گلف R 400 گلوله هاچ بک آلمانی

فولکس واگن گلف R 400 یکی از ستاره‌های افتتاحیه نمایشگاه خودروی پکن بود. خودرویی که با پیشرانه 395 اسبی خود در 3.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

VW Golf R 400 Concept
VW Golf R 400 Concept

گلف R 400 کانسپت، از یک موتور 2.0 لیتری TSI بهره می‌برد که در اصل متعلق به خودروی فولکس پولو WRC یا رالی جهانی است. نیروی این پیشرانه 395 اسب بخار و گشتاور آن 450 نیوتن متر است که از طریق یک گیربکس شش سرعته با کلاچ دوگانه به هر چهار چرخ آن منتقل می‌شود.

VW Golf R 400 Concept
VW Golf R 400 Concept

این قوای محرکه در چنین خودروی کوچک و سبکی می‌توانند نتیجه بخش یک شتاب خوب و نهایت سرعتی در حد 280 کیلومتر بر ساعت باشند.

VW Golf R 400 Concept
VW Golf R 400 Concept

در بخش ظاهری با استفاده گسترده از فیبر کربن، سپر و جلوپنجره جدید و اسپویلر عقب و رینگ‌های بزرگ آلیاژی و در داخل کابین با صندلی‌های مسابقه‌ای و روکش چرم و آلکانترا و فیبرکربن، تمایز مناسبی برای این خودروی اسپرت نسبت به سایر نمونه‌های اسپرت گلف ایجاد گردیده است.

VW Golf R 400 Concept
VW Golf R 400 Concept Interior

هنوز جزئیات و برنامه‌ای برای تولید گلف R 400 اعلام نشده است.

47 دیدگاه

  1. شاهین
    سوابق: (3136 دیدگاه) ,

    خوبی که خوب تر شد.از هاچبک های کوچولو با شتاب بالا خیلی خوشم میاد مخصوصا از این و مزدا 3 MPS.

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3136 دیدگاه) ,

      گلف اینقدر سابقه ی خوب و درخشانی داره که به این کلاس میگن کلاس گلف! افرین به فولکس واگن.هنوز هم با دیدن گلف های قدیمی،روحیه ی ادم زنده میشه.

      پاسخ
      1. Ehsan
        سوابق: (1252 دیدگاه) ,

        درود شاهین جان ، هر وقت اسم گلف میاد یا عکسش رو میبینم مو به تنم سیخ میشه عاشق گلفم ، اصلا فولکس واگن خدای هاچ بک هاست

        پاسخ
    2. امیر
      سوابق: (332 دیدگاه) ,

      منم خیلی خوشم اومد شاهین جان البته یه نمونه گل هم تو ایران بود که خیلی حالم گرفته شد نمیدونم تولیدش متوقف شد یا دیگه به ایران وارد نشد حالا هرچی که هست ماشین خوبی بود

      پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3136 دیدگاه) ,

        امیر جان اون گل مال برزیل بود.ماشین خوبی بود ولی بعضی ایراداش خیلی معنی دار بود مثل ضعف عجیب دسته موتور.
        مورد بعدیش اینکه اگه کنسولشو میدیدی،واقعا هیچی نداشت!(توی مطلب پورشه ماکان هم با کنایه گفتم که تعداد دکمه های صندلی های اون از داشبورد گل بیشتره!)
        در کل ماشین خوبی بود و رقیب 206 تیپ 5 محسوب میشد.ارادت.

        پاسخ
  2. محمد
    سوابق: (197 دیدگاه) ,

    سنگ محکی برای دیگر خودروسازان
    یک معیار واسه تمامی خودروسازها اینه که بتونن خودروی هاچ بکشون رو به هر چه بیشتر به گلف نزدیک کنن
    شاهکاره

    پاسخ
  3. Only Japan
    سوابق: (1683 دیدگاه) ,

    فولوکس واگن جون مادرت قیافه ی گلف رو عوض کن دیگه خیلی طولانی شده ، گفتیم اصالت نه اینکه دیگه سال تا سال فقط رینگ عوض کنی کم کار تنبل یکم ریسک کن ، نمیگم بده ولی زیادی تکراری شده حالا اون دیس رو بزن ولی خودت یکم روش فکر کن ، چرا مزدا 3 اینجوری نیس؟

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود . تو برو این حرفو به لندکروز بزن .

      پاسخ
      1. امیر
        سوابق: (332 دیدگاه) ,

        395 اسب بخار دیگه جایی برای حرف باقی نمیذاره با توجه به جثه و وزن کمی که داره اگه وارد ایران بشه خیلی راحت روی جنسیس کوپه رو کم میکنه

        پاسخ
    2. Ehsan
      سوابق: (1252 دیدگاه) ,

      قیافش خیلی خوبه ، فکر کنم اگر به فولکس واگن بگیم که قیافه گلف رو عوض کن مثل این میمونه که به پورشه بگیم قیافه 911 رو کلا عوض کنه

      پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود . تو مقایسه نذار .

