فيات 500 ادیشن 1957 مدل ۲۰۱۴

پنجاه‌وهفت سال پس از تولید اولین ۵۰۰ جدید یا به ایتالیایی، Nuova Cinquecento در سال ۱۹۵۷، فیات ۵۰۰ ادیشن ۱۹۵۷ برای سال ۲۰۱۴ ارائه شده است. این خودرو، عناصر طراحی کلاسیک ایتالیایی را با رانندگی دینامیک و درگیرکننده و طراحی‌های پیشروی صنعت اتومبیل ترکیب کرده و جذابیت‌های بسیاری برای این مدلِ با تولید محدود، پدید آورده است.

1957 fiat 500n and 2014 fiat 500 1957 edition
1957 fiat 500n and 2014 fiat 500 1957 edition

جیسون استوی‌سویچ، رئیس برند فیات از گروه کرایسلر در امریکای شمالی می‌گوید:

ادیشن ۱۹۵۷، در واقع، بزرگداشت مدل ۵۰۰ به عنوان نماد برند فیات با طراحی منحصربه‌فرد ایتالیایی، کارآیی به صرفه و سواری مناسب در جاده است. این مدل برای عاشقان خودرو و طراحی‌های ایتالیایی ساخته شده؛ کسانی که می‌خواهند روح سینکوچنتو هنوز در جاده‌ها حضور داشته باشد. ادیشن ۱۹۵۷، در طراحی خود، فضای منحصر به فردی به کار برده و مواد به کار رفته در آن، این موضوع را تکمیل کرده‌اند. و البته، سیستم گیربکس دستی و سیستم تعلیق اسپرتی، هیجان رانندگی را برای راننده دوچندان خواهد کرد.

1957 fiat 500n and 2014 fiat 500 1957 edition
1957 fiat 500n and 2014 fiat 500 1957 edition

علاقه دیرینه ایتالیایی‌ها به برندهای گوناگون، مد و طراحی اتومبیل باعث شده که هنر خودروسازی ایتالیایی، جای زیادی در بین ملل سرتاسر جهان باز کند. از سال ۱۹۵۷، با عرضه فیات ۵۰۰، این خودرو در طول سال‌ها تبدیل به یکی از برجسته‌ترین طراحی‌های اتومبیل در طول دوران شد و در بیش از ۱۰۰ کشور فروخته شد. پنجاه و هفت سال پس از آن، فیات ۵۰۰ ادیشن ۱۹۵۷ در سال ۲۰۱۴، امیدوار است تا یاد و خاطره‌ی خودروی سابق را زنده کند.

interior 500 1957 dash Nostalgia
interior 500 1957 dash Nostalgia

ادیشن ۱۹۵۷ در طراحی منحصر به فرد و خلاقانه خود، رنگ‌های زیبا و کلاسیکی مانند بیانکو (سفید) و یا ترکیبی از رنگ‌های ورد چیارو (سبز روشن) یا سلسته (آبی آسمانی) با رنگ بیانکو در سقف و آینه‌های بغل را پیشنهاد می‌کند. در طرحی برگرفته از نووا سینکوچنتو سال ۱۹۵۷، چرخ‌های ۱۶ اینچی به کار گرفته شده‌اند که رنگ‌آمیزی و لوگوی قدیمی فیات بر روی آن‌ها خودنمایی می‌کند. برای کنترل بهتر، سیستم تعلیق اسپورت استفاده شده و همچنین تایرهای مخصوص به عنوان استاندارد، اضافه شده‌اند. نشان‌های فیات نیز در جلو وعقب خودرو، تکمیل‌کننده این طراحی هستند.

Fiat 500 1957
Fiat 500 1957

در ادامه طراحی‌های کلاسیک ادیشن ۱۹۵۷، می‌توان فضای داخل کابین با طرح آووریو (آج) اشاره کرده که با چرم مارون (قهوه‌ای) در صندلی‌ها همراه شده است. در تضاد با این طراحی، پنل‌های گریجیو (خاکستری) در درها قرار دارند که طرح داخلی آووریو دارند و تکیه‌گاه آن‌ها از چرم مارون است. همچنین رل فرمان از پوشش مخصوص چرم آووریو پوشیده شده که در داخل آن از چرم مارون استفاده شده است. برای لذت رانندگی، سیستم صوتی پرمیوم فیات ۲۷۶ وات با شش اسپیکر ارائه می‌شود که کانال‌های رادیویی SiriusXM را نیز شامل می‌شود.


