نسخه آبارث از فیات 124 اسپایدر

بازوی پرفورمنس فیات، آبارث برنامه دارد تا خط تولید خود را گسترش داده و تعداد نمایندگی‌های خود را در مقیاس جهانی به بیش از دو برابر افزایش دهد. فروش آبارث در سال جاری میلادی به ۱۰ هزار دستگاه خودرو نزدیک می‌شود؛ این در حالی است که این کمپانی تنها نسخه‌های اسپورت از فیات 500 را ارائه می‌کند.

2016 Abarth Spider Artist Rendering
2016 Abarth Spider Artist Rendering

پائولو گالیاردو (Paolo Gagliardo)، رئیس آبارث، بدون آن که اشاره به نام یک مدل کند، گفته است که این کمپانی می‌خواهد یک مدل جدید به خط تولید خود اضافه کند. همچنین فابریزیو سیمونی (Fabrizio Simoni) رئیس بازاریابی آبارث به «اتو نیوز» گفته است که این برند به دنبال ارائه نسخه‌های مخصوص به خود از شاسی‌بلند کامپکت 500X و البته، 124 اسپایدر است. با این حال، هنوز خبری از تاریخ دقیق معرفی این مدل‌های جدید نیست.

2016 Abarth Spider Artist Rendering
2016 Abarth Spider Artist Rendering

2016 Abarth Spider Artist Rendering
2016 Abarth Spider Artist Rendering

برنامه توسعه آبارث شامل افزایش شبکه نمایندگی‌ها از ۳۵۰ نمایندگی فروش کنونی به ۷۵۰ نمایندگی در آینده نزدیک است؛ این چیزی است که از صحبت‌های «گالیاردو» دریافت می‌شود.


یک مدل نمونه از آبارث 124 اسپایدر در چند نمایندگی منتخب به نمایش گذاشته شده است. در همین حال، شنیده‌ها حاکی از آن است که فیات به دنبال یک نسخه با عملکرد بالا از 124 اسپایدر برای بازگشت به مسابقات رالی قهرمانی جهان (WRC) است. همچنین گفته می‌شود که نسخه آبارث از 124 اسپایدر از یک نسخه تیونینگ از موتور کنونی ۱/۴ لیتری توربوشارژر «مدل معمولی» استفاده می‌کند؛ مدل معمولی‌ای که در ماه می سال جدید میلادی در اروپا ارائه خواهد شد. مدل آبارث نیز احتمالا بیش از 200 اسب بخار قدرت خواهد داشت.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

8 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل Danial
    Danial
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    من به شخصه این نوع مدل ماشین هارو دوست دارم (دو نفره بدون سقف) آخ آخ جون میده بندازی بری جاده چالوس…
    کلاً ماشین های که قابلیت تبدیل به ماشین های بدون سقف دارن هر مدلی که فک کنید باحالاً 🙂

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1455 دیدگاه) ,

      باهات موافقم دانیال.
      فقط کاش ماشین متناسب با جیب ما هم گیرمیومد حسرت ب دل نمونیم.

      پاسخ
  2. مهدی
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    به نظرم فیات نباید این کارها رو بکنه…حداقل فقط پلت فرم مزدا میتا رو می گرفت و طرح داخلی و بدنه را جدا طراحی می کرد.این کارا وجه فیات پایین میاره.درسته که برای کاهش هزینه ها این کار انجام داده…ولی زیاد مناسب نیست…همین طور یک مدل شاسی بلند در محصولات فیات حالا اسمش یادم نیست ولی مدل کرایسلر گذاشته فقط مارک فیات کرده بوده و به عنوان مدل جدید اراییه داده بود….مشکل فیات اینه که مدل های این شرکت خیلی کلاسیکه(بر گرفته از طرح فیات 500)..باید طرح هاش مدرن کنه نه به سبک کلاسیک ماشین درست کنه..بازم آلفا داره این رونده میره اما فیات!..در مورد این مدل هم بایدم بگم طرحش زیاد جالب نیست یک جورایی ادم یاد فورد موستانگ 2007 می افتم در کل طرح خیلی جذابی نداره.. فیات باید روند طراحی آلمانی ها و حتی کره ای ها را در محصولاتش پی بگیرد…..

    پاسخ
    1. Archi KHAN
      سوابق: (1658 دیدگاه) ,

      والا آقا مهدی ما هم همین را گفتیم تو پست قبلی فیات
      که
      فیات این قدر به پیسی خورده که دقیقا ماشین مزدا را برداشته آورده فقط آرم اش را عوض کرده !
      که یهو خیلی ها بدشون اومد !!
      به نظر من اینجوری فیات با سایپا هیچ فرقی نداره
      اون ماشین چینی میاره آرم سایپا میزنه روش میده دست مردم
      این مزدا میاره آرم فیات میزنه ( منظور مقایسه چینی و ژاپنی نیس ها ، عملکرد فیات و سایپا هستش )

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1455 دیدگاه) ,

      گذشته از اینا توی هر چی جدل رده بندی رضایت از مشتری و قابلیت اطمینان جی دی پوور و کانسومر ریپورتز بوده فیات آخر لیسته.
      ایتالیایی ها رو هم دوس دارم اما اصلاً دوست ندارم فراری و مزراتی و آلفارومئو زیرمجموعه لین مدل برندی باشه.
      همه قدیمیا از فیات خاطرات خوبی دارن و کلی تعریفش میکنن. نباید این اصالت خدشه دار بشه.
      امیدوارم این اقدامایی ک داره میکنه بلای جونش نشه و برعکس روز ب روز فروشش و توسعش بیشتر بشه.

      پاسخ
  3. احمد باقری
    سوابق: (4319 دیدگاه) ,

    حق با شماست، باید یه فکری به حال طراحی و تکنولوژیهای روز بکنه.

    پاسخ
  4. مهدی
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    شرکت مزدا یک زمانی از پلت فرم فورد استفاده میکرد.مثل مزدا2) اما طرح داخلی خارجی و موتور و همه چی ماشین به جز پلت فرم فرق میکرد.و مزدا 2 جزوه بهترین هابود…اما این سیاست مزدا فقط برای کاهش هزینه ها بود نه مثل فیات که بدل مزدا میتا یا بدل وانت میتسوپیشی با ارم خودش تولید میکنه به عنوان محصول جدید عرضه میکنه….. به نظرم این کار تمسخر آمیزه……

    پاسخ
  5. مهدی
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    هر چند طرح این فیات فرق داره نسبت به مزدا اما طرح داخلی که مشابه…و طرح خارجیش هم چنگی به دل نمی زنه……

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.