جیپدوجفیاتکرایسلر

احتمال فروش رم و جیپ توسط فیات-کرایسلر

در یک کنفرانس با حضور خبرنگاران و تحلیلگران، از سرجیو مارکیونه، مدیرعامل فیات کرایسلر یا همان FCA پرسیده شده که آیا استراتژی وی برای این شرکت ممکن است شامل فروش برندهای جیپ و رم شود؟ پاسخ مارکیونه به این سؤال تنها یک کلمهٔ «بله» بود؛ بنابراین با این جواب کوتاه امکان هرگونه پیگیری یا پرسش‌های دیگری وجود ندارد و قطعاً تفسیرهای مختلفی می‌توان دراین‌باره انجام داد. آیا این یک سناریوی احتمالی در بین دیگر سناریوهای مارکیونه است؟ یا این پاسخ کلی به‌سادگی چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد را تصدیق کرده است؟

طی چند وقت اخیر کاملاً مشخص بود که مارکیونه علاقه‌مند به یافتن شریک یا ادغام با یک گروه خودروسازی دیگر جهت کمک به کاهش هزینه‌های توسعهٔ محصولات است. از سوی دیگر، سال گذشته شایعاتی منتشر شده مبنی بر اینکه امکان دارد فیات-کرایسلر برای پرداخت بدهی‌های خود، اقدام به فروش برندهای آلفارومئو و مازراتی نماید؛ اما اخیراً معلوم گردید که مارکیونه ایدهٔ ادغام را کنار گذاشته است. این امر شاید به این خاطر باشد که برای اولین بار سود FCA در سه‌ماههٔ نخست امسال بیشتر از حد انتظار بوده است.

اما در مورد فروش جیپ و رم دو احتمال مطرح می‌شود. اول اینکه چنین فروشی تنها به دلیل شرایط وخیم این گروه خودروسازی است و دوم اینکه به خاطر پیشنهاد بزرگ و وسوسه کننده‌ای مطرح شده است. جیپ و رم از بزرگ‌ترین بخش‌های گروه فیات-کرایسلر هستند و بیشترین فروش و سودآوری را برای این گروه ایتالیایی-آمریکایی به همراه دارند. شرکت جیپ در سال ۱۹۷۰ توسط شرکت آمریکن موتور خریداری شد و در دههٔ ۸۰ میلادی کرایسلر با خریداری آمریکن موتورز، جیپ را به تملک خود درآورد. رم نیز پیکاپ محبوب دوج است که از سال ۱۹۸۱ همراه این شرکت بوده و در طول این سال‌ها جزء اصلی دوج بوده است.

رم چند وقتی است که به‌عنوان یک برند مجزا به‌صورت زیرمجموعهٔ دوج فعالیت می‌کند اما دوج و رم هنوز هم شدیداً به هم وابسته هستند و این امر موجب شده که به‌سختی بتوان زنده ماندن یکی از آن‌ها را بدون دیگری تصور کرد. علاوه بر این، جیپ و رم هر دو رشد فروش قوی و سود بالایی دارند؛ اما درصورتی‌که فیات-کرایسلر اقدام به فروش این دو برند نماید، کرایسلر و دوج قطعاً در شرایط بسیار سختی قرار خواهند گرفت؛ بنابراین ما فقط می‌خواهیم که چنین معامله‌ای هرگز انجام نشود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. dornado

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (25 ديدگاه)

    حالا با رم کاری ندارم ولی جیپ رو چجوری دلش میاد بفروشه این گرند چروکی هم که داره همه رو دیوونه می کنه اصن با این کار دوج نمی تونم کنار بیام!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (811 ديدگاه)

      خب خداروشکر این دوتا برند هم راحت شدن انشالله روزی دوج و فراری…کاشکی جی ام بخردش
      همین اان میشه صدای فراری رو هم شنید که میگه تورو خدا توروخدا منم بفروش به خونوادم
      اخه نارحتیش اینجاست که دوتا برند چرت یکی از اروپا یکی هم از امریکا بهترین برندهارو صاحب شدن گند زدن بهشون
      حالا معمولش اینه که یه شرکتی مثل فولکس هم پول داره هم تکنولوزی میاد بجای اینکه همه دانش و توان خودشو تو برند خودش پیاده کنه عوضش میاد برندهایی مثل ایودی و بوگاتی و لامبورگینی رو میخره از اسمشون استفاده میکنه هم فروشش میره بالا هم موجب پیشرفت این برندهادمیشه بوگاتی و ائودی و..از وقتی رفتن زیر پروبال فولکس واقعا پیشرفت کردن اومدن بالا همچنین کاری که تویوتا با لکسوز کرد
      از اون طرفم یه شرکتهایی مثل تاتا موتورز یا جیلی تکنولوزی و دانشی ندارن عوضش پول هنگفتی دارن میرن شرکتهای صاحب تلنولوزی و دانش مثل لندرور یا ولوو رو میخرن پول تزریق میکنن تو این کمپانیا هم این کمپانیا میرن بالا هم اونا از تکنولوزی این یرندها بهره میبرن
      حالا میخوام اینو بگم که فبات کرایسلر نکبت نه دانشی داره که برندهای نابی مثل جیپ دوج و..رو ببره بالا نه پولی داره که این برندها خودشونو بکشن بالا فقط داره با خودش میکشدشون تو باتلاق وااله کاشکی یک شرکت قولی پیدا میشد اینارو میخریدواقعا برندهای نابی هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ونوم اف ۵

