آستریون، اولین لامبورگینی هیبریدی

نمایشگاه پاریس 2014: لامبورگینی هم به جمع سازندگان هایپرکارهای هیبریدی پیوست. بعد از پورشه 918، فراری لافراری و مک لارن P1، طبیعی بود که لامبورگینی هم برای عقب نماندن از رقبا، محصولی تکنولوژیک را رو کند. این محصول که آستریون LPI 910-4 نام دارد، قدرتمندترین و پیشرفته‌ترین لامبورگینی تاریخ محسوب می‌گردد.

Lamborghini Asterion LPI910-4
Lamborghini Asterion LPI910-4

لامبورگینی آستریون، از زمان طراحی تا دو هفته پیش کاملاً در خفا مانده بود. نام آستریون که موجودی افسانه ای با سر گاو و تنه انسانی است نیز اشاره ای به همین دو وجهی بودن نیروی پیشرانه است. پیشرانه توسط خود لامبورگینی توسعه یافته اما کمک‌های فولکس‌واگن نیز همراه آن بوده است. در نام LPI 910-4 عبارت LP به قرارگیری طولی موتور، I برگرفته از Ibrido یا هیبریدی به زبان ایتالیایی، 910 نشان دهنده خروجی موتور برحسب واحد PS و عدد 4 هم نشانگر انتقال نیرو به چهار چرخ می‌باشد.

Lamborghini Asterion LPI910-4
Lamborghini Asterion LPI910-4

از نظر طراحی، این کوپه با زوایای تیز در جلو و عقب کاملاً با مدل‌های جدید لامبورگینی از جمله اوراکان و اونتادور شباهت دارد. در پهلو نیز می‌توان نمای جانبی را با مدلهای کلاسیکی نظیر میورای افسانه ای مقایسه کرد. رنگ آبی الکترا، چرخ‌های 20 اینچی جلو و 21 اینچی عقب با تایرهای پیرلی و طراحی انحصاری رینگ‌ها، جلب توجه می‌کنند.

Lamborghini Asterion LPI910-4
Lamborghini Asterion LPI910-4

قسمت‌هایی از طراحی داخلی، از جمله فرمان سه شاخه این خودرو اشاره‌هایی به میورا دارد. طراحی مینیمالیست کابین برای راحتی بیشتر راننده و سرنشین صورت پذیرفته است. برخلاف شایعات، این خودرو یک کوپه 2 نفره است و خبری از صندلی برای سرنشینان عقب نیست.

Lamborghini Asterion Hybrid Concept
Lamborghini Asterion Hybrid Concept

موتور 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی با قدرت 602 اسب بخار، برگرفته از مدل اوراکان، نیروی خود را از طریق یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک با کلاچ دوگانه DSG به چرخهای عقب ارسال می‌کند. سه موتور الکتریکی نیز در مجموع نیروی 295 اسب بخار را به این پیشرانه می‌افزایند. مجموع نیروی تولیدی این پیشرانه به 897 اسب بخار می‌رسد.

Lamborghini Asterion Hybrid Concept
Lamborghini Asterion Hybrid Concept

یکی از موتورهای الکتریکی درون گیربکس قرار گرفته است. بدین ترتیب نیروی آن با نیروی موتور درون‌سوز جمع شده و به چرخهای عقب منتقل می‌شود. سهم هر کدام از چرخ‌های جلو نیز، یک موتور الکتریکی جداگانه است. برای تأمین انرژی موتورهای برقی هم از باتری‌های لیتیوم یون که درون تونل وسط خودرو جایگذاری شده‌اند، استفاده می‌شود.

انتقال نیرو به چرخهای عقب یا به هر چهار چرخ برای لامبورگینی بسیار متداول بوده است. اما در این مدل یک حالت ویژه نیز وجود دارد. در یکی از حالت‌های رانندگی، ترکیبی از همه موتورها مورد استفاده قرار می‌گیرند و هر چهار چرخ به حرکت در می‌آیند. اما در حالت درایو الکتریکی خالص، نیروی جلوبرنده خودرو تنها از طریق موتورهای محرک چرخهای جلو تأمین می‌گردد که به معنی یک لامبورگینی دیفرانسیل جلو در این حالت است.

Lamborghini Asterion Hybrid Concept
Lamborghini Asterion Hybrid Concept

با کمک انرژی ذخیره شده در باتری‌ها می توان تا 50 کیلومتر مسافت را طی کرد. سرعت بیشینه هم در این حالت به 125 کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید. میزان CO2 تولیدی نیز تنها 98 گرم در هر کیلومتر است. اشتباه نمی‌کنید. این ارقام متعلق به یک سوپرخودروی 897 اسبی است.

