وقتی فولکس‌واگن با گلف، جهنم را به آتش می‌کشد!
وقتی فولکس‌واگن با گلف، جهنم را به آتش می‌کشد!

وقتی فولکس‌واگن با گلف، جهنم را به آتش می‌کشد!

با زمان طی یک دور برابر با 07:49،21 گلف GTI Clubsport S رکورد نسل قبلی را در نوربرگ‌رینگ یا جهنم سبز شکسته و علاوه بر آن از خجالت سیویک تایپ R نیز درآمده و 1.4 ثانیه زودتر یک دور را طی کرده و قهرمان جدید نام گرفته است.

2016 Volkswagen Golf GTI Clubsport S
2016 Volkswagen Golf GTI Clubsport S

2016 Volkswagen Golf GTI Clubsport S
2016 Volkswagen Golf GTI Clubsport S

فولکس‌واگن همه‌ی جزئیات گلف GTI را روی پیست تمرکز کرده منتشر نموده که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به قدرت 306 اسب بخاری، شتاب صفرتا صد 5.8 ثانیه‌ای، حداکثر سرعت 265 کیلومتر بر ساعتی و وزن 1285 کیلوگرمی خودرو اشاره کرد. این خودرو در تعداد 400 دستگاه ساخته خواهد شد.


Karsten Schebsdat مسئول بخش تنظیمات شاسی خودرو می‌گوید:

برای همه‌ی ما بدیهی است که این GTI پتانسیل زیادی دارد. بنابراین ما تصمیم گرفتیم تا حداکثر پرفورمنس ممکن را از این خودرو به دست بیاوریم. یک گروه کوچک روی تمام فرایندها کار می‌کردند، درست همانند زمانی که اولین گلف GTI به وجود آمد.

برای پایین نگه داشت وزن، گلف GTI Clubsport S جدید تنها با گیربکس 6 سرعته ی دستی قابل سفارش خواهد بود. البته باید خاطرنشان کرد خودرویی که رکورد جدید را در نوربرگ رینگ ثبت کرد به رول کیج مجهز بود.


شاسی خودرو نیز برای بهترین عملکرد پیست تنظیم شده است که می‌تواند با استفاده از انتخاب‌های راننده تنظیم شود. یکدست کامل از لاستیک‌های چسبنده‌ی میشلین پایلوت اسپورت کاپ 2s نیز روی رینگ‌های آلیاژی 19 اینچی سوار شده‌اند. سیستم اگزوز جدید بکار رفته در خودرو نیز فشار را کاهش می‌دهد و بک فایرهای جذابی را ایجاد می‌کند. سیستم ترمز 17 اینچی نیز به‌منظور حفظ کارایی در دماهای بالاتر بهبودیافته است.


هر دو اکسل برای چسبندگی بهتر ارتقا یافته‌اند. قفل دیفرانسیل الکتریکی فولکس به‌صورت استاندارد وجود دارد و نرم‌افزار ESC که الآن می‌تواند به‌صورت کامل از دور خارج شود برای نیازهای مخصوص Clubsport S دوباره کالیبره شده است.


پیشرانه‌ی 2 لیتری خودرو 306 اسب بخار قدرت و 380 نیوتون متر گشتاور را تولید می‌کند که این مهم به لطف برنامه‌ریزی دوباره و سیستم اگزوز جدید حاصل‌شده است. در کابین خودرو نیز شماره‌ی مخصوص به هر خودرو به چشم می‌خورد و البته سردنده ی نمادین گلف را نیز نباید از یاد برد. سردنده با چرم آلکانترا که در هماهنگی کامل با فرمان است، کمربندهای قرمزرنگ و جزئیات پیانو بلک از دیگر موارد جذاب داخل خودرو هستند.

2016 Volkswagen Golf GTI Clubsport S
2016 Volkswagen Golf GTI Clubsport S

100 دستگاه از کل تولید خودرو برای بازار داخلی آلمان در نظر گرفته‌شده است. فولکس‌واگن این GTI خاص را در سه رنگ اصلی عرضه می‌کند: سفید خالص، قرمز تورنادو و مشکی.

2016 Volkswagen Golf GTI Clubsport S
2016 Volkswagen Golf GTI Clubsport S

قیمت خودرو هنوز مشخص نشده اما قطعاً این خودرو از بهای بیشتری نسبت به گلف R برخوردار خواهد بود. ویدئوی هیجان‌انگیز و حماسی رکوردشکنی گلف را از دست ندهید. [دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

12 دیدگاه

  1. بهنام طیبی
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    از متن جهنم را به اتش میکشد خیلی حال کردم

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل asa
    asa
    سوابق: (368 دیدگاه) ,

    عزیزم حتما فورد هم نشست جلوی شومینش داره قهوه میخوره و فولکس رو نگاه میکنه ؟

    پاسخ
    1. ali
      سوابق: (1266 دیدگاه) ,

      البته بهتر بود اسم فورد رو نمی اوردید که باز بعضی ها شروع به جنگ
      کردن الکی نکنند

      پاسخ
      1. خسته شده
        سوابق: (623 دیدگاه) ,

        جالبه خودتون دوست دارید جو و خراب کنید و شانتاژ بعد یه سری یه سری هم میکنید اون کاربر پارسی با اینکه لحنش تند بود ولی کاملا قابل درک بود کاراش یه سری همون شما هستید پدال خواهشا چاپ کنید تا همون یه سری بیخود شانتاژ نکن و رویه اعصاب ما نباشن

        پاسخ
        1. ali
          سوابق: (1266 دیدگاه) ,

          اتفاقا شما هم داری کم کم درست میشی خوب حرف میزنی
          نه شما با ما کاری داشته باش نه ما با شما باز شماها نیاید
          شروع کنید که دیگه مقصر شمایید
          اگه قبوله بگو قبول

  3. احمد باقری
    سوابق: (4257 دیدگاه) ,

    واقعا به آتش کشید، عجب قدرتی از این موتور استخراج میشه.

    پاسخ
    1. من
      سوابق: (13 دیدگاه) ,

      پارسی جان شما همون احسان ایودی یا خسته شده یا…………….. نیستی؟

      پاسخ
  4. کیانوش
    سوابق: (286 دیدگاه) ,

    من هنوز تو کف دیسک ترمز 17 اینچیشم یعنی دیسک ترمز همش دو اینچ از رینگ کوچیکتره … وقتی به رینگ 14 اینچیه ماشین خودم فکر میکنم و میبینم از دیسک این کوچیکتره قیافم این شکلی میشه????

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.