فولکس واگنفیاتکرایسلر

رد درخواست ادغام با فیات-کرایسلر توسط فولکس‌واگن

پس از خرید اوپل توسط پژو-سیتروئن از جنرال موتورز، سرجیو مارکیونه مدیرعامل گروه فیات-کرایسلر ابراز اطمینان کرد که گروه فولکس‌واگن به‌زودی به درخواست ادغام با فیات-کرایسلر پاسخ مثبت خواهد داد. مارکیونه در توجیه این ادعا گفت که ترکیب پژو-سیتروئن و اوپل تهدیدآمیزترین گروه خودروسازی برای فولکس‌واگن خواهد بود چراکه این گروه، پس از گروه فولکس‌واگن به دومین خودروساز بزرگ اروپا تبدیل شده و می‌تواند تهدیدی جدی برای این غول آلمانی تلقی شود. مارکیونه در طول نمایشگاه ژنو به بلومبرگ گفت که من شک ندارم که گذشت زمان صحت اظهارات مرا نشان خواهد داد.

fca-vw2

اما ماتیاس مولر رئیس گروه فولکس‌واگن یک روز بعد از اظهارات مارکیونه به رویترز گفت که ما هرگز قصد ادغام با فیات-کرایسلر را نداشته و هیچ تمایلی برای مذاکره و گفتگو بر سر هیچ موردی با این گروه خودروسازی نداریم و من هرگز با مارکیونه دیدار نخواهم کرد. مولر در ادامه اضافه کرد که ما خود مشکلات دیگری داریم و نمی‌خواهیم معضلات فیات-کرایسلر را هم بر آن‌ها اضافه کنیم.

fca-vw

شایان‌ذکر است که فروش اوپل به پژو-سیتروئن، فیات-کرایسلر را در اروپا در موقعیتی به‌مراتب دشوارتر از قبل قرار خواهد داد چراکه این گروه خودروسازی تنها حدود ۷ درصد از سهم بازار خودروی اروپا را در اختیار دارد درحالی‌که حاشیه سود عملیاتی آن نیز با نزدیک‌ترین رقیبش تنها ۲.۵ درصد اختلاف دارد؛ بنابراین با بزرگ‌تر شدن گروه خودروسازی پژو-سیتروئن در پی خرید اوپل، اوضاع فیات-کرایسلر بدتر از این خواهد شد.

marchionne-fca

اما رد درخواست ادغام با فیات-کرایسلر توسط ماتیاس مولر تنها جواب منفی به این گروه خودروسازی نیست چراکه مارکیونه همچنین گفته بود که هرچند جنرال موتورز با فروش اوپل تصمیم به خروج از بازار اروپا گرفته است اما هنوز هم این شرکت آمریکایی نامزد موردعلاقهٔ ما برای ادغام است؛ اما پس‌ازاین، رئیس جنرال موتورز «Dan Ammann» به خبرنگاران در ژنو گفت که ما نه قبلاً علاقه‌ای به ادغام با فیات-کرایسلر داشته‌ایم و نه در حال حاضر کمترین علاقه‌ای به این کار داریم.

gmc-wrangler-ram-silverado

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Kamran

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (919 ديدگاه)

    نکبتی گرفته خودروسازای ایتالیا رو
    میخوان مافیا بازی درارن
    بپیچن پرو بال اینو اون 😂

    عاشقتونممممم ایتالییییییاااا ❤️❤️❤️❤️

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      مارکیونه همش داره خودش و شرکتی رو که مدیریت میکنه رو تحقیر میکنه
      من نمیدونم چرا گیر داده به شراکت بابا تو اگه میخوایی پیشرفت کنی و بدهی ها رو کاهش بدی شرکت های مثل الفا و لانچیا رو که در اغما هستن رو بفروش و با پولش یه سرو سامونی به شرکتت بده
      از اون طرف هم الفا و لانچیا از زیر سایه ی فیات در میان و از این حالت رخوت یه حرکتی میکنن
      همین کار رو جی ام با فروش اوپل کرد و خیال خودش رو راحت کرد
      فیات میتونه بجا شراکت با فولکس الفا رو به فولکس بفروشه و با این کار هم نقدینگی دستش میاد هم الفا عاقبت به خیر میشه و فولکس هم به برند الفا علاقه نشون داده
      شراکت با جنرال موتورز هم از پایه اشتباه هستش
      جنرال موتورز بیش از 70 ساله که با کرایسلر رقیب هست و عمرا بیاد با رقیب دیرینش شراکت کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. vahid 956

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (474 ديدگاه)

      واقعا حیف جیپ حیف مزراتی حیف آلفا اگه پشتوانه فروش جیپ و رم نبود الان احتمال زیاد ورشکست شده بود این گروه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. یوسف