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      مگه میشه رم رو از دوج جدا کرد و بعدش هم بیشتر سود مجموعه از فروش بالای جیپ بود با فروش جیپ سود کم فیات نابود میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. TRX

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (316 ديدگاه)

        واقعا شدنی نیست رم و دوج برادر خونی ان

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. ACR VIPER

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (589 ديدگاه)

      فروش این دو تا برند شدیدا احمقانه ست
      سهامداران جهت هر چه تحلیل نرفتن fcaباید
      یه شخص لایق تر رو به جای مارکیونه انتخاب کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    امیدوارم این اتفاق نیفته که حکم مرگشونو امضا کرده ولی اگه روزی قرار بود اینکارو کنه دوج رو هم بفروشه اما به یه شرکت درست و حسابی فروخته بشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali(CHEVY NOVA

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (6810 ديدگاه)

      بزرگترین اشتباه تو تارىخ خودروسازى رو مارچىونه مىکنه با فروش رم و جىپ
      اصلا نمىشه تصور کرد جىپ براى کراىسلر دىگه نباشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امپراتور لامبورگینی

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        خدا کنه کرایسلر رو تیکه پاره نکنه.
        بدترین رخداد تاریخ کرایسلر فروشش به فیات بود.
        امیدوارم شرکت های تازه کار و غیر متعهد نخرنشون.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. پرهام

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (741 ديدگاه)

        نفروشه خیلی خیلی بهتره!
        ولی اگه هم بخواد بفروشها زیر مجموعه فورد موتورز یا جنرال موتورز بشه هم بد نمیشه
        البته غیر ممکنه ولی ……?

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. ونوم اف ۵

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        علی جون بزرگترین اشتباه فروش کرایسلر به فیات بود بعد اون رای جنجالی دادگاه که حکم فروش رو تایید کرد ایکاش کرایسلر هم مثل جی ام میتونست وام خوبی بگیره و بعد روبه راه شدن اوضاع بازپرداختش رو شروع کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. ASTON

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (213 ديدگاه)

        خدا لعنت کنه این سرجیئو مارکیونی رو
        چی میشد یه مدیر درست حسابی مث کاروس گوسن مدیر گروه کرایسلر میشد اصن گور پدر فیات

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. farshid omidfar

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (72 ديدگاه)

      اگه یه روزی خدایی نکرده دوج هم به سرنوشت پونتیاک و الدزمبیل و پلیموت و …. دچار بشه واقعا اشک من یکی رو درمیاره
      آمریکا رو بدون دوج و جیپ نمیشه تصور کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. یوسف

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (743 ديدگاه)

    جیپ و رم گاوهای شیرده فیات کرایسلر هستن و بدونشون این شرکت یک سال هم دووم نمیاره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. نیما

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (276 ديدگاه)

    به فولکس بفروشه خیاله همه رو راحت کنه !
    فولکس واگن شرکت بوگاتی با اون همه زیان ده بودن رو سر پا نگه داشت حتما این شرکت ها رو هم میتونه مدیریت کنه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرش آمریکایی

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (620 ديدگاه)

      چجور واقعا دلش میاد جیپ و دوج یعنی کل کرایسلر
      به شخصه فکر نمیکنم این اتفاق بیوفته ولی اگه بیوفته ولی اگرم بیوفته فکر نمیکنم فولکس واگن علاقه ای به این ماجرا داشته باشه چون اولا همه برنداش تکمیله دوما خودش درگیر حل مسئله دیزل گیته
      اگه کسی بخره چینیها میخرن
      فکرشو بکنید جیپ و دوج چینی بشن
      الان چینیها حتی به فوتبالیستها و مربیهای اروپا هم پیشنهادهای کلان میدن
      ( نظیر اوزیل و سانچز و ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali(CHEVY NOVA

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (6810 ديدگاه)

        ارش جون اىن اتفاق عمرا بىوفته
        تو کل زىر مجموعه هاى فىات کراىسلر اگه 3 برند خوب بفروشته همىن جىپ و رم و دوج هست و بقىه زىر مجموعهاى فىات کراىسلر روى هم اندازه اىن 3 تا فروش ندارن
        اگه فىات کراىسلر بخواد جىپ و رم رو بفروشه رسما فاتحه ى خودش رو باىد بخونه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. آرش آمریکایی

          ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (620 ديدگاه)

          دقیقا علی جان
          الان مازاراتی دیگه مازاراتی سابق نیس کرایسلر هم همینطورفیات هم همیشه داغون بوده
          فقط جیپ و دوج دارن کل فیات کرلیسلر رو میگردونن
          با آلفا

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ونوم اف ۵

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        خدا نکنه دوج دیمون چینی بشه خدا نکنه جیپ چینی بشه لعنت و مرض بر سرگیو مارکیونه پدال خیلی دوست داشتم فحاشی کنم ….

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. احسان(احسان سابق)

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    عملا تنها درامد این شرکت از فروش جیپ و رم بدست میاد. برندهای فیات و کرایسلر و داج در بهترین حالت ضررده نیستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ASA

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    یکی از حماقت های تاریخ اگر اتفاق بیفته!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ونوم اف ۵

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    تنها شرکتی که میتونه نامهایی مثل لانچیا و مازراتی و الفا و … رو ذلیل کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیر.عارف

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    برای احیای دوباره و به اوج رساندن خودشون باید از مدیران خودرویی ایران خودرو و سایپا استفاده کنند. تا بفهمند که معنی واقعی (مای گاد) یعنی چه. هق هق هق هق

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا