فیات

همراه با آبارث 595 پیستای جدید در ژنو

بخش پرفورمنس فیات یعنی آبارث در یک زمان تنها روی دو مدل کار کرده و گاهی اوقات نیز تنها متمرکز بر یک خودرو بوده است؛ بنابراین دلیلی که آبارث برای ارائه‌ی نسخه‌ی جدیدی از یک خودرو داشته برجسته خواهد بود؛ و ما این خودرو را در نمایشگاه خودروی ژنو امسال خواهیم دید.

abarth_ginevra_01
آبارث ۵۹۵ پیستا خودرویی است که در ژنو حاضر خواهد بود، هرچند با نگاه به نام خودرو چیزی نخواهید فهمید اما یک نگاه به خود خودرو به شما خواهد گفت که شما با نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی فیات ۵۰۰ روبرو هستید. این خودرو به سایر برادران خود در سبد محصولات این عقرب ایتالیایی که شامل ۵۹۵ استاندارد، ۵۹۵ توریسمو و ۵۹۵ Competizione هستند خواهد پیوست.

abarth_ginevra_02
نسخه‌ی پیستا از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری توربو با قدرت ۱۶۰ اسب بخار استفاده کرده و در ۷.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۵ کیلومتر در ساعت است. این مشخصات تقریباً با مشخصات نسخه‌ی آمریکایی فیات ۵۰۰ آبارث برابری می‌کند.

abarth_ginevra_10
از شاخصه‌های این خودرو می‌توان به ترمزهای ویژه، سیستم تعلیق عقب Koni، رینگ‌های ۱۷ اینچی، اگزوز مخصوص آبارث و… اشاره کرد. خریداران می‌توانند رنگ کالیپرهای ترمز و همچنین جزئیات سپرهای جلو و عقب را انتخاب کنند. همچنین می‌توان از بین گیربکس دستی یا سکونشئال یکی را انتخاب کرد.

abarth_ginevra_11

۵۹۵ پیستا به همراه برادر خود یعنی ۶۹۵ XSR که برای گرامی داشت همکاری آبارث با تیم مسابقه‌ای یاماها موتو جی پی تولید شده در ژنو حاضر خواهند بود. این خودرو از رنگ خاکستری خاص، تریم فیبر کربن، اگزوز Akrapovic، فنرهای Eibach، ترمزهای برمبوی بزرگ‌تر نسبت به ۵۹۵ پیستا و پیشرانه‌ی قدرتمندتر (۱۶۵ اسب بخار) بهره می‌برد. تنها ۶۹۵ دستگاه از مدل هاچبک و ۶۹۵ دستگاه از مدل کانورتیبل ساخته خواهند شد.

abarth_ginevra_05

abarth_ginevra_06
آبارث همچنین دو نسخه از مدل ۱۲۴ اسپایدر را نیز به ژنو خواهد آورد که یکی دارای صندلی‌های اسپورت و ویژگی‌های خاص شایسته‌ی این برند است. البته تاکنون تصاویر واضحی از این خودرو منتشر نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ELEMENTO

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    هر دوتاشون بی نهایت قشنگن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. یاسین

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    دوستان یه سوال فیات 500 هایی که در ایران پلاک شدن نمایندگی مشخص دارن یا شخصی وارد شدن کسی اطلاع داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. armin

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (421 ديدگاه)

      نمایندگی داره شورومشون هم سعادت آباده ولی شرکت ضعیفیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فرشاد سجادیان

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      شرکت توسعه بین الملل لوتوس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. امیر

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (174 ديدگاه)

