ارزان‌ترین لامبورگینی و چیزی که نصیبتان می‌شود

همان‌طور که در تصویر می‌بینید، چیز زیادی از «دیابلو» باقی نمانده، ولی با این حال این خودرو یک مالک جدید پیدا کرده است.

Lamborghini Diablo
Lamborghini Diablo

مطمئناً‌ این شروع یک پروژه بازسازی خواهد بود که البته در این مورد خاص، چالش‌های بیشتری را در پی دارد. به گفته فروشنده، این لامبورگیینی یک آتش‌سوزی در نزدیکی جعبه داشبورد تجربه کرده است. با این وجود، فلز باقیمانده با یک لایه برای از بین بردن زنگ‌زدگی‌ها و آثار آتش، پوشانده شده است. این فریم تهاجمی به جای اینکه در زیر پوست یک سوپرماشین زیبا قرار داشته باشد، سال‌های زیادی را درون یک انباری سپری کرده و اخیراً‌ در لیست فروش eBay قرار گرفته است. پس از دریافت ۲۶ پیشنهاد برای خرید، برنده مزایده مبلغی معادل ۴۶۰۰ دلار برای این فریم پرداخت کرده است.

Lamborghini Diablo
Lamborghini Diablo

چیزی که خریدار دریافت کرده، نه سیستم پیشرانه ندارد و نه بدنه یا عنوان، و مطابق شرایط مرسوم، خودش باید این وسیله نقلیه را تحویل بگیرد.

Lamborghini Diablo
Lamborghini Diablo

دیابلو مدلی از لامبورگینی است که بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۱ ساخته می‌شد و اولین و آخرین مدلی بود که تحت مالکیت «کرایسلر» توسعه پیدا کرد؛ چرا که لامبورگینی در سال ۱۹۹۸ به گروه خودروسازی فولکس‌واگن فروخته شد. دیابلو در دو فرم بدنه کوپه و رودستر عرضه می‌شد که به صورت RWD یا AWD بودند.

Lamborghini Diablo ROADSTER
Lamborghini Diablo ROADSTER
Lamborghini Diablo
Lamborghini Diablo

Lamborghini Diablo
Lamborghini Diablo

دیابلو در ابتدای عمرش، برای پیشرانه از یک موتور ۵/۷ لیتری V12 استفاده می‌کرد که قدرتی برابر ۴۹۲ اسب‌بخار داشت و با یک گیربکس ۵ دنده دستی همراه بود. دیابلو در سال ۱۹۹۹ با یک تجدیدنظر در طراحی‌اش، چراغ‌های جلوی برجسته‌اش را از دست داد و از یک طراحی ساده‌تر در بدنه و یک داشبورد جدید استفاده کرد. همچنین خروجی پیشرانه به ۵۲۹ اسب‌بخار و ۶۰۵ نیوتن‌متر ارتقا یافت. دیابلو بعداً جای خود را به «مورچیه‌لگو» داد؛ مدلی که سپس با «اونتادور» در لامبورگینی جایگزین شد.


در مورد این پروژه بازسازی باید گفت که در مورد میزان کارهای موردنیاز برای احیای دیابلو و طبیعتاً، هزینه نهایی آن، ابهامات زیادی وجود دارد. البته ما امیدوارانه خبرها را دنبال می‌کنیم.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

8 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل فردین بهادری نژاد
    فردین بهادری نژاد
    سوابق: (129 دیدگاه) ,

    بازسازی این نوع ماشینا به مراتب لذت بخش تر از خرید یه ماشینه لوکس و نو هستش
    البته به نظر من
    بی صبرانه منتظر زنده شدنش هستم

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1459 دیدگاه) ,

      هم لذت بخش هم خیلی سخت. البته اونور راحت تراز ایرانه برای بازسازی.
      منم منتظر خبر بازسازی شدنشنم.

      پاسخ
  2. Sina
    سوابق: (159 دیدگاه) ,

    من حاضرم با وام 25 میلیونی و سود 40 درصد اینو بخرم ولی پراید نخرم

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل ali ayat
    ali ayat
    سوابق: (719 دیدگاه) ,

    همون چهارتا کمک با فنرشو دیسک ترمزش قیمتش از پراید بیشتره خود کمک خیلی قیمتشه این که دیگه بماند

    پاسخ
  4. احمد باقری
    سوابق: (4358 دیدگاه) ,

    حما طرف وقت داره، بیکاره، میخواد ببره بازسازی کنن. هر چیزی رو تبدیل به پول می کنن.

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل shahab
    shahab
    سوابق: (646 دیدگاه) ,

    خیلی سخته و نفس گیره آخه هیچی مداره ماشین ولی زمانی که تموم بشه صاحبش یه لذت وصف نشدنی رو تجربه میکنه که از یه آهن پاره یه شاهکار ساخته البته بشرطی که بتونه درست درش بیاره و تبدیل به یه شاهکارش کنه

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل مرتضی
    مرتضی
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    آتش کیفیت آلیاژ ، مقاومت و فرم شاسی را تغییر میدهد . شما یک مفتول آلومینیوم را خم کنید سپس آنرا جلوی آتش بگیرید بعد از سرد شدن دوباره امتحان کنید. به مراتب سست تر شده است.
    بنابراین هرچقدر هم طرف وارد باشد. چیز خوبی از آب درنمی آید.

    پاسخ
  7. ali
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    مورچیه لگو با اونتادور جایگزین شد یا گالاردو؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.