[jwplayer mediaid=”89444″]
ایتالیایی‌ها برای این خودرو، شتاب صفر تا صد 3.0 ثانیه ای و نهایت سرعت 320 کیلومتر بر ساعت را پیش‌بینی کرده‌اند. اما نکته مهم‌تر مصرف سوخت این خودرو است که تنها 4.2 لیتر در صد کیلومتر می‌باشد. [دانلود ویدئو]

141 دیدگاه

  1. رضا
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    نسخه جدید میورا !
    فقط انگار شیشه عقبش اون بست هاش کـیفه خاک گرفته

    پاسخ
    1. خاوری
      سوابق: (1104 دیدگاه) ,

      بااندکی تسامح…میورای جدید

      پاسخ
    2. Xman
      سوابق: (546 دیدگاه) ,

      رنگش با تمام لامبو ها فرق داره! انگار از یه سیاره ی دیگس!

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل 4MATIC
    4MATIC
    سوابق: (1057 دیدگاه) ,

    ای بابادیگه همه دارن ماشین هیبریدی تولید می کنن من که فقط عاشق هوراکان واونتادورم تومدلای جدیدلامبورگینی

    پاسخ
    1. م.م
      سوابق: (325 دیدگاه) ,

      مگه مدل دیگه ای هم داره؟؟؟

      پاسخ
    2. علی
      سوابق: (21 دیدگاه) ,

      اره همه ماشین هیبریدی میزنن..حتی ایران خودرو
      …نمونش همون رانا هیبریدی…

      پاسخ
      1. Xman
        سوابق: (546 دیدگاه) ,

        اه اه اه! ایران خودرو فاتحه اسم هیبریدی رو خونده با اون رانا! حیف همون اسم هیبریدی که این رانا یدک میکشه!

        پاسخ
  3. حسين
    سوابق: (1169 دیدگاه) ,

    درود كربو جان. حيف كه كامنتا اومدن صفحه 2. اون صفحه باحال تر بود. لطف داري شما

    پاسخ
  4. حامد
    سوابق: (216 دیدگاه) ,

    وای خدا فقو العاده ……………………. است.

    پاسخ
  5. enzo
    سوابق: (214 دیدگاه) ,

    وزنش رسماً اعلام نشده چقدره؟
    تو یکی دوتا سایت نوشته بود حدود 1800 کیلو که خیلی زیاده
    اینطوری باشه باید قید پیست و تایم زنی رو بزنه
    با این همه قدرت جا داشت به جای طراحی لوکس داخلش وزنشو 200 تایی کم کنه عملکردش بره بالاتر هرچی باشه اول از همه یه سوپر اسپرت هست نه یه سدان لوکس
    با این وزنی که داره نهایت بتونه از پس ّ F12 یا 650S بربیاد

    پاسخ
    1. Xman
      سوابق: (546 دیدگاه) ,

      شما اگه خیلی وزن کم دوس داری میتونی بری با سستو حال کنی!

      پاسخ
  6. ReZa
    سوابق: (65 دیدگاه) ,

    پس چرااین مدل مفهومیه؟پس مابایدمنتظر مدل اصلیش بمونیم؟اونجا که مدل اصلیش رو معرفی کنن ما پیر شدیم دیگه سن مون هم شده70سال!ولی خداوکیلی حرف نداره خععععععلی خوشگله!واقعا حرف نداره!!!!!!انشاءالله منتظر همچین مدل های لامبورگینی هستیم.

    پاسخ
  7. یونس
    سوابق: (101 دیدگاه) ,

    واقعا لامبو با این ماشین با خودش چی فکر کرده.
    اصلا هم جالب نیست.
    اینجوری پیش بره با این ماشین کارش ساختست.
    واقعا قیافه آونتادور کجا این کجا.
    فراری بهتر عمل میکنه.
    مشکل لامبورگینی اینه که یک دفعه می خواد ظاهر خودرو های قدیمیش رو جدید کنه مثل شرکت بنز که یکدفعه همه ی ماشین هاش رو از دم قیافشون رو تغییر داد اما لامبو خیلی فضایی شده با این مدل هاش.

    پاسخ
  8. Ahmad
    سوابق: (140 دیدگاه) ,

    دوباره لامبورگینی همه رو محو محصول جدیدش کرد.

    پاسخ
  9. MASOOUD
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    نمی دونم چرا حس لامبورگینی بودن این ماشین بهم دست نمیده، اصالت طراحی های اغراق آمیز لامبورگینی که از شاخصه های اصلیه این خودروسازه رو نداره.