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (742 ديدگاه)

    خوشم میاد با وجود جواب های دندان شکنی که بهش میدن هنوزم خوش خیاله و پیشنهادای مضحک میده. فیات کرایسلر به جای اینکه با تلاش برای ادغام، دنبال پیدا کردن یه مادرخرج برای خودش باشه، بهتره یه فکری به حال کیفیت افتضاح محصولاتش و بدهی های سر به فلک کشیده ش بکنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ونوم اف ۵

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      مارکیونه جان هر چی جواب رد میدن ناامید نمیشه به درد کار تو شرکت های هرمی میخوره بس که سماجت داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        ونوم اف ۵
        داداش چرا هرچی بهت پیام میزنم جواب نمیدی؟؟؟؟؟
        بابا کارت دارم
        با ما به از این باش که با خلق جهانی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. امین

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (384 ديدگاه)

    یک حالت تظلمی تو چشماش میشه دید :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. rrr

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (80 ديدگاه)

    هیچ گروهی نمی تونه فولکس رو بگیره، مدیریت آلمانی مگه الکیه، ولی پژو سیترون هم خیلی جذاب شده.
    اون سیلورادو رو چرا آرم رم زدن روش؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سیاوش

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (85 ديدگاه)

    اینجاست شاعر میگه
    من مانده ام تنهای تنهااااااا من مانده ام تنها میان سیل غمها حبیبم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علی

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (218 ديدگاه)

    این فیات چه زرنگه میخواد زوری خودشو بچسبونه به فولکس واگن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ASTON

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (213 ديدگاه)

    فولکس واگن الان با شاه هم فالوده نمیخوره بیاد با فیات ادغام بشه زهی خیال باطل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ونوم اف ۵

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    خدای نکرده در صورت ادغام تیتر نشریات خودرویی در ۲۰۲۵ بدین شرح میباشد اول نشریه ونوم اند درایو مشکل ترمز و خاموش شدن پورشه در بزرگراه ها به امری عادی تبدیل شده است …. دوم نشریه ونومی یک … گلف بیکیفیت ترین خودروی اروپا … سوم ونوم بلاگ … بوگاتی ورشکست شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ونوم اف ۵

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    مارکیونه استاد جنگ روانی و دارای مدرک از جاده مخصوص کرج

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. NOBLE

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    بیچاره فیات ???
    از همه جواب منفی می گیره ، اول جنرال موتورز بعد هم فولکس واگن ???
    جالبه که هر دو تا شون خیلی قاطعانه گفتن ” هرگز” .
    ولی بازم مارکیونه از رو نمیره.
    بیچاره کرایسلر ، دلم میخواست دایملر ، کرایسلر رو هر جوری که بود کنار خودش نگه میداشت. فیات داره جیپ رو هم خراب میکنه .

    با شنیدن این همه جواب منفی من جای مارکیونه بودم تا الان افسردگی گرفته بودم. ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احسان(احسان سابق)

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    بدهی سنگین چند میلیارد دلاری، کیفیت پایین محصولات نسبت به رقبا، شکایات مختلف مشتری ها، حاشیه سود فوق العاده پایین… واقعا چه دلیلی داره فولکس واگن یا جنرال موتورز مایل باشن با همچین شرکتی ادغام بشن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Amir amini

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (225 ديدگاه)

    خب شما اسم شرکتای سود ده فیات کرایسلرو اسم ببر فکر کنم فقط فراری باشه معلوم کسی نمیاد باهاش شریک شه این همه شرکت زرر ده و کی میخاد بخره اخه باید حالا حالا ها تلاش کنه تا یکی شاید بتونه بخرش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari Huayra SV

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (479 ديدگاه)

      فرراری مستقل شد
      رفت.
      الان نزدیک 2ساله

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. حمیدرضا

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    گروه فیات کرایسلر برندهای خیلی خوبی رو داره مثل دوج،مازراتی،جیپ،الفا،لانچیا،فراری،فیات و کرایسلر منتهی نمیفهمم با اینهمه برند بزرگ چرا انقدر بدبختی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ali

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (775 ديدگاه)

    بیچاره کرایسلر خودش ورشکست شده بود یه شرکت دربو داغونی مثل فیات اومد سهامشو خرید…فیات تو کاره خودش مونده …تو گروه خودروسازی فیات فقط فراری و مازراتی که قسمت فنی و غیره از شرکت فیات جداست قابله قبوله..که اونم با کیفیت بده مازراتی که داره پشت سره هم فراخوان میده داره اعتبار اونا رو هم کم میکنه تو بازار…فیات و کرایسلر باید یه فکر اساسی برای کیفیت محصول و رقابت بکنن وگرنه همینطوری فروششون کمتر و کمتر میشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا