معرفی آبارث 124 اسپایدر در ژنو

فیات 124 اسپایدر در نمایشگاه اتومبیل لس‌آنجلس با واکنش‌های نسبتاً سردی روبرو شد؛ چرا که همه به دنبال یک چهره جدید از یک میاتای ایتالیایی بودند. ولی اکنون فیات از یک نسخه قدرتمندتر آبارث 124 اسپایدر در نمایشگاه اتومبیل ژنو پرده برداشته است. با ارتفای قدرت پیشرانه، تجهیز بیشتر سیستم تعلیق و ترمز، خشونت بیشتر در سیستم اگزوز و چهره ظاهری تهاجمی‌تر، به نظر می‌رسد که این نسخه از 124 واقعاً به هدفش رسیده است.

Abarth 124 Spider
Abarth 124 Spider

فیات 124 اسپایدر که بر پایه پلتفرم مزدا میاتا ساخته شده، صاحب نشان عقرب شاخه پرفورمنس «آبارث» شده است. برای نسخه آبارث، خروجی موتور ‍۱/۴ لیتری توربوشارژر چهار سیلندر به ۱۷۰ اسب‌بخار ارتقا یافته و در همین حال، گشتاور حداکثر ۲۴۹ نیوتن‌متری آن حفظ شده است. گزینه‌های انتقال قدرت نیز شامل یک گیربکس دستی ۶ سرعته و یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته همراه با پدل‌شیفتر هستند.

Abarth 124 Spider
Abarth 124 Spider

در حالی که از قدرت بیشتر در هر خودرویی همیشه استقبال می‌شود، ولی ارتقای سطح هندلینگ و سیستم ترمز نیز در آبارث 124 اسپایدر نیز قابل‌توجه است. این خودرو از یک دیفرانسیل ساده لغزش محدود مکانیکی در عقب بهره‌مند شده و در کنار از آن تجهیزاتی چون دامپرهای «بیلستین»، محورهای ضدّ لغزش با صلبیت بالاتر و ترمزهای «برمبو» با کالیپرهای آلومینیومی در جلو بهره می‌برد؛ فرمولی که بسیاری از علاقه‌مندان رانندگی جاده، اتو کراس و پیست‌های مسابقه، آن را تأیید می‌کنند.

Abarth 124 Spider
Abarth 124 Spider

همانند میاتا، آبارث 124 اسپایدر نیز کاملاً یک خودروی سریع نیست. در مدل بازار اروپا، این خودرو می‌تواند در عرض ۶/۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. ولی خبر خوب این است که مطابق رسم معمول آبارث، 124 اسپایدر با استفاده از یک سیستم اگزوز «رکورد مونزا»، صدایی گوش‌نواز پیدا کرده است.

Abarth 124 Spider
Abarth 124 Spider

همچنین مهندسان آبارث تازگی طراحی ظاهری خودرو را فراموش نکرده‌اند. یک کیت کامل آئرودینامیک، یک کاپوت و در صندوق‌عقب مشکی مات برای جلوگیری از درخشندگی بیش از حد، چرخ‌های ۱۷ اینچی و چراغ‌های LED در جلو و عقب، از جمله مواردی است که در آبارث 124 اسپایدر به کار برده‌ شده‌اند. همچنین در داخل کابین، مجموعه‌ای از تریم آلکانترا، یک مجموعه ابزارهای جدید با پس‌زمینه قرمز رنگ، پدال‌های آلومینیومی، یک دسته دنده و یک غربیک فرمان با قطر کوچک مشاهده می‌شود.

Abarth 124 Spider
Abarth 124 Spider

اگر همه‌ اینها به‌خوبی توجه شما را به خود جلب نکرده، یک نسخه رالی با آپشن موتور ۱/۸ لیتری با انژکتور مستقیم نیز وجود دارد که همراه با آبارث 124 اسپایدر در ژنو به نمایش گذاشته شده است. آبارث 124 رالی با سقف ثابت، تجهیزات گسترده ایمنی و فریم محافظ سرنشین و صرفه‌جویی قابل‌توجه در وزن، خود را برای فصل رالی ۲۰۱۷ و مطابق با قوانین FIA R-GT آماده می‌کند.

Abarth 124 rally
Abarth 124 rally

Abarth 124 rally
Abarth 124 rally

احتمالاً معرفی رسمی آبارث 124 اسپایدر در امریکا در نمایشگاه اتومبیل نیویورک خواهد بود.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

4 دیدگاه

  1. احمد باقری
    سوابق: (4283 دیدگاه) ,

    وقتی یه ماشین رو از نظر فنی ارتقا میدی، ولی همچنان همون قیافه بیخود رو داره، چه فایده ای داره. یه ماشین، زمانی ماشین خوبیه که در همه زمینه ها پیشرفت کنه، از لحاظ فنی، از لحاظ زیبایی و …

    پاسخ
    1. GT
      سوابق: (250 دیدگاه) ,

      فک کنم شما با چراغ گرد و کلا با ماشینی که چراغ گرد داره مشکل داری.چون قبلا هم اینا رو در مورد پورشه و مینی و الانم درباره ی این فیات گفتی 😐

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.