      اینو همه میدونن که تویوتا در طراحی تنبله و شهره ی عالمه .

      شماها فکری به حال طراحیه یکسان یک برند معمولی با یک برند لوکس بکنید .

      پاسخ
  4. مصطفی
    سوابق: (296 دیدگاه) ,

    عجب کاری کردن ها!مثل این میمونه که بخوایم قلب یه فیل رو به موش پیوند بزنیم!

    پاسخ
  5. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    با اون قسمت مخملی روی صندلی هاش خیلی حال کردم.

    پاسخ
    1. mory
      سوابق: (403 دیدگاه) ,

      در عین تکراری بودن به شدت محبوبه
      این ماشین از نظر طراحی بیرونی واقعا عالیه روش فکر شده
      رگه های سبز بی نظیرش کرده

      پاسخ
  6. شاهین
    سوابق: (3136 دیدگاه) ,

    پدال،مقایسه ی بین بی ام و M235i و مرسدس بنز CLA45 AMG رو بذار.موتور ترند به تازگی انجام داده.

    پاسخ
  7. ROLSE ROISE
    سوابق: (190 دیدگاه) ,

    جالبه برای کسی که اسپرت پسند باشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ
  8. PEUGEOT
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    ماشینای فولکس قشنگ نیستن
    این ماشین هم از این قاعده مستثنی نیست اما رینگ های قشنگی داره
    چه شتاب و سرعتی داره
    این ماشین میتونه خیلی از ماشینای بزرگتر از خودشو (از نظر قیمت) سوسک کنه
    خیلی حال میده آدم ماشین ارزون داشته باشه ولی بتونه با ماشین های مدل بالا رقابت سرعتی و شتابی بکنه

    پاسخ
  9. sadegh
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    هنری که تو موتورش به کار رفته خیلی بشتر از هنریه که تو ظاهرشه، قیافش هم خیلی قشنگه ولی واقعا موتور خیلی شاخی داره. بویین توربوء یا تک؟

    پاسخ
      1. sadegh
        سوابق: (2130 دیدگاه) ,

        شاهین جون واقعا ممنون، خیلی جیزای جالبی توش پیدا کردم، یه سری اطلاعات در مورد موتورای TSI و TFSI میخواستم پیدا کردم.
        چاکریییییم.

        پاسخ
  10. علی
    سوابق: (378 دیدگاه) ,

    سلام بچه ها یه سوال داتشتم
    این موتور 2 لیتری که میگن همون موتور 2000 خودمونه؟؟؟؟

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3136 دیدگاه) ,

      علی جان بله 2.0 لیتر معادل 2000 سی سی هست.در واقع هر لیتر برابر 1000 میلی لیتر یا همون سی سی هستش.هر دو رو به کار میبرن.ارادت.

      پاسخ
    2. PEUGEOT
      سوابق: (997 دیدگاه) ,

      بله علی جان همون 2000 خودمونه. فقط واحد حجمشون فرق می کنه یعنی یکی با واحد لیتر میگه و یکی با واحد سی سی
      برای مثال 1.8 لیتری همون 1800 سی سی و 2 لیتری همون 2000 سی سی خودمونه
      3 لیتری همون 3000 سی سی هستش
      فقط طرز بیانش فرق می کنه

      پاسخ
    3. رضا
      سوابق: (1690 دیدگاه) ,

      بله داداش
      لیتر رو در 1000 ضرب میکنی میشه حجم مونور به سی سی

      پاسخ
    1. sadegh
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      ببین یکم توضیحش سخته، مثلا وقتی داری با دنده 2 حرکت میکنی، همزمان چرخ دنده ی دنده 3 هم در حال چرخشه ولی توسط یک کلاچ ارتباطش با چرخ ها قطعه و به محض اینکه زمان تعویض دنده برسه، چرخ دنده ی در حال چرخش دنده 3 درگیر میشه (همزمان با اینکه دنده 2 از درگیر بودن خارج میشه) و این زمان تعویض دنده رو خیلی کاهش میده

      پاسخ
      1. مجتبی
        سوابق: (137 دیدگاه) ,

        دمت گرم دادا یه چیزایی فهمیدم اینطوری فکر کنم وقتی هم دنده عوض میکنی دور موتور کمتر پایین میاد نه؟
        تو معکوس دادن دیگه تاثیر نداره؟

        پاسخ
        1. sadegh
          سوابق: (2130 دیدگاه) ,

          ممنون مجتبی جون، ببین در واقع توی این نوع گریبکس ها دو شافت وجود داره که یکی شامل چرخ دنده های زوج و یکی شامل چرخ دنده های فرد، در این حالت یکی از کلاج ها دنده های فرد رو کنترل میکنه و کلاچ دیگه دنده های زوج، برای همین انتقال قدرت به چرخ ها دائم انجام میشه و تعویض دنده سریع انجام میشه.
          برای معکوس هم جواب میده، چون شافت ها همه چرخ دنده ها را میگردونن نه فقط دنده بعدی رو.

