    سوابق: (122 دیدگاه) ,

    برای شما هم تو گوشی پدال چرت شده ؟

    پاسخ
  5. رامتین
    سوابق: (735 دیدگاه) ,

    فولکس همیشه عالی یوده اما نمیدونم چرا حس میکنم یه لول آئودی بالاتره. اصولا مدلهای لوکس فولکس، آئودی میشند به نوعی.

    پاسخ
  6. N.I.M.A
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    با سلام خدمت اساتید محترم. یک سوال داشتم. چرا کوپه هایی نظیر این ماشین و برخی شاسی بلندهای بنز رو میگن کوپه با اینکه 4 درب دارن؟؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
      KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
      سوابق: (101 دیدگاه) ,

      سلام رفیق ( من جز اساتید سایت نیستم ) شاید جوابم به دردت نخوره ولی به هر حال
      تا چند سال پیش اتومبیل‌های دو در سقف ثابت در کلاس خودروهای کوپه قرار می‌گرفتن اما دیگه الان خودروهای چهار در ممکنه به صورت کوپه تولید شن. به عنوان مثال مرسدس بنز CLS در لیست مدل‌های کوپه بنزه، ولی یک اتومبیل چهار نفره چهار دره.( البته CLS در دسته خودروهای فست بک مجلل نیز جای می‌گیره). ب ام و X6 هم ترکیبی از یک خودروی کوپه و SUV بوده که به SAV معروفه. خودروهای کوپه دو در هم مثل سدان‌ها می‌تونن لوکس یا مجلل باشن و البته ویژگی‌های اسپورت هم داشته باشن

      به هر حال مشتری‌ها معمولا اتومبیل کوپه رو بیشتر به خاطر استایل و ویژگی‌های اسپورت خریداری می‌کنن و انتظار دارن که شتاب‌گیری و هندلینگ خودرو نسبت به هم نوع‌شان در کلاس دیگه بهتر باشه. تجربه این کمپانی های بزرگ ثابت کرده که خریداران خودروهای کوپه و کانورتیبل افرادی حساس و سختگیر هستن و به طراحی ظاهری اتومبیل اهمیت زیادی می‌دن.شاید یکی از دلایل مهمش باشه
      از کوپه‌های موجود در ایران می‌شه به مرسدس‌بنز E350 کوپه، بی‌ام‌و سری 3 کوپه و هیوندای جنسیس کوپه اشاره کرد.
      فداتم ///
      شاید باقی دوستان بهتر جوابتو دادن

      پاسخ
    2. ماسل
      سوابق: (171 دیدگاه) ,

      عزیز عبارت کوپه بخاطر انحنای سقفش هست که خیلی نرم به صندوق عقب میرسه.عین این پیرمردا که کمرشون قوزداره.(گوژپشت)
      الان یاد پانامرای لعنتی افتادم

      پاسخ
  7. امیر.عارف
    سوابق: (372 دیدگاه) ,

    چقدر طراحی قشنگی داره کاش یه رندر از داخلش هم میزاشتن تو سایت

    پاسخ
  8. بهمن
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    مرفهین بی درد غمی جز مدل خودروشون ندارن. امان از شکافهای عمیق طبقاتی

    پاسخ
  9. احمد باقری
    سوابق: (4341 دیدگاه) ,

    طراحیش نسبت به خیلی از محصولات فولکس واگن، بهتر شده.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.