فیات ۵۰۰ ادیشن ۱۹۵۷ از موتور جدید ۱/۴ لیتری مولتی‌ایر بهره می‌برد و سیستم گیربکس دستی ۵ دنده C514 در آن استفاده شده است. این خودرو، همچنین از لحاظ مصرف سوخت، بسیار به‌صرفه است و سازمان حفاظت محیط زیست امریکا برای مصرف سوخت این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر، در شهر، ۵/۵‌۱ لیتر و در بزرگراه، ۴/۳۳ لیتر تخمین زده است.

[jwplayer mediaid=”55009″]
مانند تمام محصولات فیات، حالت درگیرانه و دینامیک از اصول رانندگی با این مدل است و گزینه حالت اسپورت در نوار ابزار برای ورود بیشتر به این وضعیت در نظر گرفته شده است. البته به عنوان یک آپشن، سیستم گیربکس اتوماتیک شش‌دنده با تنظیم دستی دنده‌ها، برای مشتریان فراهم شده است. بهار سال آینده، زمانی است که ادیشن ۱۹۵۷ از فیات ۵۰۰ در نمایشگاه‌های فیات ظاهر خواهد شد و به محض آماده شدن برای ورود به بازار، قیمت نهایی این خودرو اعلام می‌شود؛ ضمن این‌که، سفارش جهانی فیات ۵۰۰ ادیشن ۱۹۵۷ از اوایل سال ۲۰۱۴ آغاز می‌شود.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

19 دیدگاه

  1. حمادی
    سوابق: (304 دیدگاه) ,

    ماشین های مینی قشنگترن

    پاسخ
    1. carbonado aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      ماشینش خیلی جمع و جوره!!!!!!!!اندازه ی mvm یا حتی کوچکتره!!!!!!!!

      پاسخ
  2. جهانگير
    سوابق: (131 دیدگاه) ,

    همون قديميه خوشگلتره

    پاسخ
  3. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    ماشینی که عرض و طول درست و حسابی نداشته باشه ماشین نیست.
    مثل بنز اس کلاس
    بی ام و سری 7
    آئودی آ 8
    لکسوس ال اس
    رولزرویس فانتوم
    بنتلی فلایینق اسپیر
    کادیلاک سی تی اس

    به اینا میگن ماشن نه به این تخم مرغ شانسی!!!!!!!

    پاسخ
    1. میلاد . فقط المان . فقط بنز .
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود.

      منم خوشم اومد.

      ولی این رنگش اصلا خوب نیست.

      رنگ های جذابتر خیلی بیشتر بهش میاد.

      از مینی باحال تره.

      عاشق مدل لانگش هستم.

      ((( ایران و المان )))

      پاسخ
  4. شهاب
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    از کجا به کجا رسیدن , اگه نسل اول همینو میدادن به خودروسازای ما انقدر تولید میکرئن تا یکی از بالا بهشون بگه بسه!

    پاسخ
  5. حمزه
    سوابق: (136 دیدگاه) ,

    اینا هر بار یه مدل تولید میکنن و سالها بعد برای یادآوری و بزرگداشت اون مدل و زنده کردن خاطره ها، مدل جدیدشو تولید میکنن. اما ایران خداروشکر یه کاری میکنن که ما اصلا دلمون برای مدلهای قدیمی تنگ نشه. چون همش دارن مدل قدیمی میزنن و تکرارش میکنن و دست بردار هم نیستن. خسته شدیم از دستشون… اَه…

    پاسخ
  6. جلال
    سوابق: (585 دیدگاه) ,

    سلام
    بانمک و دوست داشتنی
    هر وقت فیات500 میبینم یاد شو های جنیفرلوپز می افتم

    پاسخ
    1. carbonado aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      اگه اشتباه نکنم تو آهنگ papi ازش استفاده کرده بود!!!!!!!!

      پاسخ
  7. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    خیلی قشنگ و متفاوته تو کلاس خودش.از مینی هاچبکای کره ای و ژاپنی خیلی سرتره

    پاسخ
  8. احمد.ف
    سوابق: (463 دیدگاه) ,

    این کمپانی فیات گویا ماشینی جز ۵۰۰ نداره

    پاسخ
  9. reza
    سوابق: (146 دیدگاه) ,

    فیات باید تغیرات بیشتری رو ایجاد کنه

    پاسخ
  10. بهنام
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    توی این شهر شلوغ و معضل ترافیک جای این ماشینها ی کوچک و کم مصر ف با این زیبایی واقعا خالی است .انشالله جای ماشین های چینی و ایرانی رو پر کنه .

    پاسخ
  11. بهنام
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    من یک دونه فیات سی ینا دارم پنج ساله که اذیتم نکرده .واقعا عالیه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.