    2. شاهین
      سوابق: (3136 دیدگاه) ,

      با اجازه از دوستان

      سیستم انتقال قدرت از نظر نوع تعویض دنده به دو دسته معمولی و اتوماتیک تقسیم بندی می شوند. در انتقال قدرت معمولی، راننده با فشار دادن پدال کلاچ و با استفاده از دسته دنده، دنده را تعویض مى نماید. در سیستم انتقال قدرت اتوماتیک با استفاده از یک مبدل گشتاور و یک یا چند مجموعه چرخ دنده سیاره اى، همه کارهاى تعویض دنده به صورت خودکار انجام می گیرد. اما سیستم دیگرى مابین این دو سامانه وجود دارد که ترکیبى از بهترین ویژگى هاى هر دو را دارا می باشد و آن سیستم انتقال قدرت دو کلاچه است که به آن، انتقال قدرت شبه اتوماتیک، دستى بدون کلاچ یا دستى انتقال قدرت اتوماتیک شده هم گفته مى شود.
      در این گیربکس ها پدال کلاچ وجود ندارد ولی مجموعه دارای دو کلاچ است که به وسیله سیستم های الکترونیکی و هیدرولیکی کنترل می شوند. به این ترتیب هنگام تعویض دنده ها، نیروی درگیر بین موتور و چرخ ها قطع نشده و تعویض بدون ضربه و تکان و به صورت یکنواخت انجام می شود. در این گیربکس چرخ دنده ها روی دو شفت واقع هستند و در واقع دنده های زوج روی یک شفت و دنده های فرد روی شفت دیگر قرار می گیرند. شفت خارجى به چرخ دنده هاى دو و چهار وصل است و شفت داخلى به چرخ دنده هاى اول، سوم و پنجم متصل می باشد. یک کلاچ چرخ دنده هاى دوم و چهارم را کنترل مى کند و کلاچ دیگر به صورت مستقل چرخ دنده هاى اول و سوم و پنجم را کنترل مى کند. این همان چیزى است که تعویض یکنواخت و مداوم دنده ها را ممکن مى کند و در عین حال قدرت همواره به صورت ثابت به چرخ ها منتقل مى شود.
      البته در این نوع از سیستم گیربکس مبدل گشتاور وجود نداشته و به جای آن از کلاچ خیس استفاده می شود. در کلاچ خیس اجزای کلاچ درون مایعی قرار دارند که این مایع علاوه بر کاهش گرمای ایجاد شده در آن از اصطکاک بیش از اندازه نیز جلوگیری می کند.

      پاسخ
  11. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    شتاب 3.9!!!!!
    از استون و جگوار و m6 و …. سریعتره

    پاسخ
    1. امیر
      سوابق: (332 دیدگاه) ,

      یه نگاه هم به وزن و جثه ماشین بکن فقط که شتاب نیست
      جگوار و آستون و m6 ازین ماشین سنگین ترن چون این هاچ بکه

      پاسخ
      1. فرهاد
        سوابق: (359 دیدگاه) ,

        خب این که کعلومه داداش
        ولی فکر کن وقتی از کتار ماشینای 100 هزار دلاری رد میشی چه حالی میده و مهمتر راننده اون ماشین قیافش چجوری میشه (:

        پاسخ
  12. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    چقد عالیه افرین گلف اینجا هنوز دارن پیکان وانت اشغالو تولید میکنن که هیچی جز اشغال نیست اونم با چه قیمتی 14 میلیون موردشور خودتو وانتت رو ببره انشاالله با همون وانت ببرنتون قبرستون

    پاسخ
  13. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    کاشکی قیمتشو مینوشتین .

    درسته که بنز A45 AMG با این در یک محدوده قیمتی نیستن ، ولی در عملکرد

    فنی قابل مقایسه هستن .

    پاسخ
  14. adel
    سوابق: (152 دیدگاه) ,

    وااااااااای چه ماشین باحالیه…
    اون رنگ فسفوریش دیووونه میکنه…

    پاسخ
  15. Un4given
    سوابق: (236 دیدگاه) ,

    یکی از بهترین گلفهایی که تا بحال اومده، فولکس با ساخت اینا خدمت بزرگی به بشریت کرده که در آینده مشخصتر میشه .

    پاسخ
      1. فرهاد
        سوابق: (359 دیدگاه) ,

        بدجور باهات موافقم
        خداییش ماشین برای شهر فقط هاچبک با هندلینگ بالا و شتاب خوب
        یعنی همین
        (:

        پاسخ
  16. amir
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    از بغل چراغ پشت مثل مدل های قدیمیه گلفه 2000

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.