500R، پرقدرت‌ترین گلف تیونینگ

موسسه تیونینگ Oettinger که به‌طور اختصاصی به تقویت و بازسازی محصولات گروه فولکس‌واگن می‌پردازد و در این حرفه ید طولایی دارد اخیراً در همایش سالانه Wörthersee از یک فولکس‌واگن گلف 511 اسب‌بخاری که از آن به‌عنوان قوی‌ترین گلف تیونینگ شده یاد می‌شود، رونمائی کرد.

VW Golf Oettinger 500R
VW Golf Oettinger 500R

شرکت Oettinger محصول نهائی خود که بر اساس گلف R ساخته شده است را 500R نام‌گذاری کرده و این خودرو را با صرف زمان 3.5 ماه به سرانجام رسانده است. فاز اول تیونینگ این خودرو از نمای بیرونی شروع شده و یک کیت بدنه عریض و پر از قطعات آئرودینامیکی که سبب عریض‌تر شدن 100 میلی‌متری اتومبیل شده و شامل سپرهای عریض در جلو و عقب با ورودی‌های بزرگ هوا، اسپویلر دو تکه سقفی، گلگیرهای متورم برای جایگذاری بهتر لاستیک‌های عریض دانلپ اسپرت ماکس، اسکرت یا دامنه‌های جانبی جدید و رینگ چرخ‌های 20 اینچی ATS فورج کاری شده می‌شود هم‌چنین در سرتاسر اتومبیل به‌منظور ایجاد حسی متفاوت از المان‌های نارنجی‌رنگ استفاده شده به‌طوری که این رنگ را بر روی کالیپر های ترمز، روکش موتور، جلوپنجره و دوخت صندلی‌ها، فرمان و سر دنده شاهد هستیم.

VW Golf Oettinger 500R
VW Golf Oettinger 500R

VW Golf Oettinger 500R
VW Golf Oettinger 500R

داخل کابین هم به‌طور کامل با پوشش چرم مفروش شده و قسمت مرکزی صندلی‌ها هم از آلکانترای مشکی می‌باشد و نشان 500R موجود بر روی صندلی‌ها بر ویژه بودن اتومبیل دلالت دارد.

VW Golf Oettinger 500R
VW Golf Oettinger 500R

فاز بعدی تیونینگ این گلف بسیار زیبا به بخش فنی مربوط می‌شود و در این ارتباط تیونر Oettinger از موتور 2.5 لیتری 5 سیلندر TFSI آئودی استفاده کرده است که با اصلاحاتی در توربوچارجر و برنامه‌ریزی مجدد ECU اکنون 511 اسب‌بخار قدرت در 6.100 دور در دقیقه و 680 نیوتن‌متر گشتاور در 3.600 دور در دقیقه را تولید می‌کند. به لطف نسبت وزن به قدرت برابر با 2.83 و هم‌چنین سیستم چهارچرخ محرک، Oettinger 500R قادر است در تنها 3.4 ثانیه از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت برسد و بیشینه سرعت اتومبیل هم به بیش از 300 کیلومتر بر ساعت رسیده است.

VW Golf Oettinger 500R
VW Golf Oettinger 500R

البته تیونر Oettinger می‌تواند با تغییرات و اصلاحات بیشتر این میزان قدرت را بهبود بخشیده و در فازهای بعدی قدرت موتور را به ترتیب به 600، 650 و درنهایت به 750 اسب‌بخار (PS) برساند.

VW Golf Oettinger 500R
VW Golf Oettinger 500R

وظیفه متوقف کردن Oettinger 500R بر دوش ترمزهای دو تکه با کالیپر های 6 پیستونه در جلو و 4 پیستونه در عقب است دیسک ترمزها از سوراخ‌دار بوده و با سیستم تهویه داخلی خنک می‌شوند. لنت ترمزها از نوع اسپرتی بوده و لوله‌های رابطه ترمز هم از جنس فولاد منعطف می‌باشد.

VW Golf Oettinger 500R
VW Golf Oettinger 500R

تیونر Oettinger به‌منظور پایداری هر چه بیشتر این سوپر هاچ یک از سیستم تعلیق کلاب اسپرت با قابلیت تنظیم سه حالته و تکنولوژی KW بهره برده است و اتومبیل به نمایش در آمده در همایش Wörthersee به رینگ‌های چرخ 20 اینچی و لاستیک‌های دانلپ اسپرت ماکس در ابعاد 275/25R20 مجهز بود.


قیمت دقیق این گلف 511 اسب‌بخاری هنوز تعیین نشده اما کمپانی ارتقاء دهنده قیمتی در حدود 150,000 یورو (170,390 دلار) برای آن در نظر گرفته است.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل فرید حنیفه زاده

فرید حنیفه زاده، علاقه مند و نویسنده مطالب خودرو

19 دیدگاه

  1. peyman
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    این موتورای2.5 لیتریه پنج سیلندره آیودی عجب نیرو گشتاوری دارن غوغا میکنن

    پاسخ
  2. behdad
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    اره عجب موتوره هر کی میاد یه قدرت مختلف ازش بیرون میکشه

    پاسخ
  3. Ali
    سوابق: (67 دیدگاه) ,

    از طرح روی داشبوردش خوشم نیومد ولی بدنش با موتورش عالیه

    پاسخ
  4. SAEED
    سوابق: (355 دیدگاه) ,

    تیونر های حرفه ای ناشناخته زیادی وجود دارن که Oettinger هم از جمله یکی از اوناس که گلف رو با مهارت تیون کرده … تیونش فوق العاده س , فقط یکم زیادی گرونه!!

    پاسخ
  5. HAMID
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    سوای این که ماشینه خوبیه
    اما به این قیمتی که گفته شده باشه اصلا ارزشش رو نداره واسه یه ماشن هاچبک.
    قیمت جی تی ای دیگه فول اپشن 60.000 دلاره )
    با این پول ادم میره یه e63 amg میخره با همون شتاب وسرعت البته قیمتش 100.000 دلاره پس 70.000 واست میمونه.

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    عالی شده ولی قیمتش برام عجیبه،فکر کنم قیمت گلف آر 30 هزار یورو باشه،یعنی حدودا 120 هزار یورو برای این تیون!!! خیلی زیاده
    برای مثال موستانگ 717 اسب بخاری که توسط هنسی تیون شده قیمتش 60 هزار دلاره(هزینه‌ای که شامل یک مدل پایه موستانگ GT و گارانتی سه‌ساله یا ۳۶ هزار مایلی نیز می‌شود)
    یا یه موستانگ 670 اسبی که توسط Roush تیون شده قیمت پکیج افزایشیش22 هزار دلاره

    پاسخ
      1. تصویر پروفایل سعید
        سعید
        سوابق: (1481 دیدگاه) ,

        منظور من ماشین آمریکایی نبود،در مورد تیونینگ ها گفتم،خیلی از تیونهای آلمانی هم قیمتهای به مراتب کمتری دارن

        پاسخ
  7. تصویر پروفایل RETOLEX
    RETOLEX
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    کاری به اسب بخار نداشته باشین
    عملکرد موتور های فولکس فوقالعاده هست
    گلف های 400 اسبی بینظیر هستن . این دیگه با 100 اسب اضافه عالیه
    اگه بخوام عملکرد این موتور رو مثال بزنم یکی از مثال هام مزدا mx 5 هست ( منظورم قدرت و … نیست . از نظر عملکرد نسبت به حجم و تعداد سلیندر)

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.