    پاسخ
  10. پوووریا!!
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    عاقا شما چرا هیچ وقت حداکثر سرعت رو نمینویسید؟؟؟؟ اه چند سرعتش؟ کسی میدونه؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      بالای 350 !
      لازم به ذکره که آونتادور 375 تا رو ثبت کرده!
      پس آستریون کار سختی برای شکوندن این رکورد نداره!

      پاسخ
      1. حسين
        سوابق: (1169 دیدگاه) ,

        درود. محمد حسين جان اينكه اونتادور 375 كيلومتر بر ساعت رفته رو من رد نميكنم اما تاييد هم نميكنم. همونطور كه ميدوني حد اكثر سرعت يه ماشين به عوامل مختلفي بستگي داره از جمله ارتفاع از سطح دريا و فشار هوا، وزش باد، دماي هوا، كيفيت سوخت، نوع و كيفيت آسفالت، شيب جاده، جهت وزش باد و … و همينطور تغييرات اعمال شده از طرف مالك اتومبيل. براي اندازه گيري حداكثر سرعت يه شرايط استاندارد وجود داره. به رقم اعلام شده از طرف كمپاني و يا تست هاي معتبر مثل آتو كار و تاپ گير و كار اند درايو ميشه اعتماد كرد اما كليپ هاي موجود در اينترنت و سايت هاي متفرقه زياد معتبر نيستن. مثلا چند سال پيش يكي ادعا كرد با فراري انزو تونسته 166 كيلومتر بر ساعت بره اما اين ركورد براي انزو هيچ جايي پذيرفتني نيست. با اندازه گيري سرعت ماشين، اونم بوسيله GPS، نه كيلومتر خود ماشين، و با تكرار چند بار آزمايش در جهت و خلاف جهت وزش باد و ميانگين گرفتن از نتايج، سرعت نهايي رو اعلام ميكنن.

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
          Carbonado Aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          درود
          حرف شما کاملا درسته!
          این خودرو حتی اگه 1800 کیلو وزن داشته باشه که کمتره’ نسبت وزن خودرو به قدرتش بهتر از آونتادور و هوراکان خواهد بود!
          کل حرف من اینه که شرکت های بزرگ مثل فراری-لامبو هیچ لزومی نمی بینند که بهترین رکورد رو رو ماشیناشون ثبت کنن!
          الان همین لافراری خودمون حداکثر سرعتش 350 گفته شده!
          ولی آیا ماشینی با این عظمت نمی تونه بیشتر بره؟؟؟؟
          کل حرف من اینه که این اعداد و ارقام واقعی نیست!
          و اینکه این ماشین تولید نمی شه!
          پس بهتره به چشم کانسپت بهش نگاه کنیم و منتظر هوراکان سوپر لجرا هیبریدی و آونتادور sv بمونیم!
          کل حرف من همینه!!!!!!!

  11. مسعودی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    مفهومش خوب بود. اما رخ و رنگش نوچ همچی ک میگن گوگولی شده که واسه اسم لامممممبورگینی بده.. ی نمه هم به بانامرا شبیه شده.. نه؟

    پاسخ
  12. مصطفی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    واقعن زیباااااااااااااست

    پاسخ
  13. احمد
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    سلام.واقعا بادیدنش حسی بهم دست نداد.همینطور هورکان.خداییش اولین بار که اونتادور و وننو و رونتون رو دیدم به وجد اومدم.فک کنم این یه سبک جدید تو طراحی لامبورگینیه.استیلش تقریبا مثل میورا هست.ولی قیافه اش به اونتادور میخوره.یه جورایی انگار تلفیقی از میورا و اونتادوره

    پاسخ
  14. sasan
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    بینظیره
    واقعا” شاهکار طراحی و تکنولوپیه
    زمانی که هوراکان رونمایی شد همه اینجا گفتن چقد زشته
    اما وقتی فیلماش منتشر شد همه همینجا گفتن به به چه طراحی داره
    کلا” همیشه مدلتون همین شکلیه دیگه عادت کردیم!!!

    پاسخ
    1. احمد
      سوابق: (8 دیدگاه) ,

      سلام.ولی نظر من چه وقتی هورکان معرفی شد چه وقتی که اومد تو بازارو رسمی شد همینه.نظرم اینه که اولویت لامبورگینی این دفعه طراحی نبوده بلکه اولویت سواری و قدرت و سرعت و چیزای دیگه بوده.ولی ادما با هم فرق دارن و نظرا متفاوت

      پاسخ
  15. a
    سوابق: (584 دیدگاه) ,

    آقای carbonado aventador داری میگی همین gtr تون 1700 کیلو وزن داره . آخه منطورت از این حرف چیه ؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.