    آقا شاهین گیربکس سکونشئال چیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      سلام
      توضیح کامل گیربکس سکونشئال،خدمت شما:
      گیربکس های سکونشئال آن دسته ای هستند که سرعتشان به صورت مرحله ای وسکانس به سکانس عوض می شود به همین دلیل به آنها “سکوئنشال” می گویند. خود گیربکس های سکوئنشال هم از نظر دیدگاه نحوه تعویض دنده به مدل به مدل های تمام سکوئنشال مثل موتورهای سیکلت و سکوئنشال با تغییر مکان مثل تمام گیربکس های معمولی تقسیم می شوند.
      گیر بکس های معمولی برای کسانی که بخواهند سریع دنده عوض کنند ایجاد مشکل می کند و نیاز است که حرکت زیادی به اهرم دنده بدهند به همین دلیل مکانیزم تمام سکوئنشال راه حلی بود که اولین بار در مسابقات اتومبیل رانی مورد استقبال قرارگرفت. در ضمن به دلیل جای کم کابین راننده F1فشردن یک یا دو دکمه ، کاری راحت تر از جابجا کردن یک اهرم بود.
      در این دنده ها برای تعویض سرعت، کافی است دکمه(+)را فشار دهید تا دنده یک سرعت(یک دنده)بالابرود و با فشردن (-) دنده یک سرعت پایین می آید (یعنی سنگین می شود).
      چند سالی است که این مکانیزم جالب وارد دنیای اتومبیل های تجاری شده و پورشه اولین بار آن را بر روی مدل 911 نصب کرد و نام تجاری آن را Tiptronicنامید. به دنبال این کمپانی، شرکت های دیگر چون بی ام و و کراسیلر با سیستم های مشابه و با نام های Shifttronic و Geartronic به میدان آمدند.
      از دیدگاه ارگونومی ، کنترل های تیپترونیک بسیار روان هستند چرا که با نصب دو دکمه بر روی غربیلک فرمان تعویض دنده بدون این که دست راننده از فرمان جدا شود فقط با حرکت انگشتان دو شصت انجام می شود.
      تیپ ترونیک یک نوع مجرد از گیربکس اتوماتیک توسعه یافته توسط پورشه است و در خودروهای آن و آنهایی که امتیاز آن را دارند به کار می رود. یک گیربکس تیپ ترونیک می تواند مانند گیربکس های اتوماتیک رایج عمل کند و طر احی آن مانند دیگر گیربکس های اتوماتیک است و مانند آن ها از مبدل گشتاور و مجموعه های خورشیدی استفاده می کند ، اما این سیستم همچنین به راننده اجازه می دهد که به شیوه ی تعویض دنده ها تسلط داشته باشد. بدین صورت که با انتخاب حالت های upshift و downshift و حالت نرمال آن را تغییر می دهد، این عمل توسط اهرم تعویض دنده و یا کلیدهای فشاری کنار اهرم و یا روی غربیلک فرمان امکان پذیر است.
      در 206 شما این حالت ها را با علائم ,normal, snow , sport مشاهده می کنید. در حالت نرمال و معمولی تصمیم گیری تعویض دنده ها توسط کامپیوتر گیربکس به طور معمول انجام می شود برای مثال تاخیر در تعویض دنده ها برای افزایش شتاب و یا افزایش نیروی ترمز موتوری طوری است که مصرف بهینه است . تیپ ترونیک بعضی از تعویض دنده ها را برای محافظت از موتور و گیربکس، خود به طور اتوماتیک انجام می دهد.
      حالت , sport تعویض دنده ها را در دورهای بالا امکان پذیر میکند که این عمل شتاب خودرو بالا می رود
      حالت snow که درآن دنده ها در دور پایین تعویض شده و مبنا بر عدم لغزش خودرو در جاده های هموار و صاف است.
      بعضی سیستم ها همانند فرار ی F1-Superfast و تویوتا SMT و Volkswagen’s DSG با گیربکس تیپ ترونیک تفاوت دارند و بر اساس گیربکس های متوالی عمل می کنند اما یک کلاچ کنترل شده ی الکترونیکی دارند. این ها عموما تیپ ترونیک نیستند اما به عنوان گیربکس های نیمه اتوماتیک مطرح شده اند. همچینین Easytronic Vauxhall شرکت اپل یک نوع گیربکس تیپ ترونیک نیست در واقع اصلا مبدل گشتاور ندارد و خبری از لایه های P-R-N-D-+/- تعویض دنده نیست بلکه این خودرو مانند BMW’s “SMG اساسا گیربکس دستی دارد که با تعویض دنده اتوماتیک کار می کند که دارای یک کلاچ کنترل شده ی کامپیوتری است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. امیر

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (174 ديدگاه)

    بعضی از توضیحاتو نفهمیدم ولی کلا دمت گرم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ابولفضل نصیری

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (161 ديدگاه)

    آبارت نهایت من از یک خودروساز
    بهترین برند خودرویی بشخصه برای من , واقعا رو دستش نیست…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا